626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez pinky » 31 sty 2011, 21:46

Przejrzyj sobie to zestawienie, potem w cartest i zobaczysz która opcja najlepsza: protegefaq.net
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Rafał_ » 31 sty 2011, 22:01

Jacek176 napisał(a):Zanim się jeszcze bardziej napuszysz to proponuję przeczytać kilka postów wcześniej od czego zaczęła się dyskusja. Chodziło mi tylko o to, że czasy z Piotrkowa są mało wiarygodne bo wszystkim wyszły podejrzanie kiepskie.

Wiesz, że czasy z Piotrkowa są mało wiarygodne a porównujesz je z czasami z Sochaczewa
:| . Nikt się nie napusza :P

Lukas dzięki za szybką wysyłkę korka :) .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Marcin1mazda » 31 sty 2011, 22:23

Panowie Ja pozwolę sobie przytoczyć tylko jeden przykład czasów z Piotrkowa, żeby koledze mega OT nie robić...
FeniX Mps6 – Fmic
I czas najlepszy 14,6... I to ma być słaby czas ?
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Jacek176 » 31 sty 2011, 22:26

jarek.ZE napisał(a):Wiesz, że czasy z Piotrkowa są mało wiarygodne a porównujesz je z czasami z Sochaczewa :|

Przeczytaj jeszcze raz moje posty ale tym razem ze zrozumieniem i skończmy ten OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 31 sty 2011, 23:25

.:MarciN:. napisał(a):Lukas007 jak sprawuje Ci się RM? Co było najważniejszym powodem zmiany końcowego? Jak wrażenia z jazdy, na plus czy minus z El-teciem oraz wrażenia akustyczne?

Dużo dobrego słyszałem o RM, dlatego pytam, bo miałem pewien pomysł – chciałem zamówić tłumiki pod wymiar do Madzi i wyspawać sobie na nich cały układ.

Mam go dopiero dwa tygodnie, ale jestem zadowolony. Jest solidnie wykonany, tani i IMO ładnie brzmi. Co do brzmiania właśnie to jest jakies 2-3 razy głośniejszy od EL-TEC'a (którego praktycznie nie było słychac wcale). Teraz na RM5 jest głośno, ale nie przesadnie.

Co do skrzynii to i tak jeżeli się zdecyduje na zmianę to kupie skrzynie od 626 – albo od GE albo od GF (tu też duzo będzie zależało od ceny). Z tej strony którą przytoczył pinky szczerze mówiąc nie wiele wywnioskowałem ... jedyne co znalazłem odnośnie FP/FS to ...

Skrzynia o oznaczeniu F25M-R montowana w FP-DE ma przełożenia:

1 –> 3.416:1
2 –> 1.842:1
3 –> 1.290:1

Skrzynia G15M-R montowana w FS-DE ; FS-DET ; FS-ZE ma przełożenia:

1 –> 3.307:1
2 –> 1.842:1
3 –> 1.310:1

Wychodzi na to, że przełożenia 2 biegu są takie same, a na filmach wyraźnie widać, że 2 bieg jest krótszy w FS'ie ...

jarek.ZE napisał(a):Lukas dzięki za szybką wysyłkę korka

Proszę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Borys » 31 sty 2011, 23:38

To są skrzynie dla Protege/323 (BJ), nie jest powiedziane, że w większych siostrach mają te same przełożenia.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Gib » 1 lut 2011, 00:42

Poza tym liczy się FD też, im mniejszy tym skrzynia dłuższa.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez xXx » 1 lut 2011, 01:46

Jacek, czemu porównujesz zawsze swoją super hiper szybką bagietę do najsłabszych KL-ZE w tym klubie? Spróbuj się z KL-ZE równie zdłubanym jak Twoje BP i identyczną masą, wtedy pogadamy...


Udało Ci się objechać Wronx-owe MX-3 które jezdzi niestety tak sobie i Smirnoffowego Xedosa z seryjnym wydechem który może wypluwa 170 KM...


Porównywanie do ogonów to kpina, sprawdz swoje auto z MX-3 takim jak Jarka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Rafał_ » 1 lut 2011, 02:04

xXx napisał(a):super hiper szybką bagietę

<rotfl>
Na resztę wypowiedzi na ten temat zapraszam do mojego wątku w NM :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez piwo » 1 lut 2011, 08:12

a przelozenie glowne jest takie same?ogolnie fs widac ze ma lepiej dobrane beigi.jedynka dluzsza dwojka taka sama trojka juz krotsza.czyli tam gdzie trzeba krotka a gdzie nie trzeba dluzsza.bardzo madrze.ale jeszcze przelozenie glowne jakie?bo jesli fs ma 4,105 a fp ma 3,850 to przelozenia fsa sa znacznie krotsze.wystarczy sobie wymnozyc wszystkie biegi razy przelozenie glowne w jednym i drugim przypadku i zobaczyc co wyjdzie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4885 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pinky » 1 lut 2011, 08:55

FP widać ma 3.850 (F25M-R), a FS 4.105 (G15M-R) takie samo jak np RF w skrzyni F25M-R. Więc może wystarczy przełożyć przełożenie główne z RF'a i np 5 bieg dla ekonomiki na dłuższych trasach.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 1 lut 2011, 20:56

xXx napisał(a):Jacek, czemu porównujesz zawsze swoją super hiper szybką bagietę do najsłabszych KL-ZE w tym klubie? Spróbuj się z KL-ZE równie zdłubanym jak Twoje BP i identyczną masą, wtedy pogadamy...

boszzz... nestępny <glupek2>
Widzę, że urażona duma posiadaczy (lub byłych posiadaczy) wszechmocnego KL-ZE utrudnia czytanie tekstu ze zrozumieniem.
Ostani raz spróbuję wytłumaczyć jak chłop krowie, punkt po punkcie:
1.Była mowa o czasie wykręconym przez Lukasa w Piotrkowie
2. Ja stwierdziłem, że te czasy są mało wirygodne bo wszystkim wyszły podejrzanie kiepskie.
3. Gibsong zaś stwierdził, że nie wszystkie były kiepskie i Jarek był zadowolony.
4. Na co ja odpowiedziałem, że nie bardzo było być z czego zadowolonym bo wyszedł mu tam gorszy czas niż mi w Sochaczewie, co miało być argumentem że czasy z Piotrkowa są mało wiarygodne.

Teraz paniali czy mam jeszcze jakieś obrazki narysować dla lepszego zrozumienia?
Mam nadzieje, że na tym już definitywnie skończymy ten OT i nie będzie on kontynuowany przez jakiegoś kolejnego właściciela KL-ZE oburzonego faktem, że śmiem porównywać taki super hiper JDM madafaka silnik z jakimś nędznym 4-ro cylindrowym 1.8

xXx napisał(a):Porównywanie do ogonów to kpina,

Prównywanie silników o różnicy pojemności 0.7l, gdzie już na starcie jeden z nich ma ok. 70KM przewagi to jest dopiero kpina :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 1 lut 2011, 23:35

Dlatego proponuję nie porównywać się na zlotach które bywają niekiedy elitarne i nie każdy zawsze może pojechać autem tylko kulturalnie spotkać się na bemowie i wyszaleć w jednakowych warunkach z bardzo uznanym pomiarem czasu. Bodajże pokazują też trapspeed i 60ft.
A tak wogóle to o ile czasy z piotrkowa były gorsze od uzyskanych gdzie indziej? Bo lukas miał 18,1 czy to znaczy że w rzeczywistości miał 17,9 czy 17,0?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 1 lut 2011, 23:49

Po co ta dyskusja i niepotrzebne spięcia ... jak można porównywać czasy uzyskane w zupełnie innych warunkach ... to tak jakby porównywać sobie przyrost mocy po dokonanych modyfikacjach na dwóch różnych hamowniach ... wszędzie wyjdzie inaczej. Jeżeli chodzi o sprawę skrzynii, to jak tylko pojawi się trochę wolnej gotówki to wjedzie skrzynia od FS'a. W grę wchodzi nadal przesunięcie odcinki, rozmawiałem już nawet wstępnie z Coobciem, ale zechce jeszcze zasięgnąć Waszej opinii na podstawie (mam nadzieje że wkrótce) zamieszczonych wykresów. Poza tym trzeba będzie przemyśleć, czy warto iść dalej w N/A w dociążonym aucie, zostać przy tym co jest (a jest nieźle i do jazdy na co dzień wystarczająco), czy może na następny sezon szukać MX'a – wybebeszyć, przełożyć co się da (zawiecha, heble, felgi ...) i przeznaczyć do zabawy ... najbardziej prawdopodobna jest jednak druga opcja, jako typowy "daily-driver" bo zdecydowanie lepszym do zabawy będzie moje drugie auto ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez xXx » 2 lut 2011, 03:10

Lukas....



Ja jestem za MX-em, w razie czego daleko nie masz, chociaz podejrzewam ze jeden kon z mojej stajni mógłbym Cię zainteresować <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez KoKo » 2 lut 2011, 13:31

Eeee... A w Czym MX-6 jest lepszy od 626 ? Zdrową bude zamienić na porozbijanego śledzia to trzeba mieć pod sufitem nierówno :D
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Jacek176 » 2 lut 2011, 20:20

Gib napisał(a):A tak wogóle to o ile czasy z piotrkowa były gorsze od uzyskanych gdzie indziej?

Trzeba odjąć ok. 0,5s wtedy wyjdzie w miarę realny czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 2 lut 2011, 22:32

Jacek176 napisał(a):Trzeba odjąć ok. 0,5s wtedy wyjdzie w miarę realny czas.

Nie no To Jacku akurat jest śmieszne..
Prawie seryjny mps miałby niby jechać 14,1 na 1/4 ? i to wygłuszony i z dużym audio ?
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Bartg » 2 lut 2011, 22:42

Z tego co pamiętam aparaturę w Piotrkowie można było "oszukać" i uzyskać znacznie lepszy czas.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Lukas007 » 2 lut 2011, 23:20

Wykres

Przed i po strojeniu
przed strojeniem AFR 14-16 na wtryskach od FP
po strojeniu AFR 12.8 na wtryskach od FS-DET

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy