Mazda MX-3 EC BP Turbo '92

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Marcin1mazda » 30 cze 2012, 00:45

MariuS napisał(a):jednego strzału byłem nawet naocznym świadkiem :D


Hehe :) Dokładnie :)

Człowiek uczy się na własnych błędach, niestety. Dzięki temu biały gtx śmiga i ma się bardzo dobrze, a skrzynia jest w świetnej kondycji :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez tekkenfan » 29 wrz 2012, 12:17

i co jest już 0.5 bara?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Boris86 » 30 wrz 2012, 00:21

Marcin1mazda napisał(a):Proponuję wrzucić skrzynie na stół, rozebrać, wymienić satelity, zaspawać trzpienia na którym latają satelity( on w 95% przypadków jest winowajcą wybuchów skrzyni, zrobiłem tak w gtxie i przy 170km wytrzymuje strzały ze sprzęgła z 1 i 2-ki ) a wiem coś o tym bo za%$#@łem chyba najwięcej skrzyń w GT na tym forum ;–)

Wymienić satelity na nowe? czy na jakie?
Jak skręcało takie FWD po zaspawaniu różnicówki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez michaelB » 9 paź 2012, 08:37

Odświeżę trochę temat. Sprzęgło Aisin'a przestało trzymać, więc wymienione zostało na zestaw Valeo. Założenie było żeby wytrzymało strojenie, a nie wytrzymało nawet tygodnia bez katowania szczególnego. Podobno jest ktoś w Warszawie kto nabija organiki czy kewlary, Wróbel? Ma ktoś może namiary oraz który rodzaj wybrać? I podobno docisk z KL'a do tego. Pasuje P&P czy trzeba przerabiać coś? Z góry dzięki za podpowiedzi.
A oprócz mechaniki to jak wcześniej wspominałem, zdecydowałem się na powrót do ori zderzaka na tył.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez tekkenfan » 9 paź 2012, 09:13

No to ładnie żeś skatował skoro nowe sprzęgło się poddało :D Jak pierwsze wrażenia z 0.5 bara? Kiedy turbina u Ciebie zaczyna pompować?
Docisk z KLa pasuje prawie P&P bo trzeba jeżeli dobrze pamiętam skrócić wysprzęglik ale nie wiem o ile.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 9 paź 2012, 10:00

jackkpl gdzieś opisywał co trzeba zrobić żeby założyc docisk z KL do skrzyni od BP DOHC ale nie pamiętam w którym poście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 9 paź 2012, 10:09

tekkenfan napisał(a):skrócić wysprzęglik ale nie wiem o ile

:P, można też dać tarczę z KL o 225 ale podobno były z nią jakieś problemy i teraz do KLek idą 215 tak jak u nas.

Edit:
djakob napisał(a):nowy komplet sprzęgła EXEDY z dociskiem od KL (skrócony bolec na wysprzęgliku o 1cm)

:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 9 paź 2012, 12:23

Wójek Google wpisz sprzęgła wórbel albo regeneracja i znajdzie, pogadaj z nim powie ci czy lepiej kevlar czy organik, tarcza od KLa ma 225mm, podejrzewam że jakbyś miał cały kpl od KLa (jak wejdzie tarcza) to by wytrzymywał 0.5 bara, ja jak nabijałem okładziny do spieka to pamietam że Radzikowski chciał 150 zł więcej :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mx6sc » 9 paź 2012, 16:54

organiczne to tak na prawdę takie seryjne tylko na przyzwoitych a nie budżetowych materiałach :)
kevlar szybciej "klei" ale w eksploatacji nie odbiega od serii ja bym poszedł w tę stronę bo szkoda roboty <spoko>
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez mlody1921 » 9 paź 2012, 17:23

Ciekawe jaka jest różnica w przenoszeniu momentu Spiek a Kevlar bo na spieku fajnie było na początku a jak sie dotarł lipa, czuć że przy ruszaniu skrzynia ma niezłą orke, a co dopiero przy strzale ze sprzęgła
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez michaelB » 9 paź 2012, 23:51

U mnie ciągle 0,4 bara, podciagniemy przy strojeniu. Ok, to robimy zestaw kevlar + docisk KL'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Marcin1mazda » 15 paź 2012, 01:29

Boris86 napisał(a):Wymienić satelity na nowe? czy na jakie?

Nówki, fabryczne nówki..
Boris86 napisał(a):Jak skręcało takie FWD po zaspawaniu różnicówki?
Nie ingerujesz spawem w różnicówkę, tylko w trzpienia na którym obracają sie 2 małe satelitki( główne ) które podają moc na duże satelity, które zaś napędzają koła :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Boris86 » 15 paź 2012, 19:56

Rozumiem że zaspawuje tak zeby sie nie ruszały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Marcin1mazda » 16 paź 2012, 00:00

Boris86 napisał(a):Rozumiem że zaspawuje tak zeby sie nie ruszały?

Dokładnie! – W praktyce stosują zawleczkę rurkową, która przy dużym napierdalaniu poddaje się, przez co trzpień pracuje i po jakimś czasie obcina ową zawleczkę, wysuwając się i robiąc dziurę w skrzyni. Wiem o tym bo zabiłem najwięcej skrzyń w gt, po czym postanowiłem sie tego nauczyć. Wiesiu robił mi remont skrzyni gtx-a 3razy ii za każdym razem wybuchała, złożyłem sam na zaspawanym trzpieniu i wytrzymuje katowanie jakich inne skrzynie nie wytrzymywały. A mojego gtx-a, który miał ok. 180km i 920kg sprzedałem ze skrzynią z 1,6 sohc(bf) i ze sprzęgłem z 1,8 sohc. ( oczywiście zrobiłem przegląd skrzyni i zaspawałem trzpienia) Jakby ktoś chciał, to mam różnicówkę z ba 1,8 złożoną na zdrowych satelitach i z zaspawanym trzpieniem do sprzedania za symboliczne, 150zł... :) Pasuje go GT :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez michaelB » 16 paź 2012, 17:20

Czekaj, czekaj jestem zainteresowany :) Czyli masz całą skrzynię od ba z zaspawanym trzpieniem za 150zł i to pasuje bez przeróbek? A jak ze sprzęgłem? Normalne z gt musi być? Bo planuję dać docisk z KL'a no i tarczę z gt obitą kevlarem. Da radę to poskładać do kupy? Czy rzeźba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Marcin1mazda » 16 paź 2012, 18:42

Mam sam mechanizm różnicowy, nie całą skrzynie. Skrzynie ostatnio .....na złom, bo pół roku leżała..


---EDIT--- PHM
Nie uzywamy wylgaryzmow
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Boris86 » 16 paź 2012, 22:42

Odbierając już jednej z satelit możliwość obracania się, zmieniamy mechanizm różnicowy w sztywną oś. Jak Ci się jeździło z taką skrzynią w FWD?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Marcin1mazda » 16 paź 2012, 23:38

Boris86 napisał(a):Rozumiem że zaspawuje tak zeby sie nie ruszały?

Błąd w sztuce, na końcu bez "y" bo mowa o trzpieniu a nie o satelitach ;)


Boris86 napisał(a):Odbierając już jednej z satelit możliwość obracania się, zmieniamy mechanizm różnicowy w sztywną oś. Jak Ci się jeździło z taką skrzynią w FWD?


Nie odbierasz żadnej satelicie możliwości obracania się..

Przestudiuj skrzynie, to się dogadamy :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Boris86 » 17 paź 2012, 00:00

Nie nie... przestudiuj to co odpisujesz. Bo siejesz zamieszanie
Marcin1mazda napisał(a):
Boris86 napisał(a):Rozumiem że zaspawuje tak zeby sie nie ruszały?

Dokładnie!

Marcin1mazda napisał(a): Boris86 napisał(a):Rozumiem że zaspawuje tak zeby sie nie ruszały?
Błąd w sztuce, na końcu bez "y" bo mowa o trzpieniu a nie o satelitach ;)

Boris86 napisał(a):Odbierając już jednej z satelit możliwość obracania się, zmieniamy mechanizm różnicowy w sztywną oś. Jak Ci się jeździło z taką skrzynią w FWD?

Nie odbierasz żadnej satelicie możliwości obracania się..

Przestudiuj skrzynie, to się dogadamy :)


Ja pytam. Ty odpisujesz. Ja dopytuje dalej bo z tego co odpisałeś wynika to że mechanizm będzie zblokowany, a ty na poprzednie pytanie odpowiadasz inaczej i każesz mi coś przestudiować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez tekkenfan » 17 paź 2012, 00:30

z tego co ja się doczytałem i rozumiem to zaspawujesz pin "prowadzący" 2 małych satelitek. W ten sposób satelity nie wypadną ze swojej osi, jednocześnie nie tracimy w żaden sposób fabrycznych parametrów skrętu itp.
Obrazek

Tyle, że jak na moje nie jest to rozwiązanie gwarantujące, że nie uszkodzimy różnicówki bo zęby w satelitach i tak mogą się ukruszyć co w końcu skończy się ich wymianą ale na pewno wydłuży to ich żywotność.

aaa i takie pytanie: z jakiego materiału jest wykonany ten koszyczek na satelity?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy