Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 19 gru 2011, 01:00

janiszzz_mx3 napisał(a):Lekki zamach dodaje kuni i niutona w całym zakresie obrotów. Wadą jest to że jak nie przyśpieszasz a jedziesz ze stałą predkością hmm musisz ciut więcej gazu dodać żeby wiatr nie wyhamował auta :)


Nic z tych rzeczy, to pozorne wrażenie. Szybciej się silnik tylko wkręca. Na wzrost mocy i momentu nie ma wpływu

Capazo napisał(a):Odinke mam na 7200, nie wiem czemu na wykresie wyszlo 7500


Może źle dobrane przełożenie skrzyni?? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 19 gru 2011, 01:04

Jeśli odcinkę masz 7200 a wyszło 7500 to obawiam się że Nm jest w rzeczywistości mniej, nie rozumiem tego mechanizmu ale tak mądrzejsi ludzie mówią.

Co daje lekki zamach, lżejsze wkręcanie się silnika, to równoważne ze zmniejszeniem masy czy dodaniem koni. Ale przecież na lekkim czy ciężkim rowerze twój organizm pracuje tak samo, to że na lżejszym jesteś szybszy nie oznacza że robi 110% normy.
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, 01:06 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2011, 01:05

onyx napisał(a):Szybciej się silnik tylko wkręca


a skoro się silnik szybciej wkręca to chyba zmniejsza się siła która powodowała że wcześniej się gorzej wkręcał czyli nie zwiększyła się jego moc a jedynie opory się zmniejszyły? dobrze rozumuję?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 19 gru 2011, 01:06

Gib napisał(a):Jeśli odcinkę masz 7200 a wyszło 7500 to obawiam się że Nm jest w rzeczywistości mniej, nie rozumiem tego mechanizmu ale tak mądrzejsi ludzie mówią.


Jest dokładnie odwrotnie :P

Neonixos666 napisał(a):a skoro się silnik szybciej wkręca to chyba zmniejsza się siła która powodowała że wcześniej się gorzej wkręcał czyli nie zwiększyła się jego moc a jedynie opory się zmniejszyły? dobrze rozumuję?


Dokładnie. Podobnie jest po zastosowaniu lżejszych kólek pasowych – tylko tutaj dochodzą jeszcze mniejsze straty na osprzęcie (zazwyczaj osprzęt się wolniej kręci po ich zastosowaniu) i stąd moc delikatnie wzrasta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 19 gru 2011, 01:10

Z tych dywagacji wychodzi że moc na kołach się zwiększa, skoro opory maleją.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Capazo » 19 gru 2011, 01:12

Gib napisał(a):Co daje lekki zamach, lżejsze wkręcanie się silnika, to równoważne ze zmniejszeniem masy czy dodaniem koni. Ale przecież na lekkim czy ciężkim rowerze twój organizm pracuje tak samo, to że na lżejszym jesteś szybszy nie oznacza że robi 110% normy.


zobaczymy wleci det pojade na hamke, wleci wałek to powinien rozgonic te towarzystwo na wyzesze obroty i bardziej wypłaszczyc. Dlatego jest do ostrego wałka niezbedne lekkie koło aby latwie było mu sie wkrecać, a samo koło moim zdanie przeniosło wszystkow dół bo łatwiej osiaga moim zdaniem zadana moc czy Nm.

Tak samo Nm na kołach sie zwiekszy jezeli zmienie te balony na niskoprofilówke.
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, 01:14 przez Capazo, łącznie edytowano 1 raz
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gib » 19 gru 2011, 01:14

W dół owszem ale w funkcji czasu a nie obrotów.
PLZ Jedź na tą samą hamownie.
Nie miałem zamiaru dyskredytować twojego projektu bo wiem ile to zdrowia kosztuje ale chodziło o nie szerzenie banialuków że lekkie koło zamachowe, pasowe czy felgi wpływają na moc silnika.
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, 01:16 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 19 gru 2011, 01:15

Gib to może inaczej, koło zamachowe jest bardziej elementem układu korbowo-tłokowego niż przeniesienia napędu chociaż z nim współpracuje. Odpowiedz sobie na pytanie czy po zastosowaniu lżejszych tłoków lub korb moc wzrośnie? Po prostu zadany maks. będzie osiągany szybciej

Gib napisał(a):chodziło o nie szerzenie banialuków że lekkie koło zamachowe, pasowe czy felgi wpływają na moc silnika


<spoko>

P.S. Capazo na allegro jest taki gościu – Otoczak. Bardzo dobrze odelża seryjne koła zamachowe. Polecam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 19 gru 2011, 01:17

Jeśli korby nie zmienią pojemności a tłoki nie doprężą nie wzrośnie.
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, 01:18 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Capazo » 19 gru 2011, 01:17

onyx napisał(a):Gib to może inaczej, koło zamachowe jest bardziej elementem układu korbowo-tłokowego niż przeniesienia napędu chociaż z nim współpracuje. Odpowiedz sobie na pytanie czy po zastosowaniu lżejszych tłoków lub korb moc wzrośnie?


a co powiedzie na Acceleration time na wydechu z k8, koło zk8 seria przed remontem nizsze wartosci ale czas 15,5 sek, teraz po modach wieksze wartości Nm, KM a acc time 17,3 nie czaje tego
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gib » 19 gru 2011, 01:18

Trakcja? BTW 17.3 na 1/4? czym mierzone to czasy dobre dla FS 2.0 w MX6
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, 01:19 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Capazo » 19 gru 2011, 01:18

Gib napisał(a):ale chodziło o nie szerzenie banialuków że lekkie koło zamachowe, pasowe czy felgi wpływają na moc silnika.


Ja napisałem ze przeniosło wykres w dol wiec nie wiem o co ci chodzi.

TRAKCJA, na hamowni? chyba raczej obwod koła teraz tak na to wpadłem
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gib » 19 gru 2011, 01:20

Przeniesienie wykresu w dół spowodowało by zmniejszenie wartości tobie chodzi o przeniesienie wykresu w lewo.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Capazo » 19 gru 2011, 01:21

Gib napisał(a):Przeniesienie wykresu w dół spowodowało by zmniejszenie wartości tobie chodzi o przeniesienie wykresu w lewo.


dokładnie, zle sie wyraziłem. A ACC TOME to na hamowni kolego a nie na 1/4. Na starym zestawie robilem w mx-3 14,5 wiec LOL
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gib » 19 gru 2011, 01:23

14.5 na ECZE to bardzo szybko to jest ten sam silnik który teraz wypluł 178 KM?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 19 gru 2011, 01:24

Gib napisał(a):Jeśli korby nie zmienią pojemności a tłoki nie doprężą nie wzrośnie.


Tak, zakładamy że to pozostaje bez zmian :)

Dobranie odpowiedniego przełożenia, hamowanie auta na tych samych kołach (średnica) i tej samej hamowni odda tylko w którą stronę poszły modyfikacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 19 gru 2011, 01:26

onyx napisał(a):Dobranie odpowiedniego przełożenia, hamowanie auta na tych samych kołach (średnica) i tej samej hamowni odda tylko w którą stronę poszły modyfikacje


Dokładnie, wiec myśle ze srednica była z d..y nie wiem jakiego przełozenia uzył ale robił pomiar na 4 i wczesniej tez na 4 było wiec powiedzmy ze to bez zmian, ale sredniaca kół napewno sie rozni.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Capazo » 19 gru 2011, 01:27

Gib napisał(a):14.5 na ECZE to bardzo szybko to jest ten sam silnik który teraz wypluł 178 KM?


wczesniej wypluł 175km i 208 Nm
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 19 gru 2011, 01:28

Capazo napisał(a):
onyx napisał(a):Dobranie odpowiedniego przełożenia, hamowanie auta na tych samych kołach (średnica) i tej samej hamowni odda tylko w którą stronę poszły modyfikacje


Dokładnie, wiec myśle ze srednica była z d..y nie wiem jakiego przełozenia uzył ale robił pomiar na 4 i wczesniej tez na 4 było wiec powiedzmy ze to bez zmian, ale sredniaca kół napewno sie rozni.


No to trzeba powtórzyć pomiar albo zapomnieć o tym co było :P
Jak podłączysz Ecumajstra to stamtąd zczytajcie przy ilu odcina, nie z obrotmierza – one kłamią :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 19 gru 2011, 01:30

onyx napisał(a):Jak podłączysz Ecumajstra to stamtąd zczytajcie przy ilu odcina, nie z obrotmierza – one kłamią :D


Obrotomierz mam dokładany, a eproon z kl-ze odcina na 7200 wiec moj obrotek dokładnie pokazuje tyle samo. Moze zaraz po nowym roku albo miedzyświetami bede podłączał deta i LC-1 wiec zobaczymy
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy