Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 27 sty 2010, 17:08

Z nowości to wywaliło mi uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu. Ze względu na pogodę jakoś nie chce mi się nawet za to zabrać także auto jest narazie uziemione. Jest to ostatnia uszczelka z nieszczęsnego zestawu uszczelek JC, która wytrzymała najdłużej, prawie rok :D
Z innych rzeczy to cały czas biję się z myślami czy iść dalej w N/A czy jednak soft turbo.
Argumenty przemawiające za turbo:
1. Zdecydowanie większa moc, nie do osiągnięcia w N/A.
2. Dźwięk blow-off'a :D
3. Większy lans <lol> Sapanie blow-off'a i widok IC za zderzakiem – bezcenne :D

Argumenty przemawiające za N/A (wg mnie):
1. Za dużo zmian poczynionych w tym kierunku. Zwłaszcza przy tłokach o wysokiej kompresji strach coś pompować żeby korba bokiem nie wyszła.
2. Nie obciążona tak bardzo skrzynia biegów. Teraz w przeciągu roku padła mi jedna, przy turbo podejrzewam czeka mnie wymiana raz w miesiącu albo i częściej.
3. Mniejsza upierdliwość użytkowania – nie trzeba dbać o rozgrzanie i wychładzanie turbiny i oleju. No i ogólnie mniejsza awaryjność (przynajmniej tak mi się wydaje)
4. Rzadko spotykany projekt ;) Turbo BP jest sporo a w miarę szybkich BP N/A nie ma za wiele. Mam większe szanse na zajęcie jakiegoś miejsca na podium w klasie N/A niż po uturbieniu. Przynajmniej na zlotach Mazdy, bo na zlotach ogólnych to i tak nie mam szans z chądami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez People_Hate_Me » 27 sty 2010, 17:10

Jacek176 wal softa :–) ja przynajmniej bym tak zrobił :P bo z N/A to juz duzo wiecej nie wyciagniesz :–)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Lukas007 » 27 sty 2010, 17:12

Z ITB wyciągnie więcej niż z niejednego softa. Ja bym pozostał przy N/A, zawsze można na początek pomyślec o ostrzejszych wałkach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 27 sty 2010, 17:19

Wszystko zależy do czego ma służyć auto. W dupowozie okazjonalnie wybebeszanym na zawody to jednak wolałbym soft turbo, no ale jak ktoś koniecznie się chce ganiać w FWD n/a to czemu nie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pinky » 27 sty 2010, 18:07

Ja nie wiem jak wy jeździcie że skrzynie padają ;) Jacek idź w ITB, teraz to już nie ma przebacz :D :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Fiveopac » 27 sty 2010, 18:07

Lukas007 napisał(a):Z ITB wyciągnie więcej niż z niejednego softa.

Czyli za pomoca ITB napelnie cylindrow zwiekszy sie przynajmniej o 50%? Chyba niebardzo ;) chyab ze przez soft turbo rozumiesz doladowanie nie 0.5 bar tylko 0.1 ;)

Argumenty przemawiające za turbo:
1. Zdecydowanie większa moc, nie do osiągnięcia w N/A.
2. Dźwięk blow-off'a zeby
3. Większy lans łoł Sapanie blow-off'a i widok IC za zderzakiem – bezcenne zeby

Pytanie czy chcesz miec tylko szybkie auto w klasie wolnossacej czy szybkie w kazdej ;)

1. Za dużo zmian poczynionych w tym kierunku. Zwłaszcza przy tłokach o wysokiej kompresji strach coś pompować żeby korba bokiem nie wyszła.

Legenda. Stopien kompresji nie ma wplywu na wychodzenie korb. Zle strojenie / spalanie stukowe. Im wiekszy st.kompresji tym wiecej mocy masz z doladowania, turbina szybciej wstaje, moc maksymalna jest rozwiajan przez wiekszy zakres obrotow itp. Minus taki ze masz mniejszy margines błedu na strojenie ale w czasach czujnikow spalania stukowego i hamowni obciazeniowych argument nie trafny.

Jacek176 napisał(a):Mniejsza upierdliwość użytkowania – nie trzeba dbać o rozgrzanie i wychładzanie turbiny i oleju

N/A dusisz na maksa na zimnym silniku i wylaczasz zaraz po wyscigu? :O
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez xXx » 27 sty 2010, 20:02

Jacek, a skąd ja mam wiedzieć czy jest dobrze czy źle ? Jakbyśmy pojezdzili z szerokopasmówką w pupie, wtedy mógłbym coś powiedzieć. Czasem potrzebne są bardzo małe korekty, wszystko zależy od setup-u, czy ciśnienie paliwa było podnoszone, jednak widać na pierwszy rzut oka, że niewiele się ktoś napracował nad tą mapą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacek176 » 27 sty 2010, 20:11

xXx napisał(a):jednak widać na pierwszy rzut oka, że niewiele się ktoś napracował nad tą mapą...

No właśnie i to jest wkurzające bo fura była zostawiana na 3 dni, żeby cyt.: "wszystko było porządnie zrobione".
A stroił to Maciek "macpl" ze strojenia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 27 sty 2010, 22:29

Chcesz mieć dobrze i stosunkowo tanio wystrojone auto ?? Mogę dać Ci kontakt do kolegi, który jest z Warszawy i naprawdę dobrze mu to wychodzi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez piwo » 27 sty 2010, 22:32

Jacek a ile masz aksy na uturbienie?na pewno zanim to opanujesz to potrwa minimum z 3 miechy i pewnie z 5 tys ebdziesz musial dolozyc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 27 sty 2010, 22:36

xXx napisał(a):Chcesz mieć dobrze i stosunkowo tanio wystrojone auto

Dzięki ale chyba już jednak wolę zainwestować w sondę i samemu się nauczyć :D

piwo napisał(a):i pewnie z 5 tys ebdziesz musial dolozyc

A skąd taka suma? Bo mi w najbardziej rozrzutnych planach wychodzi najwyżej połowa tej kwoty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 27 sty 2010, 22:43

Fiveopac napisał(a):
Lukas007 napisał(a):Z ITB wyciągnie więcej niż z niejednego softa.

Czyli za pomoca ITB napelnie cylindrow zwiekszy sie przynajmniej o 50%? Chyba niebardzo ;) chyab ze przez soft turbo rozumiesz doladowanie nie 0.5 bar tylko 0.1 ;)

Argumenty przemawiające za turbo:
1. Zdecydowanie większa moc, nie do osiągnięcia w N/A.
2. Dźwięk blow-off'a zeby
3. Większy lans łoł Sapanie blow-off'a i widok IC za zderzakiem – bezcenne zeby

Pytanie czy chcesz miec tylko szybkie auto w klasie wolnossacej czy szybkie w kazdej ;)

1. Za dużo zmian poczynionych w tym kierunku. Zwłaszcza przy tłokach o wysokiej kompresji strach coś pompować żeby korba bokiem nie wyszła.

Legenda. Stopien kompresji nie ma wplywu na wychodzenie korb. Zle strojenie / spalanie stukowe. Im wiekszy st.kompresji tym wiecej mocy masz z doladowania, turbina szybciej wstaje, moc maksymalna jest rozwiajan przez wiekszy zakres obrotow itp. Minus taki ze masz mniejszy margines błedu na strojenie ale w czasach czujnikow spalania stukowego i hamowni obciazeniowych argument nie trafny.

Jacek176 napisał(a):Mniejsza upierdliwość użytkowania – nie trzeba dbać o rozgrzanie i wychładzanie turbiny i oleju

N/A dusisz na maksa na zimnym silniku i wylaczasz zaraz po wyscigu? :O


Ja bym z tym sprezaniem polemizowal. Nie po to robia fabryczne odprezone fury turbo,zeby tracic przez to sprawnosc. Co innego BP , ktore ma 9.5:1 , a co innego jego auto po planowaniu glowicy, gdzie moze byc 11 luib 11.5:1. Softa mozna zrobic smialo, ale tak jak u ciebie dmuchac 1 bara to raczej sie nie da.

Swoja droga , skoro to jest takie proste (wysokie sprezanie, turbo), to dlaczego saab opracowal silnik turbo ze zmiennym stopniem sprezania? Tyle zachodu na nic? Po prostu przy duzym doladowaniu sprezanie musi byc nizsze, zeby mieszanka nie ulegala zamozaplonowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radekkm » 27 sty 2010, 22:52

Jacek176 napisał(a):i pewnie z 5 tys ebdziesz musial dolozyc

A skąd taka suma? Bo mi w najbardziej rozrzutnych planach wychodzi najwyżej połowa tej kwoty.


zagadaj z fivem albo lusterem bo dla mnie brzmi to nierealnie ...
mozesz podac kosztorys ??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez piwo » 27 sty 2010, 22:54

no ja jacku doliczam tu
intercooler z 200zl
blow off z 200zl
orurowanie intercoolera z czego robiony nie wiem ale pewnie z 500zl
orurowanie dolotu pewnie z 500zl
turbina pewnie uzywka ale nie wiem jaka pewnie z 500zl
kolektor pewnie z 500zl
sonda szerokopasmowa innovate pewnie z 700zl
czujnik pewnie doladowania z 100zl
jakies weze olejowe, jakies laczniki silikonowe,wymiana oleju na swiezy
pytanie czy miejsca do chlodnicy nie bedzie za malo i nie bedzie trzeba wymieniac
duzo zapalu pewnie przez 3 miesiace :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 27 sty 2010, 23:01

No z większością się zgadzam. Z tym, że
piwo napisał(a):blow off z 200zl

To akurat już mam, został mi jeszcze po Elcipse :D

piwo napisał(a):kolektor pewnie z 500zl

Jak się utrafi to można kupić używkę od GTX za połowę tego.

piwo napisał(a):sonda szerokopasmowa innovate pewnie z 700zl

Tego nie liczę w koszty uturbienia bo czy będę szedł w N/A czy w turbo to i tak trzeba kupić :D
Poza tym na ebayu, razem z wysyłką wychodzi 530PLN. Jak złodzieje nie dowalą cła to będzie taniej niż piszesz :D

Podsumowując: w żadnym wypadku nie wychodzi mi 5000PLN ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 27 sty 2010, 23:03

a wtryski jeszcze bo zapomnialem i zaworek ebc np. n75 VWgenowski. seryjne wtryski nie wyrobia nawet na twojej pompie walbro.
wiesz, jak ktos juz mowil, przy turbo lepiej brac 150% kosztow zakladanych, bo zawsze cos wyjdzie, czytaj jak mowie, ze chlodnice bedzie trzeba wymeinic, albo skrzynie boiegow, albo sprzeglo juz nie wyrobi, albo wskaznik jakis dodatkowy, albo podstawki pod czujniki, albo cos wspawac.kurcze temat rzeka.rob jak uwazasz ale moim zdaniem to jezdzi tak fajnie teraz ze na prawde moim zdaniem turbo jest niepotrzebne.ale ja nic nie mowie. :)
Ostatnio edytowano 27 sty 2010, 23:12 przez piwo, łącznie edytowano 2 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 27 sty 2010, 23:04

Taniej kupić BPT
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez radekkm » 27 sty 2010, 23:06

Jacek176 napisał(a):Podsumowując: w żadnym wypadku nie wychodzi mi 5000PLN


pirwsze prawo uturbiania : przewidywane koszty x 1.5 :P
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 27 sty 2010, 23:07

piwo napisał(a):a wtryski jeszcze bo zapomnialem.seryjne nie wyrobia nawet na twojej pompie walbro

A wtryski to również będę musiał wymienić tak czy inaczej. Bo już w tej chwili są na granicy wydajności, także czy pójdę w N/A czy w turbo to trzeba wymienić. Planuję jakieś używki z GTX'a, Toyoty Celica lub MR2 (podobno pasują plug & play).

Gibsong napisał(a):Taniej kupić BPT

Ta wersja to odpada całkowicie. Mój silnik już jest po remoncie, trzyma kompresję, nie bierze oleju.
Także nie będę inwestował w silnik, który nie różni się praktycznie niczym (poza tym że ma tłoki o duuuuużo niższym stopniu sprężania) tylko po to żeby za jakiś czas się dowiedzieć że sra olejem we wszystkie strony ;)
Ostatnio edytowano 27 sty 2010, 23:14 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 27 sty 2010, 23:22

Jacek jak zes to zrobil? jak skasowales te trzy kropki?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy