Mazda MX-3 EC KL-ZE Supercharger '94 – SOLD

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez weede » 12 wrz 2012, 23:30

jasne :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Suloo » 13 wrz 2012, 00:03

ja czekam z niecierpliwoscia na hamownie po kompresorze.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Capazo » 13 wrz 2012, 00:04

jarek.ZE napisał(a):Będzie hamownia przed kompresorem? :)


Bedzie bedzie. Jarek trzymam kciuki 27x musi byc!!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez weede » 13 wrz 2012, 11:50

Przed kompresorem wszystko co będzie powyżej 190 będzie sukcesem.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 13 wrz 2012, 11:58

Długoooo to trwało ciesze sie że weed sie cieszy :D wygląda pięknie działaj :)

A co wkońcu wleci do sterowania ?

Rozumiem że będzie zawór DV?? kolega smiga Corollą i ma włożone dwa DV z VAG 1.8t i narazie strasznie mu padają jak ogarnie to będa uniwersalne DV a ty masz jakiś na to patent ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 13 wrz 2012, 13:08

mlody1921 napisał(a):A co wkońcu wleci do sterowania ?

Rozumiem że będzie zawór DV?? kolega smiga Corollą i ma włożone dwa DV z VAG 1.8t i narazie strasznie mu padają jak ogarnie to będa uniwersalne DV a ty masz jakiś na to patent ?


Podlane będzie świnką Ecumaster Det3. Zobaczymy jak się sprawdzi.

U mnie będzie BOV i gwizdanie na wolnych obrotach :D Wole zaciągać chłodne powietrze niż takie już nagrzane z DV.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 13 wrz 2012, 14:29

mlody1921 napisał(a):Długoooo to trwało ciesze sie że weed sie cieszy :D wygląda pięknie działaj :)

A co wkońcu wleci do sterowania ?

Rozumiem że będzie zawór DV?? kolega smiga Corollą i ma włożone dwa DV z VAG 1.8t i narazie strasznie mu padają jak ogarnie to będa uniwersalne DV a ty masz jakiś na to patent ?


Czemu 2 mu chodzą w układzie?
Padają nawet jak w normalnych seryjnych autach :P Te z VAGin robi Bosch – śmietnik. Niech kolega sobie weźmie DV z Nissana, Mitsubishi lub Subaru i będzie po sprawie.


weede napisał(a):U mnie będzie BOV i gwizdanie na wolnych obrotach :D Wole zaciągać chłodne powietrze niż takie już nagrzane z DV.


Ale będzie syczał :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez check. » 13 wrz 2012, 16:05

M62 to chyba z deka za mały kompresor dla KLZE ? Ciężko będzie z niego 270KM dmuchnąć. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez weede » 13 wrz 2012, 17:03

check. napisał(a):M62 to chyba z deka za mały kompresor dla KLZE ? Ciężko będzie z niego 270KM dmuchnąć. <co?>

nie wiem, zobaczymy – na wydajność kompresora głownie wpływ maja poślizgi na kółku dlatego ludzie często mówią, ze nie dmucha tyle i tyle. Ja osobiście licze na minimum 30% wzrostu mocy.
Ostatnio edytowano 13 wrz 2012, 17:05 przez weede, łącznie edytowano 1 raz
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez MariuS » 13 wrz 2012, 17:04

z tego co czytałem za oceanem 270 na m62 wyciągają. Zresztą m62 na małym kółku dmucha na pewno 0,7bara... (to sprawdzone, choć nie przeze mnie :D )


Jarek- gratulacje, wreszcie się doczekałeś, kiedy znów w Poznaniu będziesz? :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez onyx » 13 wrz 2012, 19:10

check. napisał(a):M62 to chyba z deka za mały kompresor dla KLZE ? Ciężko będzie z niego 270KM dmuchnąć. <co?>


M62 to teoretycznie kompresor do silników od 2-4L ;) Wszystko zależy od obrotów kompresora i zapotrzebowania silnika na powietrze (głowica, wałki). Stąd osiągi i przyrosty są różne.


MariuS napisał(a):z tego co czytałem za oceanem 270 na m62 wyciągają. Zresztą m62 na małym kółku dmucha na pewno 0,7bara... (to sprawdzone, choć nie przeze mnie :D )


Jarek- gratulacje, wreszcie się doczekałeś, kiedy znów w Poznaniu będziesz? :]



Teoretycznie jest w stanie nadmuchać prawie 1 bara, to wszystko jest kwestią pojemności silnika i sprawności kompresora (pomijam ślizganie się paska bo zawsze możemy zastosować łańcuch :P ). Przy tym jednym barze kompresor jednak grzeje już bardzo mocno powietrze – sprężarka pracuje już praktycznie poza zakresem skutecznym (maksymalne obroty kompresora), sprawność maleje.

Tak samo jak w przypadku turbosprężarek, istnieją mapy kompresorów i warto je przestudiować zanim się zabierzemy za robotę :)

Obrazek

http://www.capa.com.au/eaton_m62data.htm
Obrazek
Obrazek

Co do doładowania, w przypadku kompresora rozumowanie to jest błędne. Kompresor przepompowuje X objętości powietrza w jednostce czasu Y. To doładowanie w barach to tylko wypadkowa, którą można w przybliżeniu określić znając podstawowe parametry silnika i przełożenie pomiędzy kołem napędzanym a kołem kompresora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 14 wrz 2012, 00:48

Kiedyś to robiłem ale chyba nie wrzucałem tutaj:

0.5 bara
Obrazek
czyli teoretycznie od połowy obrotów już jest pełen gwizdek, góra trochę puchnie ale w mapie się mieści.

Góra dla mojej konfiguracji to jednak 0,6 bara i chyba na tyle będę dorabiał kółeczko.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 14 wrz 2012, 08:37

0.6 bara na KLZE 10,1:1 będzie blisko 300:)

trzeba będzie dobrze wystroić zapłon co by przy dużej temp. kompresora i otoczenia nie stukało :)

To mam nadzieje ze na letnie ryki sie spotkamy :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 14 wrz 2012, 09:26

weede napisał(a):Kiedyś to robiłem ale chyba nie wrzucałem tutaj:

0.5 bara
Obrazek
czyli teoretycznie od połowy obrotów już jest pełen gwizdek, góra trochę puchnie ale w mapie się mieści.

Góra dla mojej konfiguracji to jednak 0,6 bara i chyba na tyle będę dorabiał kółeczko.


Właśnie o to chodzi ;)

mlody1921 napisał(a):0.6 bara na KLZE 10,1:1 będzie blisko 300:)

trzeba będzie dobrze wystroić zapłon co by przy dużej temp. kompresora i otoczenia nie stukało :)

To mam nadzieje ze na letnie ryki sie spotkamy :)


Tyle nie będzie ;) Realne jest ok.250-270
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 14 wrz 2012, 10:29

i tyle realnie maks moim zdaniem jest w stanie przenieść ta buda i napędy :)

A taki chce zrobić wylot z eatona – wzorowane na wylocie thunderbirda z m90:
Obrazek
Obrazek
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 14 wrz 2012, 12:37

Trochę przekrój rurki będzie przysłonięty. Jakby miejsca starczyło to lepiej tak:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 14 wrz 2012, 14:24

onyx napisał(a):Trochę przekrój rurki będzie przysłonięty. Jakby miejsca starczyło to lepiej tak:

niestety nie ma takiej opcji :D już widze Jarka spawacza jak klaszcze uszami na samą myśl o tym :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 14 wrz 2012, 14:56

EDIT: nie cytujemy całych postów

niech klaszcze :P Zrobi się raz i będzie spokój :) Namów go :D

Albo wyjdź od czoła prostą rurą z flanszy i potem kolanko sylikonowe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 14 wrz 2012, 17:22

Belka pod chłodnica przeszkadza :/ a nie da sie wyjść od czoła kompresa pod belką ? bo z góry ze zdjęci nie widać

Działasz na ostro widze kiedy wyjazd ? w tym miesiącu ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 14 wrz 2012, 18:31

EDIT: nie cytujemy całych postów

będzie jednak dużo prościej bez spawania puszki :)
Obrazek

zostawię oczywiście ok 1cm do belki
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy