MX-3 EC KL-ZE/DE Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez pinky » 16 wrz 2009, 16:17

Chyba że ktoś jest wielbicielem dużego boostu.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez brii » 16 wrz 2009, 17:00

I mega dziury oraz dużego splania ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bogdan9999 » 16 wrz 2009, 17:19

Piszecie część prawdy Panowie ale nie wszytko wiecie. Przez odprężenie zyskuje sie większa komorę spalania czyli więcej mieszanki można wpakować co w efekcie da więcej mocy przy doładowaniu.
Poza tym duża moc na niskich obrotach szybko zabija panewki. Nie martwcie sie amerykanie bo od nich wszystko to sie zaczęło nie jedne zęby na tym zjedli aby tą technikę opracować. I fabryczne auta turbo też są produkowane z mniejszym stopniem sprężania. Bardzo bliski przykład silników F2 i F2T niby te same silniki ale po rozłożeniu bebechy inne. Wiec twierdzenie co niektórych ze da rade ominąć odprężenie aby osiągnąć durzą moc jest jak najbardziej błędne i prędzej czy później pójdzie po kieszeni ;) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez brii » 16 wrz 2009, 17:36

Bogdan9999 – tak to było w latach 80-tych. Od tego czasu wymyślono panewki odporne na uderzenia, produkuje się seryjne silniki turbo ze sprężaniem 10:1.
Co do większej pojemności po odprężeniu – ok, masz mikro zysk, ale tracisz go i nawet więcej przez mniejsze sprężanie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez szkodnik_byd » 16 wrz 2009, 23:18

a co to ma to autka lukstera ;p takie OT
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6174 (904/433)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Bogdan9999 » 17 wrz 2009, 10:23

brii napisał(a):Bogdan9999 – tak to było w latach 80-tych. Od tego czasu wymyślono panewki odporne na uderzenia, produkuje się seryjne silniki turbo ze sprężaniem 10:1.
Co do większej pojemności po odprężeniu – ok, masz mikro zysk, ale tracisz go i nawet więcej przez mniejsze sprężanie...


Zgadza sie ale czy ten silnik ma takie panewki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez waldii » 17 wrz 2009, 20:57

Bogdan9999 napisał(a):ale czy ten silnik ma takie panewki ?

jedna tak <lol> :P
waldii
 

Postprzez xXx » 18 wrz 2009, 09:36

pinky napisał(a):Chyba że ktoś jest wielbicielem dużego boostu.



brii napisał(a):I mega dziury oraz dużego splania



Silnik o wysokim stopniu sprężania + niewielki boost to bardziej liniowy przebieg mocy oraz momentu obrotowego, w przeciwienstwie do silnika odprężonego z większym doładowaniem, gdzie moc i moment obrotowy dostępne są dopiero od pewnego progu...


Nie zmienia to jednak faktu, że w przypadku samochodów z silnikami odprężonymi mamy na starcie o wiele większe możliwości, niż w przypadku silników doprężonych...


Przykładem oczywiscie będzie silnik SR20DET o seryjnej mocy 200 KM. Silnik ten posiada seryjnie sprężanie na poziomie 8.5:1. Możliwości standardowego silnika są ogromne. Bez problemu znosi moce rzędu 300-340 KM na seryjnych gratach, znane są też przypadki gdzie ludzie uzyskiwali moce rzędu 350-370 KM z seryjnego silnika.


Sprawa wyglada o wiele ciekawiej, kiedy zastanowimy sie ile SR20DET posiadało by mocy, gdyby jeździło bez doładowania. Niektórzy mówią, że moc tego silnika zamknęłaby się na pułapie 90-100KM, jednak nie można tego dokładnie stwierdzić ponieważ w silniku tym standardowo montowane były zmienne fazy rozrządu czyli VTC.

Idąc dalej tym tropem z silnika doładowanego seryjnie uzyskujemy przyrosty rzędu 60-70% więcej, a gdyby dolną granicę mocy ustalić na poziomie silnika niedoładowanego, to można by powiedzieć że generowałby on o 200-250% mocy więcej...

Co do mega wielkiej turbo dziury oraz wielkiego spalania, to prawda jest taka, że gdy wszystkie modyfikacje mające na celu podnoszenie mocy robione są z głową, możemy o tym problemie zapomnieć.

Odprężony silnik przy dużym doładowaniu wstaje bardzo szybko i doładowania rzędu 1.3 bara uzyskuje już na poziomie 3700obr/min.

Wszystko kwestia przemyślenia, a kolejna ważna kwestia to technika jazdy, ponieważ w przypadku silników o dużym doładowaniu bardzo ważna jest szybka oraz precyzyjna zmiana biegów.



Amen



P.S. Bardzo fajna mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 18 wrz 2009, 09:43

xXx napisał(a):Odprężony silnik przy dużym doładowaniu wstaje bardzo szybko i doładowania rzędu 1.3 bara uzyskuje już na poziomie 3700obr/min.

Szybko w stosunku do czego? ;)
Doprężone silniki turbo wstają przy 1500 – 2000 obr/min (czytaj max. boost).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 18 wrz 2009, 09:53

max boost ktory wynosi 0,4 bara.ja nie slyszalem o zadnym silniku ktory daje cisnienia 1,3 bara przy 1500 obrotow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez lukster » 18 wrz 2009, 09:54

co za OT :P

Jutro zawody, boost w peaku 0,6bara, stabilnie 0,55-0,58. Nowe markgumy założone, kleją świetnie, lekka tylna klapa onboard, wyszła fajnie, pogoda zapowiada się idealna :D Jadę oficjalnie łamać 13 <diabełek> A przynajmniej zwyciężyć w konkurencji "Flying Rod contest" ;)
Wczoraj test na streecie, jest sporo szybciej niż było, o czym przekonał się koleś w S3 300+KM wciągnięty w holseta i wysrany Upgradem :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 18 wrz 2009, 15:54

piwo napisał(a):max boost ktory wynosi 0,4 bara.ja nie slyszalem o zadnym silniku ktory daje cisnienia 1,3 bara przy 1500 obrotow.

Ale tyle wystarcza przy dużej kompresji :D
Z resztą spuszczamy się nad sprężaniem rzędu 10:1, że to dużo itd. i ponoć 8.0-8,5:1 jest OK, a są przecież silniki które przy sprężu większym niż 16:1 mają doładowanie ponad 1.3bar i są używane na codzień :)

lukster – trzymam kciuki, wietrzę kolejny sukces :) Może 12,5 pęknie :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 18 wrz 2009, 18:13

brii napisał(a):Z resztą spuszczamy się nad sprężaniem rzędu 10:1, że to dużo itd. i ponoć 8.0-8,5:1 jest OK, a są przecież silniki które przy sprężu większym niż 16:1 mają doładowanie ponad 1.3bar i są używane na codzień usmiech

i nazywają się okrętowe :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3094 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 18 wrz 2009, 19:23

Bimbak napisał(a):i nazywają się okrętowe

Okrętowe akurat nie wiem jakie mają parametry, ale to o których mówię to zwykłe diesle współczesne ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bogdan9999 » 18 wrz 2009, 19:32

Diesel to co innego niż benzyniak. Gdybyś miał taka kompresje w benzynie to przy zapłonie była by taka eksplozja że mogło by tuleje porozrywać o korbach i tłokach nie wspomnę. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez Pyton162 » 18 wrz 2009, 19:33

czuje ze bedzie 12,5 moze 12,4
Pyton162
 

Postprzez brii » 18 wrz 2009, 20:14

Bogdan9999 napisał(a):Diesel to co innego niż benzyniak. Gdybyś miał taka kompresje w benzynie to przy zapłonie była by taka eksplozja że mogło by tuleje porozrywać o korbach i tłokach nie wspomnę. Pozdro

Raczej problemem bardziej byłby samozapłon benzyny przy takim sprężaniu, trwają mocno zaawansowane prace nad takimi silnikami :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 18 wrz 2009, 22:41

Pyton162 napisał(a):czuje ze bedzie 12,5 moze 12,4

Chyba przeceniasz moją padaczkę ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Gib » 18 wrz 2009, 23:47

No to trzymamy kciuki jutro.
BTW u mnie CR10,3 i planuje 0,5b bez ruszania silnika wogóle tylko ecumaster i porządnie ustawiony zapłon. Oby nie stuknęło.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy