nie wiem czy można nazwać ja wiejska apka skoro jadąc 40 km/h pokazuje 43km/h więc 3km/h tolerancji i tak na każdym biegu. Więc dokładną moim zdaniem jest. Ciekawe czym wy robicie test przyspieszenia?popi2009 napisał(a):pewnie jakąś wiejska apką na telefon
Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?
przemek24p584 napisał(a):nie wiem czy można nazwać ja wiejska apka skoro jadąc 40 km/h pokazuje 43km/h więc 3km/h tolerancji i tak na każdym biegu. Więc dokładną moim zdaniem jest. Ciekawe czym wy robicie test przyspieszenia?popi2009 napisał(a):pewnie jakąś wiejska apką na telefon
nie robimy
biorac pod uwagę ze w 99% przypadkow licznik w aucie pokazuje wyzsza predkosc niż rzeczywista na GPS, a tu masz 3km więcej na aplikacji to przekłamanie jest spore
-
popi2009
.popii 2009 Odczuwasz różnice w przyspieszeniu o 0,5sek,twierdzisz że przekłamanie o 3 km/h to jest spore przekłamanie.Jak Ty to robisz?popi2009 napisał(a):biorac pod uwagę ze w 99% przypadkow licznik w aucie pokazuje wyzsza predkosc niż rzeczywista na GPS, a tu masz 3km więcej na aplikacji to przekłamanie jest spore
mi wychodzi 5l.sprawdzone na odcinku ok 10kmchild napisał(a):Wojtek napisał(a):Proszę nie oceniać wypowiedzi... Jednemu spala auto 7l/100 km a drugiemu 9,5 l/100 km
Mi nie chodzi o to, ile komu pali – ale o nazywanie tego "ekstremalną jazdą".
Witam
Pierwszy test na dłuższym odcinku który zrobiłem i coś wiarygodnego mogę napisać:
Trasa:
Warszawa-Zakopane
Zakopane-Warszawa
Przejechane ok 850km
Styl jazdy:
ECO 90% drogi +kilka mocniejszych przyspieszeń na podjazdach, gdy np. Focus II tdci czy jakiś OIII silnika nie rozpoznałem chciał wyprzedzić na siłę Maździocha.
Prędkości:
na odcinkach ekspresówek (ok 60% drogi) – ok 115km/h na tempomacie
Pozostałe odcinki w okolicach prędkości dozwolonych czyli ok 90-100km/h oraz w mieście wiadomo.
Klima – 60% drogi
Wynik: równe 6.0 pokazał komputer co uznaję za niezły wynik (tyle samo przy takiej samej jeździe paliła mi OII 1.4tsi), realnie komputer zaniża o jakieś 0,2-0,3l/100km.
Wrażenia z jazdy:
WCIĄŻ łapię się na tym (po jeździe 8lat w OII z turbo), że zapominam o redukcjach albo redukuję nie wystarczająco, gdzie np. na jedym podjeździe musiałem się napocić naprawdę żeby nie dać się wyprzedzić przez Focusa II tdci bo miałem wbity 4-ty bieg a powinienem zjechać zdecydowanie do 3-jki. przyspieszenie od około 70-80km/h-120.
Elastyczność silnika jest NIEZŁA ale to jednak nie Turbo i tutaj trzeba się przestawić, gdzie większość konkurencji ma już pełny moment obrotowy My musimy zbijać w dół.
Pozdr
Pierwszy test na dłuższym odcinku który zrobiłem i coś wiarygodnego mogę napisać:
Trasa:
Warszawa-Zakopane
Zakopane-Warszawa
Przejechane ok 850km
Styl jazdy:
ECO 90% drogi +kilka mocniejszych przyspieszeń na podjazdach, gdy np. Focus II tdci czy jakiś OIII silnika nie rozpoznałem chciał wyprzedzić na siłę Maździocha.
Prędkości:
na odcinkach ekspresówek (ok 60% drogi) – ok 115km/h na tempomacie
Pozostałe odcinki w okolicach prędkości dozwolonych czyli ok 90-100km/h oraz w mieście wiadomo.
Klima – 60% drogi
Wynik: równe 6.0 pokazał komputer co uznaję za niezły wynik (tyle samo przy takiej samej jeździe paliła mi OII 1.4tsi), realnie komputer zaniża o jakieś 0,2-0,3l/100km.
Wrażenia z jazdy:
WCIĄŻ łapię się na tym (po jeździe 8lat w OII z turbo), że zapominam o redukcjach albo redukuję nie wystarczająco, gdzie np. na jedym podjeździe musiałem się napocić naprawdę żeby nie dać się wyprzedzić przez Focusa II tdci bo miałem wbity 4-ty bieg a powinienem zjechać zdecydowanie do 3-jki. przyspieszenie od około 70-80km/h-120.
Elastyczność silnika jest NIEZŁA ale to jednak nie Turbo i tutaj trzeba się przestawić, gdzie większość konkurencji ma już pełny moment obrotowy My musimy zbijać w dół.
Pozdr
Codzienna jazda ~50km w dwie strony z czego 30% w terenie zabudowanym (max 60km/h), reszta poza (tempomat 100km/h) – srednie spalanie 6.0l/100km.
KrzysiekWPR – dobrze zrozumialem, ze gdy ktos chce Cie wyprzedzic to na sile przyspieszasz? Jaki to ma sens?xD
KrzysiekWPR – dobrze zrozumialem, ze gdy ktos chce Cie wyprzedzic to na sile przyspieszasz? Jaki to ma sens?xD
KrzysiekWPR – dobrze zrozumialem, ze gdy ktos chce Cie wyprzedzic to na sile przyspieszasz? Jaki to ma sens?xD[/quote]
Nie do końca.. nie przyspieszam w sytuacjach gdzie mogłoby to spowodować niebezpieczą sytuację, np. możliwość czołowego zderzenia. Mówię o sytuacji np. gdzie mamy 2x pasy w każdą stronę, po tym jak przez dłuższy czas mamy jednopasmówkę i niektórzy napaleńcy tak czekają na te 2 x pasy, że najchętniej wjechali by Ci w bagażnik bo jadą 2m za tobą.
Mniejsza o to.. żeby wszyscy jeździli chociaż względnie kulturalnie było by ok.
Już za miesiąc przetestuję podobną drogę ale jadąc szybciej.
Nie do końca.. nie przyspieszam w sytuacjach gdzie mogłoby to spowodować niebezpieczą sytuację, np. możliwość czołowego zderzenia. Mówię o sytuacji np. gdzie mamy 2x pasy w każdą stronę, po tym jak przez dłuższy czas mamy jednopasmówkę i niektórzy napaleńcy tak czekają na te 2 x pasy, że najchętniej wjechali by Ci w bagażnik bo jadą 2m za tobą.
Mniejsza o to.. żeby wszyscy jeździli chociaż względnie kulturalnie było by ok.
Już za miesiąc przetestuję podobną drogę ale jadąc szybciej.
... przez ostatnie 2 tygodnie przejechałem ponad 5 tyś. km. RP, Francja, Niemcy, trochę Hiszpania i spalanie najniższe do jakiego doszedłem to we Francji i jazda przepisowa to spowodowała, średnio 5,6/100, Niemcy to autostrady więc okolice 8/100, bo prędkości większe, RP to okolice 7/100 z uwagi na wieczne przyspieszenia i wyprzedzania, jak ktoś jeździ po RP na poziomie 6,0 i pisze, że jeździ dynamicznie to w to nie wierzę, ale uważam, że trójka pali mało relatywnie do innych podobnych marek:)
- Od: 17 mar 2018, 17:41
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.
Kaszmir3 – mam nadzieję, że ta aluzja z 6,0 nie była do mnie.. Ja jechałem mega ECO ..
Jeszcze co do jednej sprawy.. ile Wam się udało zrobić km gdy stan paliwa doszedł do 0 – mam na myśli, koniec kresek. Jak wiemy w baku jeszcze paliwo jest, ale nie testowałem ile dokładnie..
Jeszcze co do jednej sprawy.. ile Wam się udało zrobić km gdy stan paliwa doszedł do 0 – mam na myśli, koniec kresek. Jak wiemy w baku jeszcze paliwo jest, ale nie testowałem ile dokładnie..
...KrzysiekWPR oczywiście, że nie do Ciebie, taki wynik da się uzyskać, ale jazda musi być ekonomiczna, jak ktoś osiąga takie wyniki na jeździe dynamicznej to ja w to nie wierzę, ale też nie będę o to kruszył kopii, dzielę się tylko moimi doświadczeniami
- Od: 17 mar 2018, 17:41
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.
Ja też w to nie wierzę.. więc tu się zgadzamy. Pzdr
KrzysiekWPR napisał(a):Jeszcze co do jednej sprawy.. ile Wam się udało zrobić km gdy stan paliwa doszedł do 0 – mam na myśli, koniec kresek. Jak wiemy w baku jeszcze paliwo jest, ale nie testowałem ile dokładnie..
...ja przejechałem 60 km i dalej nie testowałem, bo karnisterka nie miałem:)
- Od: 17 mar 2018, 17:41
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.
No spoko.. to już jakiś konkret. Dziwnie się jedzie gdy zasięg wynosi 0 a kreski z paliwem dawno się skończyły.
W BK gdy komputer pokazywał 0 km w baku było jeszcze około 10 l paliwa. Nie sadzę aby w BM były jakieś wielkie zmiany w tym aspekcie z tą różnicą, że tu mamy o 4 litry mniejszy zbiornik.
RP
RP
ishaaq: duzo zalezi od konkretnej trasy, ruchu, pogody , kierowcu i od tego co u kogo znaczy "dynamicznie" . Jak niema duzo hamowan tylko dynamiczne rozjazdy, to spalanie bedze duzo pod 6l, ale przy odwrotnej sytuacii juz ponad 6l bez problemu.
Info dla zainteresowanych.
Rezerwa zapaliła się gdy wyświetlały się 2 małe kreski. 55 km jeszcze do przejechania.
Po 17 km zatankowałem 41 l po ogólnym przejechaniu 643 km ( głównie miasto ).
Wychodzi na to, ze po zapaleniu się rezerwy w baku jest jeszcze 10 l paliwa.
RP
Rezerwa zapaliła się gdy wyświetlały się 2 małe kreski. 55 km jeszcze do przejechania.
Po 17 km zatankowałem 41 l po ogólnym przejechaniu 643 km ( głównie miasto ).
Wychodzi na to, ze po zapaleniu się rezerwy w baku jest jeszcze 10 l paliwa.
RP
RobertPi napisał(a):Wychodzi na to, ze po zapaleniu się rezerwy w baku jest jeszcze 10 l paliwa.
RP
Wszystko to było poruszane w wątku o pojemności zbiornika paliwa. Owszem, benzyny zostaje sporo ale to taki nazwijmy to "bufor", z którego dostępnych jest może max 3-4l. Reszta sobie tam chlupie w zbiorniku i w zasadzie do niczego innego nie służy. No chyba, że ma zbierać zanieczyszczenia, bo benzyny Sky-G z jakiegoś powodu nie mają filtra paliwa.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: walec7_7 i 9 gości