Strona 21 z 23

PostNapisane: 13 wrz 2018, 17:30
przez Dmb_T
child napisał(a):J
Jeszcze co do jechania Mazdą 120km/h po autostradzie – a co ci nie pozwalało jechać szybciej?


Robiłem około 6 tysiecy kilometrów.... w związku z tym uznałem, że warto zaoszczędzić na spalaniu. Godzina mnie na długich trasach nie zbawia a pieniądze, jakie wydałbym na paliwo wolałem wydać na rozrywki:) Doszedłem do wniosku, że 90-100 km to jednak za wolno, a 130 czy wyżej to już spalanie średnie idzie w górę. Więc uśredniłem i wyszło mi, ze 120-125 km/h na autostradzie będzie ok.
No i ryzyko mandatów zmniejszone radykalnie:) Jak latałem turbodieslami, zawsze mi potem jakiś papierek z kontem do wpłaty z Francji czy z Niemiec przychodził:))

PostNapisane: 13 wrz 2018, 20:44
przez child
Nie gniewaj się, ale mi to wygląda na lekką obsesję na punkcie zużycia paliwa ;) Ja tam na nie nie narzekam, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Jak jesteś świadomy swoich wymagań, to rzeczywiście źle zrobiłeś nie kupując diesla.

PostNapisane: 14 gru 2018, 00:27
przez KrzysiekWPR
Moje 3 grosze..

3 miesiące od zakupu – rocznik 2014 (z dobrych rąk)

Na duży plus:
– stabliność na drodze, układ jezdny jest na najwyższym poziomie. Jedynie Focus III dorównuje wśród kompaktów, do Octavii którą jeździłem przed przemaść na plus dla Mazdy
– Silnik, krótkie biegi – i dobrze, na "2"jce naprawdę zrywa jak szalony już od ok 3,5tys obrocików, "3jka" też daje radę, powyżej już słabiej.
– Pozycja za kierownicą

średnio:
– jakość wykonania
– bagażnik

Słabo:
– skrzynia – TO JEST PORAŻKA czasem z lekkim zgrzytem wyczuwalnym pod ręką wchodzą biegi, ogólnie trzeba sporo wyczucia żeby w ogóle w odpowiednim tempie puszczać sprzęgło i zgrać z gazem żeby było w miarę płynnie. Oceniam na 2-je szkolną, w autach mające po 15lat lepiej wszystko chodzi..
– wyciszenie

Ogólnie 4-ka z minusem szkola dla auta za całokształt. Było by 5+ gdyby nie skrzynia.

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 2 lut 2019, 15:40
przez malin00
Przerpaszam, że nie do końca w temacie, ale czy jest na tym forum gdzieś wątek o nowej Mazdzie 3? Przecież samochód już pokazany, wiele o nim wiadomo (Chyba nawet już można zamawiać?) a jak się wejdzie do wątków Mazda 3 to nie ma działu z nową trójką...a dlaczego? :)

PostNapisane: 2 lut 2019, 18:33
przez czarmi

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 2 lut 2019, 18:48
przez malin00
o! Dzięki, tam nie zajrzałem ;)

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 24 lut 2019, 19:55
przez Pankuba
Zastanawiam się nad kupnem używanej trójki i miałbym pytanie o fotele. Mam 190 cm wzrostu i trochę problemów z kręgosłupem, więc komfort siedzisk byłby dość ważnym kryterium.
W przypadku tego auta znalazłem w sieci trochę narzekań na wygodę w długich trasach. Wiadomo, czasem jest tak, że kilka opinii negatywnych w poczytnym miejscu może sprawić wrażenie, że to ogólnie obowiązująca niedogodność. Stąd pytanie do tych "wyższych": Faktycznie jest to dla was mało wygodne auto?
Dla porównania: Obecnie jeżdżę Mazdą 6 GG i tu nie mam w ogóle powodów do narzekań na fotele.

PostNapisane: 24 lut 2019, 21:17
przez Moras
188cm, trasa Polska-Włochy (ok 1700km) pokonana pięciokrotnie. Kręgosłup nie dawał o sobie znać ;) Jedynie zmęczenie jazdą :)

PostNapisane: 24 lut 2019, 22:19
przez child
Ja mam tylko 182cm, ale nie narzekam (też jechałem m.in. do Włoch i z powrotem). Fotele są rzeczywiście twardsze od przeciętnych (zwłaszcza zagłówki), ale w praktyce długich jazd się  sprawdzają.

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 25 lut 2019, 17:49
przez mxostry
186 cm i przy trasach w 1 dzień zrobione 1200 km po Polsce tam i z powrotem czyli jakieś 16- 20 godzin za fajera ( zelży jeszcze gdzie jadę) nie narzekam na kręgosłup aczkolwiek jest to kompakt , wcześniej w skórach mercedesa dużo więcej miałem komfortu niż w m3 jednak w nowym lancerze tez mniej wygodniej niż w m3

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 28 lut 2019, 22:07
przez Pankuba
mxostry, child, Moras
dzięki za opinie.

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 3 mar 2019, 20:42
przez Hurrican3
Potwierdzam opinie kolegów, sam nie jestem wysoki ale dawałem się bujać koledze 190+ i mówił że mega wygodne autko ;) mam poliftowa wersje w skorach i fotele nawet na długich trasach są wygodne i dobrze trzymaja w zakrętach, chociaż ja osobiście czuje że tył fotela też mógłby być regulowany by zmienić pozycję ale poza tym.mega wygodne auto, na 18kach w mieście czuć wielkość tych kół ma nierownosciach ale zwrotnosc to wynagradza..
A tak odnośnie wrażeń... jak tak patrzę ile Wam palą Mazdy to jestem w szoku... moja 2.0 w automacie 155kunia pali 6.7 w zimę w cyklu mieszanym, w lato ok 6ki. Najniżej na trasie Trn-brzydgoszcz miałem 4.3 /4.2 ale to była jazda ok 70ki.

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 25 kwi 2019, 09:41
przez lukaszs
ja mam 185 cm i jest spoko, jezeli masz problem z kregoslupem to nie przesadzaj z duzymi felgami i pamietaj o wysokim profilu opon dla lepszej amortyzajci.

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 5 maja 2019, 12:56
przez summers00
Samochód mam już 1,5 roku z przebiegiem 27 000, dwie zimy i jeden przegląd za sobą. Więc wydaje mi się, że już mogę racjonalną ocenę wystawić.

Przede wszystkim na początku moim zdaniem, trzeba sobie jasno powiedzieć, że Trójeczka to po prostu zwykły samochód kompaktowy, taki jak Astra, Auris, Focus, i30 czy Golf. I tak trzeba o nim myśleć i do tych samochodów porównywać. Porównując go do np. Volvo v40, Audi A3 czy Lexus ct200h nie ma sensu – to jednak nie do końca ta liga choć wydaje mi się patrząc na nową 3, że Mazda trochę do klientów tych samochodów chcę uderzać.

Samochód kupowałem 2 lata temu, i patrząc na konkurencję w tamtym okresie i za te pieniądze to wydawał się to bardzo sensowny wybór.
1. Miejsca wystarczająco – podobnie jak nie lepiej niż w większości bezpośredniej konkurencji. Bagażnik niby mały ale przez proporcję bardzo ustawny.
2. Wygląd – no tutaj mi osobiście z zewnątrz jedynie V40 się zbliża, a tak to najładniejszy kompakt.
3. Silnik – bardzo sensowny, mało pali, dobrze pcha do przodu. Porównując do innych marek jak VW, Ford, Opel, to standardowy 2.0 120KM naprawdę daje radę. U innych "zwykłych" producentów 8,9s mamy dopiero z topowymi silnikami.

Zacznę od zalet:
1. Wygląd i w środku i na zewnątrz – mi się baaaardzo podoba, dalej.
2. Silnik – jeżeli tylko nie będzie wycieków to z czystym sumieniem napiszę, że to największa zaleta tego samochodu. Mi się nim super jeździ. Dźwięk, elastyczność, charakterystyka, byleby tylko jeszcze dodać bezawaryjność – patrz problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów i rozrządu.
3. W miarę wygodny, wygodne fotele, dla mnie sporo miejsca, żona i córa też nie narzekają
4. Wyposażenie – jak na czasy kiedy kupowałem i za tą cenę, naprawdę sensownie i solidne wyposażony.
5. Spalanie – tutaj dla mnie bomba – głownie po mieście i 7,5
6. Na razie odpukać – bezawaryjność
7. Dobrze się prowadzi dopóki nie ma większych dziur na drodze :)
8. Prześwit- z kołami 16/60 żaden krawężnik nie straszny! :)

Wady (tu się rozpiszę)
1. Największa wada tego samochodu to dźwięki. Na tle konkurencji tragiczne wyciszenie, poważnie. Jak jadę powyżej 100 to czasami się łapię na tym, że próbuje odruchowo domknąć szyby bo myślę, że są otwarte. Diagnozowałem z czego to wynika i co ciekawe, to do czego doszedłem:
a. Uszczelki wokół drzwi podatne na rozszerzalność temp. Jak jest cieplej to jest ciszej niż zimą.
b. Dach – jest totalnie pusty, cienki i niewyciszony, jak deszcz pada to słychać jak grad :D
c. Szyby – największa wada. Albo ich uszczelki albo same szyby w ogóle nie izolują.
d. Z przodu nie ma mat wyciszających nad kołami. Są tylko pod tapicerką. Dlatego np. z tyłu jest subiektywnie ciszej i słychać głośną pracę zawieszenia.
2. Jakość plastików w środku – wyglądają ok, natomiast trzaski, piski, luzy u mnie były już po pierwszej zimie. Walczę z tym z silikonem i częstym czyszczeniem – pomaga ale na większych nierównościach i tak wszystko się telepie. No tutaj moim zdaniem Choć jest lepiej niż w innych japońcach, Jest lepsze też subiektywnie niż w Kii, Hyundaiu, Oplu, Renault, Skodzie czy nawet Seacie, natomiast do np. Focusa mk3fl, mk4 czy Peugeota 308, nie mówiąc o wspomnianym Volvo v40 czy Golfie to się serio nie umywa. Nie chodzi o wygląd, tylko ogólnie odczucia "sztywności", solidności i jakości.
3. Zawieszenie przez kiepskie wyciszenie słychać – słychać dźwięki uderzenia opony o nierówności. Tak samo przy zamkniętych jak i otwartych szybach. W innych samochodach tej klasy zawieszenie chodzi duuużo ciszej, bardziej aksamitnie np. porównajcie sobie do Focusa mk3FL, o mk4 nawet nie wspomnę bo to przepaść niestety. To dla mnie jedno z większych rozczarowań w tym samochodzie – zwłaszcza słynącego z super właściwości jezdnych. Może jak dostanę tą podkładkę pod mcpehrsona to będzie lepiej? Ale to dźwięki, takie jak w każdym samochodzie, gumowe uderzenia, tylko głośniejsze 2x
4. Kąt skrętu kół i kierownicy – ciężko się nim manewruje.
5. Miejscami widać oszczędności i taniość rodem z Kii czy Skody – bagażnik czy tylna część kabiny. Nie mówię, że te marki są złe, wręcz przeciwnie. Nie udają tego czym nie są. Mazda trochę już tak.

Ogólna ocena moja: 3.8. Jak kupowałem, inne modele miały plus-minus podobną ilość mankamentów innych, i pewnie jakbym miał wybór, kupiłbym jeszcze raz Mazdę wtedy, 2 lata temu. Natomiast kupując teraz 2 lata później, wiedząc dokładniej o tym co powyżej, i nowymi modelami na rynku to wybór nie byłby już tak oczywisty.

Samochód bardzo lubię natomiast rozczarowała mnie ogólnie jakość i taniość detali. Żona ma 6 letnie fiestę 2013. Ostatnio nią jeździłem i mam bezpośrednie porównanie. I tak Madzia jest większa, ładniejsza, przyjemniej się prowadzi i lepiej, solidniej wygląda, natomiast:
1. W fieście absolutnie NIC a nic nie trzeszczy, nawet pod dotykiem (może trochę w słonecznie dni) po 6 latach – cisza, aż nie mogłem uwierzyć
2. W fieście dźwięki wydobywające się z pod kół są jakieś 2x przyjemniejsze. Może kwestia wagi? Nie wiem.
3. Wyciszenie takie samo, jak nie ciut lepsze niż w Mazdzie – po 6 latach :(
4. Bezawaryjność – w fieście przez 6 lat nawet żarówka się nie spaliła – tylko klocki. Przebieg 78 000.

Gdyby poprawili wyciszenie i dźwięki zawieszenia i ew. jakość plastików dla mnie byłby to samochód idealny, ale nie poprawili więc jest jak jest – zwykły kompakt z wadami i zaletami tak jak 100% innych samochodów na rynku :)

Tyle ode mnie i z góry sorry, jeżeli kogoś tym podsumowaniem uraziłem.

PS: o lakierze nie pisałem bo jak spojrzycie na inne nowe samochody to tam jest dokładnie tak samo, miękkie jak plastelina.

PostNapisane: 7 maja 2019, 21:26
przez RobertPi
summers00 napisał(a):Gdyby poprawili wyciszenie i dźwięki zawieszenia i ew. jakość plastików dla mnie byłby to samochód idealny, ale nie poprawili więc jest jak jest – zwykły kompakt z wadami i zaletami tak jak 100% innych samochodów na rynku :)


A nową widziałeś, jeździłeś? Bo chyba właśnie zrobili czego sobie życzyłeś?
Tak wiem, tylko ta cena … <płacze> .

RP

PostNapisane: 8 maja 2019, 12:22
przez summers00
Tak, widziałem i nawet siedziałem w środku. Nie wiem jak z wyciszeniem i jakością plastików bo w mojej 3 przez rok był spokój i "premium", a po zimie już plastik-fantastic :D Tutaj może być podobnie. Ja niestety trochę straciłem zaufanie do Mazdy (choć to moja druga).

Natomiast wydaje mi się, że oni teraz celują bardziej w klientów takich samochodów jak Citroen DS4, Volvo V40 etc. Czyli nie klasyczny segment C tylko takie trochę, ładne, designerskie hot-hatche. Choć silnikiem się nie popisali.

Jest bardzo ładna natomiast miejsca w środku, zwłaszcza z tyłu jak w Corsie czy Polo. Ja bym pewnie nie kupił bo żonę i córę bym nie miał gdzie wozić :P

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 10 maja 2019, 23:44
przez rafik85
A ja jeździłem 2.5 w manualu z usa i powiem że skrzynia idealna,jak w starych mazdach.

PostNapisane: 14 maja 2019, 19:59
przez RobertPi
summers00 napisał(a):Tak, widziałem i nawet siedziałem w środku. Nie wiem jak z wyciszeniem i jakością plastików bo w mojej 3 przez rok był spokój i "premium", a po zimie już plastik-fantastic :D Tutaj może być podobnie. Ja niestety trochę straciłem zaufanie do Mazdy (choć to moja druga).

Natomiast wydaje mi się, że oni teraz celują bardziej w klientów takich samochodów jak Citroen DS4, Volvo V40 etc. Czyli nie klasyczny segment C tylko takie trochę, ładne, designerskie hot-hatche. Choć silnikiem się nie popisali.

Jest bardzo ładna natomiast miejsca w środku, zwłaszcza z tyłu jak w Corsie czy Polo. Ja bym pewnie nie kupił bo żonę i córę bym nie miał gdzie wozić :P


Całkowity brak konsekwencji. Najpierw piszesz, że jakby wyciszyli i poprawili plastiki to auto byłoby idealne a jak to właśnie zrobili to za małe i silnik do d...
I jak tu klientowi dogodzić <glupek2> .
RP

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 14 maja 2019, 21:33
przez summers00
Wystarczy czytać ze zrozumieniem <czytaj>

Gdyby w stosunku do BN/BM poprawili jakość to byłby idealny, a nowa 3 to całkiem inny samochód, skierowany to całkiem innej grupy niż poprzednia generacja. Więc nie poprawili tylko zmienili. Ma 1/3 mniejszy bagażnik w wersji HB i zdecydowanie mniej miejsca na tylnej kanapie – byłem, widziałem.

Re: Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 15 maja 2019, 08:48
przez esem
Jak nie Madzia to co <co?>
Co ma najlepszy stosunek jakości do ceny – nie śledzę na bieżąco :> Co jest w tym segmencie najbliżej klasy Premium <nie powiem>