Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 11 paź 2016, 23:01

witek wbrew pozorom większa przepustnica nie jest modyfikacją wymagającą strojenia. Wyszedłem z założenia, że skoro na 60 mm mieszanka jest dość bogata to na 67 mm nie będzie ubogo. Rozwiert dał więcej niż się spodziewałem.

Co do memu, miałem go przed oczami jak wracałem z hamowni. Pomyślałem wtedy: No i zostałem pechowcem Brian'em. <lol>

Piotr_ celuję w 200+ <czarodziej>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr_ » 11 paź 2016, 23:12

mx-3lover napisał(a):Piotr_ celuję w 200+


Mocno optymistycznie, ale zobaczymy ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 11 paź 2016, 23:51

mx-3lover napisał(a):Wyszedłem z założenia, że skoro na 60 mm mieszanka jest dość bogata to na 67 mm nie będzie ubogo.


Jakieś pomiary AFR były na tej 60mm przepustnicy?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Beny » 12 paź 2016, 06:21

Piotr_ napisał(a):Witek a ten mem zawsze mnie potrafi rozbawić :D
mnie też,ale bardziej mnie krakusikmx3 rozbawial jak swoim mx3 z Klem robił jak chciał dwa mx3 z klze <lol> z czego jeden był dobrze pomodzony.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez mx-3lover » 12 paź 2016, 09:10

Piotr_ napisał(a):
mx-3lover napisał(a):Piotr_ celuję w 200+


Mocno optymistycznie, ale zobaczymy ;)

Realistycznie. Aby było ~ 200 musi być dolot, wydech i strojenie. U mnie będzie tego "troszkę" więcej. Oczywiście wszystko wyjdzie w praniu, bo to nie jest silnik Hondy.

marcinowozniako napisał(a):
mx-3lover napisał(a):Wyszedłem z założenia, że skoro na 60 mm mieszanka jest dość bogata to na 67 mm nie będzie ubogo.


Jakieś pomiary AFR były na tej 60mm przepustnicy?

Kilka, parę lat temu.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 12 paź 2016, 11:20

marcinwozniako, nie wiem jak to w KLZE wypada, ale w KLu po wywaleniu kata, egru, zmianie dolotu, na pierwszy węch czuć że mieszanka mogła by być uboższa..
Gdzieś ktoś pisał czy mówił, że jeżeli chodzi o strojenie fabryczne samochodów to nie zawsze idealna mieszanka była ich wyborem, czasem bogatsza dawała lepsze rezultaty ekologiczne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 12 paź 2016, 12:41

To pojedź na pomiar AfR i zweryfikuj to czy na węch to jest dobry sposób sprawdzania czy podaje dużo paliwa. U mnie tez czuć było paliwo A okazało się że jest za uboga mieszanka i to całkiem sporo za uboga.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez risto77 » 12 paź 2016, 13:26

dam92 napisał(a):marcinwozniako, nie wiem jak to w KLZE wypada, ale w KLu po wywaleniu kata, egru, zmianie dolotu, na pierwszy węch czuć że mieszanka mogła by być uboższa..


Chyba odwrotnie ?? Ja tak mam i ewidentnie czuć że jest na bogato ;)
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez dam92 » 12 paź 2016, 13:30

risto77 :D czytanie ze zrozumieniem :D jest na bogato, a mogło by być pewnie ubożej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez risto77 » 12 paź 2016, 13:33

Sorry właśnie wstałem <lol>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez DARO MAZDA 323 » 12 paź 2016, 14:22

UWAGA cytat


Przelanie auta (ciągła jazda z AFR na poziomie poniżej 11:1) lub niedolanie auta (ciągła jazda z AFR na poziomie ponad 15:1) głównie przy dużym obciążeniu załatwi nam silnik praktycznie od razu, albo wybuchnie, albo się stopi ze wględu na bardzo wysokie temperatury.

link do prasy

http://www.autowcentrum.pl/blog/post/st ... etla,4570/


A tu mamy AFR na poziomie ponad 14,2- 16,2 – brrryyyy

Zostawię to bez komentarza
Ostatnio edytowano 12 paź 2016, 14:25 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 1 raz
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Piotr_ » 12 paź 2016, 14:25

Darek ale to my wszyscy wiemy, ale miło posłuchać mądrego :P ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mx-3lover » 12 paź 2016, 16:38

Ja to mam szczęście... Przed samym domem redukcja z 3 na 2 i jeden wielki huk. Później zapalam silnik, jakby ktoś młotem walił w kowadło i świeci się kontrolka od spalania stukowego. Mazda idzie na części. papa
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez honda2911 » 12 paź 2016, 16:42

Prima aprilis to jest w kwietniu jakbyś zapomniał ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez marcinowozniako » 12 paź 2016, 17:07

dam92 napisał(a):risto77 :D czytanie ze zrozumieniem :D jest na bogato, a mogło by być pewnie ubożej ;)


Mówię podjedz na pomiar AFR jest to naprawdę kwestia kilkudziesięciu złotych więc się nie wykosztujesz a będziesz wiedzieć czy aby na pewno masz przelany silnik i nie zapomnij się potem pochwalić wynikiem nawet jeżeli będzie zgoła inny od tego który "powinien" być.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez piwo » 12 paź 2016, 21:13

najlepsza moc jest jak afr jest kolo 13 w niedoladowanych silnikach. auta zgazowane jezdza na afr 14,7 i jakos zyja. fakt ze jest ciut cieplej i bardziej sucho i mniej zywotnie (zazwyczaj na gazie silnik przejezdza 100 000Km i wypala sie glowica). ogolnie do 14,7 nawet na bucie nie powinno byc wielka tragedia dla silnika. oczywiscie tego chyba nikt nie zaleca i lepiej schodzic z afrem w strone 13stu. ponizej to przegiecie dobre przy autach doladowanych (ze wzgledu na chlodzenie i mniejsze szanse na spalanie stukowe) ale nie wolnossacych.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez mx-3lover » 12 paź 2016, 22:07

Cieszę się, że w końcu ktoś mądry się odezwał.

Tak sobie myślę, że chyba zamknę ten wątek. Osobiście nie mam z tego żadnego pożytku. Jak skończą się dyskusje o wyższości gładkich tarcz nad nacinanymi przy sportowych klockach i sportowej jeździe to zaczynają się o tym jak to za duży wydech mam do ZE. A teraz to...

Darek zapomniał o różnicach pomiędzy silnikiem wolnossącym a doładowanym. Pamiętam jak się kłócił ze mną, że większe hamulce nie zamulają samochodu tylko opony, bo tarcze się nie kręcą. <lol>
Wbrew pozorom cieszę się z naszej dzisiejszej rozmowy telefonicznej. Szkoda tylko, że tak późno to usłyszałem... Jeszcze nikt mnie tak obraził jak ty i nigdy bym nie pomyślał, że ktoś mi coś takiego powie, a w szczególności ty.
Przechodząc do sedna, podzwoniłem do wszystkich znajomych z mega mózgami. "Jakbyś miał taki AFR w turbo zabiłbyś silnik, jak masz wolnossaka, taki AFR nie szkodzi." "Taka mieszanka jest uboga, ale często się tak stroi aby auto mało paliło-chodzi o ekonomię" Nie masz spalania stukowego, nie przejmuj się. Rozumiem, że AFR spada?"
Dostałem jeszcze namiary na tego gościa od chłopaków z hamowni: http://www.evolutionmotorsport.pl/ "Taki AFR jest bezpieczny w silniku N/A, silnikowi się nic nie stanie. AFR spada do 14 i tak ma być. Silnik pracuje na mieszance ubogiej ale bezpiecznej-mało pali kosztem mocy".

http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=39 Więcej info.

Z tego co się dowiedziałem, najpierw doświadczyłbym spalania detonacyjnego, a od tego mógłby uszkodzić się silnik.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mlody1921 » 12 paź 2016, 23:10

Piwo ma najsłuszniejszą racje :)
Tabela wszystko mówi, Daro przesadził 15 AFR zabije silnik z turbem a nie N/A

Trzeba dążyć do 13,5 AFR i będzie mocniej

http://s177.photobucket.com/user/400HPO ... 2.jpg.html
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez dam92 » 13 paź 2016, 15:38

Reasumując, może być tak że jak postroisz i wzbogacisz afr na poziom 13,3-13,7 to wypluje koło 200 koni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez ravo » 3 lis 2016, 19:27

Czemu taka cisza?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy