Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez jackkpl » 12 sty 2010, 15:46

Nie wiem do konca jak dziala wskaznik AFR autogauge, ale LC-1 innovate to chyba najtansze co mozna kupic. Na dodatek ma do tego swoj kabelek, mozna konfigurowac wyjscia szeroko i wasko pasmowe (jak ktos ma kompa , ktory wymaga sygnalu z waskopasmowki, to mozna to zalatwic majac wkrecona tylko sonde innovate). Sam mam lc-1 podpiete pod ecu mastera. Sprawa z jakimkolwiek wskaznikiem AFR jest tylko taka,ze trzeba znac jego charakterystyke (tzn jakie napiecia odpowiadaja jakiemu afrowi). Pod ten wskaznik ustawiamy sobie innovate, a ecumasterowi mozemy zapodac czujnik o dowolnej charaktertystyce i ustawic dowolne skale. Standardowo innovate ma 0-5V dla 7.35-22.39 AFR, ale mozna sobie ustawic 0-5V dla 10-20AFR lub jakiegokolwiek innego liniowego zakresu :). Mysle,ze Jacek w koncu sie zdecyduje na sonde i ogarnie samemu temat. Pozniej tylko ITB, kolektor wydechowy i hondy beda drzec ;)

PS. Jacek – przestudiuj dokumentacje SMT i podepnij sie bezposrednio pod wtryski. Strojenie z przeplywki to tylko pol srodek, a sterujac wtryskami mozesz zrobic wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Marcin1mazda » 12 sty 2010, 18:49

jackkpl napisał(a):Pozniej tylko ITB

Bardzo dobry pomysł. Tylko czy ktoś robił to kiedykolwiek do GT? widział ktoś coś takiego w GT?
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez jackkpl » 12 sty 2010, 19:13

Marcin1mazda napisał(a):
jackkpl napisał(a):Pozniej tylko ITB

Bardzo dobry pomysł. Tylko czy ktoś robił to kiedykolwiek do GT? widział ktoś coś takiego w GT?


A co to za roznica. Nie mozna kupic gotowego, wiec trzeba zdrutowac :). Tak jak wiekszosc rzeczy do GT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 12 sty 2010, 19:30

jackkpl napisał(a):Nie wiem do konca jak dziala wskaznik AFR autogauge

Z tego co zdążyłem się zorientować to zestaw składa się z sondy szerokopasmowej Bosch LSU-4.9 i wskaźnika.
W Innovate natomiast jest sonda LSU-4.2
Jeszcze nie wiem czym one się różnią.

jackkpl napisał(a):LC-1 innovate to chyba najtansze co mozna kupic

Samą sondę można kupić za 180PLN. Co stoi na przeszkodzie żeby podpiąć ją bezpośrednio do SMT-6 i stroić na podstawie logów ze świnki?

Marcin1mazda napisał(a):Bardzo dobry pomysł. Tylko czy ktoś robił to kiedykolwiek do GT? widział ktoś coś takiego w GT?

A ile widziałeś w Polsce nagrzebanych GT? :D
Jakbym przejmował się takimi rzeczami to wogóle nie zabierałbym się za ten projekt <lol>
Do tej pory nie opierałem się na niczyim doświadczeniu jeśli chodzi o tuning GT (bo w sumie nie było na czym się opierać ;) ) to i dalej jakos sobie poradzę... może :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 12 sty 2010, 20:26

Jacek176 napisał(a):Samą sondę można kupić za 180PLN. Co stoi na przeszkodzie żeby podpiąć ją bezpośrednio do SMT-6 i stroić na podstawie logów ze świnki?

Wszystko. Musisz miec jakis kontroler inaczej nic z takiej sondy sobei nei odczytasz. Dlatego zestaw jest taki drogi, bez kontrolera ani rusz. Jesli nei innovative a nei ma nic lepszego w tej cenie, to jesli lubisz DIY to polecam JAW lub inne http://www.14point7.com/Widebands/Widebands.htm
Ostatnio edytowano 12 sty 2010, 20:35 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacek176 » 12 sty 2010, 20:35

No ale z tego co zrozumiałem na racingforum właśnie tak zrobili: podłączyli sondę bezpośrednio do świnki.
Czy w zestawie Autogauge też jest jakiś kontroler? I jest wpięty między sondę a wskaźnik?
Ostatnio edytowano 12 sty 2010, 20:36 przez Jacek176, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 12 sty 2010, 20:36

Jacek176 napisał(a):Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Koleś podłączył szerokopasmową sondę bezpośrednio do świni i używał jej do odczytu logów, tak? W takim razie, jeśli nie chcemy zegara, wystarczy kupić samą sondę szerokopasmową bez sterownika?
Bo z tego co widzę to zestaw (sonda + zegar) Autogauge wychodzi nawet drożej nić LC-1 Innovate ysz
http://www.dabtuner.pl/AFR_air_fuel_rat ... 9-120.html

zegar jest zbedny, ale po drodze jest jeszcze takei "magiczne" czarne pudełko ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacek176 » 12 sty 2010, 20:37

Aha, no to teraz już kumam. Bez kontrolera ani rusz :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 12 sty 2010, 21:06

jackkpl napisał(a):A co to za roznica. Nie mozna kupic gotowego, wiec trzeba zdrutowac

Mi chodziło o to Czy kiedykolwiek i gdziekolwiek ktoś to już zakładał do GT.. i jakie dało efekty.
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez jackkpl » 12 sty 2010, 21:23

Marcin1mazda napisał(a):
jackkpl napisał(a):A co to za roznica. Nie mozna kupic gotowego, wiec trzeba zdrutowac

Mi chodziło o to Czy kiedykolwiek i gdziekolwiek ktoś to już zakładał do GT.. i jakie dało efekty.


Zakladal, ale do V6tki :P. A efekty zawsze sa pozytrywne, jesli mowimy o mocy przy obrotach maks. Tylko ze taki silnik z ITB raczej do codziennej jazdy bedzie duzo gorszy,anizeli fabryczny. Cos za cos.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 12 sty 2010, 22:51

jackkpl napisał(a):Tylko ze taki silnik z ITB raczej do codziennej jazdy bedzie duzo gorszy,anizeli fabryczny.

Z tego co czytałem na racingforum to jedynie co się zmienia to, że silnik staje sie bardzo czuły na naciśnięcie gazu (natychmiastowa reakcja) a poza tym żadnych negatywnych skutków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 12 sty 2010, 23:03

No to Jacku Składaj ITB :D :P
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Jacek176 » 12 sty 2010, 23:06

Powoli.
Najpierw kolektor wydechowy, potem konwersja na map sensor (jeśli się nie uda na SMT6 to przejście na Ecumastera) i dopiero ITB :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez danield » 13 sty 2010, 00:31

zakładał :)

http://www.youtube.com/watch?v=VrCQ_LL75Wk

na forum clubprotege.com mozna go znaleść
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2009, 12:37
Posty: 45
Skąd: Tarnów
Auto: MX-3 1.6 SOHC

Postprzez Jacek176 » 13 sty 2010, 10:09

Tu jest dokładna instrukcja :D
http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=40206

P.S.: Jak widać na tamtym forum niektórzy w podpisie mają naklejkę z błędem, której na tym forum nikt nigdy wcześniej nie widział hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pit » 13 sty 2010, 10:45

Jacek176 napisał(a):
jackkpl napisał(a):Tylko ze taki silnik z ITB raczej do codziennej jazdy bedzie duzo gorszy,anizeli fabryczny.

Z tego co czytałem na racingforum to jedynie co się zmienia to, że silnik staje sie bardzo czuły na naciśnięcie gazu (natychmiastowa reakcja) a poza tym żadnych negatywnych skutków.

I wolne obroty też są na poziomie akceptowalnym dla codziennego użytku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gib » 13 sty 2010, 10:46

ITB to chyba najwyższy stopień zaawansowania dolotu i najlepszy tun jeśli idzie o "N/A is best" zresztą wystarczy spojrzeć na motocykle, najczęściej robi się to na 4 przepustnicach z GSX-R 1000 wtryskowego. Wady, jest głośno (nie dla każdego wada) no i spalanie. Raczej nie chciałbym tego w dupowozie mieć, jedyny seryjny silnik na ITB jaki mi do głowy przychodzi to ten z M3/M5 6-cylindrowy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jackkpl » 13 sty 2010, 11:49

Pit napisał(a):
Jacek176 napisał(a):
jackkpl napisał(a):Tylko ze taki silnik z ITB raczej do codziennej jazdy bedzie duzo gorszy,anizeli fabryczny.

Z tego co czytałem na racingforum to jedynie co się zmienia to, że silnik staje sie bardzo czuły na naciśnięcie gazu (natychmiastowa reakcja) a poza tym żadnych negatywnych skutków.

I wolne obroty też są na poziomie akceptowalnym dla codziennego użytku?


Jacek w jezdzie miejskiej nie schodzi z obrotami ponizje 5000, wiec wolne obroty kolo 1500-2000rpm beda pewnie dla niego idealne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 14 sty 2010, 13:43

Już ci tłumaczyłem, że u siebie po mieście to nawet 3000obr. nie przekraczam bo nie ma się gdzie rozpędzić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 14 sty 2010, 15:18

dobra dobra.komus sie nos wydluza :P
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy