Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez weede » 2 lis 2016, 03:27

Konkret ale mam wrażenie, że poszedłeś już o ten jeden most za daleko. Wróciłbym do stabilnych 400km i zrobił porządną mapę i starał się pójść w niezawodność i użyteczność obrotów, a nie na siłę w moc.

Mimo wszystko okeyka ode mnie <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez drozdo » 2 lis 2016, 11:06

Myślę że wrażenie masz nieuzasadnione, już wyjaśniam ;)
To jest cały czas daily, jeżdżę tym codziennie do pracy, czasem w trasę i podoba mi się cały czas.
Z maszyną nie mam żadnych problemów poza większą ilością maintanance`u (częściej olej muszę zmieniać itp) i normalnymi pierdołami jak rdza czy halogen paruje. Z programem to jest neverending story bo chcę właśnie mieć możliwie dobry kompromis między jeżdżalnością a mocą ale setup jest stabilny, nic się nie grzeje, nie stuka, jeździ na PB98, wtryskiwacze mają bezpieczny zapas itp. No poza trochę większą ilością drgań w środku ale też bez przesady, głowy nie urywa jak w byle golfie na gwincie. Turbo jest trochę za duże więc głupio zapasu nie wykorzystać (docelowo 500-600KM powinno wyjść, góra ma zapas), a jednocześnie EFR robi dokładnie takiego samego laga jak seryjna K04 więc jeżdżalność jest zachowana a ponad 600Nm od 3000rpm jak dla mnie oznacza dobrą jeżdżalność. Poniżej to to dalej jest dobre 2.3l DI więc też da się skutecznie jeździć :)
Hamulce są potrzebne bo to jest bardzo ciężkie auto i żeby je wyhamować w jakiejś awaryjnej sytuacji czy na torze trzeba mieć trochę zapasu – seryjne tarcze są duzo za małe i szybko się przegrzewają.
Wiadomo, że to wszystko są subiektywne rzeczy ale to też właśnie powód dla którego ciągle grzebię – łatwo się przyzwyczaić do osiągow i zawsze się chce więcej :P
Zresztą poczytaj ten wątek, ciągle ktoś mi sugeruje auto niżej, większe felgi czy inne wygibasy a ja ciągle mówię, że nie bo ja tym jeżdżę na codzień i ma być szybko i wygodnie :) Finansowo zresztą też to widać, wszystko staram się robić z zapasem, na dobrych częściach i dobrą robotą właśnie żeby auto było niezawodne i można nim było robić trasy – kilka osób miało okazję się przejechać to może potwierdzą :)
Dla mnie takim punktem przegięcia będzie jak przestanę się środkiem auta zajmować, jak zacznie mi wszystko trzeszczeć, przestanie działać klima czy coś z tych "wygodowych" rzeczy, póki w środku jest ładnie i przyjemnie to uważam, że jest dobrze :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez MariuS » 2 lis 2016, 11:35

Każdy robi ood siebie i swoje przeznaczenie. Przy upalaniu poddałoby się pewnie i przy 350km i odpowiednio niuta. A soro daily śmiga już tyle czasu to okej.
Fajnie będą te heble wyglądać na feldze. Jaki kolor?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez drozdo » 2 lis 2016, 13:29

Zaciski będą żółte – ja się nie znam na kolorach i nie przykładam się zbytnio żeby auto wyglądało ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez torek » 3 lis 2016, 15:29

jeśli silnik jest zakuty to nie ma co się poddać. teraz tylko przyjmność z jazdy czerpać :)
no może jeszcze łapę dyfra wymienić przyszłościowo.. i jeśli szedł byś w moce 500-600 to tylne półosie do wymiany.
Reszta w tym aucie nie wymaga modyfikacji przy tej mocy.. a jesli na turbinie jest zapas, to dlaczego go nie wykorzystać? toż to aż grzech :D <spoko> <spoko>
Dobrze dobrze. a czy na big brake kit wejdzie Ci seryjna 18' czy już będziesz musiał wejść na 19? (co imho będze świetnym wyjściem <czarodziej> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez drozdo » 3 lis 2016, 16:14

Mocowanie dyfra zamówione, półosie zmienię jak ukręcę obecne...
BBK _powinien_ wejść w seryjne 18", najwyżej z dystansami, większych felg nie chcę bo zimą będzie problem a i do jazdy po mieście to średni pomysł :)
A jak nie wejdzie to wejdą jakieś fajne lekkie felgi i się wszystko zmieści, najwyżej będę jadł tynk ze ścian przez jakiś czas :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Socyopatic » 3 lis 2016, 16:41

widze nieustannie grubo idziesz z modami <spoko> trochę zazdroszczę możliwości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez szymek mx » 3 lis 2016, 16:42

ATS DTC znajdziesz w 18 calach i ceny wcale nie odstraszają. Jakość i waga raczej bezdyskusyjne, tylko kwestia, czy się podobają ;)
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 10:46
Posty: 55

Postprzez drozdo » 12 gru 2016, 18:14

Mały update:
– mocowanie dyfra zamontowane i można iść pełnym ogniem :)
– mocowania silnika (boczne) zostają seryjne, na twardszych jest betoniarka i ból głowy, popatrzę ejszcze za jakąś bardziej miękką gumą itp ale szanse na coś sensownego są raczej marne
– przypłynął BBK, w piątek montujemy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Neonixos666 » 12 gru 2016, 18:20

Zacny zestaw <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez weede » 12 gru 2016, 20:03

piękny hebel <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez xRafalx » 12 gru 2016, 21:31

ile to ma tłoczków i mm tarcze? :O
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez drozdo » 12 gru 2016, 21:51

A w sumie to racja – na szybko pisałem i zapomniałem o szczegółach:
8-tłoczkowe, jednoczęściowe zaciski z kutego aluminium z pływającymi tarczami 356x32mm :)
Zaciski leciutkie, chyba lżejsze niż stock (ale nie sprawdzałem). Tarcze mimo, że dwuczęściowe, to ciężkie jak cholera, prawie 2x więcej mięsa niż stock, 2 zaciski + 2 tarcze + 2 adaptery to chyba jakoś ~30kg :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez zemoj » 12 gru 2016, 22:21

Ja jebe. To już musi gałki z orbit wypluwać.
Klocki bez demontażu zacisków można w tym zmieniać?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez rafał88 » 12 gru 2016, 22:29

KURDE MAC :| Strach za takim autem jak depnie po heblach bo odrazu jest sie w <dupa>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez drozdo » 12 gru 2016, 23:08

Tak, klocki wchodzą "od góry" jak w większości tego typu zacisków. A co do hamowania to taka ciekawostka: najważniejsze w hamowaniu są opony, każdy zacisk jest w stanie zablokować koło :)
Większe hamulce oznaczają większą pojemność cieplną czyli stabilną pracę przy ostrej jeździe (np. tor) i dlatego zdecydowałem się na zakup – mocna i ciężka 6 wymaga sporo większego zapasu niż większość aut.
Poprzedni/obecny setup to w sumie najlepsze hamowanie jakie dało się na seryjnej 6MPS zrobić i wszystkie 4 tarcze mam poprzegrzewane a zaciski popalone ;) Mógłbym hamować lepiej, dobrać mniej agresywne klocki i może bym trochę bardziej je opanował ale to jest jazda na granicy z małym marginesem błędu, wolę mieć dobry zapas w zabawce :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez rafał88 » 12 gru 2016, 23:23

Swieta racja , ze najwiekszy wplyw ma opona no i powierzchnia . Takie heble przegrzac to juz naprawde upalanie konkret musi byc .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zemoj » 13 gru 2016, 08:18

To jest duży plus takich zacisków, że można sobie na co dzień włożyć bardziej cywilny klocek, niewymagający dogrzania, a na torze w 5 min zakładać coś do pracy w wyższych temp.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez torek » 15 gru 2016, 17:25

Mega set hamulcowy <jupi> <jupi> <jupi> <serduszka> <serduszka>
Co do poduch, Zadzwoń tutaj:
REGENARCJA PODUSZEK SILNIKA, FILNATBLOKÓW-TULEJI GUMOWO METALOWYCH LORENS BARTŁOMIEJ

02-549 Warszawa, ul. Madalińskiego róg Łowickiej 83
Województwo mazowieckie
branża: Samochody naprawa
(22) 849 21 10, 0 604 165 430
Mega profi robią, w dobrej kasie, tylko musiał byś im poduszki wysłać. Sam im mówisz czy ma być beton, utwardzoona czy stock. Ja u nich kiedyś robiłem i byłem mega zadowolony, że nie wspomnę i wytrzymałości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez drozdo » 15 gru 2016, 17:42

Ja już od nich mam teraz gumy w mocowaniach :) w Poznaniu też mam firmę od gum więc mówię, coś może jeszcze powalczymy ale na stocku jest mi wygodnie więc sznasa że coś twardszego będzie akceptowalna nie jest duża :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy