Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez przemek24p584 » 24 maja 2019, 14:56

popi2009 napisał(a):pewnie jakąś wiejska apką na telefon :D
nie wiem czy można nazwać ja wiejska apka skoro jadąc 40 km/h pokazuje 43km/h więc 3km/h tolerancji i tak na każdym biegu. Więc dokładną moim zdaniem jest. Ciekawe czym wy robicie test przyspieszenia?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez Kritik » 24 maja 2019, 15:31

przemek24p584 napisał(a):
popi2009 napisał(a):pewnie jakąś wiejska apką na telefon :D
nie wiem czy można nazwać ja wiejska apka skoro jadąc 40 km/h pokazuje 43km/h więc 3km/h tolerancji i tak na każdym biegu. Więc dokładną moim zdaniem jest. Ciekawe czym wy robicie test przyspieszenia?


nie robimy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 27 maja 2019, 07:39

biorac pod uwagę ze w 99% przypadkow licznik w aucie pokazuje wyzsza predkosc niż rzeczywista na GPS, a tu masz 3km więcej na aplikacji to przekłamanie jest spore
popi2009
 

Postprzez przemek24p584 » 27 maja 2019, 20:11

popi2009 napisał(a):biorac pod uwagę ze w 99% przypadkow licznik w aucie pokazuje wyzsza predkosc niż rzeczywista na GPS, a tu masz 3km więcej na aplikacji to przekłamanie jest spore
.popii 2009 Odczuwasz różnice w przyspieszeniu o 0,5sek,twierdzisz że przekłamanie o 3 km/h to jest spore przekłamanie.Jak Ty to robisz?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez przemek24p584 » 28 maja 2019, 20:50

child napisał(a):
Wojtek napisał(a):Proszę nie oceniać wypowiedzi... Jednemu spala auto 7l/100 km a drugiemu 9,5 l/100 km


Mi nie chodzi o to, ile komu pali – ale o nazywanie tego "ekstremalną jazdą".
mi wychodzi 5l.sprawdzone na odcinku ok 10km
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez KrzysiekWPR » 5 cze 2019, 21:04

Witam

Pierwszy test na dłuższym odcinku który zrobiłem i coś wiarygodnego mogę napisać:

Trasa:
Warszawa-Zakopane
Zakopane-Warszawa
Przejechane ok 850km

Styl jazdy:
ECO 90% drogi +kilka mocniejszych przyspieszeń na podjazdach, gdy np. Focus II tdci czy jakiś OIII silnika nie rozpoznałem chciał wyprzedzić na siłę Maździocha.

Prędkości:
na odcinkach ekspresówek (ok 60% drogi) – ok 115km/h na tempomacie
Pozostałe odcinki w okolicach prędkości dozwolonych czyli ok 90-100km/h oraz w mieście wiadomo.
Klima – 60% drogi

Wynik: równe 6.0 pokazał komputer co uznaję za niezły wynik (tyle samo przy takiej samej jeździe paliła mi OII 1.4tsi), realnie komputer zaniża o jakieś 0,2-0,3l/100km.

Wrażenia z jazdy:
WCIĄŻ łapię się na tym (po jeździe 8lat w OII z turbo), że zapominam o redukcjach albo redukuję nie wystarczająco, gdzie np. na jedym podjeździe musiałem się napocić naprawdę żeby nie dać się wyprzedzić przez Focusa II tdci bo miałem wbity 4-ty bieg a powinienem zjechać zdecydowanie do 3-jki. przyspieszenie od około 70-80km/h-120.
Elastyczność silnika jest NIEZŁA ale to jednak nie Turbo i tutaj trzeba się przestawić, gdzie większość konkurencji ma już pełny moment obrotowy My musimy zbijać w dół.

Pozdr
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Imbeer » 6 cze 2019, 04:54

Codzienna jazda ~50km w dwie strony z czego 30% w terenie zabudowanym (max 60km/h), reszta poza (tempomat 100km/h) – srednie spalanie 6.0l/100km.

KrzysiekWPR – dobrze zrozumialem, ze gdy ktos chce Cie wyprzedzic to na sile przyspieszasz? Jaki to ma sens?xD
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez KrzysiekWPR » 6 cze 2019, 08:10

KrzysiekWPR – dobrze zrozumialem, ze gdy ktos chce Cie wyprzedzic to na sile przyspieszasz? Jaki to ma sens?xD[/quote]

Nie do końca.. nie przyspieszam w sytuacjach gdzie mogłoby to spowodować niebezpieczą sytuację, np. możliwość czołowego zderzenia. Mówię o sytuacji np. gdzie mamy 2x pasy w każdą stronę, po tym jak przez dłuższy czas mamy jednopasmówkę i niektórzy napaleńcy tak czekają na te 2 x pasy, że najchętniej wjechali by Ci w bagażnik bo jadą 2m za tobą.

Mniejsza o to.. żeby wszyscy jeździli chociaż względnie kulturalnie było by ok.

Już za miesiąc przetestuję podobną drogę ale jadąc szybciej.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Kaszpir3 » 6 cze 2019, 09:56

... przez ostatnie 2 tygodnie przejechałem ponad 5 tyś. km. RP, Francja, Niemcy, trochę Hiszpania i spalanie najniższe do jakiego doszedłem to we Francji i jazda przepisowa to spowodowała, średnio 5,6/100, Niemcy to autostrady więc okolice 8/100, bo prędkości większe, RP to okolice 7/100 z uwagi na wieczne przyspieszenia i wyprzedzania, jak ktoś jeździ po RP na poziomie 6,0 i pisze, że jeździ dynamicznie to w to nie wierzę, ale uważam, że trójka pali mało relatywnie do innych podobnych marek:)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2018, 16:41
Posty: 36
Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.

Postprzez KrzysiekWPR » 6 cze 2019, 10:56

Kaszmir3 – mam nadzieję, że ta aluzja z 6,0 nie była do mnie.. :D Ja jechałem mega ECO :)..
Jeszcze co do jednej sprawy.. ile Wam się udało zrobić km gdy stan paliwa doszedł do 0 – mam na myśli, koniec kresek. Jak wiemy w baku jeszcze paliwo jest, ale nie testowałem ile dokładnie..
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Kaszpir3 » 6 cze 2019, 11:35

...KrzysiekWPR oczywiście, że nie do Ciebie, taki wynik da się uzyskać, ale jazda musi być ekonomiczna, jak ktoś osiąga takie wyniki na jeździe dynamicznej to ja w to nie wierzę, ale też nie będę o to kruszył kopii, dzielę się tylko moimi doświadczeniami :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2018, 16:41
Posty: 36
Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.

Postprzez KrzysiekWPR » 6 cze 2019, 11:42

Ja też w to nie wierzę.. więc tu się zgadzamy. Pzdr
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Kaszpir3 » 6 cze 2019, 20:59

KrzysiekWPR napisał(a):Jeszcze co do jednej sprawy.. ile Wam się udało zrobić km gdy stan paliwa doszedł do 0 – mam na myśli, koniec kresek. Jak wiemy w baku jeszcze paliwo jest, ale nie testowałem ile dokładnie..


...ja przejechałem 60 km i dalej nie testowałem, bo karnisterka nie miałem:)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2018, 16:41
Posty: 36
Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.

Postprzez KrzysiekWPR » 6 cze 2019, 21:30

No spoko.. to już jakiś konkret. Dziwnie się jedzie gdy zasięg wynosi 0 a kreski z paliwem dawno się skończyły.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez RobertPi » 7 cze 2019, 07:26

W BK gdy komputer pokazywał 0 km w baku było jeszcze około 10 l paliwa. Nie sadzę aby w BM były jakieś wielkie zmiany w tym aspekcie z tą różnicą, że tu mamy o 4 litry mniejszy zbiornik.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1083 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mishaaq » 7 cze 2019, 09:02

Jak wracałem z Kościeliska przez Czarny Dunajec to miałem średnie spalanie 3,6l (wlokąc się), więc da się zrobić 6l/100km dynamicznie: byleby tylko cały czas z górki było :D.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez Mirecsk38 » 7 cze 2019, 10:51

ishaaq: duzo zalezi od konkretnej trasy, ruchu, pogody , kierowcu i od tego co u kogo znaczy "dynamicznie" . Jak niema duzo hamowan tylko dynamiczne rozjazdy, to spalanie bedze duzo pod 6l, ale przy odwrotnej sytuacii juz ponad 6l bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez RobertPi » 10 cze 2019, 23:36

Info dla zainteresowanych.
Rezerwa zapaliła się gdy wyświetlały się 2 małe kreski. 55 km jeszcze do przejechania.
Po 17 km zatankowałem 41 l po ogólnym przejechaniu 643 km ( głównie miasto ).
Wychodzi na to, ze po zapaleniu się rezerwy w baku jest jeszcze 10 l paliwa.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1083 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez darrecki » 11 cze 2019, 06:41

RobertPi napisał(a):Wychodzi na to, ze po zapaleniu się rezerwy w baku jest jeszcze 10 l paliwa.
RP


Wszystko to było poruszane w wątku o pojemności zbiornika paliwa. Owszem, benzyny zostaje sporo ale to taki nazwijmy to "bufor", z którego dostępnych jest może max 3-4l. Reszta sobie tam chlupie w zbiorniku i w zasadzie do niczego innego nie służy. No chyba, że ma zbierać zanieczyszczenia, bo benzyny Sky-G z jakiegoś powodu nie mają filtra paliwa.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mishaaq » 11 cze 2019, 09:10

darrecki napisał(a):benzyny Sky-G z jakiegoś powodu nie mają filtra paliwa.

Filtr oczywiście jest (zlokalizowany przy zbiorniku paliwa w pompie), tylko niewymienny.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323