Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 31 sie 2009, 17:36

iiyama napisał(a):Oj chłopaki za mało czytacie to forum

Próbował się maskować :P
Dobra ale kończąc ten głupi OT to dzisiaj pojechałem się zmierzyć G-techem na 1/4 mili w "specyfikacji drogowej" :D czyli z pełnym wyposażeniem i z gratami w bagażniku, które zawsze wożę ze sobą. Wcześniej nie maiłem czasu tego zrobić, mierzyłem tylko czasy 0-60Mph.
No i wychodzi na to, że te całe wybebeszanie to nie wiele dało :|
Wyszedł mi czas 15.36s
Zastanawia mnie czemu różnica w przyspieszeniu 0-60Mph jest taka duża: 0.4s między wydmuszką a "full wypasem". A już różnica w przyspieszeniu na 1/4 mili taka mała: 0.11s :|

Ale z tego co widzę u Piwa było to samo ostatnio, jak najpierw mierzył a czas z pasażerem a potem sam. Przyspieszenie 0-60Mph z pasażerem było gorsze o 0.4s a czas na 1/4 mili gorszy tylko o 0.17s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez lukster » 31 sie 2009, 18:10

Wybebeszanie daje tyle, że albo z kimś wygrywasz o długość albo przegrywasz o długość :D Wygrać a przegrać to chyba spora różnica :P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Lukas007 » 31 sie 2009, 19:09

Gratuluje zacnego wyniku – auto w rzeczy samej godne podziwu ;)

Pozdrawiam
Lukas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Jacek176 » 1 wrz 2009, 21:31

lukster napisał(a):Wybebeszanie daje tyle, że albo z kimś wygrywasz o długość albo przegrywasz o długość

No w sumie to by się zgadzało. 0.1-0.2s na 1/4 mili to pewnie akurat długość auta.
Ale na przyszłość będę wyciągał tylko półki z bagażnika, fotel pasażera i tylną kanapę. Czyli w sumie 8 śrub do odkręcenia. Wyciąganie pozostałych plastików to już przerost formy nad treścią <lol>

Lukas007 napisał(a):Gratuluje zacnego wyniku – auto w rzeczy samej godne podziwu

<uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 2 wrz 2009, 18:05

bo do 100 kmh liczy się KG/KM a powyżej Cx i KM bezwzględne.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jackkpl » 3 wrz 2009, 16:40

Gibsong napisał(a):bo do 100 kmh liczy się KG/KM a powyżej Cx i KM bezwzględne.


Przy samochodach klasy daewoo tico to bym sie zgodzil, ale przy 100km/h przecietne auto ma okolo 15 koni strat aerodynamicznych , wiec zakladajac 120 koni na kolach te 15 strat to akurat pryszcz. Przykladem niech bedzie chociazby kanciak ze stajni VTG (Typhoon czy jakos tak), ktory CX i powierzchnie czlowa ma jak autobus, a na 1/4 objezdza wiekszosc konkurentow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 3 wrz 2009, 17:40

Nie wiem w moim Tico to się sprawdziło jak 20 KM mocniejsze auto zaczęło mnie doganiać od 100 kmh (M6 2.0). Przecież nagle mu się stosunek mocy do masy nie zmienił.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jackkpl » 3 wrz 2009, 23:31

Gibsong napisał(a):Nie wiem w moim Tico to się sprawdziło jak 20 KM mocniejsze auto zaczęło mnie doganiać od 100 kmh (M6 2.0). Przecież nagle mu się stosunek mocy do masy nie zmienił.


Tobie tez sie nic nie zmienilo, ale przy masie 1600kg w mazdzie i napedzie na przod, to generalnie ze startu nie jedzie. A Twoja sierra startuje w zasadzie bez poslizgu kol :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 5 wrz 2009, 18:36

Wiadomo, że napędem RWD startuje się o niebo lepiej. Widać to było w moim wyścigu finałowym, kiedy MX-5 2.0 odsadził mnie na starcie o długość auta.
Ze spraw eksploatacyjnych: Właśnie przejechałem 2000km od ostatniej wymiany oleju. Silnik łyknął w tym czasie ok. 0.6-0.7l oleju. Ale zdecydowaną większość (ok. 0.5l) wciągnął w tygodniu przed zlotem, kiedy to ćwiczyłem starty i eksperymentowałem z oponami i silnik prawie cały czas był katowany do odcinki (która teraz jest przy ok. 8100obr.). W trakcie normalnej eksploatacji ubytek oleju jest niezauważalny <jupi>
Sam nie wiem co mnie bardziej cieszy: to że Madzia tak dobrze jedzie czy to że wreszcie przestała pochłaniać olej w nieprzyzwoitych ilościach :D
Inna pozytywna strona Madzi, którą wszyscy mogli podziwiać na zlocie dzięki wybebeszeniu ;) , to zdrowa blacha w każdym zakątku auta :D Nigdzie nie ma najmniejszego śladu korozji co jak na 323 BG jest chyba rzadkością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 5 wrz 2009, 18:43

Dobrze idzie, musisz się wbić na jakiś zlot Hondy :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 5 wrz 2009, 18:48

tiaaa, właśnie przeglądałem sobie wyniki klasy PROFI na wst.org.pl <lol>
Ze swoją niską 15-tką miałbym szanse na najwyżej 6-9 miejsce <lol>
Ale jakby stworzyli klasę PROFI NOT-Honda to mógłbym powalczyć o pierwsze <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 5 wrz 2009, 18:58

czemu akurat na zlot Hondy ? Skoro one i tak nie jeżdżą. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Gib » 5 wrz 2009, 20:22

Jeżdżą, problem w tym że Honda Civic to takie BMW dla ubogich, prawie każdy małolat chce to mieć bo zapindala i mało pali. Wkłada głośny wydech i myśli że jest od tego szybki, takich leczę, a jest kogo.
Miałem okazję pojeździć z naprawdę szybkimi hondami, co ciekawe nie było ani jednej integry ani pralki i są szybkie, ale raczej ze swapowanymi silnikami, B18 H22 etc. wszystkie je pogodziła MR2 Matiego z silnikiem CTRa.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez check » 5 wrz 2009, 20:49

Gibsong napisał(a):prawie każdy małolat chce to mieć bo zapindala i mało pali.

to,że Ty wolisz samochody które nie jeżdżą i dużo palą to już nie mój problem.

pzdr

fajna mazda :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez KoKo » 5 wrz 2009, 22:30

Gibsong napisał(a):Wkłada głośny wydech i myśli że jest od tego szybki, takich leczę, a jest kogo.

Jesteś moim wewnętrznym głosem. Mam identycznie jak Ty <lol>
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Gib » 5 wrz 2009, 22:43

Proponuję nie ciągnąć Offa w temacie Jacka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez seba323f » 5 wrz 2009, 23:05

Gibsong napisał(a):takich leczę, a jest kogo

Z jakimi motorami te Hondy są tak uleczalne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Jacek176 » 5 wrz 2009, 23:35

check napisał(a):fajna mazda

Dobra, odniosę sie tylko do tej riposty.
Zgodzę się, że Hondy są niepokonane w klasie profi. AAALLLEEE nie wszystkie. Żeby taka Honda była niepokonana to musi mieć silnik conajmniej B16A2 bo inaczej nie jedzie.
I śmieszy mnie na potęgę "stawianie się" gości, którzy mają Hondowskie 1.4 albo 1.5 <lol> i zasłaniaja się swoimi mocniejszymi braćmi <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 5 wrz 2009, 23:52

Jacek176 napisał(a):Żeby taka Honda była niepokonana to musi mieć silnik conajmniej B16A2 bo inaczej nie jedzie.

uwierz mi,że dobra D-seria pojedzie bez problemu B-serie i to nie koniecznie padniętą :)
Jacek176 napisał(a):I śmieszy mnie na potęgę "stawianie się" gości, którzy mają Hondowskie 1.4 albo 1.5

1.5 i w serii 130KM czego chcieć więcej ? jeździ taka jedna troche pomodzona 1.5 i robi poniżej 15s na 1/4 :) Ale co tam jak mówiłem Hondy nie jeżdżą. :)

Dobra koniec tematu. niech ktoś posprząta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 5 wrz 2009, 23:58

check, mój znajomy, który ma TOTALNIE seryjną 323F BG GT ostatnio został "wyzwany" ;) do pojedynku z Hondą Civic 1.5 Vtec, też seryjną. Z tego co mówił to nawet nie było co zbierać po tej Hondzie <lol> Na odcinku ok. 500m to była przewaga już conajmniej kilka długości auta.

No i jeszcze dodam, że mam kolegę, który ma Civica Coupe (nie wiem które generacja bo się nie znam :P ) z przeszczepionym silnikiem B18C4 (nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem symbol ale chodzi o silnik, który był montowany w civicach: 1.8 VTI 169KM seryjnie), ma zmodyfikowany dolot, wydech i coś tam jeszcze. Niby ponad 180KM. Ale jak mu powiedziałem o swoich czasach na 1/4 mili to patrzył z zazdrością :P i powiedział, że mnie zabierze na spot Hondy do Skierniewic. Tylko za każdym razem jak mu teraz o tym przypominam to zmienia temat :P
Ostatnio edytowano 6 wrz 2009, 00:05 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy