Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)
PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

Postprzez krabdul » 24 gru 2015, 10:04

Rozumiem. Z tego co czytałem to większość bolączek była jednak na podstawie not poprawiana.

A nie odbiegając od samych wrażeń, to na jeździe testowej wsiadając do BMki poczułem się od razu jak u siebie. Auto bardzo podobnie się prowadziło (w sumie podobny rozstaw osi i kół, zbliżona masa no i też wielowahacz z tyłu). Dynamika również podobna (lepszy moment, ale dłuższe biegi – 120KM). W środku jak pomierzyłem dalmierzem to jednak GG plasuje się tak pomiędzy BM a GJ ale dla nas wystarczy. Przed wejściem do trójki weszliśmy z żoną szybko do CX3 i równie szybko wyszliśmy. Czuć, że to na 2ce bazuje. Mimo braków zachwytu na forum nad audio to byliśmy pozytywnie zaskoczeni. Po GG nie mogło być inaczej. Ok, więcej wrażeń już po przesiadce, ale to jeszcze chwila :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez piotr_bono » 24 gru 2015, 12:19

Wg. mnie audio w GG było dużo lepsze niż w obecnej trójce. Ja miałem szóstkę po lifcie (2005r)
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2010, 14:00
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM, 2014r. 120 KM, Sky Energy +Navi+Xenon, soul red, DEMO

Postprzez krabdul » 24 gru 2015, 12:42

No ja jak widać mam przedlifta i u mnie nie było nawet tweeterów z przodu. Słuchałem też bose w 6 MPSie i grało to jak moje przerobione nakładem 300pln. W BM słuchałem standardowego audio w aucie testowym i bose na parkingu w nowym. Bass był ciut głębszy w normalnym, ale to zakładam kwestia wygrzania, bo nowe głośniki zawsze płycej grają, ale scena i detale były już wyraźnie lepsze w bose. Ja na pewno wezmę się co najmniej za drzwi jak już dorwę autko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Gash » 23 sty 2016, 23:53

Po pierwsze to chciałbym się przywitać to mój pierwszy post tutaj.
W minionym tygodniu stałem się posiadaczem Mazdy 3 sedan Sky Motion, przy okazji to mój pierwszy nowy samochód.
I może nie miałbym potrzeby pisać, gdyby nie fakt, że przez to, co wyczytałem na forum zamiast cieszyć się z oczekiwania na nowy samochód miałem trochę nerwów. Lektura forum sprawia, że człowiek zastanawia się co najlepszego zrobił... wpakował się na niezłą minę, a Mazda 3 nie nadaje się praktycznie do jazdy....
Powyżej 90 km/h głośna... że nie da się wytrzymać – jak to możliwe, że w ogóle taki samochód sprzedają, skoro ludzie sami rozbierają i wyciszają boczki...
W środku jakieś słupki skrzypiące...
Reflektory nie xenony tylko soczewkowe do bani, a długie świecą w kosmos, więc w zasadzie to Mazda jest samochodem tylko do jazdy w dzień...
Zimą ciężej odpala...
Co tam jeszcze było?
Aaaaa hit – hacząca skrzynia biegów!
Kurde, co ja zrobiłem...? Zarezerwowałem, zaliczkowałem, kupiłem samochód, który się do niczego nie nadaje. Przez lekturę forum nie dość, że mało nie zdecydowałem się na olanie zaliczki, to przede wszystkim nie miałem radości z oczekiwania na samochód. Na szczęście wyszedłem z założenia, że jak to w necie, negatywy się zdarzają, piszą je malkontenci albo pechowcy, natomiast jak ktoś zadowolony to nie pisze nic, bo po co. I dlatego ja napiszę!
Napiszę do wszystkich, którzy albo jak ja oczekują albo nie mogą się zdecydować.
Mazda 3 jest [tiiit] samochodem!!! Dla mnie jest do downgrade, jeździłem samochodami klas wyższych niż MZD3 i marek też pozycjonowanych wyżej – SAAB i Volvo.
I naprawdę z obawą oczekiwałem na Mazdę. I co się stało?
Zakochałem się w niej!!!

Hałas przy prędkości autostradowej? Do 140km/h nie ma o czym mówić, może przy 160 zaczyna się robić głośniej, ale tylko dlatego zwróciłem na to uwagę, żę się "naczytałem" tutaj peanów na temat tego jak się nie da jeździć, bo jest głośno. Powiem więcej przy 180 też jest OK!!! Nie wiem, czego oczekują malkontenci...

Relfektory soczewkowe i odcięcie równe światła i takie mini widmo – bardzo mi to pasuje, a światła mi nie brakuje, dla mnie super!

Na razie mi nic nie skrzypi, żadne boczne słupki!

Odpala przy -7C bez problemu. Aha nie używam i-stop, pierwsze co wyłączam i jeśli mam się do czegoś przyczepić to to, że nie można wyłączyć tego na stałe, ale to szczegół.

Skrzynia biegów – jeszcze się jej nie nauczyłem, ale nawet obecnie jak nie trafiam w 100% z biegami bez "haczenia" nie jest to problem i to "haczenie" przypadkowe wynikające z tego, zę skrzyni jeszcze nie znam nie stanowi najmniejszego problemu!!!

Jak ja się cieszę, że nie zrezygnowałem z tej Mazdy pod wpływem tego, co tutaj się naczytałem... pod rozwagę wszystkim ewentualnym zainteresowanym tym modelem/marką. Zbyt fajny to jest samochód, żeby sobie odebrać możliwość obcowania z nim...! Szerokości i radości z jazdy! :)
Początkujący
 
Od: 30 gru 2015, 01:09
Posty: 5 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: MZD3 sedan 120 MT
Sky Motion 2015

Postprzez krabdul » 24 sty 2016, 01:14

Jak czytałem o tych nerwach w oczekiwaniu to jakbym widział siebie. Też dopiero co odebrałem auto i z wieloma narzekaniami się nie zgodzę. Przy 150 coś tam szumi, ale do 2000obr/min (99 na 6tce) to sunie niemal bezszelestnie. Mam zimowe yokohamy 215/45R18 z indeksem 74 dB i kurcze jakoś nie dominują. Z okien też nie chce za bardzo świszczeć. Czyżby coś poprawili?
Przy najbliższej okazji pomierzę hałas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

PostTen post został usunięty przez Springfield762 24 sty 2016, 10:38.
Powód: Problemy z komuterem, przez przypdaek sie wyslal

Postprzez Springfield762 » 24 sty 2016, 10:54

To ja dorzucę coś od siebie. Odbiór samochodu mam dopiero na przełomie marca i kwietnia ale po naczytaniu się o hałasie już planowałem jeszcze przed odbiorem samochodu zamówić zestaw do wygłuszenia całości ale po waszych postach chyba się wstrzymam do czasu zrobienia kilkuset km tym samochodem. Na razie jeździłem tylko na jeździe próbnej i przy 140 km/h po deszczu na zimowych oponach głośność była taka, że mój brat siedzący z tyłu musiał się trochę skupić aby usłyszeć o czym rozmawiam z przodu z dealerem (normalnym, nie podniesionym głosem) ale był w stanie zrozumieć naszą rozmowę. Pomiędzy osobami siedzącymi z przodu można prowadzić rozmowę bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2015, 20:08
Posty: 53 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM 2016, SkyEnergy+Xenon, Sedan, JetBlack, G 2.0 MT, Felgi 18"

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

Postprzez krabdul » 24 sty 2016, 14:38

Póki co nie mam doświadczeń z rozmowy z osobami na tylnej kanapie przy prędkościach autostradowych, ale tak jak kolega wyżej napisał przy 140-160 nie trzeba podnosić głosu by z przodu porozmawiać.

Dzisiaj zrobiłem pierwsze pomiary, na które zapraszam do wątku o wygłuszeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:21.
Powód: Treść wiadomości nie dotyczy tematu dyskusji.

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

Postprzez ereste83 » 24 sty 2016, 20:05

Ja mam auto 3 miesiące i samochód jeździ jak z bajki, nic się nie dzieje, nic nie skrzypi, nic nie puka, tak jak oczekiwałem, że będzie kupując auto z salonu. Czekałem na obiór niecały miesiąc, ale akurat nie miałem szczególnie preferencji sedan/hb, a dostępny kolor mi odpowiadał. Jestem mega zadowolony.

Na plus:
– Fantastyczny wygląd zewnętrzny. Praktycznie nie ma konkurencji.
– Schludny wygląd wewnętrzny i jego spasowanie i jakość. Nie mam porównaniu do premium, ale w odniesieniu do innych aut z tego przedziału cenowego to jest w moim odczucie poziom wyżej.
– Świetne prowadzenie, dla mnie to auto sunie po drodze i świetnie wchodzi w zakręty.
– Wygodne siedzenia i pozycja za kierownicą i ilość miejsca przede wszystkim z przodu, ale również z tyłu. Z przodu przy 1.8m mogę wyprostowywać nogi! Auto jest super wygodne (ale można się przyczepić do podłokietnika).
– Przyspieszenie. To jest odczucie bardzo subiektywne bo nigdy nie jeździłem naprawdę mocnymi samochodami, ale poniżej 10s do 100km/h jest dla mnie obecnie bardzo przyjemne i to, że auto natychmiast reaguje na pedał gazu i czuć to.
– Świetny automat. Nie jest to DCT a biegi zmienia w tempie ekspresowych i jest super płynny.

Specyficznie dla SkyPassion: adapcyjny tempomat, automatyczne długie światła, dostęp bezkluczykowy, head-up display, czysty dobry dźwięk. Na początku planowałem SkyEnergy, ale skusiłem się na wersję wyżej i nie żałuję.

Na minus:
– Spalanie mogłoby być niższe. W trasie 90-100 km/h wychodzi 6.0l więc OK. Ale w mieście nie schodzi poniżej 9l, a ostatnio przy kiepskiej pogodzie jest prawie 11. To jest automat więc poprawkę na to biorę, ale mimo wszystko z recenzji i wskazań producenta spodziewałem się jakoś 8.0l w mieście.
– Niezaktualizowany infotainment. To jest temat na osobny post, ale na szybko: Brak bezpośredniej obsługi serwisów streamingowych (Deezer, Spotify itp), główny ekran zawiera prawie zero informacji (wielkie menu, godzina, ulica), po wyłączeniu/włączeniu auta nie zawsze włącza się na ostatnio otwarty ekran, brak informacji o aktualnej trasie (czas, paliwo, prędkość, kompas) itp. Tu jest ogromne pole do poprawy bardzo małymi kosztami (do cholery wystarczyłoby API publicznie udostępnić).
– Deska rozdzielcza bez ekranu LCD, tylko paskudnie szara. Mam na myśli miejsce po bokach obrotomierza, brak info typu: który bieg, które drzwi otwarte, spalanie i średnia prędkość, przebieg całkowity, przebieg A/B itp. Część jest dostępna ale na przewijanie a jest miejsce aby wyświetlić wszystko naraz. Do tego część przewija się z kierownicy, część archaicznym przyciskiem przy obrotomierzu. Tutaj konkurencja dużo lepiej wypada.
– Brak przednich-bocznych czujników parkowania. Dwa głupie czujniki więcej i całe auto byłoby pokryte. Nie rozumiem ich braku kompletnie.
– Brak opcji podgrzewanej kierownicy
– Automatyczne wycieraczki działają trochę w kratkę, ale to też muszę poszperać w necie i zobaczyć czy to może jednak czujnik jest u mnie walnięty, czy wszyscy tak mają.
– Blokowanie funkcjonalności zamontowanego sprzętu – RVM zamiast BSM i Lane Assist statyczny zamiast dynamicznego. Może ktoś znajdzie kiedyś jak to odblokować, albo może Mazda zrobi łaskę i pozwoli kupić licencje.
– Kuriozalna cena za kamerę cofania. Wszystko pod nią jest gotowe, wystarczy puścić krótką wiązkę i wczepić kamerę wartą pewnie jakieś 200-300zł, a Mazda za to chce 2000zł, dwa razy tyle niż inne marki. WTF?. W stanach nawet najtańsza wersja ma już kamerę.

Odnośnie głośności, to są na rynku auta cichsze, ale nie określiłbym M3 samochodem głośnym. Miałem jazdę próbną również Kia Ceed – była cichsza faktycznie. Ford Focus – tak samo jak Mazda. Dopiero po 120km/h na autostradzie można się na upartego przyczepić moim zdaniem. W żadnym przypadku nie miałem problemu rozmawiać z pasażerami z tyłu na autostradzie. Cała sprawa wydaje mi się straszne wyolbrzymiona, jakby ludzie podłapali temat i się zafiksowali na tym punkcie. Mam też wrażenie, że przez to jak auto wygląda z zewnątrz i wewnątrz to i oczekiwania wzrosły co do hałasu, że będzie jak w premium a nie jest. Miałem M3 pierwszej generacji, to było głośne auto owszem (do tego trzeszczało niemiłosiernie w środku), nowe M3 inna klasa zupełnie. Może na kołach 18' jest gorzej, zobaczymy w lato.

Biorąc pod uwagę wygląd + przyjemność z jazdy + funkcjonalność moim zdaniem nie ma lepszego samochodu do 100k na rynku. Ignorując wygląd, są samochody lepsze. Uważam, że jak ktoś kupuje samochód przede wszystkim praktyczny, czyli liczy się funkcjonalność + spalanie to Mazda nie jest raczej dla niego. Ja się na końcu wahałem miedzy Focusem, a M3. Focus był lepiej wyposażony za tą samą cenę i miał więcej "bajerów" (które lubię), ale jednak M3 wygląda i jeździ lepiej.

Pozdrawiam tych co dotrwali do końca postu, ale tak się zbierałem o kilku tygodni napisać moje wrażenia :D
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 12:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:52.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron