Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 6 maja 2015, 11:00

dokładnie tak jak piwo pisze.
Ta opono pomimo małej szerokości naprawdę fajnie klei. 195 nawet R888 raczej nie sklei tak jak ten profil. Inną alternatywą były markgumy 205/50 S0 ale chwilowo nie są dostępne, a wcześniej miałem kupić R888 215/50, bo w grudniu kosztowały 460/szt, ale przy dzisiejszych cenach szkoda mi kasy, bo dużo raczej na nich nie ugram.
Jakbym miał problemy z przeniesieniem 2 biegu to bym szukał czegoś ciekawszego, ale chwilowo jedyny problem to brak możliwości ruszenia z procedury, a więc ruszam z 4-5krpm i w wilczych najlepsze 60ft było 2.34, więc jak ogarnę obroty to powinno być dobrze.

DARO MAZDA 323 napisał(a):Pomalował I-C na czarno , dodatkowo skropił bym przed startem .

czarny łatwiej sie nagrzewa, a warstwa farby pogarsza odprowadzanie ciepła (przynajmniej wg. mnie), więc nic nie będę malował.
Co do skraplania przed startem to robiąc wiązkę mam wyprowadzone przewody do tego. Muszę tylko zamntować zbiorniczek z pompką i dać jakieś spryskiwacze na zderzak :D

Nowe Profile już zamówione. Mam nadzieję że do piątku dojdą
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 6 maja 2015, 14:06

Tu bardziej niż woda przydał by sie system CryO2

http://www.designengineering.com/sites/ ... -large.jpg
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 6 maja 2015, 21:09

chyba Cię trochę poniosło ;)

Problemy z obrotami ogarnięte, ale wyszły 2 nowe problemy:
– wyciek oleju pomiędzy silnikiem i skrzynią (albo miska albo uszczelniacz puścił
– pękł kolektor (znowu wrrrr).

Teraz muszę rozebrać pół przodu :/

Tak więc mój wyjazd do Czaplinka stoi pod dużym znakiem zapytania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez deejay27 » 6 maja 2015, 21:26

Niech ta sobota już będzie , bo zaraz się okaże że żadne podłubane auto nie przyjedzie na zlot , i przyjdzie oglądać same seryjne perełki:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez tekkenfan » 6 maja 2015, 21:45

no jakby już była sobota to by było po ptokach, a tak jest jeszcze cień szansy.

Mogę jedynie powiedzieć że auto powyżej 6500-7000 mocno gniecie hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez OddajMiKase » 6 maja 2015, 22:25

Taa gniecie,objechalem Cie na lajcie haha
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez Bo_Lo » 6 maja 2015, 22:55

tekkenfan napisał(a):wyciek oleju pomiędzy silnikiem i skrzynią (albo miska albo uszczelniacz puścił

mam to samo,a miesiąc temu zmieniałem sprzęgło <oczy>
deejay27 napisał(a):Niech ta sobota już będzie , bo zaraz się okaże że żadne podłubane auto nie przyjedzie na zlot , i przyjdzie oglądać same seryjne perełki:)

mój to podłubane ma co najwyżej w nosie,ale też nie przyjedzie- wiskoza w skrzyni powiedziała papa
Tekken – jest miód z benzyną,nawet nie blużnij że nie dojedziesz :>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 7 maja 2015, 00:58

Kanał w wersji DYI:
Obrazek

Wjechac udało sie chyba za 10 razem hahaha.

Kolektor zdjęty i nie wiem czy jest tam co łatać – moim oczom ukazała się cała familia pęknięć, od drobnych po dosyć spore:
Obrazek

Obrazek

Coś tam dzisiaj podłatałem. Jutro skończę resztę, a później chyba zrzucę miskę i sprawdzę gdzie ten wyciek. Zobaczymy jak się jutro czasowo obrobię.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez misiak89-89 » 7 maja 2015, 06:33

Po co spawac... daj grubej cekolu i owin bandażem :P
Mi tak samo cieklo, ściągnąłem skrzynie i założyłem uszczelniacz a okazało się ze to micha wiec może u Cb to samo.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mlody1921 » 7 maja 2015, 10:25

KUrde wiem ze holset ciężki ale czego tak pęka nie raz już łatałeś, może grubsze rury, mocniejsze zatrzały ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez michaelB » 7 maja 2015, 12:53

Walcz, bo trzeba by się spotkać w końcu. Godzina jeszcze młoda :) Napraw i nie ruszaj już do soboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez sony551 » 7 maja 2015, 17:22

Kolektor pęka od temperatury i od niczego więcej najlepsze do turbo są żeliwne no ale waga swoje robi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez OddajMiKase » 7 maja 2015, 18:39

Raczej sie mylisz,ze tylko od temperatury peka.A jesli umiesz taki zeliwny wydziergac to prosze bardzo,dzialaj.A chyba nie widziales jak zeliwo szybko peka,bo jest za sztywne.Pozniej spawanie tego to 80zl za 5cm plus kolkowanie wiec sorka.Nawet w K serii ori male kolektorki potrafia pekac
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez Piotr_ » 7 maja 2015, 20:46

I pękają jak dzikie :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez tekkenfan » 8 maja 2015, 01:41

sony551 napisał(a):Kolektor pęka od temperatury i od niczego więcej najlepsze do turbo są żeliwne no ale waga swoje robi :)

nie i nie :D. Jakby Twoja teoria była prawdziwa to nie było by kolektorów z nierdzewki. Temperatura jest jednym ze składników ale nie jedynym.

Żeliwne też nie są takie cudowne – nie uzyskasz takich przepływów w skrzynce żeliwnianej.

Co do mojej sytuacji to przed wyjazdem w 2015 kolektor był cały, bo lukałem przed owinięciem. Tak więc wychodzi na to że musiał popękać podczas Wilczych, innymi słowy 13,04 z pękniętym kolektorem uznaje za sukces :D.
Kolektor pękł bo
– zły materiał (nierdzewka balustradowa = ścianka pewnie 2mm)
– nierdzewka pod wpływem temperatury robi się krucha
– holset swoje waży (jutro, znaczy się dzisiaj :D sprawdzę)
– miałem problemy ze wspornikiem screamera (powoduje to dodatkowe wibracje i z racji sposobu jego montażu dosyć mocno obciąża kolektor)
– pękł wspornik wdechu
– hardcorowe wypadanie zapłonu związane z błędem czujnika (normalnie odpuszczam ale na wilczych leciałem tak na 4 biegu na ostatnich metrach co by 5ki nie wrzucać), które powoduje mega rzucanie silnikiem i dopalanie paliwa w kolektorze.

Wszystkie te punkty + fakt że kolektor był już łatany doprowadziły do jego agonalnego stanu, tzn. coś tam połatałem ale ten kolektor jest już na straty i trzeba zrobić nowy.
Jako że dolny wspornik pękł (widocznie za słabo go obstpawałem postanowiłem za jednym zamachem zrobić nowy DP i wydech w wersji light :D:
Obrazek

Jutro muszę zrobić podporę i można jechać na testy. Oby sie udało, bo dzisiaj walczyłem pół dnia i na końcu okazało się że jednak coś gdzieś ściągnęło i muszę zaczynać od początku.

Jako że było już późno i nie chciałem rzęzić kątówką postanowiłem zrzucić miskę. Wygląd był optymistyczny bo jak na moje puścił półksiężyc (przy zdejmowaniu odszedł bardzo łatwo a pod nim był olej:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 8 maja 2015, 21:39

O moj losie zamiast tego czegos czerwonego nie lepiej dac dirko albo reinza
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Bo_Lo » 8 maja 2015, 22:31

Rekawiczki ma jak Ed China :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez OddajMiKase » 8 maja 2015, 23:11

Bo_Lo napisał(a):Rekawiczki ma jak Ed China :D

no,bo to Ed sklada to auto,tekken piffko pije z boczku
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez rafał88 » 8 maja 2015, 23:35

Takie czerwone cuda ni hu.. nie trzymaja lepiej jak mlody pisze dach dirko i bedzie trzymac jak nalezy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez OddajMiKase » 8 maja 2015, 23:59

arafal a bys sie zdziwil.Nie ma to nic wspolnego z czerwonym glutem firmy K2 itp.Ten sylikon stosuje w moim hmm sluzbowym,ktory pod 120tys km rocznie robi i targa 19ton i jakos daje rade ;)
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy