Mazda MX-3 EC BP Turbo '92
Pytanie z innej beczki: wie ktoś czy tylne wahacze (wzdłużne i poprzeczne) w Mx3 1,6 sohc i 1,8 V6 (1992r.) są takie same? Chcę zamówić tuleje poliuretanowe tylko firma pisze, że pasują do 1,8 V6. Podejrzewam, że to może być to samo, ale wolę się upewnić.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Wzdłużne w wersji V6 są pełne zrobione z profila, a w 1.6 prawdopodobnie są zrobione z C'ownika, sa przez to lżejsze i mniej sztywne
Co do poprzecznych to chyba to samo
Ale gumy powinny pasować mimo wszystko bo wymiary się nie zmieniają 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Jeszcze dzień , jeszcze dwa i już nie będzie zawalidorga .
Widziałem juz nowe sprzegło EXEDY, szkoda że nie udało się go włożyć przed zlotem wtedy
to by dopiero jechało
Widziałem juz nowe sprzegło EXEDY, szkoda że nie udało się go włożyć przed zlotem wtedy
to by dopiero jechało
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Info z frontu walki: nowe sprzęgło exedy komplet z KL'a (tarcza, docisk, łożysko) założone. Według informacji jakie znalazłem w necie trzeba do tego skrócić wysprzęglik. A okazało się że trzeba go przedłużyć
Tak też zrobił mój mechanik. Efekt jest taki że póki co sprzęgło łapie wysoko, a co najgorsze że uślizg jest praktycznie od razu po przekroczeniu ok. 3 tys. o turbie nie mówiąc w ogóle. Krótko mówiąc gorzej niż oryginał i tak być nie może. Zrobiłem 50 km jeżdżąc spokojnie żeby może się ułożyło, ale nic nie dało. Jutro mechanik skróci ciut wysprzęglik żeby łapało niżej, choć nie wiem czy to coś pomoże w całej sytuacji. Pytanie do mądrych głów co jest nie tak? Sprzęgło z KL'a może nie pasuje/nie leży jak powinno, problem z wysprzęglikiem, popsute sprzęgło? Radźcie 
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Docisk z kl ,a cala reszta seria z bp i wsyzstko gra jak nalezy. Docisk ma wieksze sprezyny, dlatego trzeba troche skrocic wysprzeglik, bo inaczej jest ciagle lekko wysprzeglone.
A tarcza z 2,5 jest w jakiś sposób przeciwwskazana? Jest większa o 2,5cm, więc powinno być chyba lepiej. Mieści się na styk, ale to chyba bez znaczenia.
Ostatnio edytowano 18 maja 2013, 11:12 przez michaelB, łącznie edytowano 1 raz
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
ja osobiscie sprawdzalem docisk z kl-a na seryjnym sprzegle bp, wiec jesli tarcza ma podobna grubosc, to nie powinno byc problemu. ale u mnie na nowej tarczy sprzegla i docisku za 50zl (uzywka), auto nawet od niechcenia piszczalo na 2-ce (jak uczylem sie uzywac nowego sprzegla)
Wysprzęglik skrócony, przejechałem póki co ledwie 10 km, ale idzie dobrze na każdym biegu
dzięki jackkpl za pomoc. Mam nadzieję, że problem sprzęgła został rozwiązany. Czekam na paczkę z poliuretanami na tył.
Edit:
Paczka z Deuter'a, montaż wkrótce

Za nim auto pojedzie na strojenie zostanie zrobiony nowy kompletny wydech przelotowy z kwasówki 2,5 cala na 2 tłumikach RM Motors (dzisiaj dopiero doszła paczka)

A sprzęgło z KL'a trzyma bardzo dobrze
Edit:
Paczka z Deuter'a, montaż wkrótce

Za nim auto pojedzie na strojenie zostanie zrobiony nowy kompletny wydech przelotowy z kwasówki 2,5 cala na 2 tłumikach RM Motors (dzisiaj dopiero doszła paczka)

A sprzęgło z KL'a trzyma bardzo dobrze

seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Sorry za posta pod postem, ale trzeba odświeżyć temat.
Wydech zrobiony bardzo pro, cały z nierdzewki w przelocie 60 mm na 2 tłumikach. Tylna belka wypiaskowana i pomalowana proszkowo w czarny mat. Poliuretany wleciały na wahacze wzdłużne, poprzeczne i stabilizator. Wydawało się, że niektóre tuleje są za duże i nie wejdą, ale weszło pięknie. Nie zdążyłem cyknąć foty, bo już zjechała z podnośnika, ale na pewno jeszcze zrobię. Rozwiązany został dodatkowo problem wpadającego lewarka. 20-sto letnia guma, która jako jedyna trzyma lewarek w kabinie
już dawno straciła właściwości, a nowej chyba się nie da dostać. Założyłem całe cięgno z ową gumą od DARO MAZDA 323, było w lepszym stanie i dodatkowo został obspawany od dołu metalowy kołnierz, tam gdzie siedzi lewarek, tak żeby guma nie mogła się wysunąć.
Wydech zrobiony bardzo pro, cały z nierdzewki w przelocie 60 mm na 2 tłumikach. Tylna belka wypiaskowana i pomalowana proszkowo w czarny mat. Poliuretany wleciały na wahacze wzdłużne, poprzeczne i stabilizator. Wydawało się, że niektóre tuleje są za duże i nie wejdą, ale weszło pięknie. Nie zdążyłem cyknąć foty, bo już zjechała z podnośnika, ale na pewno jeszcze zrobię. Rozwiązany został dodatkowo problem wpadającego lewarka. 20-sto letnia guma, która jako jedyna trzyma lewarek w kabinie
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
michaelB napisał(a):Za nim auto pojedzie na strojenie zostanie zrobiony nowy kompletny wydech przelotowy z kwasówki 2,5 cala
michaelB napisał(a):Wydech zrobiony bardzo pro, cały z nierdzewki w przelocie 60 mm na 2 tłumikach
No to w końcu masz 2,25 czy 2,5 cala?
Jak ten mniejszy to czemu tak przytkałeś wydech?
Skoro sprzęgło masz już ogarnięte to na ile zamierzasz stroić? Celujesz w jakieś moce?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Tłumiki są 63,5 mm (2,5 cala), a rury 60 mm (2,36 cala). Dźwięk jest bardzo przyjemny, nie za głośno. Generalnie ile damy boostu zależy ode mnie, ale myślę żeby dać 0,5-0,6 bara i około 200 KM by styknęło. Jak myślicie?
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Trzeba już było dać 2,5 po całości byłby lepszy floł 
Jak na moje to za mało, tym bardziej że sam tego stroić nie będziesz i w razie niezadowolenia będziesz uziemiony z tym setupem na dłużej
.
Daj jakieś 0,8 tak żeby chociaż ze 230-240 było
michaelB napisał(a):myślę żeby dać 0,5-0,6 bara i około 200 KM by styknęło. Jak myślicie?
Jak na moje to za mało, tym bardziej że sam tego stroić nie będziesz i w razie niezadowolenia będziesz uziemiony z tym setupem na dłużej
Daj jakieś 0,8 tak żeby chociaż ze 230-240 było

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):Trzeba już było dać 2,5 po całości byłby lepszy floł
Tam bedzie tylko 200km to nie supry gdzie maja po 1xxx KM i wydechy po 4 cale. Bez przesady. Widze ze konkurs na najwiekszy wydech dosiega tez mazdy
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
onyx napisał(a):to nie NA, gdzie zbyt mocne rozluźniony wydech nam wpłynie negatywnie
Ups sry nie zauwazylem ze to T a nie NA... hehe ah te slonce
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Słoneczny weekend zaowocował wypadem do Włoszczowej do kolegi przema72 na poprawki instalacji i długo oczekiwane strojenie. Wreszcie auto dostało się we właściwe ręce. Przema ogarnął w parę godzin masę rzeczy m.in. podłączenie obiegu chłodzenia do turbo, montaż podstawki filtra (która wcześniej ciekła) + czujnika ciśnienia oleju, poprawa spływu oleju, zrobienie restryktora na przewodzie olejowym, korekta wężyków od podciśnień, wywalenie lambdy itd. Silnik zalaliśmy olejem Valvoline VR1 10W60. Na drugi dzień ogarnięte strojenie, finalnie tak jak zakładaliśmy 0,6 bara. Wszystko według mnie wykonane bardzo pro, przema zna się na rzeczy, także raz jeszcze podziękowania. Myślę, że na wiosnę przygotujemy się i pójdziemy dalej z boostem
Foty:




Foty:



seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Nooo wkoncu ogarniete!! To kiedy pierwsza hamka? Chwal sie.. 

Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Dokładnie o to samo miałem spytać
.
Trochę Ci to zeszło ale ważne żeby było zrobione dobrze a nie na szybkiego.
Jak wrażenia? Gniecie w fotel? Mierzyłeś jakieś czasy?
Trochę Ci to zeszło ale ważne żeby było zrobione dobrze a nie na szybkiego.
Jak wrażenia? Gniecie w fotel? Mierzyłeś jakieś czasy?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):Gniecie w fotel?
Cos mi sie wydaje ze gniecie co innego

Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości