MX-3 EC KL-ZE

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Gapcio » 6 gru 2007, 12:45

brii nie no musze przyznac ze to [tiiit] :D a ten pomruk silnika <serce> az zaczynam rozmyslac nad tym zebym i ja sobie takie cudo zrobil :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez Sokool » 6 gru 2007, 14:00

ravo napisał(a):czyli mamy najszybszego klze

Przy próbie z zakrętami raczej tak :)

BratCukierka napisał(a):ale podobno polakierowa szpachel ma mniejszy współczynnik oporu niż blacha

<lol>

Czarny Bestion napisał(a):az zaczynam rozmyslac nad tym zebym i ja sobie takie cudo zrobil

Ty sobie najpierw progi zrób i całą resztę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Grzesiu » 6 gru 2007, 15:43

Sokool napisał(a):Czarny Bestion napisał:
az zaczynam rozmyslac nad tym zebym i ja sobie takie cudo zrobil


Ty sobie najpierw progi zrób i całą resztę

wywal wszelkie oznaki z pod marki "choinka" ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez brii » 8 gru 2007, 17:35

No normalnie się pochlastam – sprawdziłem już 3 softy i każdy z du#y <killer>
Cały czas na insertach od KL-ZE po włączeniu zapłonu włącza się wentylator chłodnicy a kodów błędów nie da się odczytać bo dioda świeci się światłem ciągłym <killer>
Na sofcie od K8 błędów nie ma żadnych i wszystko działa poprawnie...
Nie wiem już co robić <glupek2>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xXx » 9 gru 2007, 14:10

Brii, prawda jest taka, że coś z tym Twoim ECU od K8 jest nie tak. Soft od ZE chodzil we wszystkich komputerach przed liftem, objawy wlaczenia wentylatora sa takie, jakbys nie mial podlaczonego czujnika temperatury ECTF. Jezeli chcesz to moge Ci wyslac na sprawdzenie oryginalny komputer KL 31 ktory byl montowany z KL-ZE. Jedyny jego minus to blokada prędkości, ale może uda Ci się to rozwiązać...

Druga opcja to SMT6, jednak wolalbym na Twoim miejscu oryginalny SOFT od ZE taki jak ma Morda oraz Jacol, wiesz od kogo jest ten SOFT...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 9 gru 2007, 15:50

xXx – rozumiem, że soft od K8 nie sprawdza ECTF??
xXx napisał(a):wiesz od kogo jest ten SOFT...

Wiem – sam go poprosiłem, żeby mi go przesłał i go ograłem na inną kość żeby wykluczyć uszkodzenie kości...

xXx napisał(a):Jezeli chcesz to moge Ci wyslac na sprawdzenie oryginalny komputer KL 31 ktory byl montowany z KL-ZE. Jedyny jego minus to blokada prędkości, ale może uda Ci się to rozwiązać...

Postaram się jeszcze powalczyć z moim kompem – przynajmniej wiem, że wsad jest na 100% ok :)
Jeśli nic nie zdziałam to chyba tak trzeba będzie zrobić – dzięki za ofertę :)

xXx napisał(a):Druga opcja to SMT6

Gadałem o tym z Kalim i zostawiam to rozwiązanie jako ostateczność (droga ale w 100% pewna metoda)...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xXx » 9 gru 2007, 15:57

100% pewna to nie, ponieważ ori ECU + smt6 to nie tak dobre zestawienie, szczegolnie jak stroisz z sondami lambda.


Ori ECU wykorzystuje ECTF, pytanie, jakie masz bledy na ori sofcie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 9 gru 2007, 16:04

Najśmieszniejsze jest to, że na sofcie od K8 nie wywala żadnych błędów i wszystko działa <glupek2>
Jakby cuś to może mam jakiś inny ECU...
Symbol na ECU to K819 a na początku programu jest K809 (jak się patrzy przez hexedytor na wsad oryginalny)...
Daję zdjęcie wnętrza mojego kompa – może on jest jakiś inny:
img_0231.jpg

Kostka z którą się bawiłem to ta z okienkiem w lewym dolnym rogu zdjęcia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 9 gru 2007, 16:35

Idę jeszcze zoblukać czujnik ECTF – czy jest z nim wszystko w porządku...
Jak dobrze kojarzę to chyba go przekładałem z mojego silnika do ZE (bez przekładania kanału).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 9 gru 2007, 17:35

Sprawa wygląda tak:
czujniki.jpg


Po włączeniu testu na sofcie od K8 mam jedno mrugnięcie dłuższe i to wszystko – znaczy się, że wszystko OK jak mi wiadomo (dioda pali się przez jakieś 2 sekundy od włączenia zapłonu).

Po odłączeniu wtyczki zaznaczonej na czerwono (ten czujnik przekładałem i to chyba jest ECTF) i włączeniu zapłonu (wszystko na sofcie od K8) na sekundę włącza się wentylator, dioda mruga raz długo i nic więcej...

Po odłączaniu wtyczki zanzaczonej na zielono dioda wymruguje 9 krótkich błysków (09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*)

Po odłączeniu wtyczki zaznaczonej na szaro wymruguje 05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*

Sprawdziłem rezystancję czujnika zaznaczonego na czerwono – przy skali ustawionej na 200K wynik to 5,56...

Ani razu nie wywaliło błędu 69, mimo tego, że owa wtyczka była cały czas odłączona...
O so chozi?? <glupek2>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bogdan9999 » 10 gru 2007, 01:53

Wszystko gra i buczy :D :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez Boris86 » 10 gru 2007, 02:58

xXx napisał(a):Druga opcja to SMT6, jednak wolalbym na Twoim miejscu oryginalny SOFT od ZE taki jak ma Morda oraz Jacol, wiesz od kogo jest ten SOFT...

Czemu SMT6 to nie lepsze rozwiązanie??..
Sam chyba też masz sterowany świnią silniczek??...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez xXx » 10 gru 2007, 10:18

Boris, wszystko jest fajnie, faktycznie w konfrontacji z innymi ZE ciezsza BA nie miala zadnych problemow, wiec autko ma wiecej KM i NM, jednak wkurzajace jest to gdy sie jezdzi na czesiowych otwarciach przepustnicy. Samochod po wcisnieciu gazu delikatnie zaczyna przyspieszac, a po chwil oryginalne ECU poprzez sprawna sonde lambda orientuje sie ze "zaraz na mapie mam napisane tyle, a cos mi tutaj daje tyle" i zmniejsza dawke paliwa czego skutkiem jest zmulenie, po chwili "smt6 czyli cos co daje dobra dawke dolewa paliwa" i znowu wszystko jest OK...


Dwa wyjscia w moim przypadku, strojenie bez czujnikow tlenu ewentualnie zmiana na ECU Master...

Na pewno będę rozmawiał z Kubą jak dalej rozwiązać ten problem, myślę że damy radę...

Tak byc nie moze, wytlumaczylem to na chlopski rozum, przez te wahania nie da sie osiagnac max mocy oraz momentu obrotowego...

Maciek wnętrze Twojego kompa jest inne niż inne ECU, ale to raczej sprawa normalna. Wiadomo, że to co wymieniasz to program i nie ma co do tego wątpliwości.


Muszę się nad tym zastanowić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 10 gru 2007, 10:22

Maciek spróbuj odpiąć czujnik spalania stukowego przy sofcie od ZE...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 10 gru 2007, 11:21

xXx napisał(a):Maciek spróbuj odpiąć czujnik spalania stukowego przy sofcie od ZE...

Zrobię to około 17:00 :)
Umówiłem się ze znajomym (którym ma MX-3 z K8 z 1993r.) na małe badania – sprawdzę czy u niego komp reaguje na odbięcie ECTF a jeśli tak to zobaczę co się stanie po podłączeniu mojego kompa do jego samochodu :)


xXx napisał(a):zmiana na ECU Master...

Masz na myśli kompa stand alone?? :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Boris86 » 10 gru 2007, 11:50

Kurcze. Szkoda że nie pisałeś o tych problemach z SMT6 wcześniej, bo kupiłem je 3 dni temu. Ale moze to jeszcze jakiś bład w strojeniu ??
Po łodzi też jeździ jedna MX-3 KLZE od dobrych paru lat. Chyba nawet pierwsza w Polsce MX-3 KLZE i jest wystrojona własnie SMT6 i żaden z 2 włascicieli tego auta których znam nie mówił o takim problemie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Boris86 » 10 gru 2007, 11:52

brii napisał(a):xXx napisał:
zmiana na ECU Master...

Masz na myśli kompa stand alone?? usmiech

Nie .. świnie tylko nie Perfectpower a ECU Master.
http://www.ecumaster.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez xXx » 10 gru 2007, 14:43

Boris86 napisał(a):Po łodzi też jeździ jedna MX-3 KLZE od dobrych paru lat. Chyba nawet pierwsza w Polsce MX-3 KLZE i jest wystrojona własnie SMT6 i żaden z 2 włascicieli tego auta których znam nie mówił o takim problemie.


Boris to o czym mówisz, to nie KL-ZE, a strojona była w Techmax-ie w Lublinie, nie wiem czy potem była dostrajana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 10 gru 2007, 20:46

Zrobiłem test w innej MX3 z 1993r. i za każdym razem wykrywała brak czujnika...
Zapuściłem ten test w mojej jeszcze raz i o dziwo wykoczył błąd czujnika, po resecie kompa znowu nie wykrywało braku czujnika <glupek2>
Wyglądało to tak jakby wykryło brak czujnika przypadkiem <glupek2>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez raiders » 10 gru 2007, 21:48

ale cudenko <list>
ja tez tak chce :D

moze znacie kogos kto by sie zaja moja madzia i tez przeszczepił jej serduszko <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy