Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72
Ale czy ktoś się spodziewał, że 200-konny motor w budzie ok. 1300-1400kg będzie urywał pupę na prostej? GT-86 przy podobnej mocy i 100kg lżejszej budzie też mistrzem sprintu nie jest.
RX przy zachowaniu rozkładu masy, powinien prowadzić się bardzo fajnie – mimo, że środek ciężkości trochę w górę powędrował – ze względu na wsadzenie rzędówki. W tym specu, auto na pewno bardziej się nadaję do sprawnego pokonywania zakrętów i czerpania z tego przyjemności, niż latania na 1/4.
Dlatego ja czekam, aż K20 zostanie dmuchnięte
Mimo wszystko, auto straci już swój bezawaryjny charakter jaki posiada obecnie, pomimo faktu że K-seria lubi sprężarki.
RX przy zachowaniu rozkładu masy, powinien prowadzić się bardzo fajnie – mimo, że środek ciężkości trochę w górę powędrował – ze względu na wsadzenie rzędówki. W tym specu, auto na pewno bardziej się nadaję do sprawnego pokonywania zakrętów i czerpania z tego przyjemności, niż latania na 1/4.
Dlatego ja czekam, aż K20 zostanie dmuchnięte
Mimo wszystko, auto straci już swój bezawaryjny charakter jaki posiada obecnie, pomimo faktu że K-seria lubi sprężarki.
a srodek ciezkosci silnika nie jest wyzej? r4 to dosc\ wysoki kloc. wankl chyba nizej jest osadzony?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ale jednak
Położenie wysokości środka ciężkości a rozłożenie mas względem osi to 2 różne rzeczy 15kg w stosunku do masy całego silnika to już kilka ładnych procent będzie
A niestety wyżej położony środek ciężkości ma wpływ na prowadzenie auta.
Położenie wysokości środka ciężkości a rozłożenie mas względem osi to 2 różne rzeczy 15kg w stosunku do masy całego silnika to już kilka ładnych procent będzie
A niestety wyżej położony środek ciężkości ma wpływ na prowadzenie auta.
hehe nie do konca sa słuszne , poniewaz przyjmujesz wage samego silnika , niestety to nie motocykl , i przy prawie 1400kg wagi auta , 15kg głowica nic niezmienia poniewaz to tylko 1% wagi
róznica jest zgadzam sie , ale nikt jej nie odczuje , bo to mniejwiecej taka róznica jak jezdzic w pełnym zbiorniczkem spryskiwaczy lub z pustym , bo jest on jeszcze wyzej od głowicy
róznica jest zgadzam sie , ale nikt jej nie odczuje , bo to mniejwiecej taka róznica jak jezdzic w pełnym zbiorniczkem spryskiwaczy lub z pustym , bo jest on jeszcze wyzej od głowicy
- Od: 8 gru 2012, 15:36
- Posty: 58
- Skąd: włoszczowa
- Auto: rx-8 k20
przema72 napisał(a):hehe nie do konca sa słuszne , poniewaz przyjmujesz wage samego silnika , niestety to nie motocykl , i przy prawie 1400kg wagi auta , 15kg głowica nic niezmienia poniewaz to tylko 1% wagi
róznica jest zgadzam sie , ale nikt jej nie odczuje , bo to mniejwiecej taka róznica jak jezdzic w pełnym zbiorniczkem spryskiwaczy lub z pustym , bo jest on jeszcze wyzej od głowicy
Przemek chyba nie do końca mnie rozumiesz – przecież to masa samego silnika przemieszcza się w górę a nie całego samochodu. Więc środek ciężkości analogicznie też przeniesie się w tym kierunku. Ja nie napisałem, że to będzie miało dramatyczny wpływ na prowadzenie – co za wszelką cenę starasz się mi przypiąć
Z reguły dąży się, aby ten środek był jak najniżej położony i tyle
P.S. Nie wiedziałem, że masz zbiorniczek płynu 15L na wysokości głowicy hehe
ja nie , ale wersje ze spryskiwaczami kseonony maja chyba dwa razy większy z dobre 8 litrów tam wchodzi ;] do tego 5 litrów oleju w bagażniku tez dość wysoko , i mamy już inny środek ciężkości ;]
w sumie to ja już nie wiem o co ci chodzi , tak jak pisałem , dopóki jeździsz całym autem a nie samym silnikiem , to środek ciężkości liczony jest jako środek całego aut a nie tylko silnika
w tym wypadku jest to poniżej jakiejkolwiek odczuwalnej różnicy
w sumie to ja już nie wiem o co ci chodzi , tak jak pisałem , dopóki jeździsz całym autem a nie samym silnikiem , to środek ciężkości liczony jest jako środek całego aut a nie tylko silnika
w tym wypadku jest to poniżej jakiejkolwiek odczuwalnej różnicy
- Od: 8 gru 2012, 15:36
- Posty: 58
- Skąd: włoszczowa
- Auto: rx-8 k20
Przeczytałem cały temat, śledzę go już jakiś czas, ale wypowiadam tutaj po raz pierwszy.
Przede wszystkim – GRATULUJĘ. Spełniłeś marzenie motoryzacyjne niejednej osoby (moje na pewno). Piękne nadwozie ze wspaniałym sercem. Życzę powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach
Przede wszystkim – GRATULUJĘ. Spełniłeś marzenie motoryzacyjne niejednej osoby (moje na pewno). Piękne nadwozie ze wspaniałym sercem. Życzę powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
no koza jest straszna , musze cos z tym zrobic ale bardzo delikatnie , bo lubie szybko pojezdzic a po obnizeniu niewszedzie by sie dało
co do lotki to lezała jeszcze po crx-e od 4lata , i tak sobie ją połozyłem
co do dmuchawki to jesienią
a tak pozatym , dzis spojzałem na licznik km
zrobiłem mazdą od listopada 12tys km ! , czas zmienic olej
co do lotki to lezała jeszcze po crx-e od 4lata , i tak sobie ją połozyłem
co do dmuchawki to jesienią
a tak pozatym , dzis spojzałem na licznik km
zrobiłem mazdą od listopada 12tys km ! , czas zmienic olej
- Od: 8 gru 2012, 15:36
- Posty: 58
- Skąd: włoszczowa
- Auto: rx-8 k20
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości