PS. Jacek – przestudiuj dokumentacje SMT i podepnij sie bezposrednio pod wtryski. Strojenie z przeplywki to tylko pol srodek, a sterujac wtryskami mozesz zrobic wszystko.
Mazda 323F BG BP '93
Nie wiem do konca jak dziala wskaznik AFR autogauge, ale LC-1 innovate to chyba najtansze co mozna kupic. Na dodatek ma do tego swoj kabelek, mozna konfigurowac wyjscia szeroko i wasko pasmowe (jak ktos ma kompa , ktory wymaga sygnalu z waskopasmowki, to mozna to zalatwic majac wkrecona tylko sonde innovate). Sam mam lc-1 podpiete pod ecu mastera. Sprawa z jakimkolwiek wskaznikiem AFR jest tylko taka,ze trzeba znac jego charakterystyke (tzn jakie napiecia odpowiadaja jakiemu afrowi). Pod ten wskaznik ustawiamy sobie innovate, a ecumasterowi mozemy zapodac czujnik o dowolnej charaktertystyce i ustawic dowolne skale. Standardowo innovate ma 0-5V dla 7.35-22.39 AFR, ale mozna sobie ustawic 0-5V dla 10-20AFR lub jakiegokolwiek innego liniowego zakresu
. Mysle,ze Jacek w koncu sie zdecyduje na sonde i ogarnie samemu temat. Pozniej tylko ITB, kolektor wydechowy i hondy beda drzec
PS. Jacek – przestudiuj dokumentacje SMT i podepnij sie bezposrednio pod wtryski. Strojenie z przeplywki to tylko pol srodek, a sterujac wtryskami mozesz zrobic wszystko.
PS. Jacek – przestudiuj dokumentacje SMT i podepnij sie bezposrednio pod wtryski. Strojenie z przeplywki to tylko pol srodek, a sterujac wtryskami mozesz zrobic wszystko.
jackkpl napisał(a):Pozniej tylko ITB
Bardzo dobry pomysł. Tylko czy ktoś robił to kiedykolwiek do GT? widział ktoś coś takiego w GT?
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Marcin1mazda napisał(a):jackkpl napisał(a):Pozniej tylko ITB
Bardzo dobry pomysł. Tylko czy ktoś robił to kiedykolwiek do GT? widział ktoś coś takiego w GT?
A co to za roznica. Nie mozna kupic gotowego, wiec trzeba zdrutowac
jackkpl napisał(a):Nie wiem do konca jak dziala wskaznik AFR autogauge
Z tego co zdążyłem się zorientować to zestaw składa się z sondy szerokopasmowej Bosch LSU-4.9 i wskaźnika.
W Innovate natomiast jest sonda LSU-4.2
Jeszcze nie wiem czym one się różnią.
jackkpl napisał(a):LC-1 innovate to chyba najtansze co mozna kupic
Samą sondę można kupić za 180PLN. Co stoi na przeszkodzie żeby podpiąć ją bezpośrednio do SMT-6 i stroić na podstawie logów ze świnki?
Marcin1mazda napisał(a):Bardzo dobry pomysł. Tylko czy ktoś robił to kiedykolwiek do GT? widział ktoś coś takiego w GT?
A ile widziałeś w Polsce nagrzebanych GT?
Jakbym przejmował się takimi rzeczami to wogóle nie zabierałbym się za ten projekt

Do tej pory nie opierałem się na niczyim doświadczeniu jeśli chodzi o tuning GT (bo w sumie nie było na czym się opierać
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Samą sondę można kupić za 180PLN. Co stoi na przeszkodzie żeby podpiąć ją bezpośrednio do SMT-6 i stroić na podstawie logów ze świnki?
Wszystko. Musisz miec jakis kontroler inaczej nic z takiej sondy sobei nei odczytasz. Dlatego zestaw jest taki drogi, bez kontrolera ani rusz. Jesli nei innovative a nei ma nic lepszego w tej cenie, to jesli lubisz DIY to polecam JAW lub inne http://www.14point7.com/Widebands/Widebands.htm
Ostatnio edytowano 12 sty 2010, 20:35 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun


No ale z tego co zrozumiałem na racingforum właśnie tak zrobili: podłączyli sondę bezpośrednio do świnki.
Czy w zestawie Autogauge też jest jakiś kontroler? I jest wpięty między sondę a wskaźnik?
Czy w zestawie Autogauge też jest jakiś kontroler? I jest wpięty między sondę a wskaźnik?
Ostatnio edytowano 12 sty 2010, 20:36 przez Jacek176, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Koleś podłączył szerokopasmową sondę bezpośrednio do świni i używał jej do odczytu logów, tak? W takim razie, jeśli nie chcemy zegara, wystarczy kupić samą sondę szerokopasmową bez sterownika?
Bo z tego co widzę to zestaw (sonda + zegar) Autogauge wychodzi nawet drożej nić LC-1 Innovate ysz
http://www.dabtuner.pl/AFR_air_fuel_rat ... 9-120.html
zegar jest zbedny, ale po drodze jest jeszcze takei "magiczne" czarne pudełko
Less roof, more fun


jackkpl napisał(a):A co to za roznica. Nie mozna kupic gotowego, wiec trzeba zdrutowac
Mi chodziło o to Czy kiedykolwiek i gdziekolwiek ktoś to już zakładał do GT.. i jakie dało efekty.
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Marcin1mazda napisał(a):jackkpl napisał(a):A co to za roznica. Nie mozna kupic gotowego, wiec trzeba zdrutowac
Mi chodziło o to Czy kiedykolwiek i gdziekolwiek ktoś to już zakładał do GT.. i jakie dało efekty.
Zakladal, ale do V6tki
jackkpl napisał(a):Tylko ze taki silnik z ITB raczej do codziennej jazdy bedzie duzo gorszy,anizeli fabryczny.
Z tego co czytałem na racingforum to jedynie co się zmienia to, że silnik staje sie bardzo czuły na naciśnięcie gazu (natychmiastowa reakcja) a poza tym żadnych negatywnych skutków.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
- Od: 10 lut 2009, 12:37
- Posty: 45
- Skąd: Tarnów
- Auto: MX-3 1.6 SOHC
Tu jest dokładna instrukcja
http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=40206
P.S.: Jak widać na tamtym forum niektórzy w podpisie mają naklejkę z błędem, której na tym forum nikt nigdy wcześniej nie widział
http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=40206
P.S.: Jak widać na tamtym forum niektórzy w podpisie mają naklejkę z błędem, której na tym forum nikt nigdy wcześniej nie widział

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):jackkpl napisał(a):Tylko ze taki silnik z ITB raczej do codziennej jazdy bedzie duzo gorszy,anizeli fabryczny.
Z tego co czytałem na racingforum to jedynie co się zmienia to, że silnik staje sie bardzo czuły na naciśnięcie gazu (natychmiastowa reakcja) a poza tym żadnych negatywnych skutków.
I wolne obroty też są na poziomie akceptowalnym dla codziennego użytku?
ITB to chyba najwyższy stopień zaawansowania dolotu i najlepszy tun jeśli idzie o "N/A is best" zresztą wystarczy spojrzeć na motocykle, najczęściej robi się to na 4 przepustnicach z GSX-R 1000 wtryskowego. Wady, jest głośno (nie dla każdego wada) no i spalanie. Raczej nie chciałbym tego w dupowozie mieć, jedyny seryjny silnik na ITB jaki mi do głowy przychodzi to ten z M3/M5 6-cylindrowy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Pit napisał(a):Jacek176 napisał(a):jackkpl napisał(a):Tylko ze taki silnik z ITB raczej do codziennej jazdy bedzie duzo gorszy,anizeli fabryczny.
Z tego co czytałem na racingforum to jedynie co się zmienia to, że silnik staje sie bardzo czuły na naciśnięcie gazu (natychmiastowa reakcja) a poza tym żadnych negatywnych skutków.
I wolne obroty też są na poziomie akceptowalnym dla codziennego użytku?
Jacek w jezdzie miejskiej nie schodzi z obrotami ponizje 5000, wiec wolne obroty kolo 1500-2000rpm beda pewnie dla niego idealne
dobra dobra.komus sie nos wydluza 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości