Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez weede » 24 sie 2011, 20:46

dobrze ogarnięte <spoko> jeszcze wtryski i ogień
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez check. » 26 sie 2011, 18:18

Jaki CR jest w seryjnym silniku ? Będzie odprężany silnik ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez Fiveopac » 26 sie 2011, 22:30

check. napisał(a):Jaki CR jest w seryjnym silniku ? Będzie odprężany silnik ? :)

10,8:1 . Czemu niby mialby byc odprezany?

weede napisał(a):dobrze ogarnięte <spoko> jeszcze wtryski i ogień

Moze jutro wyjedzie o własnych silach na seryjnych wtryskach niestety :( tak wiec boost zobaczy dopiero w przyszlym tygodniu.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez check. » 26 sie 2011, 23:23

Fiveopac napisał(a):10,8:1 . Czemu niby mialby byc odprezany?

żeby zapłonów nie trzeba było mocno opóźniać? żeby nie było stuku puku ? żeby tłoki nie powiedziały pa pa ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez Fiveopac » 27 sie 2011, 08:01

check. napisał(a):żeby zapłonów nie trzeba było mocno opóźniać? żeby nie było stuku puku ? żeby tłoki nie powiedziały pa pa ? ;)

Mamy rok 2011 a nie 1990. Te problemu rozwiazuje sie troche inaczej niz kowalską podkładką pod głowicę czy kastrowaniem mocy silnika za pomoca nizszych tlokow <ok>
Swego czasu wklejalem link do artykułu na ten temat w dziale tuning – poszperaj, ten mit powinien juz w koncu zostac zapomniany :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez check. » 27 sie 2011, 10:27

kwestia strojenia, jedziemy zapłonami ostro w dół i nie ma stukowego. :) Osobiście wolę mieć podciągnięty zapłon. ;) Stetoskop w uszy i w drogę.. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez Barthez » 27 sie 2011, 10:39

check. napisał(a):Stetoskop w uszy i w drogę.. :D
Obrazek

Nie wiem czy Ravo się zgodzi na strojenie :P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Pit » 27 sie 2011, 21:06

...po dwóch dniach w garażu spędzonych... silnik odpalił (na rzie na seryjnych wtryskiwaczach i zupełnie seryjnych mapach). Nic się nie zmieliło, nic nie spaliło, wszystko działa. Cruising bez boost'a, na podciśnieniu z Niemcza na Jary również, poza niewielkimi kłębkami dymu z wypalającej się termoizolacji, żadnych przykrych niespodzianek nie przyniósł. Etap hardware'owy zakończyliśmy pełnym sukcesem, choć nie obyło się bez przeróbek i poprawek po BEGI (...) Czekamy na wtryskiwacze, potem tunejob i palnik :D

2.0 MZR-T Engine bay :)
Obrazek

Obrazek

Szczęśliwy właściciel skręca sobie zderzak
Obrazek

Poniżej widok na turbinę, która niestety w projekcie BEGI jest zupełnie niewidoczna.
Obrazek

Stay tuned :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez loockas » 11 wrz 2011, 19:15

W temacie Pita widać, że MX już się toczy. Wtryski już na pokładzie?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Kevin. » 12 wrz 2011, 10:47

Ciekawy projekt :) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez weede » 12 wrz 2011, 11:22

czekam na finalne strojenie, kreski i oczywiście przewózke moich 4liter <ok>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Fiveopac » 12 wrz 2011, 16:18

loockas napisał(a):W temacie Pita widać, że MX już się toczy. Wtryski już na pokładzie?

5 minut po tym jak przyszly pocztą. Auto jest w trakcie strojenia.
Kevin9118 napisał(a):Ciekawy projekt :) :P

Taki sobie prawdę mówiąc <ok>
weede napisał(a):czekam na finalne strojenie, kreski i oczywiście przewózke moich 4liter <ok>

Na razie jest mapa w wersji 2.0 w oczekiwaniu na 3.0. W miedzyczasie musze wymienic hamulce z przodu, stuningowac DV properfektu, ktory zastapil dziurawy od mistubishi i pomalowac pokrywe zaworów, bo ponoc pomaga w trzymani stabilnego AFRu przy pelnym bucie. Do gotowej fury jeszcze troche czasu niestety musi minac. Na chwile obecna tyłka nie urywa ale po jazdach rx'em na prawie 1 barze ciezko mi bedzie raczej sie zachwycac moim pierdnieciem motyla z turbinki w mx'ie <oczy>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Barthez » 12 wrz 2011, 16:38

wgraj Pitowi swoją mapę z mx to spokojnie będziesz go dalej objeżdzał ;)
Fiveopac napisał(a):Do gotowej fury jeszcze troche czasu niestety musi minac

uwiń się do wrocka ;) bo nie wiem czy zdołam bronić honoru emixa ;) (problemy czasowe)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Fiveopac » 12 wrz 2011, 22:20

Barthez napisał(a):uwiń się do wrocka ;) bo nie wiem czy zdołam bronić honoru emixa ;) (problemy czasowe)

Dasz rade. Musisz. Trzymam za ciebei kciuki, nie zawiedz mnie mlody padawanie! Auto jest jeszcze zbyt ztryttrytkowane by jechac 400 km na upalanie na torze i wrocic o wlasnych silach. Pospiech nie jest dobrym doradcą a choroby wieku dziecięcego zawsze niestety wystepuja.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 13 wrz 2011, 13:04

Fiveopac"[quote="Fiveopac napisał(a):...tyłka nie urywa ale po jazdach rx'em na prawie 1 barze ciezko mi bedzie raczej sie zachwycac moim pierdnieciem motyla z turbinki w mx'ie <oczy>

Nie ma katastrofy, MX-5 jedzie całkiem przyzwoicie :) Nie można porównywać tych samochodów. MX-5 jest cichociemnym, seryjnie wyglądającym, klimatyzowanym, wygodnym i cichutkim kąsaczem, podczas gdy pomysł na RX-7 jest diametralnie inny. Ma wściekle drzeć pysk, wyglądać jak krwiożerczy, nienasycony potwór i pożerać ofiarę rozszarpując w mig na członki żywcem! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Fiveopac » 13 wrz 2011, 18:40

Pit napisał(a):Nie ma katastrofy, MX-5 jedzie całkiem przyzwoicie :) Nie można porównywać tych samochodów. MX-5 jest cichociemnym, seryjnie wyglądającym, klimatyzowanym, wygodnym i cichutkim kąsaczem, podczas gdy pomysł na RX-7 jest diametralnie inny. Ma wściekle drzeć pysk, wyglądać jak krwiożerczy, nienasycony potwór i pożerać ofiarę rozszarpując w mig na członki żywcem! ;)

Musze wybierac odzielne terminy strojenia aby nie pokrywaly sie z twoimi bo pozniej jeżdżę zdegustowany :P

A tymczasem....

Niecny plan:

Obrazek

Hamulce z przodu wymienione na nowe, zaciski elegancko pomalowane wiec czas na porządek pod maską ;)

Obrazek


Na zywo faktura jest duzo łagodniejsza, na fotkach wyszla tak ostro.

Obrazek


I przymiarka jak gra z resztą:

Obrazek

A pokrywa zewnętrzna pokrywy zaworów bedzie z deka odjechana ale o tym pozniej ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez marek » 13 wrz 2011, 21:16

Nie wiem jak to się stało, że dopiero wypatrzyłem ten temat :P
Będę musiał pamiętać, żeby póki co nie stawać koło Ciebie na kresce :)

NC mi się zawsze podobały, uważam je za najładniejsze z serii MX-5, jednak wersja Roadster była poza moim budżetem no i w sumie seria trochę słabowita :(

A ten projekt bardzo mi się podoba – życzę powodzenia i czekam na wykres :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez STELMI » 14 wrz 2011, 06:42

Fiveopac napisał(a):A pokrywa zewnętrzna pokrywy zaworów bedzie z deka odjechana ale o tym pozniej ;)

jak Proper mi powiedział co na niej chcesz to myślałem, że sobie jaja robi hahaha
Szybko założysz tą 2 seryjną, oj szybko :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 18:15
Posty: 64
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Diesel z gazem

Postprzez Bandit » 20 wrz 2011, 11:57

Kiedy hamownia, po ogarnięciu wydechu (chyba, że zostaje obecny) czy na dniach się wybierasz?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Fiveopac » 24 wrz 2011, 08:03

Jeszcze troche. Jakos tak zupelnie przypadkiem jest juz 0,7 bara a to wymaga nowej rury dolotowej do kompresora. Obecna 2,75 cala jest za mala i przeplywka czyta za duze wartosci co prowadzi do wywalania check'a i oczywiscie zapobiega skutecznemu wystrojeniu powyzej 0,6 bara.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy