626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Lukas007 » 31 gru 2010, 12:29

pinky napisał(a):Numer części wg EPC się zgadza.

Wychodzi na to, że oryginał ... trzeba szybko brać póki dostępne <lol>

Mazda626-2.0GE napisał(a):gdzie kupiłeś te wszystkie części do doloty powietrza?

Wszystko kupione z allegro – złączki, rury, filtr ... tylko turbo-wiartaczek kupiony w "profi" firmie tuningowej <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez vip1705 » 31 gru 2010, 14:43

i ile cie to wszystko tak mniej wiecej wyniosło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez Lukas007 » 31 gru 2010, 15:02

Za całość ~ 300-500zł mniej więcej :) dużo zależy od tego jaki kupisz filtr – od 50zł za no-name do 250zł za np. Fujite. Wbrew pozorom jest także bardzo duża różnica w dźwięku między stożkiem tanim, a uznanym i markowym. Ja mam w 626 Simotę i uważam, że jest to dobra, tańsza alternatywa dla drogich stożków takich jak Fujita, którą mam w Probe i muszę otwarcie napisać, że lepiej wykonanego filtra nie widziałem. O różnicy w brzmieniu nie powiem, bo przy turbo stożka praktycznie nie słychać, bynajmniej nie tak jak w N/A.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez vip1705 » 1 sty 2011, 09:23

ok wielkie dzieki :) cos bede myslał o tym ale chyba najpierw odłożę troche pieniedzy na felgi 15 bo teraz mam 14 i sa za małe i lipnie to wyglda :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez Gib » 2 sty 2011, 01:08

Lukas ciągle latasz z magnetyzerem?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 2 sty 2011, 10:51

Mazda626-2.0GE napisał(a):ok wielkie dzieki

Nie ma sprawy ;)

Gib napisał(a):Lukas ciągle latasz z magnetyzerem?

Jasne, że tak. Myslałem nad zmiana na nowszy model, ale to raczej na następny sezon ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez vip1705 » 3 sty 2011, 19:00

a daje coś ten magnetyzer?nigdy tego w sumie nie miałem ale myslałem nad załozeniem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez Lukas007 » 3 sty 2011, 19:10

Silnie i nieodwracalnie oddziaływuje na psychikę właściciela <lol> ... tak serio to zapomnij o tym – zrób sobie dolot, kup felgi ... może kiedyś w końcu się zabiorę za zmierzenie auta na rolkach z i bez magnetyzera ... najpewniej jak będzie mi brakować wachy podczas strojenia, potraktuje to cudo jako "zwężkę" i może wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.

Sprawdziłem numery tłoków które dostałem od CS'u i okazuje się, że to faktycznie są tłoki od -ZE w wersji 10.4:1 (były także 10.7:1). Planowany montaż w przyszłym tygodniu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez vip1705 » 3 sty 2011, 20:14

i chyba zrobie tak jak mówisz jak jak zrobie dolot to bedzie to jakos odczuwalne podczas jazdy?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez pinky » 3 sty 2011, 20:20

Nie :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 3 sty 2011, 20:25

Będzie głośniej. Jak do tego zrobisz wydech (mogę Ci nawet sprzedać nowy kolektor 4-2-1) to oprócz dźwięku poczujesz już różnicę w jeździe. Jeżeli wierzyć hamowni, to FP/FS jest podatny na podstawowe mody N/A ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez buczos » 4 sty 2011, 20:04

Lukas007 w jaką moc teraz celujesz ?? :) 145-150 ps ?? :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Lukas007 » 4 sty 2011, 20:43

W nic nie celuje ;) ... na początku tego wątku jest wiele stron przykładu na to, żeby nic nie mówić o mocy bez wykresu.

Dziś doszły : blok od FS'a oraz oryginalne pierścienie Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez vip1705 » 5 sty 2011, 21:45

gdzie zamawiałeś pierścionki? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez Lukas007 » 6 sty 2011, 12:44

W firmie GePart z Bydgoszczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez vip1705 » 6 sty 2011, 23:34

robisz cały silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez Lukas007 » 7 sty 2011, 11:49

Zależy, co rozumiesz przez "robienie" całego silnika ... blok udało mi się kupić w takim stanie, że nie wymaga szlifu, panewki ponoć także są w idealnym stanie ( się okaże przy składaniu), a tłoki i pierścienie wjadą nowe. Do głowicy nowe wałki, nowe uszczelniacze. Całość złożona na oryginalnych uszczelkach Mazda. Nowe sprzęgło, oczywiście Exedy.

Fotka pierścieni

Obrazek

Dopiero teraz miałem okazję porównać oryginalne tłoki z FS'a do tych od FS-ZE ... różnica jest jednak spora, bynajmniej łatwo zauważyć, że -ZE jest znacznie mniej wklęsły i ma większe podebrania na zawory. Podczas składania postaram się zrobić fotki tłoków w celach porównawczych.

Myślę też o jakimś luźniejszym tłumiku końcowym, coś w tym stylu –> RM MOTORS RM8 XXL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 7 sty 2011, 13:18

Jako odwieczny krytyk napiszę swoje zdanie subiektywne:
Babranie się w N/A wyjdzie (oby) moc F2T w serii (150), momentu -70 Nm. Z takim budżetem miałbyś w T około 200 KM i 270 Nm ale lepiej mieć 180 przy 5000 obr nie?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 7 sty 2011, 17:31

oj tam oj tam.na sa fajne nie sprawiaja klopotu da rade wysterowac tak by mniej palily sa lzejsze, biora mniej oleju,lepiej brzmia (dzwiek silnika wchodzacego pod 9 tys bezcenne).jak doprezysz do 12 i ostre walki wlzozysz i porzadnie sie wystroi jest szansa na 180 kuca z 2 litra pojemnosci.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Lukas007 » 7 sty 2011, 17:39

Gib napisał(a): Z takim budżetem miałbyś w T około 200 KM i 270 Nm ale lepiej mieć 180 przy 5000 obr nie?

Nie bardzo rozumiem o co Ci ogólnie chodzi ... te 200KM i 270NM chyba nie odnoszą się do dłubanego F2T, bo tak słabego momentu przy takiej mocy nie odnotował chyba w tym silniku jeszcze nikt. Co do turbienia mojej Mazdy, aby na rolkach pojawily się przytoczone przez Ciebie liczby, to koszt byłby przynajmniej 3x taki, jak ten który teraz poniosę.

Poza tym całą tą przeróbkę silnika traktuje eksperymentalnie, chcę po prostu przekonać się ile można wyciągnąć z FS'a bez doładowania. Dodam, że sprawia mi to ogromną satysfakcję, podobnie jak na przerabiane drugiego auta turbo, jakim jest Probe, także z niczego nie muszę i nie chce rezygnować. Na tym wszystkim to chyba polega, więc "babraniem" bez sensu bym tego nie nazwał, ale ... masz do tego prawo.

piwo – co do 180KM z tego silnika to nawet nie myślę o takich wartościach na chwilę obecną, do tego potrzeba już zupełnie innych wałków, innych tłoków i wielu innych zmian. Czy się na nie w przyszłości zdecyduje – nie wiem. Wszystko zależy od tego co wyjdzie teraz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy