Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez Kritik » 31 lip 2019, 10:43

Polska – Słowacja – Węgry – Serbia – Macedonia Północna – Albania – Grecja – Macedonia Północna – Serbia – Węgry – Słowacja – Polska

5000 km

3 dorosłe osoby + pełny bagażnik

Mazda 3 HB 2.0 120hp manuał, 235/35/19 kola

Średnia 68 km/h

Spalanie z kompa 6,8l/100
Spalanie z paragonów 7,0l/100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez crun » 2 sie 2019, 12:51

jak tak patrze po wynikach reszty, to mam troche niedosyt. od tygodnia uzytkuje 3-letnia Madzie, srednia predkosc 32, tylko Warszawa, noga srednio-ciezka (na zimnym silniku bardzo lagodnie sie obchodze), klima "na polowe", kolo tych 3000 obrotow krece zazwyczaj a spalanie w warszawie ok. 10.5l/100.

no nic, pojezdzimy, zobaczymy, moze i ja samochod sie zsynchronizujemy lepiej ;–)
Początkujący
 
Od: 23 lip 2019, 18:58
Posty: 18 (8/0)
Auto: Mazda 3 HB 2019 Kai

Postprzez Kritik » 2 sie 2019, 13:07

crun napisał(a):jak tak patrze po wynikach reszty, to mam troche niedosyt. od tygodnia uzytkuje 3-letnia Madzie, srednia predkosc 32, tylko Warszawa, noga srednio-ciezka (na zimnym silniku bardzo lagodnie sie obchodze), klima "na polowe", kolo tych 3000 obrotow krece zazwyczaj a spalanie w warszawie ok. 10.5l/100.

no nic, pojezdzimy, zobaczymy, moze i ja samochod sie zsynchronizujemy lepiej ;–)


na początku tak jest
musi się odbyć synchronizacja kierowcy i auta
ja kiedyś kupiłem używane Renault Megane z 1.5 dci, który miał być oszczędnym, a przez pierwsze kilka tygodni, palił mi czy 8 czy 9 litrów, już nie pamiętam dokładnie, ale bardzo duzo
ale po kilku tygodniach, spalanie spadło do obiecanych 5-6 litrów i było super <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez RobertPi » 2 sie 2019, 21:37

Rzeczywistość jest brutalna. Pomijając niekorzystne warunki warszawskich korków Mazdą po prostu trzeba nauczyć się jeździć. Pochwal się za 2-3 miesiące.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Gepard007 » 7 sie 2019, 21:39

Praca dom. Dom praca. 20km w jedną stronę. Spalanie nie przekracza 6,5 l/100km. :D
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 44 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Postprzez yahoo9 » 8 sie 2019, 21:57

Mazda 3 bm, 2 litry 120 km, opony 225/45/18. Trasa liverpool-poznan, spalanie srednie 6.4. Uwazam, ze rewelacyjny wynik, 3 osoby w aucie, bagaze zaladowane do sufitu. Predkosc okolo 130 – 140 km/h na tempomacie.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2018, 14:35
Posty: 23
Auto: Mazda 3 bm

Postprzez czarmi » 8 sie 2019, 22:44

crun napisał(a): kolo tych 3000 obrotow krece zazwyczaj a spalanie w warszawie ok. 10.5l/100.

Ja kręcę zazwyczaj w Warszawie 1800-2300 obr/min i mam spalanie średnie jak widać na moim wykazie...
Mam zawsze włączoną klimę (eco) i jazda także prawie tylko Warszawa ok. 90% z prawie pięcioletniej ekspolatacji auta. Spróbuj, moze pomoże...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez jaro93 » 9 sie 2019, 09:49

z tego co zauważyłem to nasze mazdy – aby osiągnąć niskie spalanie – powinno się traktować w mieście czy w korkach – jak zaleca komputer czyli już przy 70km/h wrzucić 6 bieg, nie przekraczać przy przyspieszaniu pułapu 2200-2300 obr/min, w trasie przyspieszać dynamicznie do osiągnięcia prędkości przelotowej (kręcić do około 3500obr/min) i wrzucać możliwie najwyższy bieg (utrzymując w miarę możliwości około 1500-2000obr/min). Moje średnie spalanie dzięki temu oscyluje w granicach 7.6l/100km, a pokonuje dziennie krótkie odcinki po ok. 5km od włączenia do wyłączenia i może raz w tygodniu zrobię po 70km x 2 od włączenia do wyłączenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 15:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez Kritik » 9 sie 2019, 10:18

jaro93 napisał(a):z tego co zauważyłem to nasze mazdy – aby osiągnąć niskie spalanie – powinno się traktować w mieście czy w korkach – jak zaleca komputer czyli już przy 70km/h wrzucić 6 bieg, nie przekraczać przy przyspieszaniu pułapu 2200-2300 obr/min, w trasie przyspieszać dynamicznie do osiągnięcia prędkości przelotowej (kręcić do około 3500obr/min) i wrzucać możliwie najwyższy bieg (utrzymując w miarę możliwości około 1500-2000obr/min). Moje średnie spalanie dzięki temu oscyluje w granicach 7.6l/100km, a pokonuje dziennie krótkie odcinki po ok. 5km od włączenia do wyłączenia i może raz w tygodniu zrobię po 70km x 2 od włączenia do wyłączenia.


tylko ze przy takiej jeździe polecam po 40k km zaglądnąć w cylindry endoskopem i zobaczyć jakie rysy taka jazda zrobiliście w środku silnika... i jaki to będzie miało wpływ na silnik po 100k km+ <dupa>

nasze silniki do 2000 obrotów w ogóle dają bardzo słabe ciśnienie oleju <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez jaro93 » 9 sie 2019, 11:11

Kritik napisał(a):tylko ze przy takiej jeździe polecam po 40k km zaglądnąć w cylindry endoskopem i zobaczyć jakie rysy taka jazda zrobiliście w środku silnika... i jaki to będzie miało wpływ na silnik po 100k km+

nasze silniki do 2000 obrotów w ogóle dają bardzo słabe ciśnienie oleju


Dlatego olej wymieniam co pół roku po około 7000km na 0W20. Jestem akurat typem kierowcy, który lubi podczas wyprzedzania czy z chwili nudy podkręcić obroty w okolice 4-5tys obr/min.
Wyjaśnij mi więc dlaczego automat (który obecnie mam w zastępstwie na czas przeglądu w ASO) usilnie utrzymuje obroty na poziomie 1200-1500? Jakby to była taka katastrofa dla tego silnika to wszystkie jednostki z automatem byłyby do remontu po 150kkm...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 15:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez Kritik » 9 sie 2019, 11:50

jaro93 napisał(a):
Kritik napisał(a):tylko ze przy takiej jeździe polecam po 40k km zaglądnąć w cylindry endoskopem i zobaczyć jakie rysy taka jazda zrobiliście w środku silnika... i jaki to będzie miało wpływ na silnik po 100k km+

nasze silniki do 2000 obrotów w ogóle dają bardzo słabe ciśnienie oleju


Dlatego olej wymieniam co pół roku po około 7000km na 0W20. Jestem akurat typem kierowcy, który lubi podczas wyprzedzania czy z chwili nudy podkręcić obroty w okolice 4-5tys obr/min.
Wyjaśnij mi więc dlaczego automat (który obecnie mam w zastępstwie na czas przeglądu w ASO) usilnie utrzymuje obroty na poziomie 1200-1500? Jakby to była taka katastrofa dla tego silnika to wszystkie jednostki z automatem byłyby do remontu po 150kkm...


ja też wymieniam co pół roku i co 8000+/– km jak wypadnę...
ale to nie ma nic do tego, jak pracuje pompa olejowa i do uderzeniowych obciążeń

automat i te eko poradniki do zmiany biegów w manuały, są dla ekologii i oszczędności, ale nie dla trwałości
3 lata czy 100 000 km to auto przejedzie i na takich obrotach, tak może zacząć brać olej, gorzej jechać i t.d. ale przejedzie, a dalej u inżynierów stoi zadanie zrobić auto tak, ze by za 3 lata klient kupił kolejne nowe auto, a nie jeździł tym samym 15 lat...

OK, ja wiem ze sa Mazdy z 300k+ 500k+przebiegu, ale to sa przebiegi autostradowe, na innych obrotach
a w korkach i na obrotach 1800-2200 ten silnik nie da rady przejechać 500+

Mam zdjecie CX5 z automatem po 29 000 km
Obrazek
Obrazek

tak to wszystko działa....

mam logi z tej CX5 jak działa elektryczny zawór który otwiera wtryskiwacze olejowe które chłodzą tłok

Obrazek

do 2261 obrotów zawór jest zamknięty i tłoki nie są chłodzone olejem, od tego zwiększone zużycie

takie to rzeczy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Imbeer » 9 sie 2019, 19:00

Nie mów że tłoki nie są chłodzone olejem, bo to o czym mówisz to dodatkowy sposób chłodzenia tłoków podczas większego obciążenia – nie dziwne że nie uruchamia się przy niskich obrotach. Samo chłodzenie olejem zachodzi cały czas
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Kritik » 12 sie 2019, 10:06

Imbeer napisał(a):Samo chłodzenie olejem zachodzi cały czas

i jak widac tego chlodzenia "caly czas" nie wystarcza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez markusau » 19 sie 2019, 08:27

Witam, u mnie w dieslu na Węgry i z powrotem średnie spalanie 4,9 + jazda (o zgrozo) po Budapeszce. Do Budapesztu było 4,6 ale potem nie udało mi się już zejść. Jazda autostradami przez Czechy na tempomacie aktywnym.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2018, 09:17
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BM Hatchback 2016, 105KM diesel

Postprzez popi2009 » 20 sie 2019, 08:50

da się mieć aktywny tempomat w recznej skryzni?
popi2009
 

Postprzez markusau » 20 sie 2019, 14:17

Na autostradzie bez problemu
Początkujący
 
Od: 22 sie 2018, 09:17
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BM Hatchback 2016, 105KM diesel

Postprzez popi2009 » 20 sie 2019, 15:39

pytam raczej czy był dostępny MRCC w autach z manualem
popi2009
 

Postprzez SebaK » 20 sie 2019, 16:19

Kritik napisał(a):
Imbeer napisał(a):Samo chłodzenie olejem zachodzi cały czas

i jak widac tego chlodzenia "caly czas" nie wystarcza.


Kritik a masz pewność, że ów zawór otwiera się przy tych samych obrotach niezależnie od obciążenia?
Kiedyś badałem ciśnienie oleju. Generalnie było stałe a powyżej pewnych obrotów skokowo rosło. Wartości nie pamiętam. Byłem jednak przekonany, że to obciążenie decyduje o momencie otwarcia. Manual mówi chyba jedynie o wartościach kontrolnych dla niskich i b wysokich obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez Imbeer » 20 sie 2019, 16:53

Trasa Bydgoszcz-Ustka spalanie średnie wg. komputera 5.3l

Klimatyzacja auto Eco, dwie osoby, bagaze. Poza zabudowanym tempomat 100, w zabudowanym zgodnie z przepisami +10. Sporadyczne wyprzedzanie.

Trasa ~680km w dwie strony (na Dolny Śląsk), parametry te same, drogi krajowe i 130km ekspresówka (prędkość 110) – spalanie spadło do 5.1
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez markusau » 20 sie 2019, 16:54

popi2009 napisał(a):pytam raczej czy był dostępny MRCC w autach z manualem
Skoro mam to jest, bo sam sobie tego nie montowalem :D
Początkujący
 
Od: 22 sie 2018, 09:17
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BM Hatchback 2016, 105KM diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323