Mazda MX-3 EC KL-ZE Supercharger '94 – SOLD

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 14 gru 2012, 17:11

Słabe pokrycie z rzeczywistością ma ten kalkulator ;) Bardzo optymistycznie to wyszło i życzę żeby tak było w rzeczywistości. Jednak ja obstawiam 260hp i 280Nm :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez grzegorzjubymx6 » 14 gru 2012, 17:46

onyx napisał(a):Słabe pokrycie z rzeczywistością ma ten kalkulator ;) Bardzo optymistycznie to wyszło i życzę żeby tak było w rzeczywistości. Jednak ja obstawiam 260hp i 280Nm :)

a dlaczego tam mało NM? skoro seria ma 220? to do 280 raptem jakieś 27-28% przyrostu...
zresztą kółko bym dawał mniejsze jakieś 65mm i zupełnie inaczej to już wygląda :D
wykończenia wnętrz, mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 21:32
Posty: 272 (1/1)
Skąd: Szczytno, Poznań
Auto: Było:
323BF 1.6 8V 90r
MX-6 2.5V6 96rr
MX-6 2.5V6 92r.
Xedos 9 2.5v6 98r.
Jest:
Tesla S 14r.
T4 2.5TDI
V70 2.5T AWD

Postprzez weede » 14 gru 2012, 18:01

onyx napisał(a):Słabe pokrycie z rzeczywistością ma ten kalkulator ;) Bardzo optymistycznie to wyszło i życzę żeby tak było w rzeczywistości. Jednak ja obstawiam 260hp i 280Nm :)

Zrobiłbyś test dla Twojego konkretnego przypadku i porównał? Jestem bardzo ciekawy rezultatów.

Kółeczko musi być takie , czyli 76mm żeby nie wyjść poza 14000 obrotów...

I zwróćcie uwagę, ze powyżej 7k obrotów jest już 1bar! co wydaje mi się wartością duża jak na m62 :) Tez tą symulacje traktuje jako bardziej ciekawostkę niż faktyczne wyniki. 250-260km będa ok :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 14 gru 2012, 20:47

weede napisał(a):Kółeczko musi być takie , czyli 76mm żeby nie wyjść poza 14000 obrotów...


<spoko> Dokładnie tak jak pisze Weede, 14k obr. to bezpieczne graniczne obr. dla tego kompresora, ale stałe. Chwilowo można go zakręcić do 16k obr., więc w sumie takie obroty mogłyby być pod odcinką :) Jednak wykonanie mniejszego kółka mogłoby powodować konieczność usunięcia łożyska – na którym jest osadzone. Dzięki temu szybciej zużywały by się łożyska igiełkowe w samym kompresorze.

grzegorzjubymx6 napisał(a):a dlaczego tam mało NM?

Milsza będzie wiadomość jak będzie więcej, niż zakładać grube wyniki a potem kicha ;)

Co do tego porównania to pamiętam, że wg tego kalkulatora wychodził moment obr. jakiś kosmiczny (ok. 300Nm) i ok. 180 hp – a on nie bierze pod uwagę przecież cofania zapłonu, które jest aktualnie zastosowane na wykresie z hamowni, który był prezentowany. Bez cofania było trochę lepiej, ale przede wszystkim ma być bezpiecznie ;)
Z tego powodu uważam, że ten kalkulator jest średnio udany. Jest jeszcze sporo innych zmiennych, np. jakie kanały są w głowicy, średnice zaworów, wałki, temp. powietrza, zapłon, itd. Dlatego ta aplikacja daje bardzo mocno przybliżone wartości. Ok. 1 bara to koniec możliwości M62. Korzystałem z tego kalkulatora wcześniej, jak znajdę te wykresy to wrzucę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez grzegorzjubymx6 » 14 gru 2012, 23:32

co do kółka to moje miało 58mm średnicy tzn ma :d
według wskaźnika doładowania dmuchało wtedy 0.7bara przy kl-de
wykończenia wnętrz, mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 21:32
Posty: 272 (1/1)
Skąd: Szczytno, Poznań
Auto: Było:
323BF 1.6 8V 90r
MX-6 2.5V6 96rr
MX-6 2.5V6 92r.
Xedos 9 2.5v6 98r.
Jest:
Tesla S 14r.
T4 2.5TDI
V70 2.5T AWD

Postprzez onyx » 15 gru 2012, 00:55

Pytanie, czy mieliście identycznej średnicy koło od wału? ;) A druga sprawa, gdzie była mierzona owa średnica :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez grzegorzjubymx6 » 15 gru 2012, 12:36

średnica byłą mierzona na klinie ;)
co do średnicy wału to już nie wiem ...
jak by nie było fajnie będzie zobaczyć kl-ze S zrobionego profi :D
wykończenia wnętrz, mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 21:32
Posty: 272 (1/1)
Skąd: Szczytno, Poznań
Auto: Było:
323BF 1.6 8V 90r
MX-6 2.5V6 96rr
MX-6 2.5V6 92r.
Xedos 9 2.5v6 98r.
Jest:
Tesla S 14r.
T4 2.5TDI
V70 2.5T AWD

Postprzez Boris86 » 15 gru 2012, 16:02

onyx napisał(a):Jednak wykonanie mniejszego kółka mogłoby powodować konieczność usunięcia łożyska – na którym jest osadzone. Dzięki temu szybciej zużywały by się łożyska igiełkowe w samym kompresorze.

Z łożyskami nie ma dramatu. 15 minut roboty, koszt też bez tragedii.
Dalej twierdzę że optymistyczne te wasze wróżby mocowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 15 gru 2012, 18:04

15 minut i z 200zł za każdym razem lżejszy :P Nie bez powodu producent je tam umieścił ;)

Które wróżby? Mógłbyś doprecyzować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 15 gru 2012, 18:21

Same igiełkowe INA tak jak w oryginale to koszt 60-70zł.
Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez weede » 15 gru 2012, 18:35

Zobaczymy w praniu, nie ma co się spinać :) Wrzuciłem ten symulator bardziej jako ciekawostkę i można będzie skonfrontować teorię z praktyką, co jest chyba najciekawsze prawda? :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 15 gru 2012, 18:42

weede napisał(a):Zobaczymy w praniu, nie ma co się spinać :) Wrzuciłem ten symulator bardziej jako ciekawostkę i można będzie skonfrontować teorię z praktyką, co jest chyba najciekawsze prawda? :)


No pewnie ;)

Masz może porównanie swoich wyliczeń z tymi z tego symulatora?? Jak liczyłem po swojemu to doładowanie w peaku było idelanie takie samo jak policzyłem, to z symulatora to jakaś abstrakcja.

Boris86 napisał(a):Same igiełkowe INA tak jak w oryginale to koszt 60-70zł.
Nawet 260KM o których ty piszesz wydaje mi się ultra optymistyczne, o większych wartościach w ogóle nie mówiąc.


Ale dochodzi do rozbierania wszystkiego i chwilowego unieruchomienia auta :/ W moim przekonaniu powinno się takie modyfikacje przeprowadzać, aby były jak najtrwalsze i możliwie lepsze od rozwiązań seryjnych, oprócz zwiększania mocy – przecież nie robimy aut na jeden rajd/wyścig. Osobiście nie lubię jeździć autem, w którym z założenia ma się coś spierd..., tylko nie wiadomo do końca kiedy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 15 gru 2012, 19:04

weede napisał(a):Zobaczymy w praniu, nie ma co się spinać :) Wrzuciłem ten symulator bardziej jako ciekawostkę i można będzie skonfrontować teorię z praktyką, co jest chyba najciekawsze prawda? :)

Jasne. Broń boże nie zrozum mnie źle. Życzę jak najlepiej.

Onyx. Można w mniejszym kółku osadzić też mniejsze łożysko. Fabryczne 47x30x22 to kawał łożyska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 15 gru 2012, 20:20

Owszem można :) Choć dalej jestem zdania, że nie bez powodu ono takie jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez grzegorzjubymx6 » 15 gru 2012, 20:23

to łożysko co tam jest jest jak dinozaur <rotfl> można założyć lepsze mniejsze :D
wykończenia wnętrz, mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 21:32
Posty: 272 (1/1)
Skąd: Szczytno, Poznań
Auto: Było:
323BF 1.6 8V 90r
MX-6 2.5V6 96rr
MX-6 2.5V6 92r.
Xedos 9 2.5v6 98r.
Jest:
Tesla S 14r.
T4 2.5TDI
V70 2.5T AWD

Postprzez onyx » 16 gru 2012, 02:39

Widzę Panowie, że już wszystko policzyliście i na pewno "wyda" ;P <spoko> Zatem zmniejszajcie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 17 gru 2012, 00:19

onyx napisał(a):Widzę Panowie, że już wszystko policzyliście i na pewno "wyda" ;P <spoko> Zatem zmniejszajcie ;)


Łii tam. SKladaj do kupy Weed, a nie tam jakies liczenie i gdybanie. Mi wypluwa po 175-185km a zap......ala jak >200KM. Cyferki cyferkami. Wazne zeby bylo szybko na 1/4 badz na torze. No i najwazniejsze zebys Ty byl zadowolony z tego. Skladaj, stroj sie i do zobaczenia na Poznaniu <diabełek> <diabełek>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 17 gru 2012, 00:57

Capazo, to się tyczyło rozmiarów łożyska a nie mocy :P

Capazo napisał(a): zebys Ty byl zadowolony z tego
Wyłącznie o to chodzi <spoko>


P. S. Czym to będzie w końcu strojone? <lol> Będzie EMU? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 17 gru 2012, 09:35

onyx napisał(a):Capazo, to się tyczyło rozmiarów łożyska a nie mocy :P


Wiem, ale wymiar lozyska chyba jakos wplywa na ilosc cisnienia. Mniejsze lozysko, mniejsze kółeczko itd.

onyx napisał(a):P. S. Czym to będzie w końcu strojone? <lol> Będzie EMU? :>


Drewniany patyk zakonczony zgrubieniem w dolnej czesci, u góry zas bedzie przyczepione warzywo zwane potocznie marchewka... hehe

Z tego co wiem DET3... IMO wystarczy!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 17 gru 2012, 10:19

Capazo napisał(a):Wiem, ale wymiar lozyska chyba jakos wplywa na ilosc cisnienia. Mniejsze lozysko, mniejsze kółeczko itd.
Ale i tak nie powinno się przekraczać maks obr. kompresora, jeżeli chcemy żeby trochę pojeździł ;) Więc może skończmy temat tego dziadowskiego kółka i łożyska :P

Capazo napisał(a):Z tego co wiem DET3... IMO wystarczy!


W zupełności :) Niech się Weede pucuje, a nie jakieś tajemnice robi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy