Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 3 kwi 2013, 17:46

mlody1921 napisał(a):Kurde kasa jest to i frukty [tiiit] mega super

kwestia wyrzeczeń ;)

Przed montażem kolektora z GTRa postanowiłem, że sprawdzę stan mocy co by porównać co on faktycznie da tak więc odwiedziłem hamownie.
Niestety okazało się że wszyscy co pisali że to turbo nie będzie działać mieli rację, zamiast przybyć mocy straciłem 20 koni charakterystyka się spsuła, prawdopodobnie ślimak kończy swój żywot :(
Zamiast kombinować trzeba było iść sprawdzoną drogą i kupić jakiegoś garreta i by wszystko hulało jak trza, a tak przekulam się ten sezon i chyba trzeba będzie pomyśleć o innym aucie a ten ewentualnie zostanie na spokojne kulanie się po mieście :(
Wykres z hamowni:
Obrazek
Test 1 – 0,45 bara
Test 2 – 0,55 bara
Test 3 – stary wynik zaraz po uturbieniu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 3 kwi 2013, 20:15

Hmm czego tak wyszło holsety są pancerne chyba że już prześmigany był, no co ty LSD przyszło wkońcu zacznie łapać przyczepność a tu czarne myśli, albo może zregeneruj holseta, albo turbo z Evo ponoć mocne i nie drogie, a Five czasem niema do sprzedania GT2860?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 4 kwi 2013, 08:36

mlody1921 napisał(a):turbo z Evo ponoć mocne i nie drogie, a Five czasem niema do sprzedania GT2860?


Dobre egzemplarze trzymają cenę ;) Bardzo fajne turbo, na Twinscrollu.

Co do GT2860 to pewnie Five ma na sprzedaż, tyle że sam kompresor z wkładem ale bez żeliwa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 5 kwi 2013, 02:19

dobra to se pożartowaliśmy a teraz trochę poważniej:

Po hamowni byłem lekko podłamany, więc pojechałem deko skatować Maździawkę co jak się okazało było słuszną decyzją bo po 2 mocniejszym przejeździe zsunął się wąż z ICka (nie mam pojęcia jak to się stało <co?> ).
Po zmontowaniu wszystkiego jak należy odwiedziłem hamownie jeszcze raz i uzyskałem takie kreski:
Obrazek

Jak widać EBC znacznie poprawiło dół :D

Kolektor z GTRa został dosyć skrupulatnie oczyszczony z całego syfu:
Obrazek

Wejście przepustnicy zostało rozwiercone do ~58mm (miałem pewne obawy o grubość ścianek więc odpuściłem sobie te 2mm), następnie lekko przetarte papierem ściernym dla uzyskania gładkiej powierzchni. Temu samemu zabiegowi zostały poddane runnery, a na koniec został pryśnięty białą farbą:

Obrazek

Obrazek

Flansza kolektora oczywiście została przystosowana do głowicy z MX5 i o ile za czasów N/A dolne nakrętki chwytały flanszę tylko w połowie ich średnicy to teraz nie mogło tak zostać tak więc pierwszym krokiem była zmiana dolnych szpilek na dłuższe:
Obrazek

Ten zabieg pozwolił na zastosowanie podkładek które zwiększyły płaszczyznę docisku:
Obrazek

Po odtłuszczeniu powierzchni i nałożeniu cienkiej warstwy silikonu kolektor znalazł się na miejscu:
Obrazek

I zestaw gotowy do pierwszego odpalenia:
Obrazek

Okazało się że linka gazu w GTRze jest chyba trochę krótsza bo pomimo max skręcenia dalej nie jest naprężona tak jak powinna tak więc będę musiał zdrutować jakieś mocowanie.
Kolektor jest wyraźnie mniejszy, co znacznie ułatwia wymianę wtryskiwaczy co mnie czeka w niedługim czasie (te pracują już na granicy).

Jak tylko poprawi się trochę pogoda to muszę ogarnąć ten burdel pod maską bo mnie już strzela jak patrzę na ten syf :| .

W między czasie:
– tarczę sprzęgła z K-serii (225mm) obiłem okładziną "kevlarową" (a bardziej z dodatkami kevlaru ;) ) w tym samym zakładzie w którym obijałem obecne sprzęgło, które pomimo swojego przebiegu dalej dzielnie się trzyma :D
Obrazek

– kupiłem przewody hamulcowe miedziane (na całe auto) i w stalowym oplocie (HEL w kolorze czerwony-transparentny)
Obrazek

– a wczoraj dostałem sporą paczkę z Carspeedu :D (klocki, tarcze, płyn hamulcowy DOT 5.1, przeguby, łożyska kół, osłony tarcz przód, tylne wahacze regulowane, gumki do ogarnięcia zacisków, sworznie, końcówki drążków kierowniczych, świece, docisk EXEDY do K-serii, łożyska wyciskowe i oporowe)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz zostało odebrać poliuretany do zawieszki, a następnie podrzucić całe żelastwo do piaskowania i malowania proszkowego. Jak wszystko pójdzie dobrze to może w przyszłym tygodniu wszystko już będzie na aucie :D

Jak pogoda pozwoli to postaram to wystroić (+ zrobię sobie mapkę z progresywnym doładowaniem z peakiem w okolicach 0,8 bara – a co <diabełek> ) i jeszcze raz podjechać bo jestem mega ciekawy czy ten kolektor faktycznie poprawi kreski.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez misiak89-89 » 5 kwi 2013, 08:01

Poprawiles wąż na ICku, wszystko zaczęło banglac, więc na ochloniecie zrobiles małe zakupy? :P A mówią ze mocno różnimy sie od kobiet <lol>
Na dodatek Smirnoff wódkę gratisowo podrzucil, pytanie tylko czemu nie swojej produkcji czym zawdziecza swoj nick :P
A powaznie to bardzo fajnie, ze dalej dzialasz i oby tak dalej <spoko>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez piwo » 5 kwi 2013, 08:39

fajne graty i fajne kreski.bialy kolektor ssacy jest mega. wyglada jak 1000dolarow. <serduszka> ciekaw jestem wyniku na cwiartke ( czy zejdziesz ponizej 14,2). bedziesz w kakolewie, zdazysz?
Ostatnio edytowano 5 kwi 2013, 09:10 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez tekkenfan » 5 kwi 2013, 08:44

Nie da rady bo nie będzie mnie w kraju, a po za tym nie będę miał zimówek w rozstawie 5x114.3 <lol>

misiak89-89 napisał(a):Na dodatek Smirnoff wódkę gratisowo podrzucil

No też miałem taką nadzieje ale niestety w kartoniku były tylko osłony tarcz <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez D4NI3L » 5 kwi 2013, 09:04

fajnie, że to ogarnąłeś :)

PS:
Szkoda, że nie dałeś info o zakupach w carspeedzie :) tez miałbym kilka rzeczy do kupienia rozrząd itp
może jakis wiekszy bylby upust :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez seba323f » 5 kwi 2013, 14:31

Ładne graty <spoko>
Mam nadzieję, że będzie mi dane kiedyś zobaczyć jak to idzie na żywo. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Seraf » 5 kwi 2013, 15:28

Widzę dużo fruktów – będzie pracowity weekend :D Powodzenia <spoko>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Fiveopac » 5 kwi 2013, 17:38

tekkenfan, wywal natychmiast te obejmy z castoramy! One nadaja sie do trzymania filtra w wolnossaku :P Chyba, ze lubisz co chwile gubic po 100 koni :D kup porządne z nierdzewki skrecane na klucz, oszczedzisz sobie mase kłopotów i niespodzianek, szczegolnie, ze planujesz 0,8 bara.
Przy okazji zakorkuj dolot zaraz za turbina i zrob test szczelnosci – napompuj kompresorem ~1 bar i obserwuj wskaznik doladowania. Kazdy wyciek to znikajace konie :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez mlody1921 » 5 kwi 2013, 21:34

Wiedziałem że to nie wina holseta :D mam pytanie ile dałeś za blachy? i jak malowałeś kolektor jakiś podkład jaka farba :D? ciesze sie że moc wróciła
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 5 kwi 2013, 21:48

coś koło 80-90zł/sztukę.
Kolektor malowany sprawdzoną farbą bez żadnych podkładów. Stary kolektor malowałem tą samą i byłem bardzo zadowolony z efektu.

D4NI3L napisał(a):Szkoda, że nie dałeś info o zakupach w carspeedzie :)

Wszystko było ogarniane na szybkości bo miałem nadzieje że w tym tygodniu wszystko już będzie złożone ale wyszło jak zawsze i jest obsówa (jak złożę to w przyszłym tygodniu to będzie dobrze).

seba323f napisał(a):Mam nadzieję, że będzie mi dane kiedyś zobaczyć jak to idzie na żywo. ;)

Jak nie będzie żadnych niespodzianek to jest plan pojawić się w Czaplinku.

Fiveopac napisał(a):Chyba, ze lubisz co chwile gubic po 100 koni :D

o nie tego bym nie chciał :D

Obejmy z castoramy szybko wyleciały (bo podczas montażu poprzekręcałem je hehe), te co są są trochę lepsiejsze (idzie je skręcić tak fest i nic nie przeskakuje) ale jak masz jakieś źródło sprawdzonych obejm to będę dźwięczny za info.

Dopisano 05 kwi 2013 21:48:

D4NI3L napisał(a):Szkoda, że nie dałeś info o zakupach w carspeedzie :)

Wszystko było ogarniane na szybkości bo miałem nadzieje że w tym tygodniu wszystko już będzie złożone ale wyszło jak zawsze i jest obsówa (jak złożę to w przyszłym tygodniu to będzie dobrze).

seba323f napisał(a):Mam nadzieję, że będzie mi dane kiedyś zobaczyć jak to idzie na żywo. ;)

Jak nie będzie żadnych niespodzianek to jest plan pojawić się w Czaplinku, lub ewentualnie na jakiś inniejszych zawodach na których mam zamiar wystartować :D

Fiveopac napisał(a):Chyba, ze lubisz co chwile gubic po 100 koni :D

o nie tego bym nie chciał :D

Obejmy z castoramy szybko wyleciały (bo podczas montażu poprzekręcałem je hehe), te co są są trochę lepsiejsze (idzie je skręcić tak fest i nic nie przeskakuje) ale jak masz jakieś źródło sprawdzonych obejm to będę dźwięczny za info.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 6 kwi 2013, 06:46

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez tekkenfan » 6 kwi 2013, 15:26

niby fajna opcja ale przy takim zakresie ścisku uważam że margines jest zbyt mały żeby to dobrze ściskało, a przynajmniej za mały jak na moje sprzęty pomiarowe ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez antek_92 » 6 kwi 2013, 17:15

Kolektor wyglada megasnie ;) jeszcze zeby tylko tak jak piszesz poprawil kreski to bedzie cacy ;)
Sprzeglo od kl pasi pod skrzynie gt? Jaki ty masz tam zastawik??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 19:17
Posty: 139
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Postprzez tekkenfan » 6 kwi 2013, 17:42

No fajnie by było, a jak nie to idzie do szafy i robię nowy od zera :D
Powinno pasować (jedynie trzeba skrócić wysprzęglik). Obecnie śmigam na docisku który dostałem razem z silnikiem i tarczy obitej zwykłymi okładzinami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 6 kwi 2013, 23:01

Powiem Ci że też miałem plan zrobienia kolektora Ssącego ale to nie jest takie siup więcej można popsuć niż poprawić bez doświadczenia i odpowiednich programów, może będzie kiedyś okazja stanąć na kresce :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Fiveopac » 7 kwi 2013, 17:16

tekkenfan napisał(a):niby fajna opcja ale przy takim zakresie ścisku uważam że margines jest zbyt mały żeby to dobrze ściskało, a przynajmniej za mały jak na moje sprzęty pomiarowe ;)

Te co piwo pokazal to dostaniesz w kazdej firmie zakuwajacej przewody. Kup te:
http://allegro.pl/obejma-opaska-zacisko ... 59395.html
wygladaja mega fajnie i sa z nierdzewki. Jesli baaardzo pragniesz zwyklych, to w obi mozna kupic waskie i z nierdzewki. Niemniej do mniejszego doladowania polecam takze te:
http://re5pect.pl/category/re5pect-silicone-opaski
Wygladaja na fotkach jak zwykle, ale sa 2x szersze i duzo mocniejsze <spoko>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Szyna » 7 kwi 2013, 20:25

Ta paczka z Carspeedu jest pewnie więcej warta niż mój cały samochód <lol>
Pięknie się ten kolektor prezentuje :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy