Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 7 kwi 2013, 20:33

oj tam przesadzasz hehe

Dziękówka Five, teraz muszę przeliczyć wszystkie cybanty i kupić te nierdzewne ma się rozumieć :D.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 19 kwi 2013, 17:54

Podstroiłem wczoraj auto na 0,5 bara i przy okazji zrobiłem mapkę z boostem rosnącym do 0,75 bara. Niestety dupohamownia i wskazania AFR miały rację i kolektor z GTRa okazał się mega niewypałem. Wyszło na to że zamiast poprawić cokolwiek to pogorszył zarówno dół (niewiele) jak i górę (-15KM) tak więc kolejny mit został obalony. Gdyby nie to że kolektor dorwałem w okazyjnej cenie to bym się deczko zdenerwował :|
Obrazek
Wykres czerwony (test1) to pomiar na starym setupie przed montażem ssaka z GTRa,
Wykres niebieski (test2) to pomiar na ssaku z GTRa (takie samo doładowanie jak test1)
Wykres zielony (test3) to pomiar z progresywnym boostem z peakiem na poziomie 0,8bara (przy 7300rpmach wszedł boost cut i dlatego ten nagły spadek)
Tak więc w najbliższym czasie trzeba będzie zrobić nowy kolektor ssący, najlepiej od razu pod przepustnicę 70mm.

W między czasie:
– z pomocą trzydziecha wykonany został trigger 60-2 czyli już coraz bliżej do EMU :D
Obrazek
– kupiłem oleje do skrzyni i silnika
Obrazek
Odebrałem kilka elementów z piaskowania i proszkowania a mianowicie:
– felgi w 15x7 w rozstawie 5x114.3
Obrazek
– zawieszkę
Obrazek
– rozpórki
Obrazek
– zaciski
Obrazek

Plan był żeby już śmigać na nowych heblach ale skończył mi się czas i trochę zapał. Do tematu powrócę za jakiś miesiąc ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 19 kwi 2013, 19:58

grubo Pan idzie oj grubo. Bedzie mega szybka efka :) tym bardziej skzoda ze auta nie bedzie na zlocie :(
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4868 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez tekkenfan » 19 kwi 2013, 23:21

Oj tam grubo to by było jakby kolektor dał z 5-10 koni a na 0,8 wyszło 280 ;) tak jest powiedzmy średnio. Niestety na ten zlot nie da rady, ale następnym jest plan się pojawić, a co życie pokaże to zobaczymy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez honda2911 » 20 kwi 2013, 00:30

jaki koszt triggera jeśli mogę wiedzieć
i od czego będziesz zakładał czujnik
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez piwo » 20 kwi 2013, 08:11

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4868 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez trzydziech » 20 kwi 2013, 13:42

żem tak powiem, co ze starymi felgami 4x100 :>

trigger – ten 30zł wyszedł :P
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez jackkpl » 23 kwi 2013, 22:29

Dawno mnie tu nie bylo :). Jak patrze na Twoje postepy, to az mnie korci,zeby poszukac sobie zadbanej F-ki i zrobic ja porzadnie, a nie po kosztach jak kiedys :).
Fajna fura. Jak dograsz tam w miare plasko niuton do odcinki, to na rozowej w Gdyni bedzie pocisk :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 24 kwi 2013, 01:57

patrząc na przebieg i wartości momentu jest plan jeszcze trochę podkręcić boosta w wyższych partiach obrotów pytanie tylko co się stanie szybciej – uznam że już wystarczy czy silnik walnie focha i skończy zabawę przed czasem <lol>

Trzydziech do żółtków na chwilę obecną nie mam żadnych planów – na ścianie w pokoju mi się nie zmieszczą hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez trzydziech » 24 kwi 2013, 22:24

tekkenfan napisał(a):rzydziech do żółtków na chwilę obecną nie mam żadnych planów – na ścianie w pokoju mi się nie zmieszczą hehe


w takim razie .... <nie powiem>
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez asterf » 29 kwi 2013, 23:01

uu dawno się tu nie zaglądało, a tu taka miazga. Fajnie się to czytało, jak dobrą książkę. Nie mogłem się doczekać, żeby doczytać do końca po powrocie z roboty hehe :D
Szacunek za te wszystkie eksperymenty, to pewnie podwaja satysfakcję. Ja mieszkam teraz w Gdynii, może kiedyś poproszę o małe wsparcie w jakimś projekcie :) Stożkowi nie jest tam gorąco?

Kiedyś pewnie przyjdzie większy Icek, tylko na razie nie chcesz ciąć zderzaka tak jak to robi większość turbiących?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez tekkenfan » 30 kwi 2013, 02:13

Dzięki za uznanie.
Stożek na chwilę obecną musi tam zostać bo nigdzie indziej się nie zmieści, wiadomo że super miejsce to nie jest ale w chłodzeniu powietrza pomaga ICek. Większego ICka nie chciałem bo za duży to też nie dobrze po zwiększa się trochę lag. Jak nie będzie wyrabiał to się pomyśli o większym, który pod zderzakiem zmieści się bez problemu.
Tak czy siak jest koncepcja wycięcia kilku poprzeczek w zderzaku co by zwiększyła się powierzchnia łapania powietrza oraz zmiany orurowania dolotu tak żeby filtr znalazł się w trochę ciekawszym miejscu, ale to wyjdzie w praniu jak trochę pojeżdżę w lato i zobaczę jakie temperatury panują w dolocie.

Co do eksperymentów to naczytałem się trochę na zagranicznych forach o kilku modach co podobno znacząco zwiększają moc i jak się już wielokrotnie przekonałem trochę mijają się z prawdą.
Najbardziej zaskoczył mnie kolektor ssący z GTRa i do dziś nie mogę sobie wytłumaczyć czemu zabrał tyle mocy :|. Jedyne wytłumaczenie to że coś się źle spasowało <co?> . Jak będę miał chwilę czasu to go zrzucę i jeszcze raz porównam z kolektorem z VICSami (w sumie to już bez <lol> ) i dam mu jeszcze jedną szansę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez asterf » 30 kwi 2013, 09:33

hmm to jest jednak jakaś inżynieria, pewnie to było zrobione w jakimś cadzie i wyliczone. Może to że zwiększyłeś chyba sporo średnicę przy przepustnicy dużo zmieniło... Teoretycznie mniejszy strumień powietrza mógł się inaczej rozchodzić, bo tych dziwnych zawijasach które pokazałeś wewnątrz, a teraz mogą powstawać jakieś zawirowania czy coś, kto wie... Jak goście z forów zagranicznych, też robili taką modyfikację?

-Co tam jeszcze zmieniałeś, przeguby, łożyska. Koła kręcą się bez żadnych oporów?
-Co tam jeszcze, silikon zamiast uszczelki? Wcześniej miałeś chyba jakąś kevlarową, która nie przekazywała temp z głowicy?
-Dmuchałeś dolot, sprawdziłeś czy trzyma ciśnienie?
-Temperatura, warunki w dzień hamowania?

Pewnie już o tym wszystkim myślałeś, ale nudzi mi się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 10:43

asterf napisał(a):jakąś kevlarową

chyba raczej teflonową ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez asterf » 30 kwi 2013, 12:25

właśnie tak chciałem poprawić posta, ale miałem wątpliwości... A Ty jak już piszesz, to byś dodał coś do tematu a nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 15:04

To jak miałeś wątpliwości to było nie pisać <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 30 kwi 2013, 15:19

asterf napisał(a):Wcześniej miałeś chyba jakąś kevlarową

ale wtopa :P

Łożyska itp. nie mają wpływu bo moc i tak jest na silniku, a nie na kołach.
Kolektor założony tak jak zawsze czyli na uszczelkę teflonową i dla spokoju ducha silikon.
Jedyne co to wejścia przepustnicy nie dało rady rozwiercić do 60 bo brakowało ścianek, tak więc zakończyłem na jakiś 57-58mm.
Przegrody w kolektorze to wymysł skośnych, a jako że był on przeznaczony dla wersji rajdowej nie chce mi się wierzyć żeby zabijały moc ;). Podobno mają one powodować wyrównanie ciśnień, a co za tym idzie równą dawkę powietrza dla wszystkich cylindrów. Ile w tym prawdy nie wiem. Może runnery są za małe, może pojemność kolektora jest z mała, nie wiem nie znam się na tym ;).
Tak czy siak kolektor będzie ściągany, porównam jego pojemność z ori kolektorem z GT, sprawdze jego szczelność, dopasowanie do głowicy, a na końcu wszystko poskładane z nowymi opaskami zaciskowymi. Jak to nie pomoże to kolektor skończy na półce jako przestroga hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 30 kwi 2013, 15:25

Spawaj od nowa kolektor z trabkami w srodku. Fabryczne to sa odlewy, zawsze troche niedokladne. Skrocenie go w stosunku do GT moglo miec jakies inne powody, np zmniejszenie laga itp.
Poza tym byl spasowany z walkami lagodniejszymi od BPT, wiec mogl tam dawac np lepszego spoola, kosztem gory (gore mozna zawsze cisnieniem poprawic).
Nie zawsze fabryczne jest najlepsze ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 15:59

Z tego co mogę powiedzieć odnośnie konstrukcji kolektorów ssących, to im mniejszy tym lepsza reakcja na gaz, mniejszy moment przy niskich i srednich obr – generalnie ck-tyka kształtuje się na oddawanie mocy na górze zakresu. Podobnie z runnerami – im dłuższe, to tym lepszy dół i środek. Analogicznie odwrotnie z krótkimi.
Nie wiem jak z wałkami w maździe, ale zazwyczaj ostrzejsze są zawsze w NA, względem turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez jackkpl » 30 kwi 2013, 16:06

onyx napisał(a):Z tego co mogę powiedzieć odnośnie konstrukcji kolektorów ssących, to im mniejszy tym lepsza reakcja na gaz, mniejszy moment przy niskich i srednich obr – generalnie ck-tyka kształtuje się na oddawanie mocy na górze zakresu. Podobnie z runnerami – im dłuższe, to tym lepszy dół i środek. Analogicznie odwrotnie z krótkimi.
Nie wiem jak z wałkami w maździe, ale zazwyczaj ostrzejsze są zawsze w NA, względem turbo.


To co piszesz to prawda, jeszcze trzeba dopisac, ze im grubsze runnery, tym wyzej moc maks, a dol bardziej kuleje. Ale wplyw moze miec tez pojemnosc samego plenum (tego co laczy rurki kolektora) , tutaj juz nie wiem jaki jest zalecany rozmiar. VICS dziala w ten sposob, ze zwiekszal pojemnosc kolektora i z moich wykresow widac,ze zmniejszenie tej pojemnosci pomagalo w zakresie 2500-4000rpm, a pogarszalo gore.

Po wykresach widac,ze nie za dobry ten kolektor, wiec trzeba poprawic i tyle :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy