Gdynia to nie gory, a rx do skrecania ma sluzyc
Mazda RX-8 FE 1JZ-GTE Gojira Street Edition
Opona obciera przy max skrecie o rure z dolotu.
Gdynia to nie gory, a rx do skrecania ma sluzyc
Gdynia to nie gory, a rx do skrecania ma sluzyc
- Od: 1 gru 2011, 12:31
- Posty: 410
- Skąd: Gdańsk
- Auto: RX8
Sąsiad napisał(a):Bez strojenia...
Rozumiem Sąsiedzie, że odczyt AFR i sondę szerokopasmową na pokładzie masz i uważasz z gazem, aby nie śmigać ubogo, jak decydujesz się niewystrojonym autem ze zmienioną turbiną jeździć? Inaczej – jesteś desperado po prostu
Bardziej sie boje, ze idzie zbyt bogato...
dziekuje za mile slowo
dziekuje za mile slowo
- Od: 1 gru 2011, 12:31
- Posty: 410
- Skąd: Gdańsk
- Auto: RX8
Sąsiad napisał(a):Bardziej sie boje, ze idzie zbyt bogato...
Dlaczego, skąd ten wniosek?
Ano, ze strach podstawic zapalniczke przy wydechu, co nie zmienia faktu, ze strojenie jest wymagane.
- Od: 1 gru 2011, 12:31
- Posty: 410
- Skąd: Gdańsk
- Auto: RX8
Sąsiad napisał(a):Ano, ze strach podstawic zapalniczke przy wydechu, co nie zmienia faktu, ze strojenie jest wymagane.
Nie do końca rozumiem skrótu myślowego z zapalniczką oraz jak chcesz ją podstawić podczas wchodzenia na 0.6 bara w czasie jazdy?

Sie poprawie 
BTW doladowanie jest ponizej serii
BTW doladowanie jest ponizej serii
- Od: 1 gru 2011, 12:31
- Posty: 410
- Skąd: Gdańsk
- Auto: RX8
Sąsiad napisał(a):BTW doladowanie jest ponizej serii
Ale jest inna turbina, o ile się nie mylę... Prosty przykład: mój RX w serii dmucha 0.7 bara i osiąga ~240 KM. Ja na HX50 przy 0.6 bara miałem 360 KM. Skąd 120 KM o ile doładowanie było mniejsze? Ano wielkość turbiny ma znaczenie.
bardzo ciekawy projekt
czekam na jakis wykresik i wyniki strojenia
czekam na jakis wykresik i wyniki strojenia
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Pit dobrze mówi, zasada ta sama jak przy np. zwężkach do homologacji rajdowych, decydująca jest średnica wlotu do turbiny, a różnice z 30mm na 32mm to przyrost sporej liczy koni dla wielu silników i sporo momentu przy podobnym doładowaniu. Ale jestem ciekaw co to autko pokaże "na gotowo", bravo oj bravo za całokształt.
Dziekowac 
Na gotowo bedzie skrecac, przyspieszac, hamowac i wygladac
Na gotowo bedzie skrecac, przyspieszac, hamowac i wygladac
- Od: 1 gru 2011, 12:31
- Posty: 410
- Skąd: Gdańsk
- Auto: RX8
Pit napisał(a):w serii dmucha 0.7 bara i osiąga ~240 KM. Ja na HX50 przy 0.6 bara miałem 360 KM. Skąd 120 KM o ile doładowanie było mniejsze? Ano wielkość turbiny ma znaczenie.
Grzesiu napisał(a):Pit dobrze mówi, zasada ta sama jak przy np. zwężkach do homologacji rajdowych, decydująca jest średnica wlotu do turbiny,
Można to jakoś wytłumaczyć? Na moje mgliste wyczucie, nie trzyma się to kupy.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Pit napisał(a):w serii dmucha 0.7 bara i osiąga ~240 KM. Ja na HX50 przy 0.6 bara miałem 360 KM. Skąd 120 KM o ile doładowanie było mniejsze? Ano wielkość turbiny ma znaczenie.
Pit ma rację
Ano specjalnie nie ma tu co tłumaczyć
Chyba dalej nie rozumiem tego. Czy chodzi o to, że większa turbina mimo ustawionego mniejszego maksymalnego doładowania generuje większe ciśnienie przy obrotach silnika odpowiednich dla maksymalnej mocy?
the right man in the wrong place...
Dokładnie coś takiego
Tak na logikę, dużo silniejszy człowiek użyje mniej wysiłku do podniesienia ciężaru większego o 10 kg od człowieka, który Pudzianem nie jest i podnosi lżejszy przedmiot 
radzi89 napisał(a):Tak na logikę, dużo silniejszy człowiek użyje mniej wysiłku do podniesienia ciężaru większego o 10 kg od człowieka, który Pudzianem nie jest i podnosi lżejszy przedmiot
Jeśli podnoszą ten sam ciężar, to na logikę użyją tyle samo wysiłku (energii)
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Chyba dalej nie rozumiem tego. Czy chodzi o to, że większa turbina mimo ustawionego mniejszego maksymalnego doładowania generuje większe ciśnienie przy obrotach silnika odpowiednich dla maksymalnej mocy?
doladowanie to ciśnienie
http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbo_tech_basic
http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbo_tech_advanced
http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbo_tech_expert
Jak się z tym zaznajomisz to pewnie zrozumiesz
Paweł napisał(a): Dlatego nie pasuje mi powyższy opis.
To miało być czysto obrazowe podejście
Technicznie wyjaśnione w linkach onyxa
onyx napisał(a):Dlatego na mapach turbosprężarek nie ma podawanego na osiach ciśnienia doładowania a ilość powietrza w jednostce czasu.
To chyba rozumiem – docelowe doładowanie zależy od pojemności silnika i obrotów.
Nawiązując do konkretnego przykładu Piotra – czy fabryczna sprężarka dając 240 KM generuje większe ciśnienie, niż HX50 przy 360 KM?
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości