kgy napisał(a):Witajcie,
Mam nadzieję że nie urażę nikogo moimi żalami a raczej że przekonacie mnie że nie mam racji
Teraz minusy, może w punktach:
– trzeszczy! Drzwi, gdzieś pod kokpitem, słupki gdzie przyczepione są pasy – no padaka straszna
Niektórzy skarżą się na skrzypienie, na pewne objawy jest też akcja serwisowa. U mnie po ponad roku cisza
kgy napisał(a):– głośna trakcja. Straszny szum opon. OK może nawierzchnia, może opony, ale w BK tak nie było
Tu się zgadzam, aczkolwiek w UK to norma że względu na rodzaj nawierzchni i każde auto bardziej lub mniej szumi. Mazda jest z tych bardziej...
kgy napisał(a): – przycisk start i bezprzewodowy kluczyk. OK, nowoczesne ale ergonomia taka sobie (i tak trzeba sięgnąć ręką pod kierownice żeby włączyć wyłączyć a dodatkowo kluczyk musi się gdzieś walać w środku, no i brak blokady kier.). A i teraz absurd! Nie włącze radia nie mając odpalonego silnika, podobnie z odczytem liczników – fizycznie nie ma stanu w którym włączony jest zapłon a zgaszony silnik. Chyba że czegoś nie ogarniam jeszcze.
Chyba słabo próbowałeś. Auto uruchamiamy po naciśnięciu przycisku start i jednoczesnym trzymaniu sprzęgła. Bez sprzęgła 1x start – działa radio, zapalniczka (jak z kluczykiem na zapłon pozycja 1), 2x start – działa wszystko (jak zapłon na pozycji 2). Owszem, rozwiązanie nie do końca przemyślane, np gdy auto aktywuje i-stop mogę go bez problemu wyłączyć i zamknąć z pilota. Ale gdy słucham radia a silnik wyłączony już nie, najpierw muszę nadusić przycisk start 2x... Bezsens
kgy napisał(a): – bagażnika nie otworzę z zewnątrz. Tylko z pilota lub ze środka
Nie ma guzika na klapie? Dziwne... Działa zawsze jak auto się nie porusza i zaciągnięty ręczny.
kgy napisał(a): – brak wycieraczki tył i lusterka boczne jednolite (bez oddalającego brzegu) – ale może to tylko wersja US?
Na Europę lusterka są jak w każdym innym aucie, kierowcy jest zakrzywione. Wycieraczki nie ma w żadnym Sedanie na rynku, w HB jest.
kgy napisał(a):Z takich rzeczy subiektywnych – bo jednemu podoba się to, innemu tamto. W środku po prostu brzydszy
– radio jak radiobudzik z chińskiego sklepu
Miałeś wersję totalnie podstawową, na Europę ten wynalazek nie jest dostępny. Jest za to Ekran 7 calowy który się troszkę lepiej prezentuje.
kgy napisał(a): – mniejszy schowek od strony pasażera
– tylko jednokomorowy schowek pod łokciem. W BK otwierało się albo górny schowek na notes itd albo dolny na większe pierdoły
– gniazdo zapalniczki nie pod radiem ale w schowku pod łokciem. Kabel do nawigacji plącze mi się wokół lewarków
Zgadzam się z uwagami, aczkolwiek kabel do nawigacji się nie plącze, bo jest fabryczna.
kgy napisał(a): – zegary już nie te... bardziej jak jakieś tanie renault czy inne badziewie (OK, to wersja podstawowa ale jednak)
Kwestia gustu, nie są wg mnie złe. Dodatkowo wersja najwyższa ma cyfrowy prędkościomierz i duży centralny obrotomierz i HUD – bardzo fajnie się prezentuje.
kgy napisał(a): – Konsola środkowa – w BK zmieścili duże radio 2DIN, klime, itd., tu popielniczka już się nie zmieściła, radio jak wspomniałem "doczepione" na górze a i półeczka na dole zmieści raptem jakiś paragon
Wersja USA, klimatronik i ekran dotykowy prezentują się znacznie lepiej.
kwestia gustukgy napisał(a):– brak tej estetycznej klapki zamykającej otwory na kubki
dziwne, u mnie jestkgy napisał(a): – brak regulacji dodatkowego oparcia kręgosłupa w fotelu kierowcy
no bulwa jest, ale kierownica podszyta skórą lepiej się prezentuje.kgy napisał(a): – kierownica brzydka, taka "bulwa" okrągła na środku
kgy napisał(a): – nawiewy typowe, prostokątne. Te okrągłe fajne były, oryginalne takie
Ogólnie auto wykonane w środku tandetnie. Zdziwiłem się. Bo np. nowa Corolla zaskoczyła mnie jakością na plus. A tu takie coś... następny będzie raczej "Koreaniec" jakiś, pewnie Kia.
Podsumowując, miałeś totalnego golasa, większość z tych rzeczy jest niedostępna w Europie. Tutaj wersja podstawowa prezentuje się znacznie lepiej. Owszem, niektóre bolączki pozostaną ale ogólne wyrażenie będzie zdecydowanie lepsze.