Mazda 323F BG BP '93
KoKo napisał(a):Czyli im wieksze przełozenie główne przy tych samych przelozeniach poszczegolnych biegow tym skrzynia jest krótsza ? wydawalo mi sie ze odwrotnie
No to źle ci się wydawało
Check ma rację.
Skrzynia od 1.8 SOHC jest najdłuższa ze wszystkich jakie występowały w 323 BG.
Jako ciekawostkę jeszcze tylko powiem, że książki z wydawnictw WEMA i WKŁ podają inne dane jeśli chodzi o przełożenia skrzyń biegów. Aczkolwiek z moich praktycznych obserwacji wynika, że dane z książki WKŁ są bardziej wiarygodne.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Być może w tym SOHC miał już jakąś krótką skrzynię założoną
Ja np. jak kupiem swoją Mazdę 1.8 SOHC to już w niej była skrzynia od 1.3. Dopiero później się dopatrzyłem porównując prędkości jakie osiągam na poszczególnych biegach przy danej prędkości obrotowej silnika.
Tylko, że moja od początku była dosyć żwawa jak na SOHC no i nie mogłem się rozpędzić powyżej 180km/h
A może Z5 wcale nie ma krótkiej skrzyni?
Ja np. jak kupiem swoją Mazdę 1.8 SOHC to już w niej była skrzynia od 1.3. Dopiero później się dopatrzyłem porównując prędkości jakie osiągam na poszczególnych biegach przy danej prędkości obrotowej silnika.
Tylko, że moja od początku była dosyć żwawa jak na SOHC no i nie mogłem się rozpędzić powyżej 180km/h
A może Z5 wcale nie ma krótkiej skrzyni?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
KoKo napisał(a):Na starej skrzyni 1.8 SOHC na dwójce robiło jakieś licznikowe 96 – 98 km/h i odcinka
SOHC ma odcinkę przy 6300? Bo już nie pamiętam.
Jeśli tak to mogła faktycznie być skrzynia od sohc
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
przy chyba 6650
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Dawidoski napisał(a):Przy 6300 to 1,6 sohc ma odcinke.
Przy 6300 to w 1.6 SOHC zaczyna się dopiero czerwone pole. Odcinka jest wyżej.
A kończąc OT to kupiłem sobie wreszcie kabelek do SMT6 i ściągnąłem sobie mapy żeby im się przyjrzeć.
Jackpl stwierdził, że nie są wyrafinowane i wyglądają jak robione na kolanie
Także następny mod to kupno sondy szerokopasmowej i dopieszczenie tych map.
Wychodzi jednak na to, że jak sam czegoś nie zrobisz to nie będzie zrobione porządnie
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Wychodzi jednak na to, że jak sam czegoś nie zrobisz to nie będzie zrobione porządnie
niestety taka prawda,juz dawno sie o tym przekonalem
daj znac jak rozkminisz strojenie SMT bo zalega mi w garazu a zawsze pare konikow sie przyda
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
Nie lepiej zlecić Coobciowi strojenie, na hamowni niż kupować specjalnie po to szerokopasmówkę? Tylko nie wiem czy ogarnia w równym stopniu SMT co Ecumastera, ale raczej ludzie są zadowoleni.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Wiesz co, Maciek vel "macpl" ze strojenia.pl, niby też ma dobrą renomę i wszyscy go chwalą
Widać zaczyna powoli iść na ilość i odwalać fuszerkę.
Poza tym, nie chce już po każdym modzie jeździć do kogoś i płacić za strojenie. Taniej wyniesie kupno własnej sondy.
Widać zaczyna powoli iść na ilość i odwalać fuszerkę.
Poza tym, nie chce już po każdym modzie jeździć do kogoś i płacić za strojenie. Taniej wyniesie kupno własnej sondy.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Gibsong napisał(a):Nie wiedziałem że teraz priorytetem jest taniej.
Do czego pijesz? Jest taniej i lepiej bo majac sonde zamontowana na stale mozesz miec na biezaco podglad skladu mieszanki (tak na wypadek – odpukac – gdyby cos sie mialo rozjechac). Poza tym sada szerokopasmowa to nie jest kosmiczny wydatek. Z tego co sie kiedys orientowalem na allegro dalo rade kupic zestaw LC-1 za ~1000zl. Mozna tez pojsc inna sciezka i kupic kit sterownika z sonda (taka sama jak w LC-1 – bodajze jakis Bosch) za troche mniejsze pieniadze. Taka alternatywa jest JAW (Just Another Wideband).
Gibsong napisał(a):Nie wiedziałem że teraz priorytetem jest taniej.
No właśnie chodzi o to żeby było taniej i lepiej.
Do tej pory jeździłem na strojenia do "profesjonalisty" bo myślałem, że tak będzie lepiej.
Za to co mu zapłaciłem mógłbym już kupić sobie sondę szerokopasmową ze sterownikiem.
No ale wychodzi na to, tak jak pisałem, że jak chcesz żeby coś było porządnie zrobione trzeba to zrobić samemu.
sq2jul napisał(a):Z tego co sie kiedys orientowalem na allegro dalo rade kupic zestaw LC-1 za ~1000zl.
Nawet taniej. Razem z transportem ok. 600PLN na jebaju wychodzi.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):sq2jul napisał(a):Z tego co sie kiedys orientowalem na allegro dalo rade kupic zestaw LC-1 za ~1000zl.
Nawet taniej. Razem z transportem ok. 600PLN na jebaju wychodzi.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovate-Motorsports-LC-1-LC1-Wideband-o2-Sensor-Uego_W0QQitemZ200423873044QQcmdZViewItemQQptZMotors_Automotive_Tools?hash=item2eaa319a14
Tu wychodzi ok. 540PLN już razem z przesyłką.
Tylko dochodzi ryzyko, że w Polsce doliczą cło i VAT
Tu wychodzi ok. 540PLN już razem z przesyłką.
Tylko dochodzi ryzyko, że w Polsce doliczą cło i VAT
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Tylko dochodzi ryzyko, że w Polsce doliczą cło i VAT
no risk, no fun
sq2jul napisał(a):http://www.allegro.pl/item880584582_innovate_lc_1_szerokopasmowa_sonda_z_modulem.html – 786zl + przesylka usmiech
Potanialo
Jacek176 napisał(a):Tu wychodzi ok. 540PLN już razem z przesyłką.
Tylko dochodzi ryzyko, że w Polsce doliczą cło i VAT smutny
Na streetracing.pl jest temat jak ożenic wskaznik AFR szerpasm. autogauge (sonda + zegar) z ecumasterem. Najtansze rozwiazanie
Edit:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72030
Less roof, more fun


Fiveopac napisał(a):Na streetracing.pl jest temat jak ożenic wskaznik AFR szerpasm. autogauge (sonda + zegar) z ecumasterem. Najtansze rozwiazanie
Edit:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72030
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Koleś podłączył szerokopasmową sondę bezpośrednio do świni i używał jej do odczytu logów, tak? W takim razie, jeśli nie chcemy zegara, wystarczy kupić samą sondę szerokopasmową bez sterownika?
Bo z tego co widzę to zestaw (sonda + zegar) Autogauge wychodzi nawet drożej nić LC-1 Innovate
http://www.dabtuner.pl/AFR_air_fuel_ratio_SM_Peak_BOSCH_49-120.html
Ale jakby kupić samą sondę to faktycznie wychodzi tanio:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bosch-057-Wideband-Oxygen-Sensor-17014-Innovate-3737_W0QQitemZ120515575110QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item1c0f49bd46
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość