Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 19 wrz 2014, 07:52

Wykres na starych cewkach, te z VW wpadną jak kupię wtyczki do nich.
Co do opon to na przyszły sezon jest plan na jakieś R888, szpera tez jest na pokładzie.
Czas na ćwiartkę by się pewnie dużo nie poprawił bo dalej brakuje 500-1000rpmów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez weede » 19 wrz 2014, 10:34

rewelacyjny wyniki!
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 19 wrz 2014, 16:12

Męski wynik, to chyba zasługa wałków że moment nie spada przy końcu jak u mnie :/

Chłopaki mi radzili przy świecach BKR7E żeby zmienić przerwe z 1.1 na 0.9 a nawet 0,7 zależnie jak dużo sie dmucha, przy takiej mocy powinieneś klepać czasy jak luxter 12,35:)

Szkoda że Ryk nie było w tym roku ciekawe jak dużo bym dostał na 1/4 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 19 wrz 2014, 21:29

ale ja nie mam żadnych wałków. Total seria + magiczny kolektor :D
Ten set świec od Cieplaka był właśnie ze sklepaną przerwą ale i tak nic to nie dało, dlatego będą nowe cewki.

Co do czasów Lukstera to jeszcze lata świetlne przede mną żeby się zbliżyć do tego wyniku. Lukster mega ogarniał, a ja to coraz mniej jeżdżę mazdą, a co za tym idzie tracę wyczucie.
Po obejrzeniu przejazdów aut z mocą 500+ i czasach 12,5+ i RX8 (niby 700 konnego) z czasem 15? nie wierzę w określanie czasów na podstawie mocy.
Ja nie mam jakiegoś parcia na kreski, jak dla mnie może być i 200 koni ważne żeby robiło dobry czas i to jest dla mnie priorytet.

Pojechałbyś w końcu na jakieś zawody i zrobił profesjonalny pomiar, a nie tylko hamownia i hamownia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Gib » 19 wrz 2014, 21:32

Lukster miał chyba FS i procedurę, ogólnie ta jego MX3 to był niezły wyczes. Gratki kresek, tak się wszyscy jarają 1.8T VAG a tu proszę ze starego BP na turbo od ciężarówki da się:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 19 wrz 2014, 21:36

fajny wynik :) ogarnij ten zaplon :P

te wykresy raczej na roznym doladowaniu :/ liczylem na jakies dokladne porownanie co tak na prawde kolektor dal – bo raczej ponad 60hp samym kolektorem nie bylo osiagniete ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez jaaco » 19 wrz 2014, 21:38

Jak sie Twój temat czyta to aż sie zachciewa z 0,5 dmuchnąć (bara) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez tekkenfan » 19 wrz 2014, 21:55

No to w czym problem?
BPek łyka boosta jak szalony :D

Gib napisał(a):Lukster miał chyba FS i procedurę

Procedurę to tak, ale FS to miał chyba w nodze bo w MSie przy jego konfiguracji był albo FS albo coś innego i on miał to coś innego. Jego eMiX nawet na dzisiaj robił mega czasy, a porównaj wiedzę i możliwości jakie były wtedy i są teraz ehhh, miał chłop łeb na karku.

onyx napisał(a):te wykresy raczej na roznym doladowaniu :/ liczylem na jakies dokladne porownanie co tak na prawde kolektor dal – bo raczej ponad 60hp samym kolektorem nie bylo osiagniete ;)

sorka, pisałem z automatu i zapomniałem opisać co i jak.
Pierwszy wykres na 290 kuca był na setupie przed kuciem z doładowaniem 0.7 rosnącym do 1 bara pod odcinką.
Drugi wykres na 359 kuca to wykres w obecnym setupie z doładowaniem 1,5 bara, spadającym przy ok, 6200rpm i znów rosnący do 1,5 gdzieś koło 7000-7200.
Jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd to miskuzi <glupek2>

Był plan na pomiar przed i po ale hamownia nie działała, więc po tygodniu czekania olałem temat bo ten kolektor robię już chyba z pół roku hehe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Harry85 » 19 wrz 2014, 22:22

Cześć, ojcze prowadzący, chcesz powiedzieć, że BP wytrzymuje blisko 300 koni, ale nie doczytałem przy jakim stopniu sprężania, generalnie masakra, powodzenia w modach i dalszych sukcesów w ganianiu
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2010, 13:58
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda MX-6 2.5v6
+ turbo już nie turbo

Postprzez mlody1921 » 19 wrz 2014, 22:30

Byliśmy mega nastawieni na Ryki no ale Ryk niema, a z Sandomierz dojechać gdziekolwiek gdzie są zawody ciężko, luxter miał na pewno LC, ja jestem dużo za wami choćby przez brak szpery :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Gared » 19 wrz 2014, 22:49

Nie jestem tego wcale taki pewien. Mi się tym nigdy nie chwalił mimo paru garażowych spotkań w owym okresie.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez tekkenfan » 19 wrz 2014, 23:15

Harry85 napisał(a):Cześć, ojcze prowadzący, chcesz powiedzieć, że BP wytrzymuje blisko 300 koni, ale nie doczytałem przy jakim stopniu sprężania,

Nie wiem czy każdy ale mój wypluł 290 na seryjnym słupku BP05 bez otwierania (przebieg 230kkm +) czyli CR 9:1 albo 9,1;1. I nie było tak że zrobiłem wykres i skręciłem boosta tylko cały czas tak jeździłem.
Po rozkręceniu nie znalazłem nic niepokojącego co świadczyłoby o tym że przesadziłem, więc można jeszcze było dowalić do pieca hehe

Na temat LC u Lukstera kłucić się nie będę, a szukać też mi się niechce, chociaż IMO tam było coś w sofcie że jak miałeś fałkę i EDISa to nie szło zrobić LC.
mlody1921 napisał(a):, ja jestem dużo za wami choćby przez brak szpery :/

Czy moja szpera coś daje na 1/4... śmiem wątpić. Jedynie co to mam spokojne sumienie waląc z LC. U Lukstera był szperunek ze wstępnym spięciem więc to dużo dawało, ja mam helikalną która takiego czegoś nie ma i nie ma gwarancji że oba kółka skleją, a ja nie wydumałem jak to sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 20 wrz 2014, 09:32

No i teraz wszystko jasne seniore :) dopiero jak zrobisz porzadek z cewkami to sie dowiemy czy kolektor pomógł w napełnianiu na gorze. Ja bym jednak postawił na cewki denso, te z grupy vag w seryjnych autach czesto sie sypia – sa bardzo wrazliwe na temperature pod maska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 20 wrz 2014, 09:34

Luxter na początku miał edisa potem przeszedł na sterowanie cewkami z xeda 3xpo 2 :) i dlatego smigał mu LC do tego jak mówisz że szpera zapinała ze startu plus LC to on od startu szedł jak zły zreszta było widać :)

Jaki docelowy boost 2 bary :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 20 wrz 2014, 10:05

Nie mam założonego jakiegoś docelowego boosta, tak jak pisałem wcześniej ma być szybko, a przy jakim doładowaniu to osiągnę wyjdzie w praniu.
Przydałby się tylko jakiś ostry wałek ale nigdzie nie ma wałków pod mechanikę :/

onyx napisał(a):dopiero jak zrobisz porzadek z cewkami to sie dowiemy czy kolektor pomógł w napełnianiu na gorze.

Tak jak mówisz, nowy ssak najprawdopodobniej pokaże pazur dopiero na górze, której na chwilę obecną u mnie nie ma. Widać to po momencie który przeniósł się z 5700 na 6300, czyli jeżeli wszystko się przesunęło w prawo to moc też powinna pójść w wyższe obroty. Było to widać na pierwszym wykresie, którego tutaj nie wkleiłem – boost opadał do odcinki a moc dalej szła do góry.
No ale to nie ma co teoretyzować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 20 wrz 2014, 10:34

Z tymi wałkami to przedzwon do Hamelki w Poznaniu(obrobka głowic)
Stary Hamelka wspominal cos o gościu co robi dobre walki .Nie pamiętam dokładnie,chyba Kałuża sie zwal.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez onyx » 20 wrz 2014, 11:11

Jeżeli miałbyś okazję robić wałki od podstaw, to na pewno większy lift by pomógł i mógłbyś zminimalizować czasy współotwarcia za sprawą wałków, które masz zapewne z wolnossaka.
Mam wrażenie że cofnięcie wałka wydechowego mogłoby sporo pomóc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 20 wrz 2014, 21:34

Jak wystroję to co jest to wtedy zacznę się bawić kółkami. W wolnossaku to nawet dużo dawało więc w turbo też coś pewnie jest do ugrania. Wezmę pod uwagę sugestię cofania wydechowego.

Filmiki z Wilczych Lachonów:
Pierwszy przejazd:


Trzeci przejazd eliminacyjny:


Półfinał:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 21 wrz 2014, 11:21

W wolnossaku overlap jest korzystna sprawa, zwlaszcza na gorze, bo poprawia napełnianie – oczywiscie do pewnego momentu. Przy doładowaniu to zjawisko dziala niekorzystnie – cale ciśnienie przelatuje przez czapke i idzie w wydech.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 21 wrz 2014, 11:32

no jo, czyli kręcąc w jedną stronę zwiększam ovelrap a w drugą zmniejszam, pytanie tylko czy kręcąc "odpowednią" stronę moc będzie rosła w pożądanym zakresie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy