Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez drozdo » 9 mar 2016, 11:58

Będę :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez leonidass » 11 mar 2016, 23:29

torek napisał(a):Leonidass ale ten mps to chyba totalna seria była


na bank nie seria a dłubany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez torek » 16 mar 2016, 10:42

leonidass napisał(a):
torek napisał(a):Leonidass ale ten mps to chyba totalna seria była


na bank nie seria a dłubany

no to kierowca *izda :D :D bo co jak co, ale MPS ma dobre starty i na bank nawet przy różnicy 100KM nie było by takiego zmielenia <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez brodaM6 » 17 mar 2016, 07:59

Bo on pewnie jak na światłach na luz i czekam <rotfl> ,jak Leon ruszył to tamten dopiero 1 wbił <rotfl> ,uno mu k....nie mps
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez drozdo » 15 kwi 2016, 11:37

Maszyna gotowa na tor.

Nowe klocki z przodu – Ferodo DS Performance (BTW to są klocki od Focusa ST225), sprawdzone całe zawieszenie, płyny, wszystko git :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez drozdo » 24 maja 2016, 17:53

Tor dał się trochę we znaki zaciskom ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Socyopatic » 25 maja 2016, 10:43

dwukolorowe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez zemoj » 25 maja 2016, 11:56

A czym malowane?
Jakiś mały ten klocek w MPSie.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3197 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zelka » 25 maja 2016, 12:22

Szprejem malowane były?
zemoj napisał(a):Jakiś mały ten klocek w MPSie.

Faktycznie. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez drozdo » 25 maja 2016, 12:35

Nie wiem czym malowane bo to poprzednik jeszcze robił.

A klocek jak klocek, zacisk z jednym dużym tłoczkem + tarcze 320mm dają radę, ponoć Mazda planowała wsadzić brembo do MPSów (dlatego brembo od evo8 wchodzą) ale nie starczyło dolarów :) Tak czy inaczej 10-letni 6MPS przy swoich ~1700kg hamuje na tej samej długości co nowe mondeo 300kg lżejsze, na torze dobry klocek+dobre tarcze i nie ma się czego wstydzić :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez zelka » 25 maja 2016, 12:41

Do tego problemu mniej z jednym tłoczkiem niż czterema, bo takowe swapy też ludzie robią. Hamowanie może i lepsze, ale trzeba dbać by wszystkie śmigały równomiernie. :)

To jak po byłym właścicielu to czas teraz na własną renowację. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez drozdo » 25 maja 2016, 13:00

To prawda, serwisuję auto u znajomego mechaniora z historią sportową i też mówi, że jak seryjne działają i nie planuję robić auta 100% na tor to z wielotłoczkowymi można sobie tylko problemu narobić bo się ponoć szybciej zużywają.
Hamowanie w 6MPS jest dość wymagające bo masa i moc auta robią swoje ale dobre tarcze, dobre klocki i przewody w oplocie robią robotę.
A zacisków szybko nie pomaluję bo to daily driver i nie mam kiedy i gdzie...
Auto ma [tiiit] a nie świecić zaciskami ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez vandal » 25 maja 2016, 13:08

drozdo napisał(a):Auto ma [tiiit] a nie świecić zaciskami ;)

Świete słowa <spoko> ,niech moc bedzie z mazda <serduszka>
Początkujący
 
Od: 25 maja 2016, 08:41
Posty: 5
Auto: Jelcz

Postprzez ST Seba TD » 29 maja 2016, 14:40

Filmiki o które prosił Xed <glupek2>

Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Postprzez Yoki » 29 maja 2016, 15:47

A check engine czemu się pali?
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez drozdo » 29 maja 2016, 16:50

Przy takiej liście modów check engine się potrafi zapalić czasem z bomby, podczas odpalania auta, overboost, albo jakieś chwilowe problemy połączenia z ABSem, że katalizator ma złą temperaturę, czy tymi "eco" pierdółkami jak EGR, PCV których już nie mam ;)
Zasadniczo nic poważnego.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez drozdo » 16 sie 2016, 22:38

W ramach podsumowania projektu trochę zdjęć z prac :)

Nowy ślimak: Borg Warner EFR 7670, A/R 0.92, twin scroll, turbina ze stopu tytaniu i aluminium połowę lżejsza niż kuta aluminiowa, ceramiczne łożyska, chłodzenie wodą – nie ma nic lepszego :)
Obrazek

Kilka "dużych" gratów:

Korby Manley H-Beam+ ze śrubami ARP 625+, tłoki CP-Carillo z obniżoną kompresją 8.5:1
Obrazek

Śruby głowicy ARP, sprężyny i talerzyki zaworowe Supertech:
Obrazek

No i robota – silnik:
Obrazek

auto bez przodu, skrzynia na ziemi :)
Obrazek

głowica z zaworami:
Obrazek

miska olejowa z przegrodami JBR, w tle tłoki z korbami, pompa wody i troche oemowych gratów:
Obrazek

góra głowicy z nowymi talerzykami i sprężynkami:
Obrazek

blok po obróbce, z zamontowanymi tłokami – nówka sztuka :)
Obrazek

szklanki hydraulicznych popychaczy zaworów, wałek w tle:
Obrazek

montaż turbo, kolektor twin scroll od SSG:
Obrazek

oczywiście V-Bandy :)
Obrazek

kolektor owinięty taśmą bazaltową + trochę złota DEI :)
Obrazek

termopara do EGT:
Obrazek

Nowe turbo pchało tyle powietrza, że FMIC nie dawał rady – SSG to the rescue! Nowe end-tanki, trochę więcej orurowania i działa ;)
Obrazek

Obrazek

Po wszystkim komora silnika "prawie stock":
Obrazek

No i wynik po modach:
Obrazek

Narazie tyle.
Obecnie pracuję nad:
– odrdzewieniem słupków drzwi (wszystkie 3 maja minimalne purchle, jeden większy – koło 1,5cm)
– program wymaga korekty (jest za agresywny przy małych prędkościach, ciężko się jeździ po prakingu)
– przerabiam elektronikę od navi/tabletu
– czeka na montaż nowy XCarLink
– płynie już do mnie gwint BC Racing z regulacją twardości

W planach:
– kolektor ssący z Focusa ST z dodatkowmi wtryskami (jak tyko Damond Motorsport go wypuści) i atakujemy dalej :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez weede » 17 sie 2016, 00:48

Pięknie! Nie widziałem wcześniej tego projektu. Ile aktualnie 0-100, 0-200, 400m? <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez maestro81 » 17 sie 2016, 00:59

Pięknie modzisz kolego :D Aż miło popatrzeć, jak mazdunia dostaje nowe życie <serduszka>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez drozdo » 17 sie 2016, 07:44

Przyspieszenia muszę kiedyś pomierzyć, tak na codzień, po bułki czyli delikatnie że sprzęgłem i napędem jest koło 5s do 100km/h, przy mocnym starcie powinno być koło 4s :)
Kupiłem już 10Hz GPS więc tylko czas jeszcze muszę znaleźć i sprawdzę...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 382 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy