Mazda MX-3 EC KL-ZE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Rafał_ » 11 kwi 2012, 14:19

weede, a kiedy lecisz na remont wariatki :) ?
Na korby z millera mogę się podmienić ;)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez xXx » 12 kwi 2012, 10:03

Niepokojąca zależność czyli wyższe obroty=głośniejszy dźwięk, a po zejściu z obrotów wycisza się...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Rafał_ » 14 kwi 2012, 12:34

Wczoraj przyjechał Markgum S1 205/15/50 :)

Obrazek

Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez mlody1921 » 14 kwi 2012, 15:15

Jaka cena na dzień dzisiejszy za Markgumy ?? s1 to miękka czy twarda ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Rafał_ » 15 kwi 2012, 00:30

Markgum w tym rozmiarze 250 brutto. S1 to mieszanka miękka. Bardziej miękka jest S0, ale jej koszt to 300.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez waldii » 15 kwi 2012, 00:40

z tym,ze S0 znika w pare sekund.S1 dobry wybor,witam w klubie wyjacych opon hahaha
waldii
 

Postprzez Rafał_ » 22 kwi 2012, 03:53

Sprawdziłem kompresję, ok 13 na wszystkich cylindrach :)


Zarywając kilka nocek i wertując różne fora (probetalk.com, mx6.com, performanceprobe.com) stwierdzam, że na 99% źródłem cykania jest górny uchwyt sprężynki zaworowej lub sama sprężynka, które nie wytrzymują kręcenia powyżej 7000rpm. Wyczytałem, że jest to bolączka wszystkich KL-ZE wyprodukowanych przed 94'. Są dwa wyjścia: zastosować uchwyty i sprężynki z KL-DE, które są mocniejsze lub sprężynki Interprep (200$ +przesyłka), które wytrzymują 10 000rpm. Podobno jest jakiś sprzęt(C shape spring compressor), który pozwala na ich wymianę bez zdejmowania głowicy.

KLZE 40lb seat pressure, 140lb open pressure
KLDE 50lb seat pressure, 150lb open pressure
Interprep 65lb seat pressure, 195lb open pressure

Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 22 kwi 2012, 11:46

jarek.ZE napisał(a):stwierdzam, że na 99% źródłem cykania jest górny uchwyt sprężynki zaworowej lub sama sprężynka, które nie wytrzymują kręcenia powyżej 7000rpm


To sama sprezyna zaworowa? czy talerzyk?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał_ » 22 kwi 2012, 14:18

Raczej talerzyk, ale to wyjdzie w praniu :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 22 kwi 2012, 14:22

jarek.ZE napisał(a):Raczej talerzyk, ale to wyjdzie w praniu :)


A co mialoby sie znim stac? albo peknie albo nie?? Ja mialem pekniety spadl zawor pogiol sie i koniec
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał_ » 22 kwi 2012, 14:34

Capazo mówisz o "valve spring retainer" czy o talerzyku(grzybku) na drugim końcu zaworu?

Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 22 kwi 2012, 14:37

jarek.ZE napisał(a):Capazo mówisz o "valve spring retainer"


egzakli to mi peklo i zawor poszedl do dziury:P
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał_ » 22 kwi 2012, 14:50

To było w kl czy w k8?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 22 kwi 2012, 14:55

jarek.ZE napisał(a):To było w kl czy w k8?


W kl-ze.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał_ » 22 kwi 2012, 15:14

Capazo napisał(a):
jarek.ZE napisał(a):To było w kl czy w k8?


W kl-ze.


Jak to poskładaliście, wjechały inne sprężynki itp, czy tylko ten zawór i talerzyk?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 22 kwi 2012, 15:28

jarek.ZE napisał(a):Jak to poskładaliście, wjechały inne sprężynki itp, czy tylko ten zawór i talerzyk?


Tak sprezyny kupilem utwardzone pod walki stage 3 czyli katy do 300 stopni, ale talezyki zwykle wiec polsrodki, ( w planach byly walki). Nie ma sensu dlubac k-serii
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez waldii » 25 kwi 2012, 00:03

po taniosci mozna tez wpakowac druga mniejsza sprezyne,ktora lata w srodku tej ori ;)
waldii
 

Postprzez mlody1921 » 25 kwi 2012, 11:52

Ale chwila pękaja talerzyki pod springiem ? więc czy danie mocniejsze sprężyny zniweluje pekanie talerzyków przy kręceniu powyżej danych obr. zapewne nie

Capazo ty zmieniałeś springi, talerzyki ??? na mocniejsze
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 25 kwi 2012, 14:20

A nie można poprostu zamówić gdzieś twardszych spręzynek? Przecież to nie jest technologia kosmiczna :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez MariuS » 25 kwi 2012, 16:12

weede napisał(a):A nie można poprostu zamówić gdzieś twardszych spręzynek?



Capazo takowe ma, 10 000 wytrzymują z tego co wiem :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy