Mazda MX-3 EC KL-ZE Supercharger '94 – SOLD
onyx napisał(a):Słabe pokrycie z rzeczywistością ma ten kalkulatorBardzo optymistycznie to wyszło i życzę żeby tak było w rzeczywistości. Jednak ja obstawiam 260hp i 280Nm
a dlaczego tam mało NM? skoro seria ma 220? to do 280 raptem jakieś 27-28% przyrostu...
zresztą kółko bym dawał mniejsze jakieś 65mm i zupełnie inaczej to już wygląda
wykończenia wnętrz, mechanika
onyx napisał(a):Słabe pokrycie z rzeczywistością ma ten kalkulatorBardzo optymistycznie to wyszło i życzę żeby tak było w rzeczywistości. Jednak ja obstawiam 260hp i 280Nm
Zrobiłbyś test dla Twojego konkretnego przypadku i porównał? Jestem bardzo ciekawy rezultatów.
Kółeczko musi być takie , czyli 76mm żeby nie wyjść poza 14000 obrotów...
I zwróćcie uwagę, ze powyżej 7k obrotów jest już 1bar! co wydaje mi się wartością duża jak na m62
Adrenaline Addiction.
weede napisał(a):Kółeczko musi być takie , czyli 76mm żeby nie wyjść poza 14000 obrotów...

grzegorzjubymx6 napisał(a):a dlaczego tam mało NM?
Milsza będzie wiadomość jak będzie więcej, niż zakładać grube wyniki a potem kicha
Co do tego porównania to pamiętam, że wg tego kalkulatora wychodził moment obr. jakiś kosmiczny (ok. 300Nm) i ok. 180 hp – a on nie bierze pod uwagę przecież cofania zapłonu, które jest aktualnie zastosowane na wykresie z hamowni, który był prezentowany. Bez cofania było trochę lepiej, ale przede wszystkim ma być bezpiecznie
Z tego powodu uważam, że ten kalkulator jest średnio udany. Jest jeszcze sporo innych zmiennych, np. jakie kanały są w głowicy, średnice zaworów, wałki, temp. powietrza, zapłon, itd. Dlatego ta aplikacja daje bardzo mocno przybliżone wartości. Ok. 1 bara to koniec możliwości M62. Korzystałem z tego kalkulatora wcześniej, jak znajdę te wykresy to wrzucę.
co do kółka to moje miało 58mm średnicy tzn ma :d
według wskaźnika doładowania dmuchało wtedy 0.7bara przy kl-de
według wskaźnika doładowania dmuchało wtedy 0.7bara przy kl-de
wykończenia wnętrz, mechanika
średnica byłą mierzona na klinie 
co do średnicy wału to już nie wiem ...
jak by nie było fajnie będzie zobaczyć kl-ze S zrobionego profi
co do średnicy wału to już nie wiem ...
jak by nie było fajnie będzie zobaczyć kl-ze S zrobionego profi
wykończenia wnętrz, mechanika
onyx napisał(a):Jednak wykonanie mniejszego kółka mogłoby powodować konieczność usunięcia łożyska – na którym jest osadzone. Dzięki temu szybciej zużywały by się łożyska igiełkowe w samym kompresorze.
Z łożyskami nie ma dramatu. 15 minut roboty, koszt też bez tragedii.
Dalej twierdzę że optymistyczne te wasze wróżby mocowe.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Same igiełkowe INA tak jak w oryginale to koszt 60-70zł.
Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.
Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
weede napisał(a):Zobaczymy w praniu, nie ma co się spinaćWrzuciłem ten symulator bardziej jako ciekawostkę i można będzie skonfrontować teorię z praktyką, co jest chyba najciekawsze prawda?
No pewnie
Masz może porównanie swoich wyliczeń z tymi z tego symulatora?? Jak liczyłem po swojemu to doładowanie w peaku było idelanie takie samo jak policzyłem, to z symulatora to jakaś abstrakcja.
Boris86 napisał(a):Same igiełkowe INA tak jak w oryginale to koszt 60-70zł.
Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.
Ale dochodzi do rozbierania wszystkiego i chwilowego unieruchomienia auta :/ W moim przekonaniu powinno się takie modyfikacje przeprowadzać, aby były jak najtrwalsze i możliwie lepsze od rozwiązań seryjnych, oprócz zwiększania mocy – przecież nie robimy aut na jeden rajd/wyścig. Osobiście nie lubię jeździć autem, w którym z założenia ma się coś spierd..., tylko nie wiadomo do końca kiedy
weede napisał(a):Zobaczymy w praniu, nie ma co się spinaćWrzuciłem ten symulator bardziej jako ciekawostkę i można będzie skonfrontować teorię z praktyką, co jest chyba najciekawsze prawda?
Jasne. Broń boże nie zrozum mnie źle. Życzę jak najlepiej.
Onyx. Można w mniejszym kółku osadzić też mniejsze łożysko. Fabryczne 47x30x22 to kawał łożyska.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
to łożysko co tam jest jest jak dinozaur
można założyć lepsze mniejsze 
wykończenia wnętrz, mechanika
onyx napisał(a):Widzę Panowie, że już wszystko policzyliście i na pewno "wyda"![]()
Zatem zmniejszajcie
Łii tam. SKladaj do kupy Weed, a nie tam jakies liczenie i gdybanie. Mi wypluwa po 175-185km a zap......ala jak >200KM. Cyferki cyferkami. Wazne zeby bylo szybko na 1/4 badz na torze. No i najwazniejsze zebys Ty byl zadowolony z tego. Skladaj, stroj sie i do zobaczenia na Poznaniu


Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
onyx napisał(a):Capazo, to się tyczyło rozmiarów łożyska a nie mocy
Wiem, ale wymiar lozyska chyba jakos wplywa na ilosc cisnienia. Mniejsze lozysko, mniejsze kółeczko itd.
onyx napisał(a):P. S. Czym to będzie w końcu strojone?Będzie EMU?
Drewniany patyk zakonczony zgrubieniem w dolnej czesci, u góry zas bedzie przyczepione warzywo zwane potocznie marchewka... hehe
Z tego co wiem DET3... IMO wystarczy!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Ale i tak nie powinno się przekraczać maks obr. kompresora, jeżeli chcemy żeby trochę pojeździłCapazo napisał(a):Wiem, ale wymiar lozyska chyba jakos wplywa na ilosc cisnienia. Mniejsze lozysko, mniejsze kółeczko itd.
Capazo napisał(a):Z tego co wiem DET3... IMO wystarczy!
W zupełności
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości