Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez LeeeX » 19 wrz 2011, 00:54

Ale wiesz, że nadciąga mój MX, żeby zmieść Astinę? :D Sorry, Waldii kazał :P A tak serio, dobry wynik :) Jestem ciekaw, jak pójdzie z moim BP N/A na linii :)
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez Jacek176 » 20 wrz 2011, 12:22

Po bardzo podobnych modach jak u ciebie , czyli:
– kolektor Pacesetter 4-1
– Ecumaster DET 3 w funkcji FI (wcześniej był SMT6)
– Konwersja MAF->MAP (wcześniej była przepływka z RX-7)
– regulacja kółkami wałków rozrządu

przybyło mi 17KM i 27Nm :P
Moja rada jest taka, że jak chcesz N/A to wymieniaj tłoki na takie o wysokim sprężaniu. U mnie to dało największy jednorazowy przyrost mocy. A potem wałki rozrządu. Albo idź w doładowanie ;)
Bez tego to będzie takie pi...nie i przyrosty po 2 koniki w najlepszym przypadku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 20 wrz 2011, 16:01

Paco napisał(a):Nad wyraz dobry wynik, tak trzymać! :)

to zależy jak na to spojrzeć, jeżeli na przyrost z modyfikacji to spoko, a jeżeli na moc całościowo to jest minimalnie lepiej od serii. Szczerze powiedziawszy po hamowni byłem lekko zniesmaczony ale z drugiej strony jeżeli udało by się jakimś cudem odzyskać zaginione konie to powinno być fajnie, tylko pytanie brzmi gdzie one pobiegły :P

LeeeX napisał(a):Ale wiesz, że nadciąga mój MX, żeby zmieść Astinę? :D Sorry, Waldii kazał :P A tak serio, dobry wynik :) Jestem ciekaw, jak pójdzie z moim BP N/A na linii :)

To już w przyszłym sezonie bo dziś ostatni wyjazd i Astina do grudnia idzie na odpoczynek ;)

Jacek176 napisał(a):Moja rada jest taka, że jak chcesz N/A to wymieniaj tłoki na takie o wysokim sprężaniu

Są one na liście modyfikacji, ale najpierw chce się jeszcze pobawić bez otwierania silnika :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez djakob » 10 gru 2011, 00:18

@tekkenfan jak tam efka ? Odśwież temat bo dawno nic tu nie pisałeś !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 11 gru 2011, 00:05

nic nie pisałem bo nic wielkiego się nie wydarzyło, nie licząc zmiany na zimowy setup ;) . Na razie jestem jestem na etapie zbierania zabawek, planowania i posiadania nadziei, że coś z tych planów uda się wprowadzić w życie hehe. A jeżeli chodzi o zabawki to zakupione już są:
kolorowe tulejki stabilizatorów Obrazek
końcówki wydechu (co by trochę poprawić wygląd zadka),
home made "oil catch tank" (mam nadzieje że się sprawdzi),
kolektor ssący (mam zamiar przez święta rozłożyć go na części pierwsze i się z nim troszku pobawić).
Teraz tylko +20°C by się przydało :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 24 gru 2011, 19:04

Mały update:
Astina w zimowej specyfikacji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i pare fantów:
– bandaż co by pod maską zrobiło się nieco chłodniej:
Obrazek
– gdzieś w internecie wyczytałem, że jak przemalowanie wtrysków na żółto zwiększa ich wydajność do ~420cc :D
Obrazek

ogólnie większość fantów do modów już skompletowana, mam nadzieje że w marcu coś się ruszy w kwestii ich montażu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez seba323f » 24 gru 2011, 20:39

Pięknie się prezentuję!
tekkenfan napisał(a):ogólnie większość fantów do modów już skompletowana, mam nadzieje że w marcu coś się ruszy w kwestii ich montażu ;)

Zdradziłbyś co to za mody szykujesz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez folley » 24 gru 2011, 22:33

Oj temat będę śledził <serduszka>
Piękna
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 12:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez Jacek176 » 25 gru 2011, 11:57

tekkenfan napisał(a):– gdzieś w internecie wyczytałem, że jak przemalowanie wtrysków na żółto zwiększa ich wydajność do ~420cc :D

Czyli jednak będzie doładowanie? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 25 gru 2011, 13:34

Ładne strzykawki z RX'a :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 25 gru 2011, 14:17

seba323f napisał(a):Zdradziłbyś co to za mody szykujesz ;)

Hmmm, planów jest trochę ale nie wiem czy silnik wytrzyma moje zabawy. Ogólnie plan jest na swap głowicy, tłoki wysokiej kompresji, jakieś jakieś lekkie felgi i porządne opony, więcej nie powiem :P
Jacek176 napisał(a):Czyli jednak będzie doładowanie? :D

Najprawdopodobniej tak cała zabawa się zakończy ale przyszły sezon będzie wolnossak
onyx napisał(a):Ładne strzykawki z RX'a :)

dzięki ;) , musiałem je trochę domyć bo były prawie czarne ;) wie ktoś jaką one mają faktycznie wydajność? Z tego co wiem to powinny mieć 420 ale gdzieś się doczytałem, że ktoś je dawał do jakiegoś zakładu i wyszło 440 lub coś w pobliżu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 25 gru 2011, 14:41

tekkenfan napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Czyli jednak będzie doładowanie? :D

Najprawdopodobniej tak cała zabawa się zakończy ale przyszły sezon będzie wolnossak

Do wolnossaka nie przydadzą się te wtryski.
Przy moich 168KM seryjne nadal jeszcze mają duży zapas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 25 gru 2011, 17:33

ale Ty masz podniesione ciśnienie na listwie, przy seryjnym ciśnieniu powinny wystarczyć do ok170 kucy (90% duty cycle), a ja nie chce podnosić ciśnienia a po za tym chciałem sobie prezent pod choinkę sprawić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 25 gru 2011, 22:02

a z ciekawosci dlaczego nie chcesz zwiekszac cisnienia? wieksze cisneinei to chyba tez lepsze wymieszanie mieszanki. w dieslach im wieksze cisenienie na wtryskach tym silnik ma wiekssza sprawosc (wieksza moc a spalanie mniejsze)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez onyx » 25 gru 2011, 22:08

tekkenfan napisał(a):powinny mieć 420
I tyle mają przy 3 barach

Jacek176 napisał(a):Do wolnossaka nie przydadzą się te wtryski.
Zdecydowanie do tego 1.8 NA nie są potrzebne ;)

tekkenfan napisał(a):ale Ty masz podniesione ciśnienie na listwie, przy seryjnym ciśnieniu powinny wystarczyć do ok170 kucy (90% duty cycle), a ja nie chce podnosić ciśnienia a po za tym chciałem sobie prezent pod choinkę sprawić ;)


Nie powinno się przekraczać 80% :P Robi się to na własną odpowiedzialność. Tylko nie piszcie, że w innych projektach tak się robi i wszystko jest ok. Żaden producent po prostu tego nie zaleca i nie gwarantuje stabilnej pracy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 25 gru 2011, 22:56

tekkenfan napisał(a):ale Ty masz podniesione ciśnienie na listwie, przy seryjnym ciśnieniu powinny wystarczyć do ok170 kucy (90% duty cycle), a ja nie chce podnosić ciśnienia a po za tym chciałem sobie prezent pod choinkę sprawić ;)

Mam ciśnienie podniesione raptem o 0.2 bara powyżej serii. A spokojnie mogę zejść do AFR znacznie ponieżej 10 w całym zakresie obrotów. Także jestem przekonany, że seryjne wtryski starczą do 180-190KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 25 gru 2011, 23:00

piwo napisał(a):a z ciekawosci dlaczego nie chcesz zwiekszac cisnienia?

prawdopodobnie się mylę ale wg mnie podniesienie ciśnienia zawsze zwiększa ryzyko że jakiś wężyk puści i narobi bigosu, a że większe wtryski majątku nie kosztują i powinny mi wystarczyć to poszedłem tą drogą. Inną kwestią jest podobno lepsze rozpylanie mieszanki w porównaniu do seryjnych wtryskiwaczy.
onyx napisał(a):Zdecydowanie do tego 1.8 NA nie są potrzebne

Na chwilę obecną się zgadzam ale chciałbym wycisnąć te 160-170 kuca i wtedy te wtryski pozwolą mi zostać przy fabrycznym ciśnieniu, a wtryski będą pracowały w bezpiecznym zakresie ;)
Jacek176 napisał(a): jestem przekonany, że seryjne wtryski starczą do 180-190KM.

starczyć starczą tylko wtedy będą pracowały na 100% (swoją drogą myślałem, że masz trochę więcej podkręcone ciśnienie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 9 sty 2012, 18:33

korzystając z pogody cyknąłem kilka fotek :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez djakob » 9 sty 2012, 20:29

Sleep eyes <serduszka> – niedawno zrobiłeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 9 sty 2012, 20:46

no coś Ty to był jeden z pierwszych modów, innymi słowy tak dawno, że nie pamiętam <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy