Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 24 wrz 2011, 09:02

Fiveopac napisał(a):Jeszcze troche. Jakos tak zupelnie przypadkiem jest juz 0,7 bara a to wymaga nowej rury dolotowej do kompresora. Obecna 2,75 cala jest za mala i przeplywka czyta za duze wartosci co prowadzi do wywalania check'a i oczywiscie zapobiega skutecznemu wystrojeniu powyzej 0,6 bara.


Możesz jakoś rozwinąć temat? Może po prostu "zamknąłeś" przepływkę? Jeżeli tak to obawiam się, że zmiana orurowania na większe niewiele pomoże... Raczej wymiana MAF'a na taki z większym zakresem.
Podczas flashowania Ecu i strojenia masz możliwość adaptacji i kompensacji większej przepływki?

P.S. Bardzo podoba mi się Twój projekt. Profi podejście do tematu. Jak Ci się sprawuje MTX-L? Zastanawiam się nad zakupem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Fiveopac » 24 wrz 2011, 09:55

onyx napisał(a):Możesz jakoś rozwinąć temat? Może po prostu "zamknąłeś" przepływkę? Jeżeli tak to obawiam się, że zmiana orurowania na większe niewiele pomoże... Raczej wymiana MAF'a na taki z większym zakresem.
Podczas flashowania Ecu i strojenia masz możliwość adaptacji i kompensacji większej przepływki?

Wyglada na to, ze jest odwrotnie. Przeplywka sie nie zamyka a raczej " otwiera" czyli wraz ze wzrostem przeplywu zwieksza sie napiecie poza zakres przewidziany w ecu. W starszych przeplywkach bylo tak, ze maf mial swoj zakres i powzyej tego nei pokazywal nic wiecej. Ta pokazuje wiecej niz ecu ogarnia i wtedy wywala blad o zbyt wysokim napieciu. Powiekszenie srednicy zmniejszy przeplyw i rozwiaze problem, ale z kolei oznacz to strojenie praktycznie od nowa.
Nie wnikalem w kwestie wiekszej przeplywki, grubsza rura wydaje sie rozwiazaniem mniej klopotliwym :) wydaje mi sie, ze problem tkwi nie w przeplywce, ktroa pokaze kazde doladowanie, a w ecu ktory to po prostu nei odczyta wiekszego napiecia i wywala błąd.
onyx napisał(a):P.S. Bardzo podoba mi się Twój projekt. Profi podejście do tematu. Jak Ci się sprawuje MTX-L? Zastanawiam się nad zakupem ;)

Senk ju. MTX'a nawet nei wyjalem z pudelka. Mam seryjna sonde szerokopasmowa wedle ktorej stroi sie auto. MTXa chetnie odsprzedam :) nie potrzebne mi 3 sondy w wydechu hehe
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez onyx » 24 wrz 2011, 10:19

Fiveopac napisał(a):
onyx napisał(a):Możesz jakoś rozwinąć temat? Może po prostu "zamknąłeś" przepływkę? Jeżeli tak to obawiam się, że zmiana orurowania na większe niewiele pomoże... Raczej wymiana MAF'a na taki z większym zakresem.
Podczas flashowania Ecu i strojenia masz możliwość adaptacji i kompensacji większej przepływki?

Wyglada na to, ze jest odwrotnie. Przeplywka sie nie zamyka a raczej " otwiera" czyli wraz ze wzrostem przeplywu zwieksza sie napiecie poza zakres przewidziany w ecu. W starszych przeplywkach bylo tak, ze maf mial swoj zakres i powzyej tego nei pokazywal nic wiecej. Ta pokazuje wiecej niz ecu ogarnia i wtedy wywala blad o zbyt wysokim napieciu. Powiekszenie srednicy zmniejszy przeplyw i rozwiaze problem, ale z kolei oznacz to strojenie praktycznie od nowa.
Nie wnikalem w kwestie wiekszej przeplywki, grubsza rura wydaje sie rozwiazaniem mniej klopotliwym :) wydaje mi sie, ze problem tkwi nie w przeplywce, ktroa pokaze kazde doladowanie, a w ecu ktory to po prostu nei odczyta wiekszego napiecia i wywala błąd.
onyx napisał(a):P.S. Bardzo podoba mi się Twój projekt. Profi podejście do tematu. Jak Ci się sprawuje MTX-L? Zastanawiam się nad zakupem ;)

Senk ju. MTX'a nawet nei wyjalem z pudelka. Mam seryjna sonde szerokopasmowa wedle ktorej stroi sie auto. MTXa chetnie odsprzedam :) nie potrzebne mi 3 sondy w wydechu hehe


Mając na myśli "zamyka" miałem na myśli to co napisałeś, czyli wyjście poza zakres napięciowy ;) U siebie jak testowałem, MAF trzymał właśnie max wartość V przy wyjściu poza jego zakres. Ale u mnie jest muzeum pod maską, więc nie ma co porównywać :D Niestety, strojenie od nowa :/ Trzeba korzystać puki pogoda jest :P

A co do MTX'a poproszę PW ;P Myślę, że się dogadamy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Fiveopac » 26 wrz 2011, 16:59

Wszystko w miare poskladane :)

Obrazek

dv od Begi był równie szczelny co sitko do makaronu. Bubel. Zamienilem go na DV od properfekt. Bylo juz duzo lepiej ale brakowalo regulacji i bylo za cicho :P Wybor padl na Forge'a hybryde Dv i BOV'a z regulacja twardosci. Jest tak jak byc powinno, slychac subtelne syczenie ale bez chamówy i bez problemu mozna wystroic zaworek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Za pomoca najlepszego spawacza w województwie dorobilem nowy dolot z 3. calowej rury (seria begi 2,75). To powinno rozwiązać problem zamykania przeplywki :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Byle do przodu <nauka>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ravestation » 26 wrz 2011, 20:48

bjutiful <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez Pit » 26 wrz 2011, 21:53

Hypnotajzin <serduszka> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Neonixos666 » 26 wrz 2011, 21:58

fajnie to wygląda pod maską, jak by taka wyszła normalnie z fabryki bez przeróbek. Tylko pogratulować <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Seraf » 26 wrz 2011, 22:00

ravestation napisał(a):bjutiful <serduszka>

Pit napisał(a):Hypnotajzin <serduszka> ;)

also ałtstandin :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Bartosz_ » 26 wrz 2011, 22:52

Jak zawsze profi robota... Gratuluje.
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez milczek_89 » 29 wrz 2011, 11:37

Czytam i czytam i oglądam i wyjść z podziwu nie mogę <wow> szacun <prosze>
cudowne auto <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 16:35
Posty: 74 (9/2)
Skąd: Grudziądz
Auto: Było: Mazda 323f BJ '99 1,5 16v DOHC
Jest: VW Golf mk6 GTD 2.0 TDI-CR

Postprzez weede » 29 wrz 2011, 11:42

super, ze juz smiga i jako najwieksza blachara w bydgoszczy, zamawiam prawy :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 29 wrz 2011, 12:05

SUper a kiedy takie już docelowe strojenie i jakiś pomiar ;)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Fiveopac » 29 wrz 2011, 18:29

Jeszcze chwile. Na razie mam boost creep'a i musze sie z tym niemiłym zjawiskiem uporać.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez onyx » 30 wrz 2011, 00:07

Fiveopac napisał(a):Jeszcze chwile. Na razie mam boost creep'a i musze sie z tym niemiłym zjawiskiem uporać.
Widzę, że masz zintegrowany wastegate ze sprezarka, sprawdz zatem wszystkie wezyki od podcisnien ktore steruja wastegatem. Mialem podobny przypadek, jeden z wezykow mial niewielka dziurke, dopiero pod cisnieniem zobaczylem jak z tak malej nieszczelnosci robi sie duza – golym okiem nie bylo nic widac ;) Jezeli masz jakis zaworek podnoszacy cisnienie (MBC, EBC) sprawdz czy sie nie zacina. Ewentualnie, zwroc uwage czy ramie od gruszki wastegate'a najzwyczajniej w swiecie nie zaczepia np. o blok, lub inne elementy silnika w okolicy. Moze to naprowadzi Cie na rozwiazanie Twojego problemu. Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Fiveopac » 30 wrz 2011, 16:13

onyx napisał(a):
Fiveopac napisał(a):Jeszcze chwile. Na razie mam boost creep'a i musze sie z tym niemiłym zjawiskiem uporać.
Widzę, że masz zintegrowany wastegate ze sprezarka, sprawdz zatem wszystkie wezyki od podcisnien ktore steruja wastegatem. Mialem podobny przypadek, jeden z wezykow mial niewielka dziurke, dopiero pod cisnieniem zobaczylem jak z tak malej nieszczelnosci robi sie duza – golym okiem nie bylo nic widac ;) Jezeli masz jakis zaworek podnoszacy cisnienie (MBC, EBC) sprawdz czy sie nie zacina. Ewentualnie, zwroc uwage czy ramie od gruszki wastegate'a najzwyczajniej w swiecie nie zaczepia np. o blok, lub inne elementy silnika w okolicy. Moze to naprowadzi Cie na rozwiazanie Twojego problemu. Powodzenia


Dzieki za rady, ale problem tkwi w downpipe, podcisnienie do wg ma jakies 5 cm dlugosci i idzie wprost od turbiny. Nie ma nieszczelnosci. Zfrezowalem juz kanal wg i zobaczymy jaki to przyniesie efekt.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez onyx » 30 wrz 2011, 18:14

Fiveopac napisał(a):
onyx napisał(a):
Fiveopac napisał(a):Jeszcze chwile. Na razie mam boost creep'a i musze sie z tym niemiłym zjawiskiem uporać.
Widzę, że masz zintegrowany wastegate ze sprezarka, sprawdz zatem wszystkie wezyki od podcisnien ktore steruja wastegatem. Mialem podobny przypadek, jeden z wezykow mial niewielka dziurke, dopiero pod cisnieniem zobaczylem jak z tak malej nieszczelnosci robi sie duza – golym okiem nie bylo nic widac ;) Jezeli masz jakis zaworek podnoszacy cisnienie (MBC, EBC) sprawdz czy sie nie zacina. Ewentualnie, zwroc uwage czy ramie od gruszki wastegate'a najzwyczajniej w swiecie nie zaczepia np. o blok, lub inne elementy silnika w okolicy. Moze to naprowadzi Cie na rozwiazanie Twojego problemu. Powodzenia


Dzieki za rady, ale problem tkwi w downpipe, podcisnienie do wg ma jakies 5 cm dlugosci i idzie wprost od turbiny. Nie ma nieszczelnosci. Zfrezowalem juz kanal wg i zobaczymy jaki to przyniesie efekt.


Jakiej średnicy masz turbo elbow i downpipe? Może spaliny nie mają dobrego ujścia z turbiny i stąd ten surge? Najdziwniejsze, że takie akcje zdarzają się raczej gdy za małą turbinę założymy do silnika o dużej pojemności a nie odwrotnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 30 wrz 2011, 18:34

A jak sie sie troche nauczyć Boost Creep co to znaczy ? przeładowuje ??

takowe coś dzieje sie też jak z holsetów ładowali 0,5 bara na orginalnym WG maluśkim takie własnie cyrki były albo jak spaliny nie trafiały bezpośredni w WG zew. (38mm) tylko były do niego pod kątem 90 stopni)

Może być tak że to turbo z tym WG ma ładować 1bar a Five zmienił springa i ustawił na 0,7 i zaczynają sie problemy wtedy zew WG np. 38mm załatwia sprawe :)

chyba ze coś źle pokumałem problem :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 1 paź 2011, 10:29

mlody1921 napisał(a):Boost Creep co to znaczy ? przeładowuje ??

Dokładnie tak. To niekontrolowany (i niepożądany) wzrost ciśnienia doładowania.

mlody1921 napisał(a):Może być tak że to turbo z tym WG ma ładować 1bar a Five zmienił springa i ustawił na 0,7

Sprężynka jest seryjna, w tym zestawie ma to ładować 0,5 bara...

mlody1921 napisał(a):...zaczynają sie problemy wtedy zew WG np. 38mm załatwia sprawe

Sęk w tym, że np u Krzysia 88ET była identyczna turbina i problemów tego pokroju nie było. Five obstawia uszkodzenie aktuatora i jest to bardzo prawdopodobny scenariusz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 1 paź 2011, 21:56

Pit napisał(a):Sęk w tym, że np u Krzysia 88ET była identyczna turbina i problemów tego pokroju nie było. Five obstawia uszkodzenie aktuatora i jest to bardzo prawdopodobny scenariusz.


Czyli rozumiem, że powiększenie otworu WG nic nie dało? W takim razie tylko sama "grucha" może wprowadzać zamieszanie – tak jak pisze Pit. Z tego co przeczytałem w tym temacie, na seryjnie ustawionym WG auto nie jeździ... a jeżeli aktuator był nie ruszany to skąd się wzięło 0,7 bara? ;P Może podczas regulacji coś się stało ze sprężyną WG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Fiveopac » 17 paź 2011, 18:46

Kilka świeżych fotek z Bydgoszczring. 4. – najgorsze miejsce w swojej klasie. W sumie i tak sukces jak na zamulone zwężką w wydechu wolnossące auto. Czekam juz 3. tydzien na nowy aktuator bo juz tylko on został na liscie poprawek w ramach walki z overboostem (porting dp niewiele pomogł). Mam nadzieje, ze bede mogl w koncu nacieszyc sie doladowaniem zanim spadnie snieg bo jazda z odpiętym wg jest mocno frustrująca jako ze odczuwalnie dławi silnik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy