Mazda MX-3 EC KL-ZE Supercharger '94 – SOLD
onyx napisał(a):Słabe pokrycie z rzeczywistością ma ten kalkulatorBardzo optymistycznie to wyszło i życzę żeby tak było w rzeczywistości. Jednak ja obstawiam 260hp i 280Nm
a dlaczego tam mało NM? skoro seria ma 220? to do 280 raptem jakieś 27-28% przyrostu...
zresztą kółko bym dawał mniejsze jakieś 65mm i zupełnie inaczej to już wygląda
wykończenia wnętrz, mechanika
		onyx napisał(a):Słabe pokrycie z rzeczywistością ma ten kalkulatorBardzo optymistycznie to wyszło i życzę żeby tak było w rzeczywistości. Jednak ja obstawiam 260hp i 280Nm
Zrobiłbyś test dla Twojego konkretnego przypadku i porównał? Jestem bardzo ciekawy rezultatów.
Kółeczko musi być takie , czyli 76mm żeby nie wyjść poza 14000 obrotów...
I zwróćcie uwagę, ze powyżej 7k obrotów jest już 1bar! co wydaje mi się wartością duża jak na m62
Adrenaline Addiction.
		weede napisał(a):Kółeczko musi być takie , czyli 76mm żeby nie wyjść poza 14000 obrotów...
 Dokładnie tak jak pisze Weede, 14k obr. to bezpieczne graniczne obr. dla tego kompresora, ale stałe. Chwilowo można go zakręcić do 16k obr., więc w sumie takie obroty mogłyby być pod odcinką
 Dokładnie tak jak pisze Weede, 14k obr. to bezpieczne graniczne obr. dla tego kompresora, ale stałe. Chwilowo można go zakręcić do 16k obr., więc w sumie takie obroty mogłyby być pod odcinką grzegorzjubymx6 napisał(a):a dlaczego tam mało NM?
Milsza będzie wiadomość jak będzie więcej, niż zakładać grube wyniki a potem kicha
Co do tego porównania to pamiętam, że wg tego kalkulatora wychodził moment obr. jakiś kosmiczny (ok. 300Nm) i ok. 180 hp – a on nie bierze pod uwagę przecież cofania zapłonu, które jest aktualnie zastosowane na wykresie z hamowni, który był prezentowany. Bez cofania było trochę lepiej, ale przede wszystkim ma być bezpiecznie
Z tego powodu uważam, że ten kalkulator jest średnio udany. Jest jeszcze sporo innych zmiennych, np. jakie kanały są w głowicy, średnice zaworów, wałki, temp. powietrza, zapłon, itd. Dlatego ta aplikacja daje bardzo mocno przybliżone wartości. Ok. 1 bara to koniec możliwości M62. Korzystałem z tego kalkulatora wcześniej, jak znajdę te wykresy to wrzucę.
co do kółka to moje miało 58mm średnicy tzn ma :d
według wskaźnika doładowania dmuchało wtedy 0.7bara przy kl-de
			
			według wskaźnika doładowania dmuchało wtedy 0.7bara przy kl-de
wykończenia wnętrz, mechanika
		średnica byłą mierzona na klinie 
co do średnicy wału to już nie wiem ...
jak by nie było fajnie będzie zobaczyć kl-ze S zrobionego profi
			
			co do średnicy wału to już nie wiem ...
jak by nie było fajnie będzie zobaczyć kl-ze S zrobionego profi
wykończenia wnętrz, mechanika
		onyx napisał(a):Jednak wykonanie mniejszego kółka mogłoby powodować konieczność usunięcia łożyska – na którym jest osadzone. Dzięki temu szybciej zużywały by się łożyska igiełkowe w samym kompresorze.
Z łożyskami nie ma dramatu. 15 minut roboty, koszt też bez tragedii.
Dalej twierdzę że optymistyczne te wasze wróżby mocowe.
RX-7 FD3S Innocent Blue: 
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
		viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Same igiełkowe INA tak jak w oryginale to koszt 60-70zł.
Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.
			
			Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.
RX-7 FD3S Innocent Blue: 
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
		viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
weede napisał(a):Zobaczymy w praniu, nie ma co się spinaćWrzuciłem ten symulator bardziej jako ciekawostkę i można będzie skonfrontować teorię z praktyką, co jest chyba najciekawsze prawda?
No pewnie
Masz może porównanie swoich wyliczeń z tymi z tego symulatora?? Jak liczyłem po swojemu to doładowanie w peaku było idelanie takie samo jak policzyłem, to z symulatora to jakaś abstrakcja.
Boris86 napisał(a):Same igiełkowe INA tak jak w oryginale to koszt 60-70zł.
Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.
Ale dochodzi do rozbierania wszystkiego i chwilowego unieruchomienia auta :/ W moim przekonaniu powinno się takie modyfikacje przeprowadzać, aby były jak najtrwalsze i możliwie lepsze od rozwiązań seryjnych, oprócz zwiększania mocy – przecież nie robimy aut na jeden rajd/wyścig. Osobiście nie lubię jeździć autem, w którym z założenia ma się coś spierd..., tylko nie wiadomo do końca kiedy
weede napisał(a):Zobaczymy w praniu, nie ma co się spinaćWrzuciłem ten symulator bardziej jako ciekawostkę i można będzie skonfrontować teorię z praktyką, co jest chyba najciekawsze prawda?
Jasne. Broń boże nie zrozum mnie źle. Życzę jak najlepiej.
Onyx. Można w mniejszym kółku osadzić też mniejsze łożysko. Fabryczne 47x30x22 to kawał łożyska.
RX-7 FD3S Innocent Blue: 
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
		viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
to łożysko co tam jest jest jak dinozaur   można założyć lepsze mniejsze
  można założyć lepsze mniejsze  
			
			wykończenia wnętrz, mechanika
		onyx napisał(a):Widzę Panowie, że już wszystko policzyliście i na pewno "wyda"
Zatem zmniejszajcie
Łii tam. SKladaj do kupy Weed, a nie tam jakies liczenie i gdybanie. Mi wypluwa po 175-185km a zap......ala jak >200KM. Cyferki cyferkami. Wazne zeby bylo szybko na 1/4 badz na torze. No i najwazniejsze zebys Ty byl zadowolony z tego. Skladaj, stroj sie i do zobaczenia na Poznaniu
 
  
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
		BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
onyx napisał(a):Capazo, to się tyczyło rozmiarów łożyska a nie mocy
Wiem, ale wymiar lozyska chyba jakos wplywa na ilosc cisnienia. Mniejsze lozysko, mniejsze kółeczko itd.
onyx napisał(a):P. S. Czym to będzie w końcu strojone?Będzie EMU?
Drewniany patyk zakonczony zgrubieniem w dolnej czesci, u góry zas bedzie przyczepione warzywo zwane potocznie marchewka... hehe
Z tego co wiem DET3... IMO wystarczy!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
		BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Ale i tak nie powinno się przekraczać maks obr. kompresora, jeżeli chcemy żeby trochę pojeździłCapazo napisał(a):Wiem, ale wymiar lozyska chyba jakos wplywa na ilosc cisnienia. Mniejsze lozysko, mniejsze kółeczko itd.
Capazo napisał(a):Z tego co wiem DET3... IMO wystarczy!
W zupełności
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości





