Mazda MX-3 EC BP Turbo '92

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez michaelB » 2 maja 2013, 11:35

Pytanie z innej beczki: wie ktoś czy tylne wahacze (wzdłużne i poprzeczne) w Mx3 1,6 sohc i 1,8 V6 (1992r.) są takie same? Chcę zamówić tuleje poliuretanowe tylko firma pisze, że pasują do 1,8 V6. Podejrzewam, że to może być to samo, ale wolę się upewnić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Szyna » 2 maja 2013, 15:56

Wzdłużne w wersji V6 są pełne zrobione z profila, a w 1.6 prawdopodobnie są zrobione z C'ownika, sa przez to lżejsze i mniej sztywne :P Co do poprzecznych to chyba to samo ;) Ale gumy powinny pasować mimo wszystko bo wymiary się nie zmieniają ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 maja 2013, 13:52

Jeszcze dzień , jeszcze dwa i już nie będzie zawalidorga .
Widziałem juz nowe sprzegło EXEDY, szkoda że nie udało się go włożyć przed zlotem wtedy
to by dopiero jechało :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez michaelB » 15 maja 2013, 19:48

Info z frontu walki: nowe sprzęgło exedy komplet z KL'a (tarcza, docisk, łożysko) założone. Według informacji jakie znalazłem w necie trzeba do tego skrócić wysprzęglik. A okazało się że trzeba go przedłużyć :) Tak też zrobił mój mechanik. Efekt jest taki że póki co sprzęgło łapie wysoko, a co najgorsze że uślizg jest praktycznie od razu po przekroczeniu ok. 3 tys. o turbie nie mówiąc w ogóle. Krótko mówiąc gorzej niż oryginał i tak być nie może. Zrobiłem 50 km jeżdżąc spokojnie żeby może się ułożyło, ale nic nie dało. Jutro mechanik skróci ciut wysprzęglik żeby łapało niżej, choć nie wiem czy to coś pomoże w całej sytuacji. Pytanie do mądrych głów co jest nie tak? Sprzęgło z KL'a może nie pasuje/nie leży jak powinno, problem z wysprzęglikiem, popsute sprzęgło? Radźcie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez jackkpl » 15 maja 2013, 19:57

Docisk z kl ,a cala reszta seria z bp i wsyzstko gra jak nalezy. Docisk ma wieksze sprezyny, dlatego trzeba troche skrocic wysprzeglik, bo inaczej jest ciagle lekko wysprzeglone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez michaelB » 15 maja 2013, 21:18

A tarcza z 2,5 jest w jakiś sposób przeciwwskazana? Jest większa o 2,5cm, więc powinno być chyba lepiej. Mieści się na styk, ale to chyba bez znaczenia.
Ostatnio edytowano 18 maja 2013, 11:12 przez michaelB, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez jackkpl » 15 maja 2013, 21:43

ja osobiscie sprawdzalem docisk z kl-a na seryjnym sprzegle bp, wiec jesli tarcza ma podobna grubosc, to nie powinno byc problemu. ale u mnie na nowej tarczy sprzegla i docisku za 50zl (uzywka), auto nawet od niechcenia piszczalo na 2-ce (jak uczylem sie uzywac nowego sprzegla)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez michaelB » 18 maja 2013, 11:07

Wysprzęglik skrócony, przejechałem póki co ledwie 10 km, ale idzie dobrze na każdym biegu :D dzięki jackkpl za pomoc. Mam nadzieję, że problem sprzęgła został rozwiązany. Czekam na paczkę z poliuretanami na tył.

Edit:
Paczka z Deuter'a, montaż wkrótce
Obrazek

Za nim auto pojedzie na strojenie zostanie zrobiony nowy kompletny wydech przelotowy z kwasówki 2,5 cala na 2 tłumikach RM Motors (dzisiaj dopiero doszła paczka)
Obrazek

A sprzęgło z KL'a trzyma bardzo dobrze <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez michaelB » 3 lip 2013, 14:40

Sorry za posta pod postem, ale trzeba odświeżyć temat.
Wydech zrobiony bardzo pro, cały z nierdzewki w przelocie 60 mm na 2 tłumikach. Tylna belka wypiaskowana i pomalowana proszkowo w czarny mat. Poliuretany wleciały na wahacze wzdłużne, poprzeczne i stabilizator. Wydawało się, że niektóre tuleje są za duże i nie wejdą, ale weszło pięknie. Nie zdążyłem cyknąć foty, bo już zjechała z podnośnika, ale na pewno jeszcze zrobię. Rozwiązany został dodatkowo problem wpadającego lewarka. 20-sto letnia guma, która jako jedyna trzyma lewarek w kabinie :) już dawno straciła właściwości, a nowej chyba się nie da dostać. Założyłem całe cięgno z ową gumą od DARO MAZDA 323, było w lepszym stanie i dodatkowo został obspawany od dołu metalowy kołnierz, tam gdzie siedzi lewarek, tak żeby guma nie mogła się wysunąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez tekkenfan » 3 lip 2013, 15:16

michaelB napisał(a):Za nim auto pojedzie na strojenie zostanie zrobiony nowy kompletny wydech przelotowy z kwasówki 2,5 cala


michaelB napisał(a):Wydech zrobiony bardzo pro, cały z nierdzewki w przelocie 60 mm na 2 tłumikach


No to w końcu masz 2,25 czy 2,5 cala?
Jak ten mniejszy to czemu tak przytkałeś wydech?

Skoro sprzęgło masz już ogarnięte to na ile zamierzasz stroić? Celujesz w jakieś moce?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez michaelB » 3 lip 2013, 15:58

Tłumiki są 63,5 mm (2,5 cala), a rury 60 mm (2,36 cala). Dźwięk jest bardzo przyjemny, nie za głośno. Generalnie ile damy boostu zależy ode mnie, ale myślę żeby dać 0,5-0,6 bara i około 200 KM by styknęło. Jak myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez tekkenfan » 3 lip 2013, 17:18

Trzeba już było dać 2,5 po całości byłby lepszy floł :D

michaelB napisał(a):myślę żeby dać 0,5-0,6 bara i około 200 KM by styknęło. Jak myślicie?

Jak na moje to za mało, tym bardziej że sam tego stroić nie będziesz i w razie niezadowolenia będziesz uziemiony z tym setupem na dłużej :P.
Daj jakieś 0,8 tak żeby chociaż ze 230-240 było :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Capazo » 5 sie 2013, 10:02

tekkenfan napisał(a):Trzeba już było dać 2,5 po całości byłby lepszy floł :D


Tam bedzie tylko 200km to nie supry gdzie maja po 1xxx KM i wydechy po 4 cale. Bez przesady. Widze ze konkurs na najwiekszy wydech dosiega tez mazdy :(
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 5 sie 2013, 10:24

Też jestem zdania, że 2,5 będzie dobry :) EGT będzie na pewno niższe niż przy czymś węższym – to nie NA, gdzie zbyt mocne rozluźniony wydech nam wpłynie negatywnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 5 sie 2013, 13:01

onyx napisał(a):to nie NA, gdzie zbyt mocne rozluźniony wydech nam wpłynie negatywnie ;)


Ups sry nie zauwazylem ze to T a nie NA... hehe ah te slonce <faja>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 5 sie 2013, 13:40

Capazo napisał(a): hehe ah te slonce <faja>


<lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez michaelB » 30 wrz 2013, 23:58

Słoneczny weekend zaowocował wypadem do Włoszczowej do kolegi przema72 na poprawki instalacji i długo oczekiwane strojenie. Wreszcie auto dostało się we właściwe ręce. Przema ogarnął w parę godzin masę rzeczy m.in. podłączenie obiegu chłodzenia do turbo, montaż podstawki filtra (która wcześniej ciekła) + czujnika ciśnienia oleju, poprawa spływu oleju, zrobienie restryktora na przewodzie olejowym, korekta wężyków od podciśnień, wywalenie lambdy itd. Silnik zalaliśmy olejem Valvoline VR1 10W60. Na drugi dzień ogarnięte strojenie, finalnie tak jak zakładaliśmy 0,6 bara. Wszystko według mnie wykonane bardzo pro, przema zna się na rzeczy, także raz jeszcze podziękowania. Myślę, że na wiosnę przygotujemy się i pójdziemy dalej z boostem <diabełek>
Foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Capazo » 1 paź 2013, 00:12

Nooo wkoncu ogarniete!! To kiedy pierwsza hamka? Chwal sie.. <czarodziej>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez tekkenfan » 1 paź 2013, 00:16

Dokładnie o to samo miałem spytać :D.
Trochę Ci to zeszło ale ważne żeby było zrobione dobrze a nie na szybkiego.
Jak wrażenia? Gniecie w fotel? Mierzyłeś jakieś czasy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Capazo » 1 paź 2013, 00:22

tekkenfan napisał(a):Gniecie w fotel?


Cos mi sie wydaje ze gniecie co innego <faja> bo to tak zapier... <diabełek>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy