Efini RX-7 FD 13B-REW '92

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Capazo » 7 lut 2012, 00:35

Gdzie dostales takie nakladki na blotniki?? W PL ?? i jaka cena ?? Pozdro
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez ravestation » 7 lut 2012, 01:07

rozumiem, że zmienisz koła na szersze z niższym ET pod te flares ? bo inaczej, to będzie komicznie wyglądać...

fajnie, że się wszystko rozwija i idzie do przodu :) powodzenia w dalszym modzeniu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez Pit » 7 lut 2012, 09:29

Widzę, że od Szymina odkupiłeś też jego nieskompletowane body <spoko> A zarzekałeś, że z zewnątrz będzie seria <lol> Bardzo słusznie. Seryjna przedliftowa FD wygląda troszkę pontonowato (podobnie z przodu do MX-5 NA), ginie na drodze, szczególnie w ciemnym kolorze...

Fajnie, że wszystko posuwa się do przodu, cieszy ten fakt (właściciela najbardziej), długa przed Tobą i mozolna droga (...) Jako, że wrodzoną i nieposkromioną mam ciekawość świata, zapytam znów o kilka kwestii technicznych:

mckoper napisał(a):Czekam na nową listwę paliwową, wtryski

Jaki jest Twój zamysł (czy raczej osoby tworzącej Twoje auto) odnośnie układu paliwowego? Jeżeli zmieniasz listwę (osobiście do 400 KM nie widzę sensu, 1300cc side feed w górną listwę spokojnie starcza i nie ma problemów ze sterowaniem), pójdziesz więc w top-feed'y. Pytanie – po co? W jaki sposób chcesz tym sterować, aby nie spalić obwodów w kompie Apexi?

mckoper napisał(a):wydajniejszy kolektor ssący (dolny)

Domyślam się, że kupiłeś Excessive LIM. IMHO w Twoim przypadku niepotrzebnie wydane 600 Dolków. Chłopaki na rx7club.com zrobili testy. Wzrost temperatury na tylnym rotorze nie jest związany z krótszym jego kanałem i tym samym szybciej dostającym się tam powietrzem, z czego wnioskować można, że ten właśnie rotor chodzi ubogo. Bardziej ma to związek z jego położeniem dalej względem pierwszego w stosunku do pompy wody i tym samym cieplejszym płynem go schładzającym (...) Nie wszystko Dawidzie, co amerykanie produkują i chca sprzedać, ma sens i uzasadnienie w stosowaniu... Lepiej najpierw trochę poczytać, niż kupować i montować na hurraaa wszystko, jak leci bez zastanowienia i głębszego sensu. I tak turbina będzie dbała o ilość powietrza, więc przekrój kolektora w Twoim przypadku nie ma totalnie znaczenia.

A na końcu, aby nie być posądzonym o malkontenctwo, napiszę jak każdy: Ooooo, super! :)
P.S. Umyj auto! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mckoper » 8 lut 2012, 00:37

Capazo napisał(a):Gdzie dostales takie nakladki na blotniki?? W PL ?? i jaka cena ??


To co widać na foto kupiłem w Polsce. Za komplet nakładek (Rear Fender Flares) zapłacisz 150$
Tutaj masz link do sprzedawcy.

ravestation napisał(a):rozumiem, że zmienisz koła na szersze z niższym ET pod te flares ? bo inaczej, to będzie komicznie wyglądać...


Na razie zostaje tylko zderzak. Muszę dokupić resztę części wchodzących w skład body kit'u a na przyszłą zimę idzie do lakiernika. Pewnie wjadą odpowiednie obręcze i opony.

Pit napisał(a):Widzę, że od Szymina odkupiłeś też jego nieskompletowane body <spoko> A zarzekałeś, że z zewnątrz będzie seria <lol> Bardzo słusznie. Seryjna przedliftowa FD wygląda troszkę pontonowato (podobnie z przodu do MX-5 NA), ginie na drodze, szczególnie w ciemnym kolorze...


Miała być seria, ale z czasem poglądy na pewne sprawy się zmieniają ;)

Pit napisał(a):Jaki jest Twój zamysł (czy raczej osoby tworzącej Twoje auto) odnośnie układu paliwowego? Jeżeli zmieniasz listwę (osobiście do 400 KM nie widzę sensu, 1300cc side feed w górną listwę spokojnie starcza i nie ma problemów ze sterowaniem), pójdziesz więc w top-feed'y. Pytanie – po co? W jaki sposób chcesz tym sterować, aby nie spalić obwodów w kompie Apexi?


Na początek bariera 400KM w zupełności mi wystarczy. Jeśli uważasz, że seryjna listwa ze zmienionymi secondariec na 1300cc i nową pompą paliwa w zupełności wystarcza to odstępuję od pomysłu zmiany listwy paliwowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez sly » 8 lut 2012, 01:22

Panowie może wymienicie się numerami telefonów lub wpadnijcie do siebie na herbatkę z "prądem" ;) i pogadacie na temat Rexów, myślę, że każdy z was miał by coś ciekawego do przekazania. Chodzi wiedza Pita wydaje się większa.

PS. Pit od jak dawna Twoim hobby są silniki Wankla, bo to chyba hobby??
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez Pit » 8 lut 2012, 08:13

sly napisał(a):PS. Pit od jak dawna Twoim hobby są silniki Wankla, bo to chyba hobby??

Teoretycznie ponad 20 lat. Motoryzacją interesowałem się od dziecka. Kiedy miałem lat kilkanaście w łapę wpadł mi opis RX-7 w "Motorze" (ojciec prenumerował), no i się zaczęło :) Praktycznie grzebię pod maskami (swoich i tylko swoich, mam trzecią sztukę) RX'ów od 2006 roku. Zainteresowanie modyfikacjami w temacie podnoszenia mocy zaczynałem (wraz z moim nieugiętym kolegą Five'em) od silników tłokowych. Trochę tego było... Performance'em REW'a zająłem się (najpierw w teorii, potem w praktyce z sukcesem w postaci wykresu i całkiem jeżdżącego auta – nieskromnie powiem – jako pierwsza osoba w tym kraju), zaraz po jej kupnie, czyli od 2008. Na tę chwilę jako jedyni z Kali'm mamy w tej dziedzinie sukcesy. Kali zajmuje się tym bardziej komercyjnie (ma warsztat), ja jestem czystym hobbystą (pracuję w zupełnie innym zawodzie). Taki mały rotacyjny bzik :)

mckoper napisał(a):Na początek bariera 400KM w zupełności mi wystarczy. Jeśli uważasz, że seryjna listwa ze zmienionymi secondariec na 1300cc i nową pompą paliwa w zupełności wystarcza to odstępuję od pomysłu zmiany listwy paliwowej.

To akurat wiem z autopsji. Walbro 255 + rewire + secondary 1300cc. Reszta seria. Tak zbudowałem system paliwowy na poprzednim (407 KM) setupie, który działał perfekcyjnie przy bardzo bezpiecznym (bogatym w paliwo) wystrojeniu.

EDIT:

Tutaj masz diagram, wg którego masz poprawić prąd do pompy:

Fuelpumprewire-1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mckoper » 8 lut 2012, 19:37

Dzięki za diagram – przyda się <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez piwo » 8 lut 2012, 20:11

co oznacza te 10 gauge?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jacobs » 8 lut 2012, 20:24

piwo napisał(a):co oznacza te 10 gauge?

Amerykańskie oznaczenie średnicy przewodu.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez mckoper » 8 lut 2012, 20:39

jacobs napisał(a):
piwo napisał(a):co oznacza te 10 gauge?

Amerykańskie oznaczenie średnicy przewodu.


10 Gauge to przewód o przekroju 5.26mm2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez piwo » 8 lut 2012, 23:04

sporo. to ile ma mocy ta pompa? 6mm2 to spokojnie starcza na 32A. to bedzie moc rzedu 400W. mi na walbro 255 wystarczyl bezpiecznik 15A wiec 1,5mm2 spokojnie wystarcza na te prady. az taka wielka locha (pompa) jest w rx7?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez mlody1921 » 9 lut 2012, 00:17

Tylko weź pod uwage że jeden da przewód 5mm2 i będzie go metr a inny da 10mm2 bo będzie go 5 metrów, trzeba zachować stosunek długości do średnicy przewodu
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez waldii » 9 lut 2012, 01:05

tam chyba sa dwie pompy.
mc koperek byle do wiosny i sruuu.2nol pewnie nie moze sie doczekac i pewne audi rs6 :P ;)
waldii
 

Postprzez Pit » 9 lut 2012, 06:38

Nie teoretyzujcie z tymi przewodami. Ma ją po prostu rewirnąć. Zrobi to przewodem 2,5 kwadrat, też będzie lepiej, niż jest. Seryjne przewody w 99% RX'ów trzeciej generacji po dwudziestu latach nie gwarantują dostarczania do pompki zadowalającej ilości prądu. Temat wałkowany na forach od lat.

waldii napisał(a):tam chyba sa dwie pompy

Jedna jest Waldi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez piwo » 9 lut 2012, 08:21

no w mazdzie 323 z lat 90tych byl tez z tym problem.spadki napiecia straszne na przewodach. seryjna instalacja to przekroj chyba 0,75mm2 lub 1dynka ale jeszcze straty na kilku wtyczkach laczeniowych czy wypalonych stykach przekaznikow i na walbro na zasilaniu przy obciazeniu juz bylo tylko 8V czyli masakra jakas. nowa instalacja z aku przez przekaznik nowy 50A (duze styki sie nie upala od czestego zalaczania) zabezpieczone bezpiecznikiem 15A (10A sie raz mi spalil gdy pompa miala duze obciazenie) i kable 1,5mm2 rozwiazaly sprawe.pelne napiecie na pompie zawsze.
Tylko weź pod uwage że jeden da przewód 5mm2 i będzie go metr a inny da 10mm2 bo będzie go 5 metrów, trzeba zachować stosunek długości do średnicy przewodu

nie ma czegos takiego jak stosunek srednicy do dlugosci (oznaczaloby to ze kabel o dlugosci 10metrow musialby miec srednice 10 razy wieksza niz kabel 1 metrowy). dlugosc kabli przy tym amperarzu i przekroju nie ma az takeigo znaczenia . 1,5wka ciagniesz kable w mieszkaniu np do lamp przez 50 metrow i ma taka sama obciazalnosc pradowa czyli esik 16amperowy.przewod nie ma prawa sie upalic, a spadki napiecia beda na prawde niewielkie.
http://www.technokabel.com.pl/informato ... sk&pid=278
na dole jest tabela jaki jest spadek napiecia w mV na Am od dlugosci kabla przy danym przekroju zyly i obciazeniu 1A
na gorze tabelka z maksymalnym obciazeniem dlugotrwalym wg norm dla danego przekroju.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 9 lut 2012, 09:26

Problem kiepskich kabelków do pompy paliwa występuje chyba we wszystkich japończykach.
"Rewire fuel pump mode" też jest zalecany np. w Eclipsach turbo.
Moja Walbro chodzi na seryjnych kabelkach ale u mnie nie ma aż takiego dużego zapotrzebowania na paliwko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Sąsiad » 9 lut 2012, 10:39

Wyjedzie szybciej niż moja? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez ravo » 9 lut 2012, 10:51

Pit napisał(a):Nie teoretyzujcie z tymi przewodami. Ma ją po prostu rewirnąć. Zrobi to przewodem 2,5 kwadrat, też będzie lepiej, niż jest. Seryjne przewody w 99% RX'ów trzeciej generacji po dwudziestu latach nie gwarantują dostarczania do pompki zadowalającej ilości prądu. Temat wałkowany na forach od lat.

to podstawa, w każdym aucie który miałem to robiłem. Ludzie kupują pompy itp a napięcia nie sprawdzą a ja zawsze z ciekawości to robiłem i wahało się między 7-10V a to kosmiczny spadek wydajności.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 9 lut 2012, 13:15

piwo napisał(a):nie ma czegos takiego jak stosunek srednicy do dlugosci (oznaczaloby to ze kabel o dlugosci 10metrow musialby miec srednice 10 razy wieksza niz kabel 1 metrowy). dlugosc kabli przy tym amperarzu i przekroju nie ma az takeigo znaczenia

Dwa razy większa długość przewodnika lub dwa razy mniejsza powierzchnia jego przekroju to taka sama zmiana jego oporności (R = ro * l / S).

Oczywiście opór przewodnika w stosunku do oporu odbiornika jest niewielki i jego przekrój oraz długość nie mają dużego wpływu na spadek napięcia w obwodzie. Najbardziej problematyczne są wszelkie połączenia, które z czasem przestają przewodzić.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez mckoper » 9 lut 2012, 15:52

Dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi na temat instalacji elektrycznej do pompy paliwa.
Teraz pompa na pewno będzie w 100% sprawnie działać a spadki napięcia będą jej obce ;)

Sąsiad napisał(a):Wyjedzie szybciej niż moja? :)


Zależy ile Twoja jeszcze będzie stała :P Mój RX w sobotę wjeżdża do garażu na dalsze mody.... także moja i Twoja będą stały pod jednym dachem <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy