Strona 33 z 38

PostNapisane: 11 cze 2019, 10:19
przez darrecki
Na jedno wychodzi, filtr nie występuje jako część eksploatacyjna, więc można uznać że go nie ma. Cały syf gromadzi się na dnie zbiornika w tych nieużywanych 6 litrach paliwa.

PostNapisane: 13 cze 2019, 14:19
przez Kritik
Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km

spora roznica <oczy>

PostNapisane: 13 cze 2019, 21:58
przez przemek24p584
[quote="Kritik"]Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l

PostNapisane: 14 cze 2019, 08:04
przez Kritik
przemek24p584 napisał(a):
Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l


jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19 <faja>

PostNapisane: 14 cze 2019, 18:48
przez Mirek
Kritik napisał(a):
przemek24p584 napisał(a):
Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l


jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19 <faja>


przyczyna tej różnicy w spalaniu jest bardzo prosta – skrzynia w wersji 120 KM jest sporo dłuższa. Na 5-ce masz bardzo zbliżone obroty co w wersji 165KM na 6-ce.

Obrazek

(oczywiście to są teoretyczne maksymalne prędkości przy max rpm, żeby nikt tu nie zaczynał dyskusji o osiąganiu ponad 300km/h tym autem :P

PostNapisane: 17 cze 2019, 08:45
przez adam_we
Mirek napisał(a): oczywiście to są teoretyczne maksymalne prędkości przy max rpm, żeby nikt tu nie zaczynał dyskusji o osiąganiu ponad 300km/h tym autem :P


A już myślałem <rotfl>

PostNapisane: 17 cze 2019, 19:56
przez KrzysiekWPR
Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.

No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce <nauka>

PostNapisane: 18 cze 2019, 08:51
przez jaro93
KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.

No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce <nauka>


Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.

Re: Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

PostNapisane: 18 cze 2019, 13:38
przez Mirecsk38
aro93" tak, od kolo 4500rpm moc spada, dlatego Vmax idealnie 5 biegu i moze 6 biegu, jak sie do 200 rozpedzi gorki :)
Obrazek

tylko kazda G120 jest troche inna, jedna pada od 4500rpm , inna od 5000rpm
Obrazek

PostNapisane: 18 cze 2019, 18:29
przez Mirek
jaro93 napisał(a):
KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.

No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce <nauka>


Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.

tabelka jest OK – sprawdzone informacje ;)
Wersja z długą skrzynią idzie idealnie 4000 rpm na 6-tym biegu przy 200 km/h.
odcinka 6500 rpm czyli prędkość max 325/65= 5 km na każde 100 obr, 40*5=200 km/h

Obrazek

oczywiście odradzam testowanie takich rzeczy na drogach z ograniczeniami prędkości, zdjęcie zostało zrobione na odcinku bez ograniczeń na niemieckiej autostradzie i robiła je osoba siedząca obok – proszę trzymać ręce na kierownicy!

ps. da się utrzymać Vmax na 6-ce w sprzyjających warunkach, no i dużo łatwiej się rozpędzić do tej prędkości na 5 ;) Vmax po modyfikacji jest jeszcze nieco wyżej niż te 200, spuśćmy zasłonę milczenia na spalanie przy tej prędkości <diabełek>

p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki ;) Faktycznie ponoć regułą są okolice 4500, ale zdarzają się wyjątki, moja ponoć była najmocniejszą serią jaka się w DiSiTune pojawiła (przynajmniej do momentu jak robiłem mapę) miała 151 KM i ciągnęła do 5800. Może to kwestia żeby ułożyć dobrze silnik + dobre paliwo ? Po modyfikacji oczywiście jest jeszcze lepiej a ta długa skrzynia pozwala na całkiem przyjemną jazdę przy większych prędkościach, pomijając szumy z zewnątrz <faja>

PostNapisane: 18 cze 2019, 18:39
przez Mirecsk38
Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki ;)


wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama

PostNapisane: 18 cze 2019, 18:40
przez Mirek
Mirecsk38 napisał(a):
Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki ;)


wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama

no tak, zgoda :)

PostNapisane: 1 lip 2019, 12:47
przez piotear
Trasa 2.6 tys. km (Polska-Chorwacja i spowrotem). 4 dorosle osoby na pokladzie plus pelen bagaznik. Polska, Slowacja jazda dynamiczna. Wegry i chorwacja juz niestety zgodnie z przepisami, tempomat na autostradzie 130-140...

Spalanie z całej trasy 6.5l komputer, realne 6.6l

Re: Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

PostNapisane: 1 lip 2019, 12:57
przez adam_we
Trasa Warszawa – Mielno – Warszawa, ponad 1 100 km. Prędkość do 130 km/h, na autostradzie tempomat. Wynik 6,2l/100km. I od razu teoretyczny zasięg z 560 km skoczył na ponad 700 km na baku.

Re: Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

PostNapisane: 1 lip 2019, 21:22
przez tomeq83
Ostatnio z dwóch tankowań i przy tych upałach komp pokazuje 5.5 (realnie z 5.7). Drogi lokalne dojazd do pracy 30 km w jedną stronę, noga lekka, pb98.

PostNapisane: 10 lip 2019, 08:29
przez Concave
Średnio 5.8 litra, ale jak jadę eko, to i poniżej 5.

Re: Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

PostNapisane: 12 lip 2019, 09:02
przez rinho
U mnie 6,7 – jazda normalna, tryb mieszany. Automat.

Re: Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

PostNapisane: 13 lip 2019, 22:12
przez RobertPi
Ostatnio trasa, przy okazji test:
Kraków – Dębica przez autostradę 137 km 1h20 6,0/100km ( łącznie 6 km poza autostradą )
Dębica – Kraków przez starą 4 127 km 1h55 4,5/100km ( w tym 18 km autostrady – obwodnica max 100 km/h )
RP

Re: Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

PostNapisane: 15 lip 2019, 08:46
przez czarmi
Trasa Warszawa – Pieniny – 5,7l/100km, przejazd przez Kraków z godzinnym postojem – 5 godz.
Opony 18" wielosezonowe. Dla mnie bardzo OK.
Dzisiaj z Zakopanego do Sromowców, 52km bez szaleństw – 4,00l/100km...

PostNapisane: 28 lip 2019, 08:56
przez tomeq83
2500km Chorwacja i spowrotem. Słowacja 130, Węgry 30-90, Chorwacja 130 + wypad do Bośni. Na pokładzie żona dziecko i dwa psy, auto zapakowane "po sufit".

Średnia z kompa 6,3 więc realnie 6.5. To o niecały litr mniej aniżeli kilka lat temu w podobnych warunkach M3 Bl 1.6 a komfort o wiele większy.