Mazda RX-8 FE 1JZ-GTE Gojira Street Edition

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Sąsiad » 22 lut 2012, 17:28

Opona obciera przy max skrecie o rure z dolotu.

Gdynia to nie gory, a rx do skrecania ma sluzyc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Pit » 22 lut 2012, 19:58

Sąsiad napisał(a):Bez strojenia...

Rozumiem Sąsiedzie, że odczyt AFR i sondę szerokopasmową na pokładzie masz i uważasz z gazem, aby nie śmigać ubogo, jak decydujesz się niewystrojonym autem ze zmienioną turbiną jeździć? Inaczej – jesteś desperado po prostu ;) Po filmie i pytaniach pasażera wnoszę, że dość beztrosko i bezstresowo podchodzicie do tego faktu :) (...) Pięknie brzmi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Sąsiad » 22 lut 2012, 20:05

Bardziej sie boje, ze idzie zbyt bogato...

dziekuje za mile slowo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Pit » 22 lut 2012, 20:09

Sąsiad napisał(a):Bardziej sie boje, ze idzie zbyt bogato...

Dlaczego, skąd ten wniosek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Sąsiad » 22 lut 2012, 20:15

Ano, ze strach podstawic zapalniczke przy wydechu, co nie zmienia faktu, ze strojenie jest wymagane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Pit » 22 lut 2012, 20:19

Sąsiad napisał(a):Ano, ze strach podstawic zapalniczke przy wydechu, co nie zmienia faktu, ze strojenie jest wymagane.

Nie do końca rozumiem skrótu myślowego z zapalniczką oraz jak chcesz ją podstawić podczas wchodzenia na 0.6 bara w czasie jazdy? <lol> Na wolnych obrotach nic złego się Ci nie stanie, powietrza jest dokładnie tyle sam, więc seryjny komp doleje odpowiednią ilość paliwa. Niemniej – osobiście gazu w podłogę bez kszty informacji, co dzieje się z AFR'em przy rzeczonym 0.6 bara, bym nie wciskał tak beztrosko... :) Szkoda popsuć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Sąsiad » 22 lut 2012, 20:30

Sie poprawie <zawstydzony>

BTW doladowanie jest ponizej serii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Pit » 22 lut 2012, 21:10

Sąsiad napisał(a):BTW doladowanie jest ponizej serii

Ale jest inna turbina, o ile się nie mylę... Prosty przykład: mój RX w serii dmucha 0.7 bara i osiąga ~240 KM. Ja na HX50 przy 0.6 bara miałem 360 KM. Skąd 120 KM o ile doładowanie było mniejsze? Ano wielkość turbiny ma znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez szkodnik_byd » 22 lut 2012, 22:11

bardzo ciekawy projekt

czekam na jakis wykresik i wyniki strojenia :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Grzesiu » 22 lut 2012, 23:19

Pit dobrze mówi, zasada ta sama jak przy np. zwężkach do homologacji rajdowych, decydująca jest średnica wlotu do turbiny, a różnice z 30mm na 32mm to przyrost sporej liczy koni dla wielu silników i sporo momentu przy podobnym doładowaniu. Ale jestem ciekaw co to autko pokaże "na gotowo", bravo oj bravo za całokształt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Sąsiad » 23 lut 2012, 00:37

Dziekowac ;)

Na gotowo bedzie skrecac, przyspieszac, hamowac i wygladac :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 23 lut 2012, 01:53

Kompleksowo urwie suty
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Paweł » 23 lut 2012, 10:56

Pit napisał(a):w serii dmucha 0.7 bara i osiąga ~240 KM. Ja na HX50 przy 0.6 bara miałem 360 KM. Skąd 120 KM o ile doładowanie było mniejsze? Ano wielkość turbiny ma znaczenie.
Grzesiu napisał(a):Pit dobrze mówi, zasada ta sama jak przy np. zwężkach do homologacji rajdowych, decydująca jest średnica wlotu do turbiny,

Można to jakoś wytłumaczyć? Na moje mgliste wyczucie, nie trzyma się to kupy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez onyx » 23 lut 2012, 11:02

Paweł napisał(a):Pit napisał(a):w serii dmucha 0.7 bara i osiąga ~240 KM. Ja na HX50 przy 0.6 bara miałem 360 KM. Skąd 120 KM o ile doładowanie było mniejsze? Ano wielkość turbiny ma znaczenie.


Pit ma rację :P
Ano specjalnie nie ma tu co tłumaczyć ;) Sprężarkę można porównać do pompy – po prostu większa pompa jest w stanie "przepompować" więcej powietrza, z racji większej strony gorącej, średnicy wirnika i strony wydechowej – wszystko kosztem czasu. Mniejsza sprężarka szybciej osiągnie zadane 0,6 bara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Paweł » 23 lut 2012, 11:40

Chyba dalej nie rozumiem tego. Czy chodzi o to, że większa turbina mimo ustawionego mniejszego maksymalnego doładowania generuje większe ciśnienie przy obrotach silnika odpowiednich dla maksymalnej mocy?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez radzi89 » 23 lut 2012, 11:45

Dokładnie coś takiego :) Tak na logikę, dużo silniejszy człowiek użyje mniej wysiłku do podniesienia ciężaru większego o 10 kg od człowieka, który Pudzianem nie jest i podnosi lżejszy przedmiot :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Paweł » 23 lut 2012, 11:50

radzi89 napisał(a):Tak na logikę, dużo silniejszy człowiek użyje mniej wysiłku do podniesienia ciężaru większego o 10 kg od człowieka, który Pudzianem nie jest i podnosi lżejszy przedmiot

Jeśli podnoszą ten sam ciężar, to na logikę użyją tyle samo wysiłku (energii) :P. Dlatego nie pasuje mi powyższy opis. Chyba, że chodzi o to, że fabryczne turbo mimo peaku 0.7 generuje 240 HP przy faktycznych np. 0.4, a większe – 360 KM przy 0.6 bara?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez onyx » 23 lut 2012, 12:02

Paweł napisał(a):Chyba dalej nie rozumiem tego. Czy chodzi o to, że większa turbina mimo ustawionego mniejszego maksymalnego doładowania generuje większe ciśnienie przy obrotach silnika odpowiednich dla maksymalnej mocy?


doladowanie to ciśnienie ;) wieksza spręży w tym samym czasie więcej powietrza i nie ma tu żadnej wyższej filozofii. Analogia do pompy chyba jest najlepsza. Dlatego na mapach turbosprężarek nie ma podawanego na osiach ciśnienia doładowania a ilość powietrza w jednostce czasu.

http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbo_tech_basic
http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbo_tech_advanced
http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbo_tech_expert

Jak się z tym zaznajomisz to pewnie zrozumiesz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez radzi89 » 23 lut 2012, 12:09

Paweł napisał(a): Dlatego nie pasuje mi powyższy opis.


To miało być czysto obrazowe podejście :P

Technicznie wyjaśnione w linkach onyxa :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Paweł » 23 lut 2012, 12:26

onyx napisał(a):Dlatego na mapach turbosprężarek nie ma podawanego na osiach ciśnienia doładowania a ilość powietrza w jednostce czasu.

To chyba rozumiem – docelowe doładowanie zależy od pojemności silnika i obrotów.

Nawiązując do konkretnego przykładu Piotra – czy fabryczna sprężarka dając 240 KM generuje większe ciśnienie, niż HX50 przy 360 KM?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy