Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 13 mar 2014, 15:33

Nie chce mi się :P.
Jak masz Tiala MVS 38mm to w podstawie są 3 WE na podciśnienia, 2 WE na wodę, a w przykrywce 2 WE do sterowania.
Ja w chwili obecnej mam ciśnienie bezpośrednio z kolektora puszczone na jedno z WE w podstawie, a rszta zaślepiona.
W pokrywce dociskającej sprężynkę jedno WE jest zaślepione a drugie otwarte i puszczone do atmosfery.

Ogólnie to nawet bez sprężyny WG ładuje powyżej 1.3 bara, tak więc jestem w czarnej pupie.

Orientujesz się może czy jak nadmucham kompresorem ciśnienie to powinno się ono utrzymywać? Bo ja podjechałem na stację i nadmuchałem kompresorem 0,3 bara zawór się otworzył ale po sekundzie wszystko zeszło i znowu się zamknął. I teraz nie wiem czy to tak ma działać czy trafiłem na jakiegoś bubla.

Edit:

No i <dupa> , wyjąłem zawór z WG i dalej przeładowuje tak więc normalnie cuda na kiju <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 13 mar 2014, 23:52

Czyli wynika z tego ze zawor WG nie dziala ;) hihi

Obrazek

Z tego wynika, ze nie korzystajac z jakiegokolwiek kontrolera (o wartosci doladowania bedzie decydowac twardosc sprezyny) do jednego z dolnych portow powinienes miec puszczone zrodlo cisnienia – to sie u Ciebie zgadza. Ale napisano rowniez ze oba gorne maja byc otwarte – u Ciebie z tego co zrozumialem, to jedno jest zaslepione ;)

Mi sie wydaje ze cisnienie powinno uchodzic. Analogicznie dziala zwykly aktuator WG – otwiera klapke WG kiedy osiagnie cisnienie, ktore pokona sile dociskowa sprezyny (pozniej wraca do stanu poprzedniego).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 14 mar 2014, 00:02

Jeżeli bez zaworka w środku by działało to bym dumał że coś ze sterowaniem, ale niestety dalej ładował >1.2 bara więc jakimś cudem nagle okazało się że zawór jest za mały <co?>

Jeszcze dumam czy np. zatkany wydech nie powodowałby czegoś takiego? Może plecionka się rozpiżyła albo jakiś kawałek tłoka leży w tłumiku <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez michaelB » 10 kwi 2014, 11:52

Nie wpadniesz do Czaplinka, turbinę przedmuchać? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez mlody1921 » 10 kwi 2014, 14:21

Górny jeden otwarty drugi zatkany, dolny jeden ciśnienie z turba drugi zatkany, podpinasz kompresorek pompujesz powietrze np. 0,5 bara i jak jest taka spręzyna ma sie uchylać :) przynajmniej u mnie tak było, hx35 to spore turbo zawsze zalecali większy WG do 0,5 bara ale jak ty chcesz dmuchać 1 bara i więcej to 38mm powinno styknąć
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 10 kwi 2014, 15:10

tyle że kompresor pompuje powietrze pod większym ciśnieniem niż 0,5 bara ;)

Tak czy siak nie ma to znaczenia bo jeżeli dymało mi 1.3 bara bez zaworka w WG to sprawa jest oczywista, że jakimś magicznym sposobem nagle 38mm stało się za małe. Magicznym bo po przejściu z chinola 50mm na Tial łanabi 38mm było idealnie 0,5 bara.
Jak ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć co mogło takie cuda spowodować to chętnie posłucham (jedna z teorii to lepiej uszczelniony dolot)

michaelB napisał(a):Nie wpadniesz do Czaplinka, turbinę przedmuchać? :)

Bardzo żałuję ale niestety nie da rady. Gdyby Czaplinek był tydzień później to bym był.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 2 maja 2014, 14:19

No to po woli trzeba zacząć przygotowania do większych mocy:
Obrazek

W skrócie:
– Tłoki Wiseco 84mm
– Korby Manley H-beam
– zawory ssące Supertech +1mm HiFlow
– zawory wydechowe Supertech +1mm Inocel
– uszczelniacze zaworowe Supertech
– Podwójne sprężynki Supertech 72lbs + tytanowe talerzyki
– Pasek nierządu kawiorowy Gatesa
– szpilki główne i głowicy ARP
– kompletny set panewek ACL Race
– uszczelka głowicy Cometic

To na razie tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Gib » 2 maja 2014, 14:56

Fajny secik, ten holset mnie nie przekonuje trochę.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez weede » 2 maja 2014, 15:51

wow, grubo idziesz :) jaki plan na moce? Obiło mi się o uszy, że skrzynia starcza do 300km, prawda to?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez tekkenfan » 2 maja 2014, 19:31

No to jeżeli taka jest prawda to mojej już nie powinno być hehe.
Ile wyjdzie tyle wyjdzie, nie ma jakiś konkretnych cyferek w planach. Ma być szybko <diabełek>
Jedynie obawiam się czy turbina nie będzie mnie ograniczała. Tzn. o ile kompresor jest zdolny do 500+ to część ciepła u mnie to 8cm, więc deko mała. Czas pokaże
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez sq2jul » 2 maja 2014, 23:52

Świr. Zapas skrzyń już przygotowałeś czy wkładasz koła z prostymi zębami? :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez OddajMiKase » 3 maja 2014, 00:38

Dajcie luz z ta skrzynia,ona przezyje jeszcze duzo.Jakies ploty za oknem slyszalem,ze silnik juz wyjety takze dziala ostro
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez tekkenfan » 3 maja 2014, 04:43

sq2jul napisał(a):Świr. Zapas skrzyń już przygotowałeś czy wkładasz koła z prostymi zębami? :P

Ty to się lepiej szykuj na test stare heble Vs nowe heble <lol>
Ja już przestałem wierzyć w to co piszą w internecie. Żadnej skrzyni w zapasie nie ma. Jak padnie to się będę martwił i albo wzmocnienie albo swap na coś mocniejszego.
2014r pewnie pokaże co i jak :D

Tymczasem silnik wyszedł z budy :D:
Obrazek

Jutro rozbiórka, tak żeby po niedzieli oddać graty do zakładu na obróbkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 3 maja 2014, 10:30

Podoba mi sie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Piotr_ » 3 maja 2014, 10:51

Jak zawsze po bandzie <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Piterek17 » 3 maja 2014, 19:14

Trafne określenie z tym paskiem nierządu :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2011, 13:18
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Siemianice/Gdańsk
Auto: Mazda 323F Z5 98' LE

Postprzez tekkenfan » 4 maja 2014, 00:37

No to jedziemy dalej :D
Dzisiaj miałem lenia i za dużo nie zrobiłem.
Jedynie rozłączyłem silnik od skrzyni:
Obrazek

Docisk deczko przypalony:
Obrazek

Tarcza wygląda spoko, żadnych pęknięć, wykruszeń itp.:
Obrazek

Zamach:
Obrazek

Zawory ssące zakonserwowane paliwem hahaha:
Obrazek

Kolejnym krokiem było wrzucenie silnika na stojak, ale okazało się że śruby były za krótkie, a że gwint był specyficzny trzeba było improwizować :D :
Obrazek

Tak więc silnik wysi sobie na stojaku (który się deczko wygiął pod ciężarem BPeka hehe), zrzuciłem rozrząd, alternator i takie tam pierdoły. Jutro w końcu zabieram się za coś ciekawego czyli głowica out, wypięcie wszystkich zaworów, wyczyszczenie i w poniedziałek jadę oddać ją do zakładu na oględziny co i jak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez MIRU » 4 maja 2014, 00:53

bezboznik hehehe
silikonu nawalił ile było, nawet na gwinty :P :P :P
a sprzęglo zostaje czy pod nowy engine cos innego wleci :> :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez tekkenfan » 4 maja 2014, 01:04

Silikon musiał iść bo flansza u dołu łapała tylko połowę nakrętki, a nie chciałem żeby mi gdzieś boost uciekał.
Sprzęgło zostaje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez MIRU » 4 maja 2014, 01:11

po moich przejsciach obstawiam ze zdechnie :] no ale u U widac ze pracuje całą powierzchnią. U mnie lapało brzegiem tylko. No ale teraz wyrównane i dalej to samo hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy