Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016- )

Postprzez Jurjur » 31 sty 2018, 14:17

Steel napisał(a):Dmb_T
5L na 1000km to ~25pln koszt rozrusznika w mazdzie to 900-1100pln (+ robocizna) wiec po 50tys masz nowy rozrusznik w razie czego a i mechanik zarobi. tyle ze nie slyszalem zeby w tak krotkim czasie padaly rozruszniki :)

1. szukalem tu o start stopie na forum ale nie znalazlem detali a na silnikach sie nie znam (wiec skorzystam z watku o baku :).
sugerujesz ze system ten obciaza jedynie alternator? a inne rzeczy? czy sily w momencie (ponownego) startowania silnika nie sa wieksze niz bez tego systemu, a jesli sa to czy moga miec negatywny wplyw na silnik?
zalozmy ze planuje jezdzic mazda z tym systemem 10 lat, lepiej z czy bez? koszt rozrusznika faktycznie nie jest wysoki, ale wole wiecej benzyny spalic niz robic rozrusznik. (dodam tylko ze ochrona srodowiska mnie nie interesuje bo ...wplyw systemu znikomy a tak wybralbym hybryde)

2. wracajac do baku: tez tak macie ze koncowka rezerwy komputer pokazuje zasieg 30km a zatankujesz max 40 litrow tzn ze w baku jeszcze siedzi 11l i mozna spokojnie zrobic te 150km. i to potwierdza tankowanie, bo jak wleje 40l ze spalaniem 7.5 to zasieg powinien byc 530 a jest... 650
Początkujący
 
Od: 30 gru 2017, 19:04
Posty: 7 (0/1)

Postprzez bbogdan » 31 sty 2018, 14:32

Jurjur napisał(a):system ten obciaza jedynie alternator


Nie ma takiej możliwości żeby obciążać alternator w trakcie rozruchu :)
A dlaczego z ten system ma obciążać silnik bardziej niż bez ? na pewno nie obciąża bardziej
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 496 (1/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez jabartnik » 31 sty 2018, 15:58

Jurjur » dzisiaj, 15:17
2. wracajac do baku: tez tak macie ze koncowka rezerwy komputer pokazuje zasieg 30km a zatankujesz max 40 litrow tzn ze w baku jeszcze siedzi 11l i mozna spokojnie zrobic te 150km. i to potwierdza tankowanie, bo jak wleje 40l ze spalaniem 7.5 to zasieg powinien byc 530 a jest... 650


Poniżej watek o baku/rezerwie/wskazaniu kompa :)
[url]viewtopic.php?f=494&t=166424&view=unread#unread[/url]

Dopisano 31 sty 2018, 17:01:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=166424
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2016, 11:11
Posty: 32 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM HB 2016, 2.0 120KM SkyEnergy

Postprzez Steel » 31 sty 2018, 23:47

Jurjur napisał(a):sugerujesz ze system ten obciaza jedynie alternator? a inne rzeczy? czy sily w momencie (ponownego) startowania silnika nie sa wieksze niz bez tego systemu, a jesli sa to czy moga miec negatywny wplyw na silnik?

Nie alternator a rozrusznik jest uzyty. Alternator generuje prad z ruchu silnika, i start nie ma tu za wiele do rzeczy :)
Z innych rzeczy co moga sie zepsuc to chyba nie ma za wiele, bo turbiny brak.
Silnik w momencie startu nie jest jakos specjalnie wysilany pracujac "na luzie". Do tego podczas pracy I-stop tloki i wal ustawiane sa w odpowiednich pozycjach redukujacych do minimum wykorzystanie dodatkowego wspomagania. Ale zwroc uwage, ze tego nie ma podczas rozruchy i wtedy widac ze silnik duzo dluzej startuje.
Jurjur napisał(a):zalozmy ze planuje jezdzic mazda z tym systemem 10 lat, lepiej z czy bez? koszt rozrusznika faktycznie nie jest wysoki, ale wole wiecej benzyny spalic niz robic rozrusznik. (dodam tylko ze ochrona srodowiska mnie nie interesuje bo ...wplyw systemu znikomy a tak wybralbym hybryde)


Rozrusznik moze sie zepsuc nawet bez uzycia I-stopu, jak wszystko. Normalnie auta przejezdzaja 15-20 albo i wiecej lat bez wymiany rozrusznika, odpalane nawet kilka razy dziennie. Tu rozrusznik jest przstosowany/wzmacniany do czestego krotkiego wspomagania startu. Wiec jak nie przeszkadza ci wylaczanie sie silnika to mozesz jezdzic "z wlaczony", a jesli chcesz jezdzic "z wylaczaonym" to bedziesz musial wylaczac za kazdym uruchomieniem, albo moda zalozyc by to permanentnie wylaczyc :)
Pierwsze auta z systemami stop start maja juz okolo 10-11 lat... nie slychac by na potege padaly rozruszniki. WIec mysle, ze specjalnie nie ma sie co bac tego uzywac. Ale decyzje kazdy podejmuje sam.

Co do Baku to u mnie przy przejezdzaniu jakich 550-600km tankuje i jak na razie najwieksza roznice pomiedzy kompem a obliczeniami mialem 0.1 co jest raczej granicznym bledem mogacym wynikac z roznicy okolo 0.5 na baku paliwa przy tankowaniu. Nigdy nie zalejemy dokladnie do tego samego miejsca nawet taknujac do odbicia (baliwo sie czasem w baku spieni i zatka odpowietrznik/bezpiecznik? pistoletu ). Przy 0km u mnie jest 42-43litry
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/8)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Dmb_T » 14 lut 2018, 02:00

przez osiem miesięcy zrobilem 19 800 km, głownie trasa, miasto to może 30 procent.... średnia spalanie 6,6.
Silnik 2.0, 120 KM, hatchback.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 55 (0/1)
Auto: mazda 3, 2017, 2.0

Postprzez rafik.d » 3 mar 2018, 18:45

Czy ktoś jeździ M3 z benzyna 2,5 ? Moja (zaznaczam że w manualu!) W ruchu miejskim (20 kM przez Warszawe) pali średnio 9-9,5 litra/100. Gdy nie ma korków spada już poniżej 8 L /100. Uważam, że wynik bardzo dobry i myślę że trasie przy ekonomicznej jeździe będzie to ok 7 L. (Niestety jeszcze nie sprawdzilem). Jak na silnik benzynowy i wspaniale wrazenia z jazdy uważaM że rewelacyjny wynik. Jeśli ktoś uważa inaczej to proszę się dowiedzieć ile palą benzyniaki z grupy VW czyOpla . Miałem wcześniej Astre 1,6 spalanie średnio 8 L, i Tiguana 1,4 tsi średnie 9,5 l.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 23:51
Posty: 16
Skąd: Wawa
Auto: Mazda3 sedan BM, iGrand Touring 2,5 benzyna 2015 R.

Postprzez Pankracy » 5 mar 2018, 05:53

Moja 2.0 w mieście pali 9.1 – czyli szału nie ma. Jak zdarzy się tydzień, w którym Mazdą jeżdżę tylko ja to wykręcę w mieście spalanie 8.2, rekord to 7.8. (Typowo miejska jazda).

Garażowana, więc silnik startuje od temperatury 5 stopni :) W trasie spala jakieś śmieszne wartości – 5.5 – 6.5, w zależności czy depnę mocniej w gaz. Widać Mazdoloty mocno są zależne od warunków miasto-trasa i nawyków kierowcy :) Pisząc "miasto-trasa" mam na myśli drobną zmianę drogi – wystarczy, że w ciągu tygodnia wyjadę 2-3 razy na obwodnicę i spalanie spadnie o 0.5 litra w dół :P
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 43 (0/2)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez Dmb_T » 16 mar 2018, 19:27

a czy to prawda, że nowe auto, przez pierwsze kilkaset kilometrów, spala nieco więcej? Kolega zakupił miesiąc temu, trójkę i mowi, że przed dwa pierwsze tygodnie spalanie miejskie miał na poziomie około 11 litrów a teraz mu spadło do około 9. Kupił nówkę w salonie i tak mu podobno mówił dealer. Jeśli to prawda, to z jakiego powodu?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 55 (0/1)
Auto: mazda 3, 2017, 2.0

Postprzez ellipsis » 17 mar 2018, 15:00

Mimo, że obecne silniki nie wymagają docierania bo jakość wykonania i spasowania jest na wysokim poziomie to zawsze przez początkowe kilometry silnik ma większe opory pracy. Dodatkowo nowego auta też trzeba się "nauczyć", poznać jego charakterystyke jazdy to też ma wpływ na spalanie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 685 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez marmi » 17 mar 2018, 20:34

Ja u siebie spadek spalania zauważyłam po ok.5tys, wtedy też wymieniłam "fabryczny" olej.
I przestało śmierdzieć nowiutkim plastikiem gdy jej docisłam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2017, 20:58
Posty: 42 (0/4)
Auto: Mazda 3 AT 2.0 2015 BM

Postprzez Dmb_T » 18 mar 2018, 20:22

a to ciekawe, że dopiero po 5 tysiącach... czy moglabyś podać mniej więcej jaki to był spadek? Ja u siebie jakoś tego nie obserwowałem, auto od razu jezdziło w dłuższe trasy i jakoś nie pomyślałem o takich obserwacjach.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 55 (0/1)
Auto: mazda 3, 2017, 2.0

Postprzez marmi » 19 mar 2018, 11:28

W moim przypadku to najwięcej jazdy miejskiej i krakowskich korków. Gdy zmieniałam olej po tzw. "dotarciu" to w mieście spadło o jakieś 0,7-0,8/100km. Nie są to wartości szaleńcze, ale zawsze milej móc spalać w korku 7,8l niż 8,6 (mówię o wiośnie/wczesnym lecie bez zbytniego obciążenia klimatyzacją).

W początkowym użytkowaniu auta jakoś nie przyglądałam się zużyciu trasowemu, może przez to, że mniej też w trasy jeździłam.
Teraz w trasie spokojnie spada do 6 z haczykiem, a nawet do 5,1l jak "emerycę" <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2017, 20:58
Posty: 42 (0/4)
Auto: Mazda 3 AT 2.0 2015 BM

Postprzez tomeq83 » 19 mar 2018, 16:57

U mnie ogolnie po dotarciu auta (nie silnika) spadlo 0.6l tak z 6.3 do 5.7. Pisze średnio bo jest różnie czasami więcej a czasami mniej.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 286 (3/15)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Dmb_T » 20 mar 2018, 22:53

panowie, co rozumiecie przez dotarcie silnika? rozumiem, że chodzi o jazdę emerycką ale do jakiego mniej więcej przebiegu?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 55 (0/1)
Auto: mazda 3, 2017, 2.0

Postprzez Steel » 21 mar 2018, 00:04

Dmb_T napisał(a):panowie, co rozumiecie przez dotarcie silnika? rozumiem, że chodzi o jazdę emerycką ale do jakiego mniej więcej przebiegu?


Silniki obecnie sa docierane juz wczesniej, jednak przez pierwsze ok 2tys zaleca sie nie obciazac silnika bardzo wysokimi obrotami i sprintami na cwierc mili pomiedzy swiatlami.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/8)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez child » 21 mar 2018, 08:50

Jeśli dobrze pamiętam, to jest to opisane w instrukcji. I wbrew pozorom nie do końca chodzi o jazdę emerycką – odradza się m.in. jazdę ze stałą prędkością obrotową (czyli coś, co zazwyczaj jest jak najbardziej pożądane).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 724 (23/49)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 sedan SkyMotion 120KM
była: BK'07 sedan 1.6 benzyna

Postprzez Czawialonzo » 14 maja 2018, 13:12

Witam. Moja Mazda3 2.2 diesel automat pali w cyklu mieszanym (miasto/autostradyrada) ok 6.5 l. Czy jest to normalny wynik? Posiadam ją niecałe 2 miesiące dlatego za bardzo się nie orientuję. W internecie wyczytałem, że średnie spalanie to ok 5 l a w trasie nawet poniżej 4. Stąd moje pytanie. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 maja 2018, 11:41
Posty: 2
Auto: 2015 Mazda3 2.2d automatic

Postprzez darrecki » 14 maja 2018, 13:54

Czawialonzo napisał(a):W internecie wyczytałem, że średnie spalanie to ok 5 l a w trasie nawet poniżej 4.


Tyle to może palić w broszurach reklamowych... 6.5l to akceptowalny wynik, moja średnia jest wyższa – 2.2l w manualu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1699 (23/70)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Dmb_T » 24 maja 2018, 23:38

Czawialonzo napisał(a):W internecie wyczytałem, że średnie spalanie to ok 5 l a w trasie nawet poniżej 4. Stąd moje pytanie. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam


Każdy producent zaniża spalanie. Jak osiągniesz średnią 6.5 l w cyklu mieszanym i jeżdzisz emerycko, to się ciesz. O zejściu poniżej 6 l zapomnij w ogóle.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 55 (0/1)
Auto: mazda 3, 2017, 2.0

Postprzez TheMonster » 25 maja 2018, 09:23

Moja spala tyle ile wleje do baku <glupek2>

A tak całkiem serio... wszystko zależy jak ostro jeżdżę. Potrafiłem robić spalania w mieście rzędu 12l/100km (pełen ogień, liczone tylko na tym odcinku). Przy spokojnej jeździe w mieście wychodzi koło 8 (w korkach licząc), trasa to potrafię nawet koło 7l/100km wliczając autosradę :O Bez autostrady to nawet między 5-6l/100km, raz zmierzyłem na samej autostradzie to wyszło 11l/100km :P (NIE WIEM CZEMU TAK :D)
Tapatalk activatorinfo na priv ;)
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
 
Od: 22 lis 2015, 14:59
Posty: 1004 (185/184)
Skąd: Bydgoszcz / Gdynia
Auto: OBECNIE:
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
DAWNIEJ:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323