626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Lukas007 » 27 gru 2010, 17:03

Dzięki pinky, ale chyba najlepiej będzie jednak jak sam sobie na żywo porównam i pomierzę ... tak czy siak chcę kupić cały dół od FS'a, więc będę miał i tłoki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez brii » 27 gru 2010, 17:03

Raczej wątpię by dało radę zrobić tłok o 1mm wyższy niż seria – praktycznie zawsze seryjny tłok na obwodzie prawie dotyka głowicy. Raczej wyższy może być na środku...
pinky – co się tyczy Twojego magazynku – mam coś co powinno do niego wrócić – podeślij ma adres na PW to wyślę na początku roku paczuszkę :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukas007 » 27 gru 2010, 17:19

Doczytałem się ciekawej rzeczy. Fabrycznie silnik FP ma taki sam stopień sprężania jak FS – 9.7 : 1 ... skok tłoka w FP to 85mm a w FS 94mm, czyli do osiągnięcia tego samego stopnia sprężania potrzeby jest w 1.8 wyższy tłok. W US do bloku FS'a zakładają tłoki od europejskiego FP (większy skok tłoka + wyższy tłok sam w sobie) co daje wyższy stopień sprężania. Kolejna ciekawa rzecz, to to, że wedle nietórych osób tłoki japońskiego FS-ZE sa identyczne z tymi z europejskiego FP (na tych tłokach od FS-ZE które dostałem jest nawet oznaczenie FP). Wynika z tego, że wystarczy do zwykłego FS'a włożyć tłoki od FP żeby uzyskać sprężanie deklarowane dla JDM FS-ZE czyli 10.4 : 1
Ostatnio edytowano 27 gru 2010, 17:29 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 27 gru 2010, 17:26

Jak coś będę miał dół tyle że na 4 garze panew zaczęła stukać więc pasowałoby tam zajrzeć. Cena mocno przystępna czas posprzątać w magazynku. Głowice też mam dwie od FS'a i w pytę innych części jakbyś coś chciał.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez brii » 28 gru 2010, 11:55

Aż mi się nie chce wierzyć, że w "standardzie" tłok nie dochodzi do głowicy... Cóż – będzie ciekawostka :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pinky » 28 gru 2010, 12:21

Lukas, z takim setupem to pasowałoby wsadzić głowice bez HLA coby można wyżej zakręcić niż te biedne 6500.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 28 gru 2010, 12:29

Były jakieś wersje FS'a z głowicą bez HLA ?? Z tego co wiem to japoński FS-ZE miał odcięcie jak normalny FS-DE, czyli przy 7000 rmp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Borys » 28 gru 2010, 12:45

FS/FP z GF/GW/BJ mają zawory na płytkach, więc chyba nie mają HLA
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez pinky » 28 gru 2010, 13:42

Tak jak Borys pisze, tam już regulacja na płytkach jest.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 28 gru 2010, 19:26

Jeżeli nie da się zaadoptować samego systemu regulacji do mojej głowicy to raczej taka "zamiana" odpada, bo musiał bym jeszcze raz ponosić koszty obróbki ... a głowicę chcę zostawić swoją i włożyć w nią tylko oba kupione wałki. Poza tym sama kwestia przesunięcia odcinki w ECU FS'a ... nie słyszałem, żeby ktoś takie coś praktykował i wiedział jak to zrobić. Jeżeli w tym komputerze robi się to tak jak opisywał na bazie BP Jacek, to może elektronik który będzie mi to stroił sobie z tym poradzi.

Jeszcze dwa pytania ... czy skrzynia w FS ma inne przełożenia niż ta z FP ?? Jakiej firmy pierścieni tłokowych szukać, żeby nie było problemów z ich trwałością (poza oryginałami) ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 28 gru 2010, 19:40

Pierścienie firmy Goetze ludzie chwalą.

Co do odcinki to jakbyś stroił na ecumaster det III i robił SA paliwowego to nie ma problemu z przeniesieniem odcinki wyżej. Co do przełożenia mechaniki to nie wiem, tak wygląda goła głowica bez wałków:

Obrazek
Obrazek
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 28 gru 2010, 22:02

Dzięki ;) ... zastanawiam się czy warto robić przesiadkę na det III przy tym setupie ... co do głowicy to myślę, że na obecną chwilę zostanę przy standardowych HLA. Cały ten montaż jest mocno eksperymentalny, już raz wałek od -ZE okazał się totalnym niewypałem, ale wtedy cała robota była zdecydowanie mniej kompleksowa niż to planuje teraz.

W kwestii sprzęgła zdecydowałem się na Exedy. W sklepie w Biłgoraju powiedzieli mi za komplet 830zł ... na Allegro taki sam komplet jest za 485zł – podróbka, czy wygórowane ceny w zaściankowej mieścinie ?? <lol>

Pytanie: Czy 550zł to dobra cena za oryginalne pierścienie do FS'a ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Borys » 28 gru 2010, 22:17

Riki dał mi ofertę na sprzęgło: tarcza EXEDY, docisk oryginał Mazda i łożysko KOYO za 600 , więc jak poszukasz i popytasz to znajdziesz taniej.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Gib » 28 gru 2010, 23:47

Na którym wałku jest wyjście na aparat zapłonowy i czy wałek od ZE też ma takie?
Dobra oblukałem na obrazku że ma, ciekawe czy pasuje.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pinky » 29 gru 2010, 09:38

Cena za pierścienie dobra u mnie w ASO 1200 bez zniżek. A co do sprzęgła to nie ma co kombinować tylko ori wstawiać u mnie daje rade więc przy +10% w n/a tym bardziej.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez vip1705 » 29 gru 2010, 22:51

PIękny samochodzi szaunek dla ciebie :) tez mam 626GE tylko czeka mnie jeszcze dłuuuga droga do doprowadzenia jej do takiego stanu:) pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez Lukas007 » 30 gru 2010, 18:43

Dziękuje za miłe słowa, pozdrawiam :)

Gib napisał(a):Na którym wałku jest wyjście na aparat zapłonowy i czy wałek od ZE też ma takie?

Na wydechowym. Wałek od -ZE takiego nie ma bo to wałek ssący.

pinky napisał(a):Cena za pierścienie dobra u mnie w ASO 1200 bez zniżek.

Też mi się wydaje, że dobra ... może aż Za dobra ...
http://allegro.pl/pierscienie-oryg-mazda-626-92-02-fsy2-11-sc0a-i1378798136.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 30 gru 2010, 19:01

FSY2-11-SC0A


Numer części wg EPC się zgadza.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez vip1705 » 30 gru 2010, 23:12

Śliczna Mazda 626 w super stanie widać ile pracy w nią wkładasz trzymaj tak dalej jesteś moim wzorem do naśladowania :) sam mam 626 GE 2.0 16V i staram się o nią jak naj bardziej dbaś i cos ciągle dokładać no ale niestety fundusze nie zawsze pozwalają trzymaj tak dalej pozdrawiam a i szczęśliwego Nowego Roku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez vip1705 » 30 gru 2010, 23:28

mam pytanie gdzie kupiłeś te wszystkie części do doloty powietrza?bo sam wyślałem i czym takim tylko nie wiem gdzie to znaleść xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy