Efini RX-7 FD 13B-REW '92
Gdzie dostales takie nakladki na blotniki?? W PL
i jaka cena
Pozdro
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
rozumiem, że zmienisz koła na szersze z niższym ET pod te flares ? bo inaczej, to będzie komicznie wyglądać...
fajnie, że się wszystko rozwija i idzie do przodu
powodzenia w dalszym modzeniu 
fajnie, że się wszystko rozwija i idzie do przodu

- Od: 8 paź 2009, 11:09
- Posty: 675
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: evo9
Widzę, że od Szymina odkupiłeś też jego nieskompletowane body
A zarzekałeś, że z zewnątrz będzie seria
Bardzo słusznie. Seryjna przedliftowa FD wygląda troszkę pontonowato (podobnie z przodu do MX-5 NA), ginie na drodze, szczególnie w ciemnym kolorze...
Fajnie, że wszystko posuwa się do przodu, cieszy ten fakt (właściciela najbardziej), długa przed Tobą i mozolna droga (...) Jako, że wrodzoną i nieposkromioną mam ciekawość świata, zapytam znów o kilka kwestii technicznych:
Jaki jest Twój zamysł (czy raczej osoby tworzącej Twoje auto) odnośnie układu paliwowego? Jeżeli zmieniasz listwę (osobiście do 400 KM nie widzę sensu, 1300cc side feed w górną listwę spokojnie starcza i nie ma problemów ze sterowaniem), pójdziesz więc w top-feed'y. Pytanie – po co? W jaki sposób chcesz tym sterować, aby nie spalić obwodów w kompie Apexi?
Domyślam się, że kupiłeś Excessive LIM. IMHO w Twoim przypadku niepotrzebnie wydane 600 Dolków. Chłopaki na rx7club.com zrobili testy. Wzrost temperatury na tylnym rotorze nie jest związany z krótszym jego kanałem i tym samym szybciej dostającym się tam powietrzem, z czego wnioskować można, że ten właśnie rotor chodzi ubogo. Bardziej ma to związek z jego położeniem dalej względem pierwszego w stosunku do pompy wody i tym samym cieplejszym płynem go schładzającym (...) Nie wszystko Dawidzie, co amerykanie produkują i chca sprzedać, ma sens i uzasadnienie w stosowaniu... Lepiej najpierw trochę poczytać, niż kupować i montować na hurraaa wszystko, jak leci bez zastanowienia i głębszego sensu. I tak turbina będzie dbała o ilość powietrza, więc przekrój kolektora w Twoim przypadku nie ma totalnie znaczenia.
A na końcu, aby nie być posądzonym o malkontenctwo, napiszę jak każdy: Ooooo, super!
P.S. Umyj auto!


Fajnie, że wszystko posuwa się do przodu, cieszy ten fakt (właściciela najbardziej), długa przed Tobą i mozolna droga (...) Jako, że wrodzoną i nieposkromioną mam ciekawość świata, zapytam znów o kilka kwestii technicznych:
mckoper napisał(a):Czekam na nową listwę paliwową, wtryski
Jaki jest Twój zamysł (czy raczej osoby tworzącej Twoje auto) odnośnie układu paliwowego? Jeżeli zmieniasz listwę (osobiście do 400 KM nie widzę sensu, 1300cc side feed w górną listwę spokojnie starcza i nie ma problemów ze sterowaniem), pójdziesz więc w top-feed'y. Pytanie – po co? W jaki sposób chcesz tym sterować, aby nie spalić obwodów w kompie Apexi?
mckoper napisał(a):wydajniejszy kolektor ssący (dolny)
Domyślam się, że kupiłeś Excessive LIM. IMHO w Twoim przypadku niepotrzebnie wydane 600 Dolków. Chłopaki na rx7club.com zrobili testy. Wzrost temperatury na tylnym rotorze nie jest związany z krótszym jego kanałem i tym samym szybciej dostającym się tam powietrzem, z czego wnioskować można, że ten właśnie rotor chodzi ubogo. Bardziej ma to związek z jego położeniem dalej względem pierwszego w stosunku do pompy wody i tym samym cieplejszym płynem go schładzającym (...) Nie wszystko Dawidzie, co amerykanie produkują i chca sprzedać, ma sens i uzasadnienie w stosowaniu... Lepiej najpierw trochę poczytać, niż kupować i montować na hurraaa wszystko, jak leci bez zastanowienia i głębszego sensu. I tak turbina będzie dbała o ilość powietrza, więc przekrój kolektora w Twoim przypadku nie ma totalnie znaczenia.
A na końcu, aby nie być posądzonym o malkontenctwo, napiszę jak każdy: Ooooo, super!
P.S. Umyj auto!
Capazo napisał(a):Gdzie dostales takie nakladki na blotniki?? W PLi jaka cena
To co widać na foto kupiłem w Polsce. Za komplet nakładek (Rear Fender Flares) zapłacisz 150$
Tutaj masz link do sprzedawcy.
ravestation napisał(a):rozumiem, że zmienisz koła na szersze z niższym ET pod te flares ? bo inaczej, to będzie komicznie wyglądać...
Na razie zostaje tylko zderzak. Muszę dokupić resztę części wchodzących w skład body kit'u a na przyszłą zimę idzie do lakiernika. Pewnie wjadą odpowiednie obręcze i opony.
Pit napisał(a):Widzę, że od Szymina odkupiłeś też jego nieskompletowane bodyA zarzekałeś, że z zewnątrz będzie seria
Bardzo słusznie. Seryjna przedliftowa FD wygląda troszkę pontonowato (podobnie z przodu do MX-5 NA), ginie na drodze, szczególnie w ciemnym kolorze...
Miała być seria, ale z czasem poglądy na pewne sprawy się zmieniają
Pit napisał(a):Jaki jest Twój zamysł (czy raczej osoby tworzącej Twoje auto) odnośnie układu paliwowego? Jeżeli zmieniasz listwę (osobiście do 400 KM nie widzę sensu, 1300cc side feed w górną listwę spokojnie starcza i nie ma problemów ze sterowaniem), pójdziesz więc w top-feed'y. Pytanie – po co? W jaki sposób chcesz tym sterować, aby nie spalić obwodów w kompie Apexi?
Na początek bariera 400KM w zupełności mi wystarczy. Jeśli uważasz, że seryjna listwa ze zmienionymi secondariec na 1300cc i nową pompą paliwa w zupełności wystarcza to odstępuję od pomysłu zmiany listwy paliwowej.
Panowie może wymienicie się numerami telefonów lub wpadnijcie do siebie na herbatkę z "prądem"
i pogadacie na temat Rexów, myślę, że każdy z was miał by coś ciekawego do przekazania. Chodzi wiedza Pita wydaje się większa.
PS. Pit od jak dawna Twoim hobby są silniki Wankla, bo to chyba hobby??
PS. Pit od jak dawna Twoim hobby są silniki Wankla, bo to chyba hobby??
sly napisał(a):PS. Pit od jak dawna Twoim hobby są silniki Wankla, bo to chyba hobby??
Teoretycznie ponad 20 lat. Motoryzacją interesowałem się od dziecka. Kiedy miałem lat kilkanaście w łapę wpadł mi opis RX-7 w "Motorze" (ojciec prenumerował), no i się zaczęło
mckoper napisał(a):Na początek bariera 400KM w zupełności mi wystarczy. Jeśli uważasz, że seryjna listwa ze zmienionymi secondariec na 1300cc i nową pompą paliwa w zupełności wystarcza to odstępuję od pomysłu zmiany listwy paliwowej.
To akurat wiem z autopsji. Walbro 255 + rewire + secondary 1300cc. Reszta seria. Tak zbudowałem system paliwowy na poprzednim (407 KM) setupie, który działał perfekcyjnie przy bardzo bezpiecznym (bogatym w paliwo) wystrojeniu.
EDIT:
Tutaj masz diagram, wg którego masz poprawić prąd do pompy:
Dzięki za diagram – przyda się 

co oznacza te 10 gauge?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
jacobs napisał(a):piwo napisał(a):co oznacza te 10 gauge?
Amerykańskie oznaczenie średnicy przewodu.
10 Gauge to przewód o przekroju 5.26mm2
sporo. to ile ma mocy ta pompa? 6mm2 to spokojnie starcza na 32A. to bedzie moc rzedu 400W. mi na walbro 255 wystarczyl bezpiecznik 15A wiec 1,5mm2 spokojnie wystarcza na te prady. az taka wielka locha (pompa) jest w rx7?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Tylko weź pod uwage że jeden da przewód 5mm2 i będzie go metr a inny da 10mm2 bo będzie go 5 metrów, trzeba zachować stosunek długości do średnicy przewodu
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
tam chyba sa dwie pompy.
mc koperek byle do wiosny i sruuu.2nol pewnie nie moze sie doczekac i pewne audi rs6

mc koperek byle do wiosny i sruuu.2nol pewnie nie moze sie doczekac i pewne audi rs6
-
waldii
Nie teoretyzujcie z tymi przewodami. Ma ją po prostu rewirnąć. Zrobi to przewodem 2,5 kwadrat, też będzie lepiej, niż jest. Seryjne przewody w 99% RX'ów trzeciej generacji po dwudziestu latach nie gwarantują dostarczania do pompki zadowalającej ilości prądu. Temat wałkowany na forach od lat.
Jedna jest Waldi.
waldii napisał(a):tam chyba sa dwie pompy
Jedna jest Waldi.
no w mazdzie 323 z lat 90tych byl tez z tym problem.spadki napiecia straszne na przewodach. seryjna instalacja to przekroj chyba 0,75mm2 lub 1dynka ale jeszcze straty na kilku wtyczkach laczeniowych czy wypalonych stykach przekaznikow i na walbro na zasilaniu przy obciazeniu juz bylo tylko 8V czyli masakra jakas. nowa instalacja z aku przez przekaznik nowy 50A (duze styki sie nie upala od czestego zalaczania) zabezpieczone bezpiecznikiem 15A (10A sie raz mi spalil gdy pompa miala duze obciazenie) i kable 1,5mm2 rozwiazaly sprawe.pelne napiecie na pompie zawsze.
nie ma czegos takiego jak stosunek srednicy do dlugosci (oznaczaloby to ze kabel o dlugosci 10metrow musialby miec srednice 10 razy wieksza niz kabel 1 metrowy). dlugosc kabli przy tym amperarzu i przekroju nie ma az takeigo znaczenia . 1,5wka ciagniesz kable w mieszkaniu np do lamp przez 50 metrow i ma taka sama obciazalnosc pradowa czyli esik 16amperowy.przewod nie ma prawa sie upalic, a spadki napiecia beda na prawde niewielkie.
http://www.technokabel.com.pl/informato ... sk&pid=278
na dole jest tabela jaki jest spadek napiecia w mV na Am od dlugosci kabla przy danym przekroju zyly i obciazeniu 1A
na gorze tabelka z maksymalnym obciazeniem dlugotrwalym wg norm dla danego przekroju.
Tylko weź pod uwage że jeden da przewód 5mm2 i będzie go metr a inny da 10mm2 bo będzie go 5 metrów, trzeba zachować stosunek długości do średnicy przewodu
nie ma czegos takiego jak stosunek srednicy do dlugosci (oznaczaloby to ze kabel o dlugosci 10metrow musialby miec srednice 10 razy wieksza niz kabel 1 metrowy). dlugosc kabli przy tym amperarzu i przekroju nie ma az takeigo znaczenia . 1,5wka ciagniesz kable w mieszkaniu np do lamp przez 50 metrow i ma taka sama obciazalnosc pradowa czyli esik 16amperowy.przewod nie ma prawa sie upalic, a spadki napiecia beda na prawde niewielkie.
http://www.technokabel.com.pl/informato ... sk&pid=278
na dole jest tabela jaki jest spadek napiecia w mV na Am od dlugosci kabla przy danym przekroju zyly i obciazeniu 1A
na gorze tabelka z maksymalnym obciazeniem dlugotrwalym wg norm dla danego przekroju.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Problem kiepskich kabelków do pompy paliwa występuje chyba we wszystkich japończykach.
"Rewire fuel pump mode" też jest zalecany np. w Eclipsach turbo.
Moja Walbro chodzi na seryjnych kabelkach ale u mnie nie ma aż takiego dużego zapotrzebowania na paliwko.
"Rewire fuel pump mode" też jest zalecany np. w Eclipsach turbo.
Moja Walbro chodzi na seryjnych kabelkach ale u mnie nie ma aż takiego dużego zapotrzebowania na paliwko.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Wyjedzie szybciej niż moja? 
- Od: 1 gru 2011, 12:31
- Posty: 410
- Skąd: Gdańsk
- Auto: RX8
Pit napisał(a):Nie teoretyzujcie z tymi przewodami. Ma ją po prostu rewirnąć. Zrobi to przewodem 2,5 kwadrat, też będzie lepiej, niż jest. Seryjne przewody w 99% RX'ów trzeciej generacji po dwudziestu latach nie gwarantują dostarczania do pompki zadowalającej ilości prądu. Temat wałkowany na forach od lat.
to podstawa, w każdym aucie który miałem to robiłem. Ludzie kupują pompy itp a napięcia nie sprawdzą a ja zawsze z ciekawości to robiłem i wahało się między 7-10V a to kosmiczny spadek wydajności.
piwo napisał(a):nie ma czegos takiego jak stosunek srednicy do dlugosci (oznaczaloby to ze kabel o dlugosci 10metrow musialby miec srednice 10 razy wieksza niz kabel 1 metrowy). dlugosc kabli przy tym amperarzu i przekroju nie ma az takeigo znaczenia
Dwa razy większa długość przewodnika lub dwa razy mniejsza powierzchnia jego przekroju to taka sama zmiana jego oporności (R = ro * l / S).
Oczywiście opór przewodnika w stosunku do oporu odbiornika jest niewielki i jego przekrój oraz długość nie mają dużego wpływu na spadek napięcia w obwodzie. Najbardziej problematyczne są wszelkie połączenia, które z czasem przestają przewodzić.
the right man in the wrong place...
Dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi na temat instalacji elektrycznej do pompy paliwa.
Teraz pompa na pewno będzie w 100% sprawnie działać a spadki napięcia będą jej obce
Zależy ile Twoja jeszcze będzie stała
Mój RX w sobotę wjeżdża do garażu na dalsze mody.... także moja i Twoja będą stały pod jednym dachem 
Teraz pompa na pewno będzie w 100% sprawnie działać a spadki napięcia będą jej obce
Sąsiad napisał(a):Wyjedzie szybciej niż moja?
Zależy ile Twoja jeszcze będzie stała
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości