MX-3 EC KL-ZE/DE Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez DISItune » 8 cze 2010, 11:12

lukster napisał(a):A propos gięcia korb :D Media z dedykacją dla Radka, niestety z jakością licho
http://www.youtube.com/watch?v=kfVpMDq5X98

O,6 bara odkręciłem, brak trakcji przez praktycznie cały 2 bieg <diabełek> Nie wiem co będzie na planowanym 0,8 <czarodziej>
Z rolki z golfem MKII 340KM 1050kg równiutko, z kreski mazda górą ;) Jest dobrze


masz gdzieś zewnętrzny obrotomierz ??

ależ to zap.... <glupek2> <spoko>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez xXx » 8 cze 2010, 13:41

radekkm napisał(a):sweet :)
ale dosc cukru i miodu
dolaczam do zony,przechodze do opozycji i czekam az sie to wszystko wysra :D



He He, rozbawiłeś mnie Radosławie teraz do łez, dobry dowcip....



Łukasz, działaj działaj, ciekawe ile boost-u wytrzyma silnika na korbach z Millera...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ricardo881 » 9 cze 2010, 22:14

Trzymam kciuki Sir Luksterze :P zeby to wszystko sie trzymalo i jak mowia chlopaki nie ,,wysralo'' wszystko bokiem ps przy przeladowaniu z 1 na 2 masakra ja bym chyba nie nadazyl lapac obrazu przed soba hehe pozdro ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez lukster » 13 cze 2010, 10:20

Auto wystrojone na 0,8bar. AFR w okolicy 11-11,3:1 , wolę dmuchać na zimne. Wystroiłem wstępnie na 11,5 i odpaliłem wtrysk wody z isopropanolem (mam akurat do takiego dostęp ;) ) Po zapodaniu mixtury woda/alko w stosunku 4:1 AFR spadł do 10,8-11,0. Auto odczuwalnie zaczęło gorzej jechać niż bez wtrysku. Po zdjęciu paliwa wszystko wróciło do normy. Mimo wielkich oczekiwań co do spadku EGT pod boostem, trochę się rozczarowałem. Właściwie nie widać na zegarze różnicy. Jedynie świadomość, że woda leci do cylindrów pozwala spokojnie iść pełnym ogniem na seryjnych tłokach ;) Być może przy wyższych EGT różnica byłaby zauważalna, u mnie jednak nadal EGT poniżej 900 st. :D

Generalnie na 0,8 spodziewałem się większej różnicy, co nie znaczy, że jej nie ma ;) 1 i 2 bieg bez wyraźnych zmian, natomiast na 3 i 4 różnica jest sympatyczna <diabełek>
Poza zmianami o których już wcześniej pisałem, Mazda dostała nowe sprężyny na przód. H&R nie wytrzymało trudnych polskich warunków zbyt długo. W zamian wleciały MTS'y. Różnica w charakterystyce nie zauważalna. Przy okazji wymiany korb, wleciały tez nowe pierścienie NPR. Ku mojemu zaskoczeniu silnik nie bierze teraz grama oleju, mimo, że docieranie było dość hardkorowe :D Inną zmianą jest ingerencja w układ zapłonowy. Cewka Motorcrafta ( z forda mondeo) wyleciała bezpowrotnie. Zastąpiły ją 3 cewki Diamond z Xedosa B6, do tego nowe kable NGK. Dopiero teraz bezpowrotnie pożegnałem się z problemem resetowania megs'a. Kable PRO SPORT okazały się produktem marnej jakości i z tego miejsca nie polecam tego ścierwa.
Także na tą chwilę mam nadzieję poceiszyć się jakiś czas sprawnym autem i dalszych modyfikacji nie planuję. Jak będzie luźny fundusz skoczę na rolki.

Zasilanie woda + alko ;)
Obrazek

Pompa Wtrysku wody
Obrazek

Dysza wtrysku wody
Obrazek

Ceweczki z Xeda. Jeszcze na drucie ale to już kosmetyka ;)
Obrazek
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez radekkm » 13 cze 2010, 13:53

widze ze robisz swoje,grubo ...
dawaj media,bedziemy oceniac jaka roznica :)
kiedy pierwsze zawody ??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Adaś » 13 cze 2010, 16:32

oo dobrze w końcu przeczytać jakąś opinię o tych żółtych przewodach, bo się nad nimi zastanawiałem przez chwilę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez lukster » 13 cze 2010, 17:21

Chciałbym gecko cup w Grodzisku Wlkp.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 13 cze 2010, 19:34

Lukster – co do EGT, to masz dograny zaplon na jakiejs porzadnej hamowni? Opoznienie zaplonu o pare stopni, poza utrata mocy, powoduje dosc znaczny wzrost EGT. Energia nie odebrana jako praca mechaniczna oddawana jest w postaci ciepelka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 13 cze 2010, 20:19

lukster napisał(a): Ku mojemu zaskoczeniu silnik nie bierze teraz grama oleju, mimo, że docieranie było dość hardkorowe :D

No właśnie pewnie dlatego nie boerze oleju. Z moich dośwadczeń też wynika, że docieranie na ostro to jedyna słuszna metoda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez lukster » 13 cze 2010, 21:59

jackkpl napisał(a):Lukster – co do EGT, to masz dograny zaplon na jakiejs porzadnej hamowni?

Na razie nie kombinowałem z zapłonem. Ale mam w planie wykupienie sesji na zaprzyjaźnionej hamowni i posiedzę z pół dnia na rolkach ;) Obecnie pod full doładowaniem lecę na 18-19 stopni

Jacek, co do docierania to chyba faktycznie "na ostro ma sens" ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 13 cze 2010, 22:11

lukster napisał(a):
jackkpl napisał(a):Lukster – co do EGT, to masz dograny zaplon na jakiejs porzadnej hamowni?

Na razie nie kombinowałem z zapłonem. Ale mam w planie wykupienie sesji na zaprzyjaźnionej hamowni i posiedzę z pół dnia na rolkach ;) Obecnie pod full doładowaniem lecę na 18-19 stopni

Jacek, co do docierania to chyba faktycznie "na ostro ma sens" ;)



Ekspertem nie jestem,ale bazujac na silnikach hondy, to przy 1 barze daja okolo 25-28 stopni wyprzedzenia. Five przy 0.8 bara mial 23-34 stopni wyprzedzenia w zaleznosci od obrotow. Pewnie V-ka ma podobna charakterystyke, bo komora spalania w nowoczesnych silnikach jest praktycznie taka sama. Nie musze ci pewnie przypominac, ile koni Five ugral z samego zaplonu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez lukster » 13 cze 2010, 22:26

Jacku, wiem o tym ;) Także traktuję to jako plan rozwoju tego lata. Póki co chcę chwilę pocieszyć się autem i zaliczyć jakieś zawody.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez lukster » 14 cze 2010, 21:37

Z ciekawości odwiedziłem pobliską hamownię. Na 4 biegu wyszło tyle samo co na 0,5bara, na 5 to co widać poniżej. Niestety na inercji turbo zapompowało o 0,1bara mniej niż na ulicy także wynik nie do końca miarodajny, choć moim zdaniem pokazuje, że dupa ze mnie nie tuner bo z tego doładowania powinienem więcej wykrzesać :D Póki co jest fajnie, na czesanie przyjdzie czas ;) Dodatkowe pokłady mocy drzemią mam nadzieję w zapłonie.


Obrazek
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez radekkm » 14 cze 2010, 22:13

mowilem ze te korby obniza kompresje,teraz nie ma co trzasc portkami o stuk,laduj bara :D
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez jackkpl » 14 cze 2010, 22:28

radekkm napisał(a):mowilem ze te korby obniza kompresje,teraz nie ma co trzasc portkami o stuk,laduj bara :D


Dobrze gada, dac mu wodki :). Trzeba wiecej pompnac i troche zaplon przyspieszyc. 318 koni to poprawa w stosunku do poprzedniego wykresu, ale moc strasznie szybko spada. Zeby te 320 koni bylo plasko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez lukster » 14 cze 2010, 23:31

dałem zapłon powyżej 0,5bar z 22 na 18 stopni :P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez weede » 14 cze 2010, 23:39

Masakra ta moc 320km w tej budzie musi fruwać!
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez lukster » 15 cze 2010, 08:28

Wpadnij to się przekonasz ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez ravestation » 15 cze 2010, 10:19

szacun!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez jackkpl » 15 cze 2010, 10:35

lukster napisał(a):Wpadnij to się przekonasz ;)



Wpadne kompresorem i Cie objade, to moze w koncu wyostrzysz zaplon i boosta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy