Dziękówka Five, teraz muszę przeliczyć wszystkie cybanty i kupić te nierdzewne ma się rozumieć
Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h
oj tam przesadzasz hehe
Dziękówka Five, teraz muszę przeliczyć wszystkie cybanty i kupić te nierdzewne ma się rozumieć
.
Dziękówka Five, teraz muszę przeliczyć wszystkie cybanty i kupić te nierdzewne ma się rozumieć

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Podstroiłem wczoraj auto na 0,5 bara i przy okazji zrobiłem mapkę z boostem rosnącym do 0,75 bara. Niestety dupohamownia i wskazania AFR miały rację i kolektor z GTRa okazał się mega niewypałem. Wyszło na to że zamiast poprawić cokolwiek to pogorszył zarówno dół (niewiele) jak i górę (-15KM) tak więc kolejny mit został obalony. Gdyby nie to że kolektor dorwałem w okazyjnej cenie to bym się deczko zdenerwował

Wykres czerwony (test1) to pomiar na starym setupie przed montażem ssaka z GTRa,
Wykres niebieski (test2) to pomiar na ssaku z GTRa (takie samo doładowanie jak test1)
Wykres zielony (test3) to pomiar z progresywnym boostem z peakiem na poziomie 0,8bara (przy 7300rpmach wszedł boost cut i dlatego ten nagły spadek)
Tak więc w najbliższym czasie trzeba będzie zrobić nowy kolektor ssący, najlepiej od razu pod przepustnicę 70mm.
W między czasie:
– z pomocą trzydziecha wykonany został trigger 60-2 czyli już coraz bliżej do EMU

– kupiłem oleje do skrzyni i silnika

Odebrałem kilka elementów z piaskowania i proszkowania a mianowicie:
– felgi w 15x7 w rozstawie 5x114.3

– zawieszkę

– rozpórki

– zaciski

Plan był żeby już śmigać na nowych heblach ale skończył mi się czas i trochę zapał. Do tematu powrócę za jakiś miesiąc

Wykres czerwony (test1) to pomiar na starym setupie przed montażem ssaka z GTRa,
Wykres niebieski (test2) to pomiar na ssaku z GTRa (takie samo doładowanie jak test1)
Wykres zielony (test3) to pomiar z progresywnym boostem z peakiem na poziomie 0,8bara (przy 7300rpmach wszedł boost cut i dlatego ten nagły spadek)
Tak więc w najbliższym czasie trzeba będzie zrobić nowy kolektor ssący, najlepiej od razu pod przepustnicę 70mm.
W między czasie:
– z pomocą trzydziecha wykonany został trigger 60-2 czyli już coraz bliżej do EMU
– kupiłem oleje do skrzyni i silnika
Odebrałem kilka elementów z piaskowania i proszkowania a mianowicie:
– felgi w 15x7 w rozstawie 5x114.3
– zawieszkę
– rozpórki
– zaciski
Plan był żeby już śmigać na nowych heblach ale skończył mi się czas i trochę zapał. Do tematu powrócę za jakiś miesiąc

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
grubo Pan idzie oj grubo. Bedzie mega szybka efka
tym bardziej skzoda ze auta nie bedzie na zlocie 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Oj tam grubo to by było jakby kolektor dał z 5-10 koni a na 0,8 wyszło 280
tak jest powiedzmy średnio. Niestety na ten zlot nie da rady, ale następnym jest plan się pojawić, a co życie pokaże to zobaczymy.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60


Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
żem tak powiem, co ze starymi felgami 4x100 
trigger – ten 30zł wyszedł
trigger – ten 30zł wyszedł
Dawno mnie tu nie bylo
. Jak patrze na Twoje postepy, to az mnie korci,zeby poszukac sobie zadbanej F-ki i zrobic ja porzadnie, a nie po kosztach jak kiedys
.
Fajna fura. Jak dograsz tam w miare plasko niuton do odcinki, to na rozowej w Gdyni bedzie pocisk
.
Fajna fura. Jak dograsz tam w miare plasko niuton do odcinki, to na rozowej w Gdyni bedzie pocisk
patrząc na przebieg i wartości momentu jest plan jeszcze trochę podkręcić boosta w wyższych partiach obrotów pytanie tylko co się stanie szybciej – uznam że już wystarczy czy silnik walnie focha i skończy zabawę przed czasem
Trzydziech do żółtków na chwilę obecną nie mam żadnych planów – na ścianie w pokoju mi się nie zmieszczą hehe

Trzydziech do żółtków na chwilę obecną nie mam żadnych planów – na ścianie w pokoju mi się nie zmieszczą hehe

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):rzydziech do żółtków na chwilę obecną nie mam żadnych planów – na ścianie w pokoju mi się nie zmieszczą hehe
w takim razie ....

uu dawno się tu nie zaglądało, a tu taka miazga. Fajnie się to czytało, jak dobrą książkę. Nie mogłem się doczekać, żeby doczytać do końca po powrocie z roboty hehe
Szacunek za te wszystkie eksperymenty, to pewnie podwaja satysfakcję. Ja mieszkam teraz w Gdynii, może kiedyś poproszę o małe wsparcie w jakimś projekcie
Stożkowi nie jest tam gorąco?
Kiedyś pewnie przyjdzie większy Icek, tylko na razie nie chcesz ciąć zderzaka tak jak to robi większość turbiących?
Szacunek za te wszystkie eksperymenty, to pewnie podwaja satysfakcję. Ja mieszkam teraz w Gdynii, może kiedyś poproszę o małe wsparcie w jakimś projekcie
Kiedyś pewnie przyjdzie większy Icek, tylko na razie nie chcesz ciąć zderzaka tak jak to robi większość turbiących?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Dzięki za uznanie.
Stożek na chwilę obecną musi tam zostać bo nigdzie indziej się nie zmieści, wiadomo że super miejsce to nie jest ale w chłodzeniu powietrza pomaga ICek. Większego ICka nie chciałem bo za duży to też nie dobrze po zwiększa się trochę lag. Jak nie będzie wyrabiał to się pomyśli o większym, który pod zderzakiem zmieści się bez problemu.
Tak czy siak jest koncepcja wycięcia kilku poprzeczek w zderzaku co by zwiększyła się powierzchnia łapania powietrza oraz zmiany orurowania dolotu tak żeby filtr znalazł się w trochę ciekawszym miejscu, ale to wyjdzie w praniu jak trochę pojeżdżę w lato i zobaczę jakie temperatury panują w dolocie.
Co do eksperymentów to naczytałem się trochę na zagranicznych forach o kilku modach co podobno znacząco zwiększają moc i jak się już wielokrotnie przekonałem trochę mijają się z prawdą.
Najbardziej zaskoczył mnie kolektor ssący z GTRa i do dziś nie mogę sobie wytłumaczyć czemu zabrał tyle mocy
. Jedyne wytłumaczenie to że coś się źle spasowało
. Jak będę miał chwilę czasu to go zrzucę i jeszcze raz porównam z kolektorem z VICSami (w sumie to już bez
) i dam mu jeszcze jedną szansę.
Stożek na chwilę obecną musi tam zostać bo nigdzie indziej się nie zmieści, wiadomo że super miejsce to nie jest ale w chłodzeniu powietrza pomaga ICek. Większego ICka nie chciałem bo za duży to też nie dobrze po zwiększa się trochę lag. Jak nie będzie wyrabiał to się pomyśli o większym, który pod zderzakiem zmieści się bez problemu.
Tak czy siak jest koncepcja wycięcia kilku poprzeczek w zderzaku co by zwiększyła się powierzchnia łapania powietrza oraz zmiany orurowania dolotu tak żeby filtr znalazł się w trochę ciekawszym miejscu, ale to wyjdzie w praniu jak trochę pojeżdżę w lato i zobaczę jakie temperatury panują w dolocie.
Co do eksperymentów to naczytałem się trochę na zagranicznych forach o kilku modach co podobno znacząco zwiększają moc i jak się już wielokrotnie przekonałem trochę mijają się z prawdą.
Najbardziej zaskoczył mnie kolektor ssący z GTRa i do dziś nie mogę sobie wytłumaczyć czemu zabrał tyle mocy



- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
hmm to jest jednak jakaś inżynieria, pewnie to było zrobione w jakimś cadzie i wyliczone. Może to że zwiększyłeś chyba sporo średnicę przy przepustnicy dużo zmieniło... Teoretycznie mniejszy strumień powietrza mógł się inaczej rozchodzić, bo tych dziwnych zawijasach które pokazałeś wewnątrz, a teraz mogą powstawać jakieś zawirowania czy coś, kto wie... Jak goście z forów zagranicznych, też robili taką modyfikację?
-Co tam jeszcze zmieniałeś, przeguby, łożyska. Koła kręcą się bez żadnych oporów?
-Co tam jeszcze, silikon zamiast uszczelki? Wcześniej miałeś chyba jakąś kevlarową, która nie przekazywała temp z głowicy?
-Dmuchałeś dolot, sprawdziłeś czy trzyma ciśnienie?
-Temperatura, warunki w dzień hamowania?
Pewnie już o tym wszystkim myślałeś, ale nudzi mi się
-Co tam jeszcze zmieniałeś, przeguby, łożyska. Koła kręcą się bez żadnych oporów?
-Co tam jeszcze, silikon zamiast uszczelki? Wcześniej miałeś chyba jakąś kevlarową, która nie przekazywała temp z głowicy?
-Dmuchałeś dolot, sprawdziłeś czy trzyma ciśnienie?
-Temperatura, warunki w dzień hamowania?
Pewnie już o tym wszystkim myślałeś, ale nudzi mi się
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
właśnie tak chciałem poprawić posta, ale miałem wątpliwości... A Ty jak już piszesz, to byś dodał coś do tematu a nie 
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
asterf napisał(a):Wcześniej miałeś chyba jakąś kevlarową
ale wtopa
Łożyska itp. nie mają wpływu bo moc i tak jest na silniku, a nie na kołach.
Kolektor założony tak jak zawsze czyli na uszczelkę teflonową i dla spokoju ducha silikon.
Jedyne co to wejścia przepustnicy nie dało rady rozwiercić do 60 bo brakowało ścianek, tak więc zakończyłem na jakiś 57-58mm.
Przegrody w kolektorze to wymysł skośnych, a jako że był on przeznaczony dla wersji rajdowej nie chce mi się wierzyć żeby zabijały moc
Tak czy siak kolektor będzie ściągany, porównam jego pojemność z ori kolektorem z GT, sprawdze jego szczelność, dopasowanie do głowicy, a na końcu wszystko poskładane z nowymi opaskami zaciskowymi. Jak to nie pomoże to kolektor skończy na półce jako przestroga hehe

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Spawaj od nowa kolektor z trabkami w srodku. Fabryczne to sa odlewy, zawsze troche niedokladne. Skrocenie go w stosunku do GT moglo miec jakies inne powody, np zmniejszenie laga itp.
Poza tym byl spasowany z walkami lagodniejszymi od BPT, wiec mogl tam dawac np lepszego spoola, kosztem gory (gore mozna zawsze cisnieniem poprawic).
Nie zawsze fabryczne jest najlepsze
.
Poza tym byl spasowany z walkami lagodniejszymi od BPT, wiec mogl tam dawac np lepszego spoola, kosztem gory (gore mozna zawsze cisnieniem poprawic).
Nie zawsze fabryczne jest najlepsze
Z tego co mogę powiedzieć odnośnie konstrukcji kolektorów ssących, to im mniejszy tym lepsza reakcja na gaz, mniejszy moment przy niskich i srednich obr – generalnie ck-tyka kształtuje się na oddawanie mocy na górze zakresu. Podobnie z runnerami – im dłuższe, to tym lepszy dół i środek. Analogicznie odwrotnie z krótkimi.
Nie wiem jak z wałkami w maździe, ale zazwyczaj ostrzejsze są zawsze w NA, względem turbo.
Nie wiem jak z wałkami w maździe, ale zazwyczaj ostrzejsze są zawsze w NA, względem turbo.
onyx napisał(a):Z tego co mogę powiedzieć odnośnie konstrukcji kolektorów ssących, to im mniejszy tym lepsza reakcja na gaz, mniejszy moment przy niskich i srednich obr – generalnie ck-tyka kształtuje się na oddawanie mocy na górze zakresu. Podobnie z runnerami – im dłuższe, to tym lepszy dół i środek. Analogicznie odwrotnie z krótkimi.
Nie wiem jak z wałkami w maździe, ale zazwyczaj ostrzejsze są zawsze w NA, względem turbo.
To co piszesz to prawda, jeszcze trzeba dopisac, ze im grubsze runnery, tym wyzej moc maks, a dol bardziej kuleje. Ale wplyw moze miec tez pojemnosc samego plenum (tego co laczy rurki kolektora) , tutaj juz nie wiem jaki jest zalecany rozmiar. VICS dziala w ten sposob, ze zwiekszal pojemnosc kolektora i z moich wykresow widac,ze zmniejszenie tej pojemnosci pomagalo w zakresie 2500-4000rpm, a pogarszalo gore.
Po wykresach widac,ze nie za dobry ten kolektor, wiec trzeba poprawic i tyle
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości