Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 6 sty 2009, 19:14

No dokładnie, muszę wrzucić czwórkę. I tak kombinuje żeby przesunąć odcinkę o jakieś 300obr. wyżej, bo w tej chwili mam przy 7300
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 8 sty 2009, 20:25

Mazda zachorowała :(
Zaczęło się od tego, że przedwczoraj zgasła mi na wolnych obrotach. Jak ją odpaliłem to nierówno chodziła na wolnych obrotach. Zwróciłem też uwagę, że bardzo głośno zaczęła chodzić pompa paliwa. W czasie jazdy dusiła się. Dopiero jak przycisnąłem gaz do podłogi i przekroczyłem 4000obr. to normalnie przyspieszała.
No a dzisiaj zgasła i już więcej nie zapaliła.
Nie wiem co to może być :| Chce zacząć od wymiany filtra paliwa. Już go nawet kupiłem. Ale obawiam się że to nie to. Bo jak zdjąłem wężyk z listwy wtryskowej i zakręciłem silnikiem to jednak pojawiło się tam paliwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 8 sty 2009, 23:42

sprawdz kompresje silnika
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez jackkpl » 9 sty 2009, 11:03

Jacek176 napisał(a):Mazda zachorowała :(
Zaczęło się od tego, że przedwczoraj zgasła mi na wolnych obrotach. Jak ją odpaliłem to nierówno chodziła na wolnych obrotach. Zwróciłem też uwagę, że bardzo głośno zaczęła chodzić pompa paliwa. W czasie jazdy dusiła się. Dopiero jak przycisnąłem gaz do podłogi i przekroczyłem 4000obr. to normalnie przyspieszała.
No a dzisiaj zgasła i już więcej nie zapaliła.
Nie wiem co to może być :| Chce zacząć od wymiany filtra paliwa. Już go nawet kupiłem. Ale obawiam się że to nie to. Bo jak zdjąłem wężyk z listwy wtryskowej i zakręciłem silnikiem to jednak pojawiło się tam paliwo.


Czy masz kabelek do piggybacka, zeby samemu zmieniac mapy? Jesli tak, to zgraj obecne mapy i wyzeruj. Sprawdz,czy cos pomoglo. Jak nie to wrzucisz ta mape, ktora zgrales z smt6

U mnie takie cos sie dzialo,ze nierowno mi chodzila zaraz po zamontowaniu piggybacka. Okazalo sie,ze wtyczka do piggybacka byla nie do konca docisnieta, musial gubic sygnaly z czujnika polozenia walu i dzialy sie jaja (slabo przyspiueszala, na wolnych obrotach nierowno). Jak wyjalem wtyczke i wlozylem jeszcze raz, ot nagle sie naprawilo :). Popatrz tez na instalacje (czy kable sa poizolowane,czy zaden nie wisi "na wlosku"). DO tego trzeba zdiac obie zaslepki tunelu srodkowego (w nogach kierowcy i pasazera), odkrecic mocowanie kompa i wysunac go na prawo (w strone pasazera). Wtedy cala wiazka bedzie dobrze widoczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 9 sty 2009, 11:08

Niestety nie mam kabelka do podlaczenia SMT-6 do kompa. Ale sprawdzę wszystkie wtyczki. Zastanawia mnie tylko co mogło być przyczyną tego, że pompa paliwa tak głośno zaczęła chodzić :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 9 sty 2009, 11:15

Moze masz jakas galarete w baku? Najlepiej wywal cale paliwo (na wtyczcie diagnostycznej pin od testu pompy do masy (chyba FP – fuel pump?) ). Trzeba wtedy na powrocie do baku odkrecic wezyk i zlac do jakiegos kanistra) i dobierz sie do baku. Moze tez byc tak,ze pompe szlag trafia. Poza tym masz przeciez stara, jesli to pompa to powinno sie mazdzie poprawic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 10 sty 2009, 15:17

Choroba już zdiagnozowana.
To jednak pompa paliwa odeszła do krainy wiecznych łowów.
Zastanawiam się nad przyczyną. Czy poprostu zdechła już ze starości (kupiłem używaną) czy paliwo ze Statoil jednak nie jest pierwszej jakości :|
Musiałem przeprosić starą pompę od SOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 14 sty 2009, 21:41

No więc auto jeździ znowu na pompie od SOHC. Teoretycznie nie powinno to mieć żadnego wpływu na osiągi a jednak mam wrażenie, że spadł mi moment obrotowy. Wcześniej, podczas przyspieszania, po przekroczeniu ok. 3000obr. było czuć mocne wgniecenie w fotel, coś jakby się turbo włączało. Teraz tego efektu nie ma :(
Poza tym wolne obroty zaczęły mi falować.
Nie wiem czy to wina pompy czy regulatora paliwa. Bo zanim doszedłem co jest zepsute to zacząłem kręcić tym regulatorem bo myślałem, że może się rozregulował. Co prawda zaznaczyłem markerem pozycje w której był ustawiony ale może coś się rozregulowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 15 sty 2009, 14:06

Jacek176 napisał(a):No więc auto jeździ znowu na pompie od SOHC. Teoretycznie nie powinno to mieć żadnego wpływu na osiągi a jednak mam wrażenie, że spadł mi moment obrotowy. Wcześniej, podczas przyspieszania, po przekroczeniu ok. 3000obr. było czuć mocne wgniecenie w fotel, coś jakby się turbo włączało. Teraz tego efektu nie ma :(
Poza tym wolne obroty zaczęły mi falować.
Nie wiem czy to wina pompy czy regulatora paliwa. Bo zanim doszedłem co jest zepsute to zacząłem kręcić tym regulatorem bo myślałem, że może się rozregulował. Co prawda zaznaczyłem markerem pozycje w której był ustawiony ale może coś się rozregulowało.



No coz ci moge poradzic, albo za kazdym razem bedziesz jezdzil na strojenie,albo sam sobie podepniesz szerokopasmowa sonde (<600zl z USA lc-1 innovate). Jesli twoj SMT6 ma mozliwosc logowania sygnalow dodatkowych, to wtedy sam sobie bedziesz w stanie sprawdzic afr-y i je pozmieniac. Trudne to nie jest, trzeba miec tylko laptopa i kabelek do piggybacka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 20 sty 2009, 15:02

Dzisiaj założyłem pompę paliwową od GT. Okazuje się, że ta pompa gabarytami jest bardzo podobna do tej od GTX.
Tutaj fotka porównująca pompę od SOHC (po lewej) do pompy od DOHC (po prawej)
Obrazek

Teraz próbuje ustawić regulator ciśnienia paliwa, który się całkiem rozregulował :(
Robię to metodą prób i błędów. Wykombinowałem sobie, że jak po strojeniu (jeszcze przed awarią) wolne obroty były idealnie ustawione, to teraz też muszę tak ustawić ciśnienie paliwa żeby wolne obroty były OK.
Chyba faktycznie trzeba zainwestować w sondę szerokopasmową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez damian » 20 sty 2009, 15:47

o żesz kurna, jest różnica, a ja śmigam cały czas na pompie z 1.6. jak ją założysz to daj znać czy jest lepiej niż na tej z SOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacek176 » 20 sty 2009, 17:32

damiaaans napisał(a):o żesz kurna, jest różnica, a ja śmigam cały czas na pompie z 1.6. jak ją założysz to daj znać czy jest lepiej niż na tej z SOHC

No u mnie to trochę zagmatwana sprawa była żeby jednoznacznie stwierdzić czy sama zmiana pompy coś da.
Ostatnio auto strojone miałem na pompie od GTX. Potem ona zepsuła się i musiałem spowrotem założyć starą pompę od SOHC. W międzyczasie rozstroiłem sobie regulator ciśnienia paliwa i nie mogę z nim dojść do ładu <killer>
Teraz już mam zamontowaną pompę od GT. Pierwsze wrażenia są takie: na pompie od SOHC kiedy ustawiłem ciśnienie paliwa takie żeby wolne obroty były OK to przy większych prędkościach zaczynało mu chyba brakować paliwa (tzn. przy 180km/h tracił wigor :D ), jak zwiększyłem ciśnienie to przy większych prękościach było OK ale na wolnych obrotach zalewał się.
Dzisiaj kombinowałem na pompie od GT i wydaje mi się że wreszcie udało mi się dojść ze wszystkim do ładu.
Ja sobie to tłumaczę w ten sposób, że większa pompa ma lepszą wydajność (litry/min.) przy mniejszym ciśnieniu paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 20 sty 2009, 20:21

Pompa pewnie dziala tak jak wiatrak komputerowy. A one maja 2 parametry – przeplyw maksymalny (brak oporow), oraz cisnienie powietrza przy zerowym przeplywie. Pompa paliwa ma tez maksymalna wydajnosc i pewnie maksymalne cisnienie, powyzej ktorego nie jest w stanie pompowac paliwa (tzn paliwo zacznie plynac,ale cisnienie spadnie). Wieksza pompa powinna miec obydwa parametry lepsze (tzn wieksza wydajnosc oraz wieksze cisnienie przy zerowym przeplywie).
Ostatnio edytowano 20 sty 2009, 20:39 przez jackkpl, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 20 sty 2009, 20:30

jackkpl napisał(a):Wydajnosc pompy jest ciagle taka sama. Ona po prostu pompuje tyle, ile wlezie. A to, co jest niewykorzystane wraca do baku.

To dlaczego producenci pomp paliwowych podając dane na temat ich wydajności podają je w tabelkach w zależności od ciśnienia i napięcia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 20 sty 2009, 23:12

No opanowałem już wolne obroty i na wysokich (przy pełnej pycie ;) ) też jest OK, przynajmniej tak mi się wydaje. Ale jak to z dupoohamwnią bywa, mogę się mylić.
Jedynie jeszcze jak wcisnę gaz do połowy to pomiędzy 3000 i 4000 obr. pojawiają się jakieś dziwne szarpania. Nie wiem czy zwiększyć czy zmniejszyć ciśnienie żeby to wyeliminować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez damian » 21 sty 2009, 16:26

a ja wyjąłem pompe z GT i jest taka sama, jak ta od SOHC... albo ktoś w Twojej GT zamontował pompę od GTXa, albo w mojej ktoś wsadził pompę od SOHC.
Tak wyglądają pompy, ta po prawej jest z GT

Obrazek

różnią się tylko kostkami

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacek176 » 21 sty 2009, 17:24

No to ja nic nie kumam. W moim GT wtyczka była taka sama jak w SOHC.
A z którego roku masz to GT? Ja to nawet nie wiem z którego bo to składak i rok produkcji w dowodzie wpisany jest 1996 <lol>
No i na deklu od tej pompy z mojego GT był symbol BP05. I to by się nawet zgadzało bo na głowicy DOHC też jest symbol BP05, na ECU od GT 128KM też jest symbol BP05 (w wersji 137KM BP22), na ssącym wałku rozrządu też jest symbol BP05 :D

A co do ustawienia regulatora ciśnienia to wróciłem do ustawienia jakie było po strojeniu i wygląda na to że wszystko jest OK. Wychodzi na to, że pompa od SOHC nie dawała sobie rady przy tym ciśnieniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez damian » 21 sty 2009, 17:40

Jacek176 napisał(a):A z którego roku masz to GT? Ja to nawet nie wiem z którego bo to składak i rok produkcji w dowodzie wpisany jest 1996

hehe, to moje jest rok młodsze bo z 1997 <lol>
a na tej pompie co wyjąłem z GT była naklejka B3E7, a na swojej starej nie wiem, bo zmyte było, końcówka też chyba 7. ja mam dziwną kostkę w wiązce samochodu, bo raz jak mi się spaliła pompa i kupowałem od 1.6 16v to wtyczka mi nie pasowała i musiałem przekładać, tak samo jak wkładałem z 1.8 SOHC to też nie pasowała. może dlatego tak jest bo fabrycznie tam był silnik 1.6 8v i tam była inna kostka... no i w tej swojej kostce mam o 1 kabelek mniej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacek176 » 21 sty 2009, 17:48

damiaaans napisał(a):a na tej pompie co wyjąłem z GT była naklejka B3E7

To ja takie samo oznaczenie chyba miałem na pompie od SOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 22 sty 2009, 21:16

A tak w tej chwili wygląda mój silnik
Obrazek

Generalnie z tym malowaniem to niezła porażka wyszła :(
Na zdjęciu, z daleka, nie wygląda jeszcze tak źle. Ale z bliska na żywa jest tragedia.
Przestrzegam wszystkich przed malowaniem pokrywy zaworów i osłony kolektora wydechowego byle jaką farbą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy