MX-5 NA BP Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Grzesiu » 8 lip 2010, 21:40

Marka i Model

1994 Mazda MX-5 NA BP

Silnik

1.8 BP

Układ Dolotowy

Garrett T28 AR 42, Stożek + łączniki silikonowe Autobahn88, Intercooler Porsche, Węże/złączki Invalo z Tubes Internationals, blowoff Properfekt.

Układ Wydechowy

Kolektor custom żaroodporna chrom-tytan H25T (, downpipe 2.5" custom stal konstrukcyjna, wydech seria (katalizator + tłumik końcowy) vs. 3" z tłumikiem końcowym komorowym (stadium testów i "poprawek") z stali konstrukcyjnej.

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa

Walbro 195/h, FMU 12:1 vs. wtryski 360ccm + komp. HGP TURBO z zmienioną mapą paliwa (stadium porównań i ogarnięcia kompa bo na razie auto śmiga wyśmienicie na FMU a na kompie + wtryski szaleje)

Układ Napędowy

Sprzęgło by wróbel – spiek, (nie zamontowane).

Zawieszenie

rozpórki przód + tył (dolne) + środkowa za fotelami, reszta seria.

Układ Hamulcowy

Seryjne tarcze, klocki EBC green.

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio

radio jest, słucham świstu blowoffa i wkręcania turbiny;)

Body KIT i Oświetlenie

grill Mazda, przerobione światła na tryb dzienny bez otwierania "oczek", wszystko na LEDach, tablica zdjęta z zderzaka.

Moc i Moment

SERIA 131 KM 152 NM / przed modyfikacjami 125 KM 145 NM / PO MODYFIKACJACH ~KM ~NM


Obecnie autko wygląda tak:
1.jpg

pierwsza.jpg
za.jpg
zar.jpg
zara.jpg

Natomiast historia jest długa i nudna ale przytoczę na ile potrafię wszystko po kolei.

Kupiłem Miatkę po kradzieży z Reichu, zasadniczo jest to rasowa europejska mx-5.
2.jpg

Auto posiadało kilka uszkodzeń, które w własnym zakresie zniwelowałem i powoli zabrałem się za prace przygotowujące po turbo. Autem nie jeżdżę na co dzień, obyty z Miatą w momencie zakupu kolejnej postanowiłem twardo: trzeba dołożyć minimum 50PS/50NM, bo seryjna NA w BP jedzie "zadowalająco" ale to za mało żeby w pełni czerpać frajdę z tego auta, no i tak się zaczęło. Szybko padło na "mała turbinę" i niskie doładowanie, tak żeby się szybko wkręcało a z autka nie zrobił pocisk na 1/4. Na chwilę obecną mogę powiedzieć z pełną satysfakcją że UDAŁO SIĘ!
Cel to zrobienie z Miaty dynamiczniejszego wycieczko wozu, możliwe niskim kosztem i wykonaniem tego co potrafię samemu, ale tak żeby wszystko było solidne, pewne, i nie było obawy wybrać się autkiem w dłuższa podróż, tak więc jak już auto stanęło po hamowni i przeglądzie
3.jpg

, kolejno zostało wykonane wykonane:
– nowe klocki EBC Green co by wszystko ładnie hamowało
– przegląd czy nie ma wycieków, nie ma, jedyne miejsce gdzie coś się rosi to łączenie wał/skrzynia, ale to drobnostka-> wymiana zimera
– wymieniłem pasek rozrządu + rolki
– wymieniłem pompę wody
– wymieniłem paski klinowe profilaktycznie
– wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów z okazji że skoro już ją zdejmowałem to trafiła nowa
– sprawdziłem kompresje
– wymieniłem świece
– wymieniłem kable zapłonowe
– przepłukałem porządnie układ chłodzący + nowy płyn chłodzący
– jako że już tam zaglądałem to przeczyściłem przepustnice
– filtr oleju nowy oleju + olej full syntetyk czekał na zalanie (10w60)
4.jpg

To było zabieranie się "na start". Dalej już powoli zaczynałem kompletować graty, obecnie ciężko mi wszystko opisać w kolejności jak się to działo, ale postaram się o większości wspomnieć, przynajmniej tych najciekawszych np. jak zrobić samemu kolektor który przeżyje wszystko;)
Może pokaże kilka gratów, co czym est każdy widzi:
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg


Z spraw ciekawszych o ile to kogoś interesuje robienie kolektora zaczyna się od flanszy z strony silnika:
11.jpg

oczywiście konieczny jest materiał, drogi, ale dobry, zapewniam że dobry;) dla ciekawskich dodam że z tej stali wykonywane są strony wydechowe w silnikach odrzutowych, i wiele innych takim miejsc gdzie temp. bywają DUŻE. Ciężko kupić odcinek potrzebny, mi się udało.
12.jpg

jeszcze flansza od strony turbiny

i tak to wyglądało po długim rzeźbieniu już na silniku
14.jpg


Jak dla mnie, zasadniczo najtrudniejszy element układanki.
W między czasie wykonywałem w wolnych chwilach najróżniejsze drobne sprawy, od montażu krućca powrotu oleju w misce olejowej, montażu zegarów, prowadzenia przewodów, wymiany pompy paliwa

i tym podobne. Na zegarach się zatrzymam i pokaże jak "wpadły" w wyloty środkowe, jestem bardzo z tego pomysłu zadowolony bo efekt był zgodny z oczekiwaniami. Zegary to Ol temp + Boost, na chwilę obecną muszą wystarczyć, dla nie wiedzących Mx-5 na desce posiada prócz obrotomierza/prędkościomierza, wskaźnika paliwa, temperaturę wody, i ciśnienie oleju;).
16.jpg
17.jpg


Temp. oleju jak większość odczytuję na podstawie czujnika znajdującego się pod filtrem oleju, jedyny fajerwerk to taki że podkładkę wykonałem sam, tak żeby nie kolidowała z wspornikiem kolektora ssącego co niestety w Miatach i zakładaniu "kupnych" się zdarza.

(w stadium wykonania i przymiarek).
19.jpg
20.jpg


odnośnie wydechu, metodą łopatologiczną wykonałem jak najprostszą potrafiłem kopię z dokładnie 2.75", niestety po przejechaniu 100km z burbo ułożyła się po swojemu i trzeba było poprawiać poprawiać poprawiać bo ciągle gdzieś coś stykała i drgania były, w końcu się wkurzyłem, spiąłem Downpipe do seryjnego wydechu i teraz jeżdżę tak, ale jak tylko poprawi mi się z czasem to poprawie gdzie i co trzeba albo bogaty o doświadczenia zbuduję kwasiaka, kolanka i wio, ten wydech nie jako "na pałę" zrobiłem na próbę w krótkim czasie i tak dobrze że pasował:) będzie na pewno lepiej.

staruszek:

jedziemy z calami
22.jpg

1/2kolosa;)
23.jpg


Jako że moja turbinka jest nieco "nie zwyczajnym" T28, bo jedną z najmniejszych z rodziny, wyposażona jest w dziwną muszlę wydechową –> uszczelnienie stożkowe, troszeczkę zabawy żeby wytoczyć/ odwzorować szczelną flanszę ale udało się jak zwykle;)
24.jpg


Po wstępnych przymiarkach IC doszedłem do wniosku że wiele ułatwi przespawanie wylotów nieco,
26.jpg

no i tak się stało:

tak tak;) dobrze widać, cały projekt robiony pod chmurką, autko na dłuuugo było unieruchomione bo nie szło mi to zbyt szybko wszystko, dlatego nie mogłem pozwolić sobie na zastawienie małego niestety garażu który aż pęka od różnego rodzaju ładunku. Kombinowałem jak mogłem;)

Na 1 etap relacji, pokażę jeszcze kontrowersyjny stuf wężowy. Wiele razy padało już te pytanie, i wiem że zawsze znajdzie się dość spore grono które skrytykuje to posunięcie, nie mniej jednak moim zdaniem użycie tych właśnie węży w alternatywie dla "dolotu z kawasiaka" jak na 1 projekt turbienia jest bardzo zasadne. Prosty montaż, brak przenoszenia drgań, oczywiście odporność na temperaturę do 130stopni, na produkty ropopochodne etc. to w pełni profesjonalny wąż tak do prawdy hydrauliczny. Jedynie minusy to cena, bo wyższa niż "chińska kwasówka" bo mb to kwota od 150 do 200zł w zależności od średnicy, i estetyka, bo kwasiak po prostu lepiej wygląda. Kolejny plus, łatwość uszczelnienia na elementach "przejściowych", niwelowanie łączeń- ilości samej w sobie –> większa szczelność układu, można by mocno dywagować, ja w momencie jak je odkryłem szybko postanowiłem że wypróbuję, jestem bardzo zadowolony. Jak się okazuje to wcale nie jestem jedynym poturbowanym który użył tych gumowców w stalowych oplotach;)
Na fotce skrzyżowanie na którym na drodze IC/przepustnica mieści się Blowoff i intake do wolnych obrotów.
28.jpg
29.jpg
30.jpg


Na chwilę obecną to by było na tyle, zamieszczę jeszcze w najbliższym czasie fotkę z tego jak to wygląda pod maską, mam nadzieje że szybko uporam się z bzdurkami które jeszcze troszeczkę tu i tam każą mi zaglądać pod maskę, nagram jakiś filmik z przejazdu, hamownia, wyniki etc. Tym czasem jestem w pełni szczęśliwym posiadaczem Miaty BPT, na doładowaniu skromnym bo 0.3-0.45bara w peaku na 4-5biegu, dającym tyle frajdy z jazdy że aż żal przychodzi kiedy muszę zawijać do domu a paliwko znika z baku;). Za mną nieco poniżej 1600km na doładowaniu w tym momencie, ale to zdecydowanie najprzyjemniejsze 1600km z moich doświadczeń za kierownicą!

31.jpg


EDIT:
tak to wygląda obecnie pod maską, ciągle coś się zmienia, przekłada zmienia miejsce i na razie jest "płynne" nie wspominając już o tym że wiele węży styka tam gdzie nie powinno i jest połapane "tylko oby" ale wszystko kwestia drobnych poprawek, na chwilę obecną opanowawszy temp. wody pajam się z doładowaniem które staram się zmniejszyć tak by peak na stałe wyniósł max 0.4bara, bo regulacja akutatora o wiele mocniejszego za pomocą sprężynki niestety robi co robi i na różnym obciążeniu jest różnie –> różnym biegu, do tego stopnia że jak już auto hula autostradą to doładowanie nie przekraczane 1-2-3 (0.4bara) na 4-5 sięga spokojnie 0.5 a nie chce katastrofy z racji tego że na FMU jeżdżę.
32.jpg
33.jpg


..2 ukochane;) dobrze się dogadują, mimo że jedna raz po raz sssssssyka na kierowniczkę;)
34.jpg


DZIĘKUJĘ MODERATOROM za zgodę na topic i możliwość pokazania projektu soft T który nie idzie w stronę "czasu na setkę" a uprzyjemnienia i dodatku frajdy do jazdy.
Ostatnio edytowano 11 lip 2010, 18:44 przez Grzesiu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez piwo » 8 lip 2010, 21:53

no gratki auta.projekt wyglada calkiem powaznie i wcale nie wyglada na tani. :) oby udalo sie wszystko dograc do konca.wazne ze auto jezdzi i sprawia frajde. jeszcze raz gratulacje.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez loockas » 8 lip 2010, 22:58

Niech mnie ktoś kopnie jak to nie trewor :] No, no. Powrót w wielkim stylu. Już na ostatnim spocie od brata trochę wyciągnąłem info o tym projekcie. Fajnie, że się tym tutaj pochwaliłeś. Gratuluje i liczę na powrót do nas... ;)

P.S. Popraw niektóre foty, bo się nie wyświetlają.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez People_Hate_Me » 9 lip 2010, 12:12

Przeczytałem całość z wielkim zainteresowaniem i jestem pod dużym wrażeniem :)
Lubie małe cichociemne auta. Gratuluje zawzięcia i życze "dokończenia" projektu tak jak Ty byś tego chciał :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez weede » 9 lip 2010, 17:48

Świetny projekt, idziesz w jedynym slusznym kierunku dla miatki. Czekam na relacje jak to jezdzi ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Tomek6 » 9 lip 2010, 21:49

Wiedziałeś czego chciałeś, podoba mi się taka postawa ;) Dobra robota <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez mlody1921 » 10 lip 2010, 13:31

Bardzo mi sie podoba projekcik szczególnie robienie samemu podstawy pod filtr i wyspawanie kolektora pod turbo :) niema to jak samemu :D mam tylko inne pytanie czy to jest dobre dla reszty wydechu jak jest w niektórych miejscach takie ostre kąty na wydechu ?

i czekam na jakieś media :D jak to sobie radzi
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Grzesiu » 10 lip 2010, 20:10

dzięki wszystkim za miłe słowa, wielu za wsparcie techniczne;)
dorzuciłem mały EDIT odnośnie bajzlu pod machą, co by nie było że kończy się relacja na fiasku.

Co do konkretów chciałbym jak najszybciej odwiedzić hamownie ale zanim to zrobię jeszcze sporo do poprawienia w kwestii bezpieczeństwa głównie, nie chce zrobić krzywdy silnikowi brawurą, dlatego zanim wszystkiego krok po kroku nie dogram od najmniejszej bzdury węża/opaski, auto traktowane dość spokojnie i tylko sporadycznie przeciągane "nieco wyżej", filmik też będzie:) jak tylko ogarnę jakiś medialny aparat bo moje lustro nie kręci filmów..

mlody1921 napisał(a): mam tylko inne pytanie czy to jest dobre dla reszty wydechu jak jest w niektórych miejscach takie ostre kąty na wydechu ? i


obecnie auto spięte jest na seryjnym wydechu, ten zdecydowanie pewnie dławi wszystko i można w nim doszukiwać się będzie koników/nm bez zwiększania doładowania, natomiast co do pytania, to przy tej średnicy której tam użyłem i ilościach spalin jakie wydala BP solidnie zdławionych przez turbinę kąty które tam się pojawiają można spokojnie traktować jako łagodne i nie sądze by miały wpływ na swobodny przepływ spalin, dużo ważniejszy jest 1 odcinek turbo/kat, który przyznam szczerze z racji tego jak to w miacie wygląda jest jak "S" i tam można sporo się popisać jeszcze zanim zacznę nad wydechem na powrót myśleć. Mocno po głowie chodzi mi kwasiak, i jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem i bez niespodzianek, to jak wydech seryjny odmówi posłuszeństwa i hamownia zdecydowanie pokaże że jest on zbyt restrykcyjny to już kwasiak na kolankach wpadnie tylko finansowo muszę się przygotować do tej roboty;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Adaś » 11 lip 2010, 01:17

Grzesiu napisał(a):Moc i Moment
131 KM 152 NM / przed modyfikacjami 125 KM 145 NM / PO MODYFIKACJACH ~KM ~NM

na pewno prawidłowo wpisałeś ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Cukierek » 12 lip 2010, 23:06

Mimo zmęczenia przeczytałem cały temat. Gratuluję turbo Miatki! <diabełek>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez tmx89 » 30 lip 2010, 16:26

jeeee :P foch :P byles na kamieniolomach sam a miala byc wspolna sesja zdjeciowa :P nie daruje Ci tego :P
Szwedu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 22:58
Posty: 44
Skąd: Katowice
Auto: Mx-5 NA, Is200, Insignia Turbo, Is250

Postprzez Grzesiu » 3 wrz 2010, 20:00

nie było mnie tu jakiś czas, więc zaglądam i pokazuję co tam się ciekawego dzieje, no i tak oto udało mi się wyczerpując na razie luźne fundusze ogarnąć:
– "nowe" poszycie na dach, z szklaną szybą i podgrzewaniem oczywiście z NB
– autko opadło nieco niżej za sprawą kitu LOWTEC
– modzik który był efektem bardzo spontanicznej decyzji i wizji.. mi się podoba;)
– oraz drobniejsze ala nowy olej, nowa gałka zmiany biegów i inne drobne które przy w/w modach były konieczne bo wpadło w oko że już najwyższa pora.

Przy okazji parę fotek z TMX na iście Śląskim Gruncie;).
nie było mnie tu jakiś czas, więc zaglądam i pokazuję co tam się ciekawego dzieje, no i tak oto udało mi się wyczerpując na razie luźne fundusze ogarnąć:
– "nowe" poszycie na dach, z szklaną szybą i podgrzewaniem oczywiście z NB
– autko opadło nieco niżej za sprawą kitu LOWTEC
– modzik który był efektem bardzo spontanicznej decyzji i wizji.. mi się podoba;)
– oraz drobniejsze ala nowy olej, nowa gałka zmiany biegów i inne drobne które przy w/w modach były konieczne bo wpadło w oko że już najwyższa pora.

Przy okazji parę fotek z TMX na iście Śląskim Gruncie;).
a1.jpg
a2.jpg
a3.jpg
a4.jpg
a5.jpg
a6.jpg
a7.jpg
a8.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez luki_92_92 » 3 wrz 2010, 21:47

Skąd pomysł żeby dać tam Goku? Fan DragonBalla czy jak? :D


Bardzo fajna eMiX Piątka ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez jakubbor » 3 wrz 2010, 23:14

no grzesiu, nieźle, możne całe autko tak okleisz:) hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 22:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Postprzez Grzesiu » 4 wrz 2010, 10:13

nie jestem ani fanem "dragon ball z" ani nic z tych rzeczy, aerograf powstał ( bo to malowane "ręcznie") spontanicznie z celem: pozytywne przesłanie, i myślę że bardzo się udało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Cukierek » 4 wrz 2010, 15:34

Z aerografem wygląda zaj...ście!!! <spoko>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Radex » 4 wrz 2010, 21:47

bardzo pozytywny ten rysuneczek <spoko> <ok>
choć trochę odstaje od całości, może dać jeszcze jakieś elementy nawiązujące do tematu?
ciekawy pomysł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Boris86 » 5 wrz 2010, 01:43

Bardzo fajny projekcik. Gratki i czekam na rozwój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Grzesiu » 29 wrz 2010, 18:25

Ach ta pogoda, człowiek dniami myśli o tym co zrobi jak już wsiądzie w wolne popołudnie do miatki i sobie pośmiga po zadupiach topless i co.. leje, leje, leje.. i leje. Jedyny plus to okazja sprawdzić szczelność nowego NBowego poszycia, szczelne:) UFFFFFFFF ani kropli w środeczku. Czego o poprzednich nie można było powiedzieć mimo że wyglądało nie najgorzej i nie zwiastowało zakraplania do auta.

No ale brak pogody, związku z tym trzeba myśleć o ostatnich już w tym sezonie modach.

Decyzja zależała bardzo mocno od tego co powie sonda szerokopasmowa, a sonda powiedziała "fmu działa aż za dobrze", jest bogato bo na doładowaniu 0.35bara na jakim jest na co dzień ostatnio jeżdżone AFR wynosi 10.5:1, w porywach jak peak jest nieco większy i mamy 0.4bara 11:1, granica 11.5:1 nie do złamania chodź by lecieć 0.6bara, FMU robi swoje i koniec, wtryski wydalają i nie będę sprawdzał gdzie jest granica.

Działanie regulatora rzutowało na to co stanie się dalej, ale jako że działa, i sofcik sprawuję się jak na moje oczekiwania wyśmienicie i po 4.tyś km nic nie wskazuje na to żeby miało coś złego się wydarzyć zapadła decyzja: idziemy w wydech.
I tak oto wypadało się zaopatrzyć w odpowiedni materiał na solidny downpipe i resztę wydalacza spalin. Cóż, wydech to dla mnie temat miazga i nie wiem czemu jakoś ciężko strawny, bo przyzwyczaiłem się już do tego że miata odpycha się przyzwoicie a jest CICHUTKO. Nie mniej jednak nie trzeba wiele mówić czemu wypadało by zmienić obecny stan (2.5" dp do mocowania na skrzyni i dalej totalna seria od kata w tył).
Zapadły rozmyślne decyzję, będzie 2.25" po całości, kat zostanie, a ostatni tłumik zostanie zastąpiony czymś podwójnym- Postert- który miałem okazję montować już w pewnej swojej poprzedniczce. Tam na wolnossącym było przyzwoicie, więc tutaj jest nadzieja że turbina zrobi swoje i będzie cicho i odpowiednio luźniej niż w serii.
No i taką drogą zakupy zapadły, uzbroiłem się w 3m rurki i 4 kolanka 60,3 gatunkowej nierdzewki, mam pewne zboczenie w stosunku do gatunkowej stali i nie umiałem sobie odmówić a różnica nie była jakaś straszna w stosunku do najtańszej dostępnej nierdzewki. W końcu bo długo zwlekałem z sprawą wydechu, teraz pozostaje czekać na tłumik który musi przebyć kilka setek jak nie tysięcy kilometrów.
q1.jpg

Marzy mi się ogarnąć tę kwestie jak najszybciej ale możliwości są jakie są, zobaczymy jak to wyjdzie może do końca nadchodzącego miesiąca będę już miał sprawę kompletnego wydechu zamkniętą. Zobaczymy.

W między czasie rodził się dłuuuugo plan zrobienia czegoś z feralna przednią rejestracją.
No i po krzyku, jestem bardzo zadowolony:) Miejsce pozostało te samo, ale za to BLACHA bo tak to prawdziwa oryginalna blacha, z tym że w nieco okrojonej skali bo coś 400mm zamiast 5xx tych które dostajemy. Wydaję się że różnica nie wielka ale moje oko ten widok bardzo ale to bardzo cieszy, jest super.
Fotki z lampą co by pokazać :razz: że to nie jakaś pleksa matowa;)
q2.jpg
q3.jpg


Dodatkowo pochwalę się że w końcu uzbroiłem się w zakuwany przewód olejowy do turbiny, powinienem już dawno ale.. już jest to najważniejsze.
no nic, to by było na tyle, chciałbym się wyrobić do mega zlotu, może zamknę wydech, wykończę opony i koniec sezonu auto pod kołderkę. No chyba że nie wyrobie to nieco przytkany ale też będę:) w końcu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez noucamp » 29 wrz 2010, 21:34

HAMEHAMEHAAA <czarodziej>
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy