MX-3 EC KL-ZE/DE Turbo
Piszecie część prawdy Panowie ale nie wszytko wiecie. Przez odprężenie zyskuje sie większa komorę spalania czyli więcej mieszanki można wpakować co w efekcie da więcej mocy przy doładowaniu.
Poza tym duża moc na niskich obrotach szybko zabija panewki. Nie martwcie sie amerykanie bo od nich wszystko to sie zaczęło nie jedne zęby na tym zjedli aby tą technikę opracować. I fabryczne auta turbo też są produkowane z mniejszym stopniem sprężania. Bardzo bliski przykład silników F2 i F2T niby te same silniki ale po rozłożeniu bebechy inne. Wiec twierdzenie co niektórych ze da rade ominąć odprężenie aby osiągnąć durzą moc jest jak najbardziej błędne i prędzej czy później pójdzie po kieszeni Pozdrawiam
Poza tym duża moc na niskich obrotach szybko zabija panewki. Nie martwcie sie amerykanie bo od nich wszystko to sie zaczęło nie jedne zęby na tym zjedli aby tą technikę opracować. I fabryczne auta turbo też są produkowane z mniejszym stopniem sprężania. Bardzo bliski przykład silników F2 i F2T niby te same silniki ale po rozłożeniu bebechy inne. Wiec twierdzenie co niektórych ze da rade ominąć odprężenie aby osiągnąć durzą moc jest jak najbardziej błędne i prędzej czy później pójdzie po kieszeni Pozdrawiam
- Od: 19 maja 2006, 00:04
- Posty: 41
- Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT
Bogdan9999 – tak to było w latach 80-tych. Od tego czasu wymyślono panewki odporne na uderzenia, produkuje się seryjne silniki turbo ze sprężaniem 10:1.
Co do większej pojemności po odprężeniu – ok, masz mikro zysk, ale tracisz go i nawet więcej przez mniejsze sprężanie...
Co do większej pojemności po odprężeniu – ok, masz mikro zysk, ale tracisz go i nawet więcej przez mniejsze sprężanie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
a co to ma to autka lukstera ;p takie OT
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
brii napisał(a):Bogdan9999 – tak to było w latach 80-tych. Od tego czasu wymyślono panewki odporne na uderzenia, produkuje się seryjne silniki turbo ze sprężaniem 10:1.
Co do większej pojemności po odprężeniu – ok, masz mikro zysk, ale tracisz go i nawet więcej przez mniejsze sprężanie...
Zgadza sie ale czy ten silnik ma takie panewki ?
- Od: 19 maja 2006, 00:04
- Posty: 41
- Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT
pinky napisał(a):Chyba że ktoś jest wielbicielem dużego boostu.
brii napisał(a):I mega dziury oraz dużego splania
Silnik o wysokim stopniu sprężania + niewielki boost to bardziej liniowy przebieg mocy oraz momentu obrotowego, w przeciwienstwie do silnika odprężonego z większym doładowaniem, gdzie moc i moment obrotowy dostępne są dopiero od pewnego progu...
Nie zmienia to jednak faktu, że w przypadku samochodów z silnikami odprężonymi mamy na starcie o wiele większe możliwości, niż w przypadku silników doprężonych...
Przykładem oczywiscie będzie silnik SR20DET o seryjnej mocy 200 KM. Silnik ten posiada seryjnie sprężanie na poziomie 8.5:1. Możliwości standardowego silnika są ogromne. Bez problemu znosi moce rzędu 300-340 KM na seryjnych gratach, znane są też przypadki gdzie ludzie uzyskiwali moce rzędu 350-370 KM z seryjnego silnika.
Sprawa wyglada o wiele ciekawiej, kiedy zastanowimy sie ile SR20DET posiadało by mocy, gdyby jeździło bez doładowania. Niektórzy mówią, że moc tego silnika zamknęłaby się na pułapie 90-100KM, jednak nie można tego dokładnie stwierdzić ponieważ w silniku tym standardowo montowane były zmienne fazy rozrządu czyli VTC.
Idąc dalej tym tropem z silnika doładowanego seryjnie uzyskujemy przyrosty rzędu 60-70% więcej, a gdyby dolną granicę mocy ustalić na poziomie silnika niedoładowanego, to można by powiedzieć że generowałby on o 200-250% mocy więcej...
Co do mega wielkiej turbo dziury oraz wielkiego spalania, to prawda jest taka, że gdy wszystkie modyfikacje mające na celu podnoszenie mocy robione są z głową, możemy o tym problemie zapomnieć.
Odprężony silnik przy dużym doładowaniu wstaje bardzo szybko i doładowania rzędu 1.3 bara uzyskuje już na poziomie 3700obr/min.
Wszystko kwestia przemyślenia, a kolejna ważna kwestia to technika jazdy, ponieważ w przypadku silników o dużym doładowaniu bardzo ważna jest szybka oraz precyzyjna zmiana biegów.
Amen
P.S. Bardzo fajna mazda
xXx napisał(a):Odprężony silnik przy dużym doładowaniu wstaje bardzo szybko i doładowania rzędu 1.3 bara uzyskuje już na poziomie 3700obr/min.
Szybko w stosunku do czego?
Doprężone silniki turbo wstają przy 1500 – 2000 obr/min (czytaj max. boost).
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
max boost ktory wynosi 0,4 bara.ja nie slyszalem o zadnym silniku ktory daje cisnienia 1,3 bara przy 1500 obrotow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
co za OT
Jutro zawody, boost w peaku 0,6bara, stabilnie 0,55-0,58. Nowe markgumy założone, kleją świetnie, lekka tylna klapa onboard, wyszła fajnie, pogoda zapowiada się idealna Jadę oficjalnie łamać 13 A przynajmniej zwyciężyć w konkurencji "Flying Rod contest"
Wczoraj test na streecie, jest sporo szybciej niż było, o czym przekonał się koleś w S3 300+KM wciągnięty w holseta i wysrany Upgradem
Jutro zawody, boost w peaku 0,6bara, stabilnie 0,55-0,58. Nowe markgumy założone, kleją świetnie, lekka tylna klapa onboard, wyszła fajnie, pogoda zapowiada się idealna Jadę oficjalnie łamać 13 A przynajmniej zwyciężyć w konkurencji "Flying Rod contest"
Wczoraj test na streecie, jest sporo szybciej niż było, o czym przekonał się koleś w S3 300+KM wciągnięty w holseta i wysrany Upgradem
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
piwo napisał(a):max boost ktory wynosi 0,4 bara.ja nie slyszalem o zadnym silniku ktory daje cisnienia 1,3 bara przy 1500 obrotow.
Ale tyle wystarcza przy dużej kompresji
Z resztą spuszczamy się nad sprężaniem rzędu 10:1, że to dużo itd. i ponoć 8.0-8,5:1 jest OK, a są przecież silniki które przy sprężu większym niż 16:1 mają doładowanie ponad 1.3bar i są używane na codzień
lukster – trzymam kciuki, wietrzę kolejny sukces Może 12,5 pęknie
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Z resztą spuszczamy się nad sprężaniem rzędu 10:1, że to dużo itd. i ponoć 8.0-8,5:1 jest OK, a są przecież silniki które przy sprężu większym niż 16:1 mają doładowanie ponad 1.3bar i są używane na codzień usmiech
i nazywają się okrętowe
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):i nazywają się okrętowe
Okrętowe akurat nie wiem jakie mają parametry, ale to o których mówię to zwykłe diesle współczesne
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Diesel to co innego niż benzyniak. Gdybyś miał taka kompresje w benzynie to przy zapłonie była by taka eksplozja że mogło by tuleje porozrywać o korbach i tłokach nie wspomnę. Pozdro
- Od: 19 maja 2006, 00:04
- Posty: 41
- Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT
Bogdan9999 napisał(a):Diesel to co innego niż benzyniak. Gdybyś miał taka kompresje w benzynie to przy zapłonie była by taka eksplozja że mogło by tuleje porozrywać o korbach i tłokach nie wspomnę. Pozdro
Raczej problemem bardziej byłby samozapłon benzyny przy takim sprężaniu, trwają mocno zaawansowane prace nad takimi silnikami
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Pyton162 napisał(a):czuje ze bedzie 12,5 moze 12,4
Chyba przeceniasz moją padaczkę
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Gibsong czemu ecumaster a nie FMU?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości