Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 23 gru 2008, 17:25

Xionc napisał(a):Jacek176 pojedź na normalne badanie spalin, zobacz, czy od jakiś obrotów skład spalin nie pogarsza się drastycznie – to punkt gdzie zaczyna łykać olej wiadrami.

No ale co mi to da, że będe dokładnie wiedział od jakich obrotów zaczyna brać olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 23 gru 2008, 19:03

Moze koledze chodzi o to,ze jak np powyzej 6500rpm ci bierze wiecej oleju, to po prostu powinienes szybciej zmieniac biegi ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 23 gru 2008, 21:31

bez sensu.przeciez po to sie walczy z obrotami jak najwyzszymi by je uzywac.jesli odcinka do 7800 to trzeba tak jezdzic by miec frajde.a jak zre olej znaczy silnik do bani i tyle.kup tloki z pierscieniami wiseco Jacek ze stopniem sp[rzania 10,5 i zrob kolektor 4x2x1 i glowice gt.wtedy bedziesz miec okolo 160 km.gwarantuje ci.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Pyton162 » 23 gru 2008, 23:10

szkoda ze tyle pije tego oleju , bo co do osiągów to jest na duzy plus.
Pyton162
 

Postprzez jackkpl » 23 gru 2008, 23:44

piwo napisał(a):bez sensu.przeciez po to sie walczy z obrotami jak najwyzszymi by je uzywac.jesli odcinka do 7800 to trzeba tak jezdzic by miec frajde.a jak zre olej znaczy silnik do bani i tyle.kup tloki z pierscieniami wiseco Jacek ze stopniem sp[rzania 10,5 i zrob kolektor 4x2x1 i glowice gt.wtedy bedziesz miec okolo 160 km.gwarantuje ci.


Po to dodalem ;) na koncu mojej wypowiedzi, bo to byla ironia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 24 gru 2008, 12:24

jackkpl napisał(a):Glowica i kolektor pewnie dalyby te dodatkowe 10 koni, ale szczerze powiedziawszy to strasznie droga zabawa. Nawet zakladajac ,ze obrobke glowicy robi sie samemu, to trzeba wymienic komplet uszczelek (glowica, 2 kolektory), zaplacic mechaniorowi za demonotaz i montaz, wiec 500zl peknie leciutko.
To co wymieniłeś to akurat najmniejszy koszt tej imprezy. Głowice zdejmiemy i założymy z kumplem sami. Uszczelka oryginalna pod głowice 190PLN. Przy kolektorach to nie wiem czy trzeba wymieniać bo niedawno były wymieniane.
Największy koszt to regeneracja i obróbka. Narazie najtańszym specjalistą jakiego udało mi się znaleźć to Świątek z Bydgoszczy. Obróbka 800PLN, regeneracja 400PLN, czyli 1200PLN plus części (prowadnice zaworów, uszczelniacze, być może zawory).

jackkpl napisał(a): ALe w twoim silniku to chyba najrozsadniejsze wyjscie, zeby zrobic glowice i kolektor , pod warunkiem, ze planujesz jeszcze tym autem jezdzic :).
Generalnie to plan był taki: doprowadzić silnik do stanu "igła", wycisnąć ile się da z NA, na koniec uturbić. Stąd tłoki o niskiej kompresji (a raczej średniej bo ja mam 9.0:1 a GTX ma 8.2:1) i nadal seryjny kolektor wydechowy.
Ale w tej chwili to już sam nie wiem co robić. Nie potrafię poradzić sobie z problemem brania oleju.

P.S.: Jeszcze jako ciekawostkę powiem, że tan najsłabszy wczorajszy czas (16.01s) wykręciłem z otwartymi reflektorami. Pozostałe już kręciłem z zamkniętymi. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy te otwarte światła aż tak pogarszają osiągi. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 25 gru 2008, 01:10

Jacek176 napisał(a):
jackkpl napisał(a):Glowica i kolektor pewnie dalyby te dodatkowe 10 koni, ale szczerze powiedziawszy to strasznie droga zabawa. Nawet zakladajac ,ze obrobke glowicy robi sie samemu, to trzeba wymienic komplet uszczelek (glowica, 2 kolektory), zaplacic mechaniorowi za demonotaz i montaz, wiec 500zl peknie leciutko.
To co wymieniłeś to akurat najmniejszy koszt tej imprezy. Głowice zdejmiemy i założymy z kumplem sami. Uszczelka oryginalna pod głowice 190PLN. Przy kolektorach to nie wiem czy trzeba wymieniać bo niedawno były wymieniane.
Największy koszt to regeneracja i obróbka. Narazie najtańszym specjalistą jakiego udało mi się znaleźć to Świątek z Bydgoszczy. Obróbka 800PLN, regeneracja 400PLN, czyli 1200PLN plus części (prowadnice zaworów, uszczelniacze, być może zawory).

jackkpl napisał(a): ALe w twoim silniku to chyba najrozsadniejsze wyjscie, zeby zrobic glowice i kolektor , pod warunkiem, ze planujesz jeszcze tym autem jezdzic :).
Generalnie to plan był taki: doprowadzić silnik do stanu "igła", wycisnąć ile się da z NA, na koniec uturbić. Stąd tłoki o niskiej kompresji (a raczej średniej bo ja mam 9.0:1 a GTX ma 8.2:1) i nadal seryjny kolektor wydechowy.
Ale w tej chwili to już sam nie wiem co robić. Nie potrafię poradzić sobie z problemem brania oleju.

P.S.: Jeszcze jako ciekawostkę powiem, że tan najsłabszy wczorajszy czas (16.01s) wykręciłem z otwartymi reflektorami. Pozostałe już kręciłem z zamkniętymi. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy te otwarte światła aż tak pogarszają osiągi. :|


CO do czasow, to swiatla napewno troche psuja aerodynamike, ale tez obciazaja mocniej alternator , a tym samym zabieraja moc z silnika. Cale oswietlenie (przod, tyl, deska rozdzielcza itp) to pewnie moznaby nazbierac 0.5kW. Niby to nic, ale moze to miec wplyw na te 0.1s na 1/4 mili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Karolinciaaa » 25 gru 2008, 03:07

bardzo ładna i zadbana :) i bardzo bardzo niepozorna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2007, 23:54
Posty: 70
Skąd: Polkowice
Auto: 323f BA 1.5 16V 98'

Postprzez _mario_ » 27 gru 2008, 17:12

Jacek sprawdz jeszcze niech Ci się silnik dogrzeje odkręć korek od oleju i zobacz czy chlapie olejem, na zewnątrz, jeżeli będzie chlapać to te pierścienie nie są zbyt OK..
japan car...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2008, 18:45
Posty: 266
Skąd: Wadowice
Auto: mx-3 mg zr 126p cult style :)

Postprzez piwo » 27 gru 2008, 19:15

a moze glowica peknieta w srodku gdzies?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Bio » 29 gru 2008, 01:19

czyli propozycja jest jedna – rozłożyć do śrubki i sprawdzić co jest nie tak...
Bio
 

Postprzez Jacek176 » 29 gru 2008, 11:07

Już dwa razy był rozebrany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Bio » 29 gru 2008, 17:57

a oglądałeś każdą śrubkę? mam przeczucie, że chodzi tutaj o jakiegoś mini pierdziela, którego nawet dobrze nie widać...
Bio
 

Postprzez jackkpl » 29 gru 2008, 21:01

A ja mam przeczucie,ze jest ok tylko nikt nie zauwaza pewnej sprawy. Jacek176 jak docieral auto, to jezdzil do 4 tys obrotow i oleju praktycznie nie bral. Natomiat jak go paluje pod odcinke, to dla mnie normalne,ze olej wpierdzieli. Ciekaw jestem, ile nowiutka civic typer bieze oleju, przy jezdzie sportowej. Zaloze sie,ze tez bedzie bralo, bo polaczenie cylinder-pierscien nie jest idealnie szczelne, a wysokie obroty powoduja wieksze zuzycie oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check » 29 gru 2008, 21:27

jackkpl napisał(a):Ciekaw jestem, ile nowiutka civic typer bieze oleju, przy jezdzie sportowej. Zaloze sie,ze tez bedzie bralo, bo polaczenie cylinder-pierscien nie jest idealnie szczelne, a wysokie obroty powoduja wieksze zuzycie oleju.

ale 1,5l na 1000km to moim zdaniem stanowczo za dużo, a podejrzewam,że Jacek176 też nie jeździ cały czas na odcince, zwłaszcza zimową porą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 29 gru 2008, 22:05

Oto wykres z ostatniego hamowania:
Obrazek

Czy mi się wydaje czy to jest druga Mazda na tym forum z wolnossącym silnikiem 1.8, która przekroczyła 170Nm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 29 gru 2008, 22:22

Masz na myśli moją ;) Tak się przyglądam temu wykresowi i porównuje do swojego. Prawie takie same parametry miałem na wałku od – ZE – tyle, że moment był mniejszy. Poza tym nie jestem do końca przekonany co do samego strojenia i uważam, że u mnie można by to zrobić lepiej. Jak Ci się jeździ na trasie, przy niskich obrotach, nie brakuje elastyczności na ostrych wałkach?. No ale do setki zbiera się pięknie, niskie 7s to już coś w aucie o takiej pojemności przy takich modach. Swoją drogą może czas się zaopatrzyć w G-tech'a...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Jacek176 » 29 gru 2008, 22:46

Lukas007: dokładnie twoją Mazdę miałem na myśli :D
Co do parametrów to jak najbradziej mi odpowiadają. Ja lubię wysoko kręcić silnik. Gdybym chciał jeździć przy niskich obrotach to kupiłbym sobie diesla :P
Przed ostatnim strojeniem miałem o 11Nm mniej. Niby to niewiele ale jednak bardzo czuć przyrost momentu obrotowego. Mam wrażenie dosłownie jakby turbo się włączało od 3000obr. :D Wydaje mi się, że charakterystyka nie jest zła: od 3500 do 6000obr. moment obrotowy powyżej 160Nm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 29 gru 2008, 22:51

Najważniejsze, że Tobie ta charakterystyka odpowiada. Jeszcze raz gratulacje za pracę włożoną w auto, no i oczywiście za osiągnięte efekty, które bądź co bądź są godne podziwu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukano » 30 gru 2008, 00:50

_mario_ napisał(a):zobacz czy chlapie olejem, na zewnątrz, jeżeli będzie chlapać to te pierścienie nie są zbyt OK..

Może w polonezie to się sprawdzało ale w maździe ?? Nie pamiętam jak w BP, ale w B6 w moim mx-3 wałek jest od razu pod korkiem od oleju i jak się kręci nie ma bata, żeby nie chlapał olejem. U mnie wychlapał litr w dzień jak zgubiłem korek. Z silnika ubywało max 0,8 litra przy pałowaniu na 10 kkm przebiegu.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy