Mazda RX-7 FD 13B-REW '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez piwo » 22 gru 2011, 17:53

o ja sie spytam Pit jak geometria u ciebie zwlaszcza (roz)zbieznosci przod tyl
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Pit » 22 gru 2011, 18:16

piwo napisał(a):o ja sie spytam Pit jak geometria u ciebie zwlaszcza (roz)zbieznosci przod tyl

Piwo, wartości Ci nie podam. Zgodnie z fabrycznymi nastawami (w kwietniu ustawiałem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez piwo » 22 gru 2011, 20:59

bo taki driftowoz to moge sie zalozyc ze ma mocno tyl rozbiezny i przod pewnie tez . u ciebei zeby cwiary lepiej wychodzily to tyl bym zbiezny zrobil tak z +20 minut na strone
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez sly » 21 lut 2012, 01:20

Odgrzeje trochę kotleta bo coś tu tak ucichło.

Pit auto z racji na pogodę zapadło w sens zimowy, ale pewnie coś tam dłubiesz.
Uchylisz rąbka tajemnicy jakie plany na ten sezon?? Bo w tamtym z tego co pamiętam to 5 z przodu i prawie się udało.
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez Pit » 21 lut 2012, 09:44

sly napisał(a):Pit auto z racji na pogodę zapadło w sens zimowy, ale pewnie coś tam dłubiesz.
Uchylisz rąbka tajemnicy jakie plany na ten sezon?? Bo w tamtym z tego co pamiętam to 5 z przodu i prawie się udało.

Zgadza się, samochód śpi sobie spokojnie w garażu. Czasu na niego z każdym miesiącem coraz mniej... Ja z kolei aspiracji zaistnienia na siłę nie posiadam – stąd temat śpi z samochodem, i dobrze. Skoro jednak pytasz – odpowiem... Zbudowałem z włókna i żywicy trzymadełko wskaźnika AFR'u w oparciu o obudowę centralnego głośnika na konsoli. Teraz buduję słupek z miejscem na wskaźniki w oparciu o oryginalny. Zdjęcia poniżej pod tekstem (...) Co do planów – te z reguły mają to do siebie, że z ich realizacją bywa różnie, ale chciałbym w tym roku ogarnąć wnętrze, zrobić porządek z elektryką w kabinie, podłączyć wspomaganie kierownicy. W sprawach "podmaskowych" – jakoś na początku sezonu wyjadę i przestroję zakres 1.25 – 1.4 bara + zapłon. To chyba tyle.

Miejsce na zegar AFR
d1.jpg
d2.jpg
d3.jpg
d4.jpg
d5.jpg
d5.jpg
d6.jpg
d7.jpg
d8.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez ravestation » 21 lut 2012, 15:05

to wygląda jak OEM, good job man!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez Fiveopac » 22 lut 2012, 00:19

Nawet niezle to wyszlo, moze nie bedzie juz chociaz wypadac :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez karoll.30 » 22 lut 2012, 00:27

Wyszło całkiem ciekawie
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 14:01
Posty: 16
Auto: MAZDA 323 BG GT

Postprzez mckoper » 22 lut 2012, 00:40

Baja. Zrobisz mi też takie? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez D4NI3L » 11 cze 2012, 12:30

Słupek już zamontowany? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Pit » 11 cze 2012, 22:22

D4NI3L napisał(a):Słupek już zamontowany? :)

Słupek też. Z ważniejszych rzeczy zamontowana po odbudowie jest (właśnie wyszedłem z garażu) turbina, którą całkiem niedawno zamordowałem z zimną krwią przy strojeniu ;) Turbinę odbudowaliśmy z Five'em sami – w przydomowym garażu w mocnym niedostatku narzędziowym :) Amerykanie odbudowując (Holset'y szczególnie) mają w nosie wyważenie, ja jednak po złożeniu i naznaczeniu położenia wałka do śmigła kompresora – dałem HX'a do wyważenia (+200 zł). Turbin wcześniej nie odbudowywaliśmy – to nowy skill do kolekcji (...) Koszt zestawu naprawczego (identycznego ze stosowanym przez Cartur) to 220 zł z przesyłką, chwile zabawy z nową układanką – bezcenne :D Turbina dziś przetestowana rundką po okolicy – na razie trzyma olej :)
Ostatnio edytowano 11 cze 2012, 22:26 przez Pit, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 11 cze 2012, 22:25

I to właśnie w Holsetach jest [tiiit] :) Następną sprężarką będzie Holset, tyle że trochę mniejszy <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Pit » 11 cze 2012, 22:28

onyx napisał(a):I to właśnie w Holsetach jest [tiiit] :) Następną sprężarką będzie Holset, tyle że trochę mniejszy <zawstydzony>

Banalna jest. Trzeba mieć tylko kosmicznie małe i dłuuugie szczypce do seger'ów. Hehe :) Następnym razem chcę w ramach testu z premedytacją mieć gdzieś wyważanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 12 cze 2012, 11:10

Az sie prosi o fotorelacje :d olej puszczala? Moze restrykcja za duza?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 12 cze 2012, 11:33

mlody1921 napisał(a):Az sie prosi o fotorelacje :d olej puszczala? Moze restrykcja za duza?

Własnie w ferworze walki nie cyknąłem fotek z przebiegu prac... Mam kilka tylko po zdjęciu muszli, ale to najmniej istotne jest. Generalnie – robiliśmy ściśle wg serwisówki Holset'a. Proces złożenia – mając wspomniane szczypce – trwałby jakieś 15 minut. Bez nich – jakąś godzinkę.

Nie mam własnie pomysłu co do przyczyny awarii. Turbina nie straciła sprawności, pompowała do końca normalnie. Na wolnych obrotach (bez obciążenia) RX był parowozem, nic nie było widać za nim, a czuć przecudny zapach smażonego oleju :) Pod obciążeniem dymienie zanikało. Restrykcja jest taka, jaką i amerykanie i kumple Lukstera z nim samym stosowali w HX'ach z powodzeniem (2 mm)... Różnicą u mnie jest trochę bardziej gęsty olej – teraz będę trochę dłużej go rozgrzewał (zaopatrzyłem się w zegarek temperatury) przed jazdą na obciążeniu.... Może zbyt wysokie obroty przy odpalaniu, może za twarda sprężyna w BOV'ie – chociaż to takie trochę niewyobrażalne przyczyny... Jednym słowem – nie mam zielonego pojęcia, czemu zdechła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez siegu » 26 cze 2012, 17:45

W końcu miałem okazję zasmakować próbki możliwości białej "Bestii" z pozycji pasażera. Wrażenia spore i jak najbardziej pozytywne, aż strach pomyśleć co to będzie przy pełnych możliwościach <diabełek>. Dziękuję za urozmaicenie Niedzielnego popołudnia Panie Piotrze :) oraz polecam się na przyszłość :D .
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Pit » 27 cze 2012, 08:51

siegu napisał(a):Wrażenia spore...

Proszę Cię.... jeździliśmy głównie na podciśnieniu z miejskimi prędkościami, raz dopuściłem do 0,2 czy 0,3 bara tylko... Lepszy efekt jest przy wyższych prędkościach, gdy wskazówka doładowania mija 1 bar ;)

siegu napisał(a):...oraz polecam się na przyszłość :D .

Chętnie wykorzystam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Barthez » 27 cze 2012, 10:46

Pit napisał(a): jeździliśmy głównie na podciśnieniu ..... Lepszy efekt jest przy wyższych prędkościach, gdy wskazówka doładowania mija 1 bar

nie boisz się że będzie zasysać włazy od studzienek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Pit » 27 cze 2012, 12:00

Barthez napisał(a):nie boisz się że będzie zasysać włazy od studzienek?

Spokojnie Bartek, nic nie będziemy zasysać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez julek » 12 lip 2012, 23:37

o kurde gratuluje Madzi jest piekna! ciekawi mnie tylko ile potrzebuje do setki??? wyrobi sie z 4,5 sec?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy