Strona 4 z 6

PostNapisane: 21 sie 2016, 10:12
przez przemo/leg
złoty rotor + polerowany rant <spoko>
i dołączam się do Risto, foty foty.

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '99

PostNapisane: 6 sie 2017, 03:52
przez .:MarciN:.
Get low or die trying.Obrazek

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '99

PostNapisane: 6 sie 2017, 12:02
przez ADHD
<diabełek>

Będzie PRO jak na właściciela przystało.

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '99

PostNapisane: 7 sie 2017, 23:26
przez risto77
Kiedy ja to zobaczę na żywo ??

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '99

PostNapisane: 4 lut 2019, 01:45
przez .:MarciN:.
Chwilę mnie tu nie było i Xedos nieco wyewoluował od ostatniego update'u – zarówno mechanicznie, jak i stylistycznie. Jest to prawdopodobnie ostatni look tego auta, ponieważ taki efekt finalnie chciałem uzyskać (poza bezawaryjnością).

Auto jeździ w sezonie, mrozy spędza w garażu. W ostatnim roku zrobiło ponad 6 000 km na takim setupie jak poniżej, szczęśliwie i bezawaryjnie dowożąc moją ekipę m.in. nad Wörthersee w Austrii.

W bardzo dużym skrócie:
  • rotory kół Euroline IS zostały pomalowane w kolor Subaru Gold
  • auto usiadło na dedykowanym zawieszeniu gwintowanym K-Sport z custom'owymi górnymi camber plates'ami przedniego zawieszenia
  • ranty błotników zostały wycięte, koła delikatnie pochylone, tak aby przy tych felgach i wysokości zawieszenia możliwa była dynamiczna, normalna jazda
  • pojawił się dedykowany set splitterów od Maxton Design
  • poprawki lakiernicze – nowy lakier zyskało kilka elementów m.in. maska, dach, zderzaki
  • pod maską gra teraz KL-ZE

risto77 napisał(a):Kiedy ja to zobaczę na żywo ??


Nie planuję wyjazdów na żadne event'y, dlatego podejrzewam, że jedyną okazją będzie organizowana przez nas impreza w Rzeszowie – DaFreakz Meet '19, na którą oczywiście gorąco zapraszam.

https://www.dafreakzmeet.com/

Foto: Mój osobisty fotograf / Ewa :)

PostNapisane: 4 lut 2019, 09:31
przez Bartg
Świetnie to wygląda, zdecydowanie nr X6 w Polsce jeśli chodzi o look <serduszka> Więcej zdjęć na pierwszej stronie samego aut jak i z prac nad nim i myślę spokojnie zapraszamy do projektów <faja>

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '99

PostNapisane: 4 lut 2019, 18:41
przez risto77
.:MarciN:. napisał(a):Nie planuję wyjazdów na żadne event'y, dlatego podejrzewam, że jedyną okazją będzie organizowana przez nas impreza w Rzeszowie...



Może chociaż JapFest ??

PostNapisane: 4 lut 2019, 20:01
przez chmielu_KL
Siedzi pięknie <serduszka> , nie za wysoko nie za nisko, z wyczuciem <spoko> tylko szkoda, że nie będzie jej na event'ach chciałoby się zobaczyć na żywo <spoko>

PostNapisane: 4 lut 2019, 20:55
przez .:MarciN:.
chmielu_KL napisał(a):nie za wysoko nie za nisko


Niżej się nie dało, nawet po wycięciu rantów błotników. Przy obecnym kącie (którego nie chciałbym już zwiększać) jak posadziliśmy auto 2-3mm niżej to na pojawił się już spory problem ze skręcaniem.

risto77 napisał(a):Może chociaż JapFest


chmielu_KL napisał(a): szkoda, że nie będzie jej na event'ach chciałoby się zobaczyć na żywo


Zapraszam na DaFreakz Meet '19 do G2A Areny w Rzeszowie 27 i 28 kwietnia :). Tam będzie na pewno – https://www.dafreakzmeet.com

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 9 lut 2019, 17:52
przez Setritus
Daj jakieś zdjęcia silnika, opowiedz skąd go masz itd. Hamowałeś go może? Ile wyszło i po jakich modach?

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 12 lut 2019, 00:02
przez .:MarciN:.
Setritus napisał(a):Daj jakieś zdjęcia silnika, opowiedz skąd go masz itd. Hamowałeś go może? Ile wyszło i po jakich modach?


Zdjęcia silnika zrobię w sezonie. Pochodzi on z Japan Korea Moto z Krakowa. Lista zmian jest w pierwszym poście i ciężko je nazwać modami, raczej są to zmiany, które wspomagają jego pracę np. dolot DIY (ze względu na kształt kolektora i usunięcie przepływki), wydech 2,5" na dwóch tłumikach RM Motors, czy lekkie koło zamachowe z K8. Całą resztę znajdziesz na początku.

Auto było hamowane, wyniki bez rewelacji, wystarczają do jazdy – wypluło granice 190 KM / 230 NM i du*ohamownia w porównaniu z poprzednim motorem to potwierdza. Moment jest przyjemnie równy, wykres gładki. Niestety się nim nie podzielę, bo było to chwilę temu i nie mam pojęcia, gdzie go wcisnąłem (najwyraźniej nie był mi już później potrzebny).

Mam za to jeden problem, z którym nie mogę sobie poradzić lub znaleźć jakąkolwiek informacje na ten temat, która naprowadziłaby mnie na dobry trop. Dotoczy układu napędowego. Po położeniu auta możliwie nisko i ustawieniu kątów z przodu (nie ma żadnego przegięcia – jest -1 stopień z hakiem) pojawiło się stukanie w okolicach prawego koła. Początkowo byłem przekonany, że kończy się przegub (i skończył się w końcu), ale po jego wymianie dźwięk nie ustał i w moim odczuciu dochodzi z układu napędowego, z jego prawej strony.

PostNapisane: 12 lut 2019, 00:24
przez Eklerek323f
.:MarciN:. napisał(a):Początkowo byłem przekonany, że kończy się przegub (i skończył się w końcu), ale po jego wymianie dźwięk nie ustał i w moim odczuciu dochodzi z układu napędowego, z jego prawej strony.


U mnie ten sam efekt jest przy D2, tylko z lewej strony przegub hałasować zaczął, póki jest zima to zimowy setup to nie stuka. Moim zdaniem półoś napędowa robi się za długa i wali w koszyczku po prostu

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 28 lut 2019, 21:47
przez .:MarciN:.
Eklerek323f napisał(a):U mnie ten sam efekt jest przy D2, tylko z lewej strony przegub hałasować zaczął, póki jest zima to zimowy setup to nie stuka. Moim zdaniem półoś napędowa robi się za długa i wali w koszyczku po prostu


Tego się obawiałem, ale po rozbiórce nic na to nie wskazuje.

Czy ktoś z Was orientuje się może, jak jest z dostępnością przegubów wewnętrznych do Xedos'a 6?

Te, które są dostępne (w sieci, bo w hurtowniach dostępność na poziomie 0), np.:

https://allegro.pl/oferta/przegub-wewne ... 7519855768

są całkiem inne w budowie, niż ten, który został ściągnięty z auta:

53646199_2225088981086142_1185879739311587328_n.jpg


Ponadto, jeśli ktoś ma na zbyciu kompletną, używaną półoś prawą to chętnie przygarnę.

PostNapisane: 28 lut 2019, 22:12
przez jedrzej07
A ten ktory masz rozebrany nie jest przypadkiem przegubem zewnetrznym?

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 28 lut 2019, 22:17
przez .:MarciN:.
jedrzej07 napisał(a):A ten ktory masz rozebrany nie jest przypadkiem przegubem zewnetrznym?


Nie. Jest on bardzo podobny do zewnętrznego, ale jest to na 100% przegub wewnętrzny.

Szukając przyczyny terkotania, mój niezastąpiony, najlepszy mechanik trafił na jeszcze jeden problem – luz między wałkiem, który wchodzi w skrzynie, a przegubem wewnętrznym – tak chyba być nie powinno?

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 21 paź 2019, 19:12
przez .:MarciN:.
MXTN_DF19-32.jpg
Xedos 6 / DaFreakz Meet '19


Witajcie ponownie po dłuższej przerwie,

Pomyślałem, że być może rozwiązanie mojego problemu z układem napędowym okaże się pomocne dla jakiegoś miłośnika stance'u, który będzie sobie wyrywał włosy z głowy, zastanawiając się co się tak cholernie tłucze podczas naciskania gazu. W moim przypadku bezpośrednią przyczyną bardzo nieprzyjemnego terkotania podczas jazdy, które słyszałem z okolic prawego koła, okazał się wspomniany w poście wyżej luz, a tym samym przegub wewnętrzny. Po głowie chodziły mi już czarne scenariusze, że trzeba będzie auto o 1 cm podnieść do góry, bo problem pojawił się po jego mocnym obniżeniu, a walczyliśmy praktycznie o każdy milimetr, dochodząc do granicy, która nadal pozwala normalnie skręcać i jeździć bez wyrywania nadkola.

Udało się, przyjemność z jazdy wróciła na swój właściwy poziom, a serce przestało boleć podczas naciskania gazu (czułem wcześniej jakbym mu robił krzywdę). Przygodę dokładam do kolekcji wielu poprzednich napraw i dziękuję człowiekowi, którego cierpliwość jest jednym z czynników, dzięki którym to auto jest nadal ze mną. Cieszy mnie niezwykle ten finał – auto ciągle jeździ i ma się bardzo dobrze.

W ostatnim czasie udało się również pozbyć ostatniego punktu na liście moich bolączek związanych z karoserią. Wgniotki, które widziałem za każdym razem kiedy myłem auto, zostały wyciągnięte. Mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że udało się ostatecznie doprowadzić go do docelowego stanu i dograć wszystkie istotne dla mnie detale.

Ostatnią rzeczą z jaką chciałbym powalczyć jest oświetlenie, a raczej jego brak, który daje się we znaki podczas nocnych objazdów.

PS Po cichu liczę, że uda mi się kiedyś zasilić ten wątek większą ilością wartościowego content'u.

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 21 paź 2019, 19:17
przez Beny
Bida tylko jedno zdjęcie :> na pewno masz wiecej :D

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 21 paź 2019, 19:33
przez .:MarciN:.
Beny napisał(a):Bida tylko jedno zdjęcie :> na pewno masz wiecej :D


W wolnym czasie zrobimy kilka strzałów, a może nawet coś więcej... Wisi to na mojej liście "TO DO", ale muszę najpierw przejść przez zadania o wyższym priorytecie.

Żeby choć trochę wypełnić ten niedosyt wrzucam jeszcze dwie klatki z event'u:

Re: Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / DaFreakz

PostNapisane: 21 paź 2019, 20:06
przez risto77
Jak mi ten kolor "robi" ;)
A nie Myślałeś nad zmianą kierunkowskazów na białe (mówię o tylnych lampach)?

PostNapisane: 21 paź 2019, 20:50
przez .:MarciN:.
risto77 napisał(a):A nie Myślałeś nad zmianą kierunkowskazów na białe (mówię o tylnych lampach)?


Myślałem :), ale odszedłem od tego pomysłu, gdy zdecydowałem o pomalowaniu rotorów na złoto.

Jeśli jednak rolka się kiedyś zmieni to być może pomyślę znów o przedliftach.