Ja mam auto 3 miesiące i samochód jeździ jak z bajki, nic się nie dzieje, nic nie skrzypi, nic nie puka, tak jak oczekiwałem, że będzie kupując auto z salonu. Czekałem na obiór niecały miesiąc, ale akurat nie miałem szczególnie preferencji sedan/hb, a dostępny kolor mi odpowiadał. Jestem mega zadowolony.
Na plus: – Fantastyczny wygląd zewnętrzny. Praktycznie nie ma konkurencji.
– Schludny wygląd wewnętrzny i jego spasowanie i jakość. Nie mam porównaniu do premium, ale w odniesieniu do innych aut z tego przedziału cenowego to jest w moim odczucie poziom wyżej.
– Świetne prowadzenie, dla mnie to auto sunie po drodze i świetnie wchodzi w zakręty.
– Wygodne siedzenia i pozycja za kierownicą i ilość miejsca przede wszystkim z przodu, ale również z tyłu. Z przodu przy 1.8m mogę wyprostowywać nogi! Auto jest super wygodne (ale można się przyczepić do podłokietnika).
– Przyspieszenie. To jest odczucie bardzo subiektywne bo nigdy nie jeździłem naprawdę mocnymi samochodami, ale poniżej 10s do 100km/h jest dla mnie obecnie bardzo przyjemne i to, że auto natychmiast reaguje na pedał gazu i czuć to.
– Świetny automat. Nie jest to DCT a biegi zmienia w tempie ekspresowych i jest super płynny.
Specyficznie dla SkyPassion: adapcyjny tempomat, automatyczne długie światła, dostęp bezkluczykowy, head-up display, czysty dobry dźwięk. Na początku planowałem SkyEnergy, ale skusiłem się na wersję wyżej i nie żałuję.
Na minus: – Spalanie mogłoby być niższe. W trasie 90-100 km/h wychodzi 6.0l więc OK. Ale w mieście nie schodzi poniżej 9l, a ostatnio przy kiepskiej pogodzie jest prawie 11. To jest automat więc poprawkę na to biorę, ale mimo wszystko z recenzji i wskazań producenta spodziewałem się jakoś 8.0l w mieście.
– Niezaktualizowany infotainment. To jest temat na osobny post, ale na szybko: Brak bezpośredniej obsługi serwisów streamingowych (Deezer, Spotify itp), główny ekran zawiera prawie zero informacji (wielkie menu, godzina, ulica), po wyłączeniu/włączeniu auta nie zawsze włącza się na ostatnio otwarty ekran, brak informacji o aktualnej trasie (czas, paliwo, prędkość, kompas) itp. Tu jest ogromne pole do poprawy bardzo małymi kosztami (do cholery wystarczyłoby API publicznie udostępnić).
– Deska rozdzielcza bez ekranu LCD, tylko paskudnie szara. Mam na myśli miejsce po bokach obrotomierza, brak info typu: który bieg, które drzwi otwarte, spalanie i średnia prędkość, przebieg całkowity, przebieg A/B itp. Część jest dostępna ale na przewijanie a jest miejsce aby wyświetlić wszystko naraz. Do tego część przewija się z kierownicy, część archaicznym przyciskiem przy obrotomierzu. Tutaj konkurencja dużo lepiej wypada.
– Brak przednich-bocznych czujników parkowania. Dwa głupie czujniki więcej i całe auto byłoby pokryte. Nie rozumiem ich braku kompletnie.
– Brak opcji podgrzewanej kierownicy
– Automatyczne wycieraczki działają trochę w kratkę, ale to też muszę poszperać w necie i zobaczyć czy to może jednak czujnik jest u mnie walnięty, czy wszyscy tak mają.
– Blokowanie funkcjonalności zamontowanego sprzętu – RVM zamiast BSM i Lane Assist statyczny zamiast dynamicznego. Może ktoś znajdzie kiedyś jak to odblokować, albo może Mazda zrobi łaskę i pozwoli kupić licencje.
– Kuriozalna cena za kamerę cofania. Wszystko pod nią jest gotowe, wystarczy puścić krótką wiązkę i wczepić kamerę wartą pewnie jakieś 200-300zł, a Mazda za to chce 2000zł, dwa razy tyle niż inne marki. WTF?. W stanach nawet najtańsza wersja ma już kamerę.
Odnośnie głośności, to są na rynku auta cichsze, ale nie określiłbym M3 samochodem głośnym. Miałem jazdę próbną również Kia Ceed – była cichsza faktycznie. Ford Focus – tak samo jak Mazda. Dopiero po 120km/h na autostradzie można się na upartego przyczepić moim zdaniem. W żadnym przypadku nie miałem problemu rozmawiać z pasażerami z tyłu na autostradzie. Cała sprawa wydaje mi się straszne wyolbrzymiona, jakby ludzie podłapali temat i się zafiksowali na tym punkcie. Mam też wrażenie, że przez to jak auto wygląda z zewnątrz i wewnątrz to i oczekiwania wzrosły co do hałasu, że będzie jak w premium a nie jest. Miałem M3 pierwszej generacji, to było głośne auto owszem (do tego trzeszczało niemiłosiernie w środku), nowe M3 inna klasa zupełnie. Może na kołach 18' jest gorzej, zobaczymy w lato.
Biorąc pod uwagę wygląd + przyjemność z jazdy + funkcjonalność moim zdaniem nie ma lepszego samochodu do 100k na rynku. Ignorując wygląd, są samochody lepsze. Uważam, że jak ktoś kupuje samochód przede wszystkim praktyczny, czyli liczy się funkcjonalność + spalanie to Mazda nie jest raczej dla niego. Ja się na końcu wahałem miedzy Focusem, a M3. Focus był lepiej wyposażony za tą samą cenę i miał więcej "bajerów" (które lubię), ale jednak M3 wygląda i jeździ lepiej.
Pozdrawiam tych co dotrwali do końca postu, ale tak się zbierałem o kilku tygodni napisać moje wrażenia