Mazda RX-7 FD 13B-REW '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez People_Hate_Me » 23 lip 2011, 14:09

bardziej bym sie martwił o trakcje niz o skrzynie i naped :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Pit » 23 lip 2011, 14:35

Neonixos666 napisał(a):
Pit napisał(a):500+ KM.

a skrzynia i układ napędowy? Ma taką wytrzymałość?

Tak, bezproblemowo. RX-7 FD ma skrzynię i dyfer kuloodporne. Sprzęgło tylko za jakiś czas zmienię na listkowe, choć obecne 407 KM przenosiło bez żadnego problemu (jest nowe).

People_Hate_Me napisał(a):bardziej bym sie martwił o trakcje niz o skrzynie i naped :)

Ja z kolei wcale się tym nie martwię. To pareset złotych na oponę, którą kupić można zawsze i założyć w jeden dzień. Głupotka, nad którą za wiele myśleć nie trzeba i nic złym doborem nie uszkodzisz. Z oponami możesz sobie kombinować do woli, jak reszta będzie skończona. Ale rozumiem, że jak nie ma się czego przyczepić, to można faktycznie takiej p i e r d o ł k i ;) hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez jacobs » 23 lip 2011, 14:45

Pit napisał(a):fizyczna wytrzymałość bloku silnika

Tak z ciekawości – ile ona wynosi?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Neonixos666 » 23 lip 2011, 15:34

People_Hate_Me napisał(a):bardziej bym sie martwił o trakcje niz o skrzynie i naped


opony zawsze można zmienić ale o ładny asfalt na którym można pojeździć to już nie tak łatwo, a żeby w pełni wykorzystać tą moc to ważna jest nawierzchnia, bo wystarczy popatrzeć na filmik ze zlotu że tam nie było na czym jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pit » 23 lip 2011, 17:21

jacobs napisał(a):
Pit napisał(a):fizyczna wytrzymałość bloku silnika

Tak z ciekawości – ile ona wynosi?

Nie mam zielonego pojęcia :D Nikt w tym kraju raczej na to pytanie nie może odpowiedzieć na podstawie własnych doświadczeń ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez kinki » 23 lip 2011, 17:36

Pit a ile maksymalnie ktos wyciagnal mocy z takiego silnika ??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Pit » 23 lip 2011, 18:04

kinki napisał(a):Pit a ile maksymalnie ktos wyciagnal mocy z takiego silnika ??

Nie znam niestety takich statystyk. "Wyciągnąć" można bardzo dużo... Są i tysiąckonne 13B-REW. Pytanie brzmi: ile motogodzin to wytrzyma? Projekty 450-500 konne na dużym single'u i podobnej reszcie gratów do mojego setupu jeżdżą sobie po USA i Japonii spokojnie. Takie moce najczęściej są spotykane w FD na takim stage'u, jak moja.

Mi nie chodzi jednaki o maksymalne kręcenie motoru na ubogo z ryzykiem stuku tylko dla satysfakcji ujrzenia wykresu na milion koni. Od początku moim priorytetem było zbudowanie bezpiecznego i w pełni przemyślanego auta z mocą bez żyłowania AFR'u i ryzyka knock'a w okolicach pół tysiąca koni. Ma być 500+ z głową . To auto jest leciutkie, pięćset starczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacol » 24 lip 2011, 00:00

Pit napisał(a):pięćset starczy
hehe, jak to brzmi :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Neonixos666 » 24 lip 2011, 12:25

myślałeś nad NOS'em?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pit » 24 lip 2011, 21:30

Neonixos666 napisał(a):myślałeś nad NOS'em?

A po co w tym aucie podtlenek, że tak zapytam? :D Podtlenkiem kiedyś dość mocno się z moim bygoskim kolegą zajmowaliśmy, mieliśmy nawet stację tankowania, jako jedyni w województwie. Troszkę tego nazakładaliśmy do różnych aut, systemy zupełnie proste, jak i z progresywnym sterowaniem. Fajna sprawa jak na początek zabawy z tuningiem, powtórzę – na początek... Mój RX jest troszkę na innym poziomie abstrakcji. Nitro w moim przypadku nie ma totalnie sensu ani racjonalnego wytłumaczenia ;)

Btw – nie każdy system podtlenku to NOS. NOS to nazwa firmy, jak NX, ZEX, Venom, itp... Tak jak nie każde buty sportowe to Adidas'y :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gib » 24 lip 2011, 21:36

Jedyny sensowny powód to szybsze wstawanie turbo.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pit » 24 lip 2011, 22:25

Gib napisał(a):Jedyny sensowny powód to szybsze wstawanie turbo.

Przy silniku Wankla ten problem rozwiązuje ogromna ilość spalin (...) W tym też celu zamieniłem sterowanie wastegate'em z standalone'a na zewnętrzny kontroler doładowania :) Spore turbiny nieźle wstają w RX'ach, więc często montuje się tutaj potwory wielkości T88 czy mojej pięćdziesiątki. Obiecałem, że zrobię kiedyś film. Pomimo ogromnej strony gorącej, HX50 budzi się całkiem sprawnie :) (...) wracając do nitro – fajna zabawka, ale to już nie ta liga...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Grzesiu » 24 lip 2011, 22:59

oddałbym wiele żeby mój kolejny projekt był na takim poziomie, i wcale nie rozchodzi się o moce.

Natomiast co do całej dyskusji i dywagacji na tematy "co po co, dlaczego, a to a sramto.." za przeproszeniem, śledzę temat od początku, Pita miałem okazję poznać, więc wtrącę swoje spostrzeżenie, choć to nic nowego ale..
Ciekawe jest to, że osoby doświadczone, mające już jakiś syf od modzenia za pazurami, nie mają tych pytań i takich mądrości jak Ci którzy nie mają takich doświadczeń, nie ma to nic wspólnego z wiedzą moto, z tym co się czyta, ogląda, widzi.. ku czemu zmierzam, żeby móc ocenić w jakiś obiektywny sposób projekt na samochodzie, czy to rzadki i kultowy wóz, czy pospolite czinkłaczento, trzeba mieć z tym jakieś doświadczenie, w większości przypadków nie ma w tym ani sensu, ani logiki, ani przeznaczenia, nie da się zrozumieć modowania "4 fun" i dla satysfakcji wyjazdu z garażu, jeżeli się tego nie spróbowało na własnej skórze, wielu ale to wielu osobą którym może wiedzy nie brakuję, życzę więcej doświadczeń.. bez nich wypociny marne, może zamiast godzin na forum, zrobić coś samemu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez sylwo » 25 lip 2011, 00:15

Pit napisał(a):Tak jak nie każde buty sportowe to Adidas'y

NOS takie adidaski najki ;)
Sorki za wtrącenie ale pokazałem tę stronę bratu i wpadł w zachwyt ;)
W Rykach się nie pojawisz w tym sezonie?:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Pit » 25 lip 2011, 08:19

sylwkoc napisał(a):Sorki za wtrącenie ale pokazałem tę stronę bratu i wpadł w zachwyt ;)

:) Cieszę się i dziękuję.

sylwkoc napisał(a):W Rykach się nie pojawisz w tym sezonie?:(

Niestety, nie będzie nas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gib » 25 lip 2011, 13:07

Pit masz wykres w lepszej jakości?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pit » 25 lip 2011, 13:41

Gib napisał(a):Pit masz wykres w lepszej jakości?

Poczekaj parę tygodni – będzie nowy w lepszej jakości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

PostTen post został usunięty przez Magdalena 17 gru 2011, 20:44.
Powód: Na prośbę autora

PostTen post został usunięty przez Magdalena 27 lip 2011, 16:34.
Powód: Ot

PostTen post został usunięty przez Magdalena 27 lip 2011, 16:33.
Powód: Na prośbę autora

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy