Mazda MX-3 EC KL-ZE Supercharger '94 – SOLD

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 14 wrz 2012, 18:36

EDIT: nie cytujemy całych postów, a szczególnie całych postów ze zdjęciami

<spoko>

P.S. Jak już rolka ze [tiiit] taśmy jest, to kibel rury nie może zabraknąć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 14 wrz 2012, 21:07

Na poczatku myslalem ze to papier od srajtaśmy :D

Dobrze ze pomysł jest :D

kiedy planowany wyjazd?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 14 wrz 2012, 21:22

Strasznie gruba ta flansza. Jak ma tam być tylko kolanko do założenia reszty dolotu silikonowego to mogła być połowę cieńsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Boris86 » 14 wrz 2012, 22:22

Patrząc na to co naniosłeś na mapy kompresora to wygląda jak byś chciał zastosować zmienne przełożenie bo założyłeś ze dla 3250 rpm silnika kompresor będzie miał 6500 czyli przełożenie 2:1, zaś dla 7500rpm silnika kompresor będzie miał 13000 czyli 1,73:1. Raczej przekladni CVT do napędu kompresora nie użyjesz więc wstępne założenia trochę błędne.

Polegając na obliczeniach to:
Przy pierwszym kółku czyli tym 2:1 dla 7500 rpm silnika będziesz miał 15000 kompresora, czyli szacować można (bo jesteśmy poza mapą ) 850m3/h strasznie ugrzanego powietrza, kontra licząc po polsku 0,0025 m3 * 7500 * 60s / 2 * 0,9 vol. napełniania (lub mniej) = 505.8m3/h którego załóżmy silnik zassał by sam (tak na szybko po polsku, wg. Corki Bella pewnie wyjdzie trochę inaczej ale bardzo w przybliżeniu).
Czyli 0,68Bara nadciśnienia. Tyle czysto teoretycznie. Praktycznie w silnikach porównywalnych mocowo i pojemnościowo np. BMW M50B25 lub M52B28 itd max co ludzie uzyskują to 0,3-0,4 często nie trzymane do końca skali prędkości obrotowej, a Ci którzy mają kompresory w słabszym stanie 0,1-0,2.

Wg mnie można liczyć na 240, może 250KM. Więcej wsadziłbym raczej między bajki marzycieli. Po prostu więcej się z tego kompresora na 98 bezołowiówce sie nie uzyskuje.
Może na E85, albo z wtryskiem Wody/Metanolu.
Swoją droga, z czystej ciekawości, macie jakieś realne wykresy podobnych projektów na więcej? Nieważne w jakiej marce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 14 wrz 2012, 22:46

janiszzz_mx3 napisał(a):Strasznie gruba ta flansza. Jak ma tam być tylko kolanko do założenia reszty dolotu silikonowego to mogła być połowę cieńsza.


IC jest na sztywno z budą, kompresor na sztywno z silnikiem, który podczas jazdy pracuje/przemieszcza się. Lepiej żeby uginały się łączniki sylikonowe a nie wyrywana była flansza ;)
Poza tym jakby była cieńsza mogły by się pojawić problemy z uszczelnieniem pomiędzy flanszą a outletem kompresora.

Z resztą w MX-6 siedzi identyczna i jesteśmy bardzo zadowoleni :P

Weede, tak sobie pomyślałem jak ją zakładałem żeby zamiast używać sylikonu w płynie do uszczelnienia, można by wyciąć kanałek na o-ring, który by się w nim układało. Podobnie jest to rozwiązane w oryginale.

Boris86 napisał(a):Przy pierwszym kółku czyli tym 2:1 dla 7500 rpm silnika będziesz miał 15000 kompresora


Trzeba jeszcze pamiętać, że obroty max dla tego kompresora to 14k obr, a chwilowe graniczne 16k. Robienie kółka dającego inne przełożenie niż 2:1 jest bez sensu. I przy dłuższej eksploatacji grozi uszkodzeniem kompresora – najpierw polecą łożyska a potem rotory się ładnie same "obiorą".

Boris86 napisał(a):Swoją droga, z czystej ciekawości, macie jakieś realne wykresy podobnych projektów na więcej? Nieważne w jakiej marce.


Na tym wykresie rzekomo jest 0,8 z 1.6 d16 ;)

Obrazek

Cała lektura znajduje się tutaj ----> http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=8238&start=0

Dodatkowo cytat autora tego tematu:

"od 3000 rpm mam 0,8, przed vteciem 0,9 a po włączeniu vteca 0,8 bara aż do końca"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 14 wrz 2012, 23:07

Chodziło mi o więcej w sensie więcej niż 240-250KM, a nie więcej niż 0,68 Bara. Może źle się wyraziłem.
Nadciśnienie to żaden wyczyn, jak by ten kompresor założyć do dychawicznego 1,3 to pewnie by nadmuchał ponad 1,5 bara, ale co z tego. (tak, całkowicie nie patrząc na mapę)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 14 wrz 2012, 23:31

EDIT: nie cytujemy całych postów, szczególnie poprzedzających

To wszystko zależy ile bazowa jednostka ma mocy bazowo i jakie ma zapotrzebowanie na powietrze ;)

W tym zestawie jackson racing jest m62.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=38760
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 15 wrz 2012, 14:48

Zdaje sobie sprawę że więcej będzie do ugrania w jednostce napędowej która sama w sobie więcej powietrza zassie jako wolnossąca, bo łatwiej kompresorowi pracować przepompowując powietrze gdy za kompresorem tworzy się mniejsze nadciśnienie. Ale prawda jest taka że to prosta pompa powietrza z dość silnie trzymającą się zależnością ilości przepompowywanego powietrza od prędkości obrotowej rotorów. Więcej nie przepompuje. Ugrać tu można sporo dobrym strojeniem na pewno i dobrym schłodzeniem powietrza za kompresorem.
Orientujesz się jak rozwiązane jest chłodzenie w tym kicie Jacksona, bo nie chce mi się szukać? Jakieś rdzenie chłodzące (laminova)? Wodny IC? czy zwykły FMIC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 15 wrz 2012, 17:53

Dokładnie :) Dlatego pomimo nie dużego doładowania w barach jest taki rezultat. Po prostu silnik ma spore zapotrzebowanie na powietrze i nie generuje się nadciśnienie. W tym kicie, jak z resztą i większości kitów jackson racing, brak jest chłodzenia – ze względu na położenie kompresora (jest zespolony z kolektorem ssącym). Widziałem projekty, w których ktoś samodzielnie podjął się instalacji rdzeni. Parę sztuk potem wypuścił sam Jackson – ale do silników b16/b18.
W nowych kitach zaczęły się pojawiać kompresory Rotrex'a (z przekładnia planetarną, sprawność ok. 97%, są cichsze, wirnik potrafi się kręcić z prędkością 120 000obr/min) i wypierają one powoli Roots'y. Koszt ich i eksploatacja jest jednak trochę droższa – olej trzeba częściej zmieniać, posiadają zewnętrzny układ smarowania – nadal odseparowany od silnika i nie obciążający go.

http://www.rotrex.com/Home/Technology/Product_Concept.aspx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 15 wrz 2012, 19:09

Fajne możliwości daje też nowa seria Eatonów TVS. Patrząć po mapach, obszary wysokiej sprawności dużo obszerniejsze, a sama sprawnośc ponad 10% wyższa niż w porzedniech kompresorach dla praktycznie każdego nadciśnienia i kazdych obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 15 wrz 2012, 19:14

Prawda, ale to już inny $ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 15 wrz 2012, 20:58

Niekoniecznie. Jednego z nich z potencjałem na ponad 400KM można używanego za 1500zł kupić na allegro i jest ich 10 sztuk ponad do kupienia na dzień dzisiejszy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez mlody1921 » 15 wrz 2012, 21:03

Jakby nie orgomna cena Rotrexa to mało kto by turbo montował :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez People_Hate_Me » 16 wrz 2012, 12:02

Panowie trzymamy sie auta Weeda:)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez STELMI » 17 wrz 2012, 06:55

onyx napisał(a):brak jest chłodzenia – ze względu na położenie kompresora (jest zespolony z kolektorem ssącym).

W takich przypadkach stosuje się WIC pod kompresorem

Jarek – przywieź mi tą flanszę, splanujemy ją trochę i zrobię Tobie owal do przyspawania rurki z prowadzeniem, żeby Jarek Spawarek miał łatwiej. Wyrównam też miejsce połączenia z outletem i dodam rowek do oringu, więc nie będziesz musiał mieć takiej szerokiej flanszy. Zresztą po spawaniu rurki i tak musisz splanować flanszę, bo rzuci od spawania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 18:15
Posty: 64
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Diesel z gazem

Postprzez onyx » 17 wrz 2012, 08:36

STELMI napisał(a):W takich przypadkach stosuje się WIC pod kompresorem


Nie zawsze jest na to miejsce ;)

STELMI napisał(a):dodam rowek do oringu


<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 13 paź 2012, 12:31

Zważyłem dzisiaj auto i wyszło 1160kg ze wszystkimi pierdołami typu kolo zapasowe, podnośnik, 1/4 baku i dosyć ciężka skrzynką z narzędziami. Myśle – 40kg do ugrania pozbywając się tych rzeczy.

PS. swego czasu zrobiłem całkiem spoko fotke:
Obrazek

Co do auta...zrobiłem 1200km, zmieniam olej i hamujemy w NA
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Piotr_ » 13 paź 2012, 12:57

No to czekamy :P :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Suloo » 13 paź 2012, 13:31

ale to ciezkie :)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez tekkenfan » 13 paź 2012, 17:01

Kurcze dużo jakoś wyszło, zawsze sądziłem, że eMiX waży podobnie do Efki (moja na pełnym baku ale bez narzędzi i koła ważyła 1090-1100). Ciekawe ile będzie jak wrzucisz kompresor i orurowanie ICka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy