Mazda MX-3 EC KL-ZE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Rafał_ » 4 sty 2013, 14:59

MIRU napisał(a):a sprzęgielko jakie będzie :>


Właśnie odebrałem :) :

Obrazek

Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 4 sty 2013, 15:12

MOD: Nie cytujemy całych poprzedzających postów, szczególnie ze zdjęciami...

O jakie ladniusie <czarodziej>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 4 sty 2013, 15:59

Będzie robić robotę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 4 sty 2013, 16:04

identyczne do mojego – troche głośne ale jak sklei to :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Rafał_ » 4 sty 2013, 17:05

Tu masz 6 łapek, a ja tylko 4 :P
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez weede » 4 sty 2013, 17:21

Też mam 4 :)
Obrazek
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 4 sty 2013, 23:14

Jarku ile taka przyjemność ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Rafał_ » 4 sty 2013, 23:27

Wrażliwy temat :D
Samo sprzęgło 1,2k, przesyłka 170zł, i jako że w czepku się nie urodziłem cło, vat i opłaty 571zł <głaszcze>
Chłopaki targali różne graty z USA (nieraz o wiele droższe) i nic nie wjechało na urząd celny.
Zawsze musi być ten pierwszy raz – życie :) .

Dopisano 04 sty 2013 22:43:

weede napisał(a):Kompletne sprzęgło ACT na 6łapkach + docisk.

Powinno wytrzymać moce które się z czasem pojawią ;)


weede ten post mnie zmylił :) .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Fiveopac » 5 sty 2013, 05:03

Panowie – po kiego czorta 4 listki? Przeciez to jak strzelanie z armaty do muchy ;) Pelna tarcza z mocniejszym dociskiem w zupelnosci by wam wystarczyła bez poswiecanie plynnosci wysprzeglania :) skrzynia biegow tez by byla duzo bardziej wdzieczna ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Rafał_ » 5 sty 2013, 11:41

Five to tak na wyrost :) Jak się pogną seryjne korby, pójdę na grubo na 400+ :P
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 5 sty 2013, 15:14

jarek.ZE napisał(a):Five to tak na wyrost :) Jak się pogną seryjne korby, pójdę na grubo na 400+ :P


Seryjne korby raczej się skończą na 280-300, jezeli z mileni konczą sie na 400 <diabełek>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez MariuS » 5 sty 2013, 15:28

te 300km na seryjnych to chyba mega optymistycznie albo na dystans kilkudziesięciu km Capejzo :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez kamilspider » 5 sty 2013, 17:32

Fiveopac napisał(a):Panowie – po kiego czorta 4 listki?

Też mi się wydaje, że zwykłe wzmocnione sprzęgło by dało radę.
Jak jest z wytrzymałością i długowiecznością 4 łopatek? ;) Bo wydaje mi się, że 6-łopatkowe lub pełne na dłużej wystarczy... Czy się mylę?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez onyx » 5 sty 2013, 18:57

kamilspider napisał(a):
Fiveopac napisał(a):Panowie – po kiego czorta 4 listki?

Też mi się wydaje, że zwykłe wzmocnione sprzęgło by dało radę.
Jak jest z wytrzymałością i długowiecznością 4 łopatek? ;) Bo wydaje mi się, że 6-łopatkowe lub pełne na dłużej wystarczy... Czy się mylę?

Dobrze kombinujesz :) Im więcej listków tym płynniejsze zasprzęglanie. W zależności od traktowania to taki spiek 4-łopatkowy powinien znieść 15 tys. km.
Co do samej istoty pakowania takiego sprzęgła do tego projektu to bym najpierw przemyślał sprawę momentu jaki to ma przenieść, dopiero kupiłbym sprzęgło. Sprzęgło się dobiera pod moment a nie pod moc, oraz kwestia jak agresywnie jest rozwijany.
Rafał zastanawiałeś się już nad tym? Czy to raczej będzie: "nie ważne, mam być najszybszy" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez radekkm » 5 sty 2013, 23:26

wszystko zalezy od stylu jazdy,jezdzilem na pelnch tarczach,6-cio i 4-ro spiekach i teraz wiem ze tylko 4-ro spiek mnie satysfakcjonuje bo sprzeglo spina w tedy kiedy tego chce bez zadnch opoznien,uslizgow

wedlug mnie Jarek nie potrzebnie kupiles zestaw z dociskiem,seryjny docisk z ta tarcza w zupelnosci wystarczy przy planowanej mocy
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez onyx » 5 sty 2013, 23:44

Obrazek

To sprzęgło wg info z ACT jest na 488Nm <faja> Dobrze, że docisk jest HD a nie XT – ciężko by skrzynia miała i reszta przeniesienia napędu jeżeli tyle jest w planach <lol>
Polskiej produkcji spieki inaczej się zachowują niż te z ACT. Spieki ACT zdecydowanie bliższe mają zachowanie do pełnej okładziny niż do rodzimych odpowiedników 4 czy 6 łopatkowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Rafał_ » 5 sty 2013, 23:45

Capazo napisał(a):Seryjne korby raczej się skończą na 280-300, jezeli z mileni konczą sie na 400 <diabełek>


Celuję w 270-280KM. To jest max zarówno dla korb jak i wtrysków z millera :) . Przy dobrym wystrojeniu powinno to chwilę polatać :) . Ogólnie w planach jest zakucie silnika, a teraz będzie taki etap przejściowy :P
onyx napisał(a):Dobrze kombinujesz :) Im więcej listków tym płynniejsze zasprzęglanie. W zależności od traktowania to taki spiek 4-łopatkowy powinien znieść 15 tys. km.

Czyli troszkę polata. KLZE mam ponad 2 lata i zrobiłem niecałe 5tys. km :)

onyx napisał(a):Co do samej istoty pakowania takiego sprzęgła do tego projektu to bym najpierw przemyślał sprawę momentu jaki to ma przenieść, dopiero kupiłbym sprzęgło. Sprzęgło się dobiera pod moment a nie pod moc, oraz kwestia jak agresywnie jest rozwijany.
Rafał zastanawiałeś się już nad tym? Czy to raczej będzie: "nie ważne, mam być najszybszy" :)

Grzesiu w sumie to za mocno nie wnikałem w ten temat. Ale patrząc na wykres lukstera i plan dalszych modyfikacji wybór sprzęgła chyba nie był taki zły?

Wykres lukstera na 0,5bara:
Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez onyx » 5 sty 2013, 23:53

Niecałe 380Nm na dzisiejsze czasy <dupa> nie urywa, w dodatku osiągane dość późno ;) Fakt, że moc spora. Taki setup na 1/4 będzie się dobrze sprawować – ale niestety tylko. Widać zastosowanie dużego "wiadra". Ciekawe czy mocno był cofany zapłon żeby zmniejszyć ilość momentu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 5 sty 2013, 23:59

nie dramatyzujcie z tymi 4 łapkami – da się normlanie jeździć, miasto korki itd Tylko półsprzęgło troche szybkie jest :D

PS. Mam nadzieje, ze Ci się to Turbo rozkraczy, bo drugi raz bęcek nie chce dostać! :D ;)
Ostatnio edytowano 6 sty 2013, 00:07 przez weede, łącznie edytowano 1 raz
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 6 sty 2013, 00:02

Ja nie krytykuje :P Produkty z ACT bardzo polecam. Tylko nie widzę sensu przeciążania układu, jeśli w perspektywie nie będzie to wykorzystane ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy