Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez darrecki » 28 lis 2015, 04:19

kgy napisał(a):Witajcie,

Mam nadzieję że nie urażę nikogo moimi żalami a raczej że przekonacie mnie że nie mam racji :)

Teraz minusy, może w punktach:
– trzeszczy! Drzwi, gdzieś pod kokpitem, słupki gdzie przyczepione są pasy – no padaka straszna

Niektórzy skarżą się na skrzypienie, na pewne objawy jest też akcja serwisowa. U mnie po ponad roku cisza
kgy napisał(a):– głośna trakcja. Straszny szum opon. OK może nawierzchnia, może opony, ale w BK tak nie było

Tu się zgadzam, aczkolwiek w UK to norma że względu na rodzaj nawierzchni i każde auto bardziej lub mniej szumi. Mazda jest z tych bardziej...
kgy napisał(a): – przycisk start i bezprzewodowy kluczyk. OK, nowoczesne ale ergonomia taka sobie (i tak trzeba sięgnąć ręką pod kierownice żeby włączyć wyłączyć a dodatkowo kluczyk musi się gdzieś walać w środku, no i brak blokady kier.). A i teraz absurd! Nie włącze radia nie mając odpalonego silnika, podobnie z odczytem liczników – fizycznie nie ma stanu w którym włączony jest zapłon a zgaszony silnik. Chyba że czegoś nie ogarniam jeszcze.

Chyba słabo próbowałeś. Auto uruchamiamy po naciśnięciu przycisku start i jednoczesnym trzymaniu sprzęgła. Bez sprzęgła 1x start – działa radio, zapalniczka (jak z kluczykiem na zapłon pozycja 1), 2x start – działa wszystko (jak zapłon na pozycji 2). Owszem, rozwiązanie nie do końca przemyślane, np gdy auto aktywuje i-stop mogę go bez problemu wyłączyć i zamknąć z pilota. Ale gdy słucham radia a silnik wyłączony już nie, najpierw muszę nadusić przycisk start 2x... Bezsens
kgy napisał(a): – bagażnika nie otworzę z zewnątrz. Tylko z pilota lub ze środka

Nie ma guzika na klapie? Dziwne... Działa zawsze jak auto się nie porusza i zaciągnięty ręczny.
kgy napisał(a): – brak wycieraczki tył i lusterka boczne jednolite (bez oddalającego brzegu) – ale może to tylko wersja US?

Na Europę lusterka są jak w każdym innym aucie, kierowcy jest zakrzywione. Wycieraczki nie ma w żadnym Sedanie na rynku, w HB jest.
kgy napisał(a):Z takich rzeczy subiektywnych – bo jednemu podoba się to, innemu tamto. W środku po prostu brzydszy
– radio jak radiobudzik z chińskiego sklepu

Miałeś wersję totalnie podstawową, na Europę ten wynalazek nie jest dostępny. Jest za to Ekran 7 calowy który się troszkę lepiej prezentuje.
kgy napisał(a): – mniejszy schowek od strony pasażera
– tylko jednokomorowy schowek pod łokciem. W BK otwierało się albo górny schowek na notes itd albo dolny na większe pierdoły
– gniazdo zapalniczki nie pod radiem ale w schowku pod łokciem. Kabel do nawigacji plącze mi się wokół lewarków

Zgadzam się z uwagami, aczkolwiek kabel do nawigacji się nie plącze, bo jest fabryczna.
kgy napisał(a): – zegary już nie te... bardziej jak jakieś tanie renault czy inne badziewie (OK, to wersja podstawowa ale jednak)

Kwestia gustu, nie są wg mnie złe. Dodatkowo wersja najwyższa ma cyfrowy prędkościomierz i duży centralny obrotomierz i HUD – bardzo fajnie się prezentuje.
kgy napisał(a): – Konsola środkowa – w BK zmieścili duże radio 2DIN, klime, itd., tu popielniczka już się nie zmieściła, radio jak wspomniałem "doczepione" na górze a i półeczka na dole zmieści raptem jakiś paragon

Wersja USA, klimatronik i ekran dotykowy prezentują się znacznie lepiej.
kgy napisał(a):– brak tej estetycznej klapki zamykającej otwory na kubki
kwestia gustu
kgy napisał(a): – brak regulacji dodatkowego oparcia kręgosłupa w fotelu kierowcy
dziwne, u mnie jest
kgy napisał(a): – kierownica brzydka, taka "bulwa" okrągła na środku
no bulwa jest, ale kierownica podszyta skórą lepiej się prezentuje.
kgy napisał(a): – nawiewy typowe, prostokątne. Te okrągłe fajne były, oryginalne takie

Ogólnie auto wykonane w środku tandetnie. Zdziwiłem się. Bo np. nowa Corolla zaskoczyła mnie jakością na plus. A tu takie coś... następny będzie raczej "Koreaniec" jakiś, pewnie Kia.


Podsumowując, miałeś totalnego golasa, większość z tych rzeczy jest niedostępna w Europie. Tutaj wersja podstawowa prezentuje się znacznie lepiej. Owszem, niektóre bolączki pozostaną ale ogólne wyrażenie będzie zdecydowanie lepsze.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Marianek » 28 lis 2015, 07:39

Powinno trafić do opinii o 3 w dziale BM. Co do reszty jak kolega wyzej mówił, trafiłeś na wersje gołą przystosowaną do rynku US, reszta jak kolega opisał. Tam nikt nie da tle za podstawową wersje auta co w Europie i nikt nie przykłada większej uwagi do jakości jak kupuje podstawową wersję.
Co do kluczyka, miałeś albo padniętą baterie albo coś z autem nie tak, ja nosze w kieszeni, żona w torebce, zapala bez problemu.
Spróbuj pojeździć wersją lepiej wyposażoną, najlepiej z wyświetlaczem na szybie, zapomnisz o zegarach.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Paweł » 28 lis 2015, 07:49

Większość uwag wynika rzeczywiście ze specyfiki najtańszej wersji, ale z tymi zegarami to jednak prawda i trudno się nie zgodzić. Te z analogowym prędkościomierzem po środku – a jest ich większość – i okrągłym obrotomierzem upchniętym w prostokątnej ramce (upchniętej pod okrągłym daszkiem), wyglądają niestety jak z chińskiego skutera. Brak spójności między formą i funkcją rodzi skojarzenia z tandetą.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bax » 28 lis 2015, 13:33

Prawda zegary trochę nie pasują. <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 21:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez subframe » 15 gru 2015, 00:39

Minął miesiąc i pierwsze 2 tys. kilometrów więc pora na krótkie podsumowanie. Najpierw to co mnie pozytywnie zaskoczyło. Wcześniej jeździłem meganką kombi dci 130KM.
+ Obszerność i przytulność wnętrza. Miejsca jest w sam raz, potwierdziła to żona. Dzieciak uwielbia jeździć z tyłu, jest mu tam bardzo wygodnie. Chyba dlatego, że kanapa jest nisko i ma wysokie oparcie w przeciwieństwie np. do nowego focusa. Miałem obawy co do obszerności wnętrza, ale okazały się bezpodstawne.
+ Spalanie, zgodnie z oczekiwaniami. Zakładałem że będzie średnio palić 7,5l/100km, a wychodzi jak na razie 7.2. W Warszawie w mega korkach 8-8.2 litra. W trasie 100-130km/h ok 6 litrów. W dizlu wychodziło mi ok. 6-6,5 litra. Więc te 1-1.5 litra więcej w benzynie jak najbardziej jest ok.
+ Dźwięk zwykłego audio, najlepsze jakie do tej pory miałem w kompaktach.
+ Ładne wnętrze i sylwetka auta – wiadomo.
+ Silnik mimo 120KM daje radę. Fajna długa dwójka, jak kiedyś pojadę na tor, to będzie w sam raz. Poza tym to wolnossak, którego łatwo można przerobić na 165KM :) Pod maską dużo miejsca, wszystko na wierzchu. Powinien być dobry dostęp do silnika podczas serwisowania co przekłada się na mniejszą liczbę potencjalnych błędów i większą trwałość.
+ Wbudowany fabrycznie GPS, do którego później można dokupić nawigację.
+ W klimatyzacji tani i dobry czynnik r134a. Spodziewałem się tego nowego, gorszego a tu miła niespodzianka.
+ fajnie że widać maskę silnika z pozycji kierowcy. Mam wrażenie że prowadzę większe auto.

a teraz minusy, a właściwie jeden konkretny i kilka pomniejszych.
– Wygłuszenie. Do 120km/h BM jest nieco głośniejsza od kompaktów którymi jeździłem. Powyżej 120km/h jest porównywalna lub nieco cichsza. Hałas pochodzi głównie z kół. W najbliższym czasie planuję wyciszyć same nadkola chociaż wątpię czy to coś pomoże.

Kolejne minusy to długo, długo nic i...
– Skrzynia biegów. Być może wymaga jeszcze dotarcia, ale jedynka zbyt często wchodzi z oporem.
– Przyciski kierownicy umiejscowione zbyt blisko jej środka. Mam problem żeby kciukami operować tymi wewnętrznymi. W innych autach nie miałem tego problemu.
– Zbyt mały zakres regulacji częstotliwości automatycznych wycieraczek. Uciążliwe zwłaszcza przy drobnych opadach.
– Tempomat powinien mieć skok ustawień co 2km/h a nie co 1km/h. Za dużo klikania.
– Gniazdo zapalniczki w podłokietniku. Nie mam pojęcia jak będę korzystał z nawigacji w telefonie.
– Zawieszenie potrafi bez uzasadnienia głośno stuknąć na drobnych nierównościach.
– Wycie skrzyni na pierwszym biegu. Na pozostałych biegach jest już cicho. Prawdopodobnie jedynka jest na prostych trybach, a pozostałe biegi na skośnych.
– Nie ergonomiczny pilot. Przyciski otwierania i zamykania są zbyt blisko siebie. Klikając w nie z ręką w kieszeni nie mam pewności czy zamknąłem czy otworzyłem auto lub bagażnik..
– Brak wsparcia dla CarPlay, guzik jest, ale co z tego?
– Tablica wskaźników (skyenergy) to chyba pierwsza rzecz jaką zmienią po FL.
– Widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu nie jest najlepsza. Nie przeszkadza mi to specjalnie, ale zauważyłem różnicę. No cóż, koszt ładnej sylwetki.
– Rozumiem politykę cenową Mazdy i ją popieram, jednak mam pewien dyskomfort, że kupiłem auto zbyt drogo. Mimo że dostałem trochę drobiazgów to nie byłem zadowolony z efektów negocjacji i jakiś niesmak pozostał.

Minusów wyszło trochę więcej, ale taką mam już naturę marudy, a zalety to można wyczytać w katalogach i testach. :)
Póki co z auta jestem bardzo zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez Entrails » 15 gru 2015, 19:54

A nie macie wrazenia ze ogólny, powtarzam OGOLNY kształt zegarów został podpatrzony przez japońców z tego....

Dopisano 15 gru 2015, 21:02:

– "Rozumiem politykę cenową Mazdy i ją popieram, jednak mam pewien dyskomfort, że kupiłem auto zbyt drogo. Mimo że dostałem trochę drobiazgów to nie byłem zadowolony z efektów negocjacji i jakiś niesmak pozostał."

W salonie pracownik serwisu sam powiedział mi po cichu, że według niego Mazda 3 jest zbyt droga w stosunku do np. Mazdy 6, no ale cóż, popyt dyktuje cenę.
Załączniki
z9959161Q,Ferrari-458-Italia.jpg
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 15:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez ozii » 17 gru 2015, 14:36

subframe napisał(a):– Skrzynia biegów. Być może wymaga jeszcze dotarcia, ale jedynka zbyt często wchodzi z oporem.
Mam to samo jednak jest pewna nota serwisowa, która rozwiązuje problem o ile leży on po stronie regulacji – dam skrzyni na to jeszcze kilka tysięcy km i wtedy najwyżej się zdecyduję.

subframe napisał(a):– Tempomat powinien mieć skok ustawień co 2km/h a nie co 1km/h. Za dużo klikania.
Jak chwilę przytrzymasz przycisk to masz przeskok co 10km/h.

subframe napisał(a):– Zawieszenie potrafi bez uzasadnienia głośno stuknąć na drobnych nierównościach.
U mnie nie ma takich objawów, choć też nie do końca wiem czy stuki w Twoim mniemaniu nie są dla mnie czymś naturalnym i dlatego mogę twierdzić, że ich nie słyszę.

subframe napisał(a):– Tablica wskaźników (skyenergy) to chyba pierwsza rzecz jaką zmienią po FL.
Co konkretnie Ci przeszkadza ( pytam z ciekawości )?

Zgadzam się z Twoim zestawieniem zalet i wad z wyjątkiem wyświetlacza centralnego, mi on bardzo odpowiada. Ogólnie całkiem rzetelnie i sensownie przedstawione – dobra robota.

I gratuluję nowego nabytku ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ulmen » 17 gru 2015, 14:38

ozii napisał(a):Jak chwilę przytrzymasz przycisk to masz przeskok co 10km/h.

Jak się przytrzyma to skacze o 1km/h co sekundę. Ale dzisiaj jeszcze raz sprawdzę.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez lukaszjakubowski » 17 gru 2015, 14:47

Inaczej jest przy tempomacie, a inaczej przy limiterze.
lukaszjakubowski
 

Postprzez ozii » 17 gru 2015, 15:07

lukaszjakubowski napisał(a):Inaczej jest przy tempomacie, a inaczej przy limiterze.

Jesteś pewien? Korzystałem z obu i nie widziałem różnicy w ustawianiu prędkości, choć może się mylę. Sprawdzę to później...
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez subframe » 17 gru 2015, 15:13

Centralny wyświetlacz (tablet) jest ok, chodzi mi zestaw z prędkościomierzem pośrodku. Jest po prostu za mały. Cała informacja jest tu nie wiadomo czemu ścisnięta w niewielkiej przestrzeni, przez co jest nieprzejrzysta. Jak się przyglądnąć to wskaźniki zajmują mniej niż 30% całości przeznaczonej powierzchni. Reszta jest marnowana na wątpliwej urody srebrne ramki i pustkę. Wygląda tanio i nie pasuje do reszty wnętrza, które naprawdę mi się podoba.
A można było dać większy obrotmierz, zdublować informację RDS stacji, która jest niewidoczna na tablecie gdy włączymy np. monitor paliwa, + wskaźnik temperatury. itp.
Ale wygląd to wiadomo, kwestia gustu.
Na początku bardziej mi to przeszkadzało, ale teraz już się przyzwyczaiłem i zaakceptowałem.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez lukaszjakubowski » 17 gru 2015, 15:36

Jestem pewien. Co 10 jest w limiterze, a co 1 w tempomacie.
lukaszjakubowski
 

Postprzez ozii » 17 gru 2015, 16:29

lukaszjakubowski napisał(a):Jestem pewien. Co 10 jest w limiterze, a co 1 w tempomacie.

z tempomatu korzystam często i na 100% jest tak, że pojedyncze wciśnięcie to 1km, przytrzymanie 10km.
Chyba, że to kwestia personalizacji aczkolwiek nie wyczytałem w instrukcji takiej możliwości.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez lukaszjakubowski » 17 gru 2015, 16:54

To jest bardzo ciekawe, aż się specjalnie przejechałem i u mnie jest tak jak napisałem, nie ma możliwości zmiany ustawień.
lukaszjakubowski
 

Postprzez creet » 17 gru 2015, 18:37

ozii napisał(a):na 100% jest tak, że pojedyncze wciśnięcie to 1km, przytrzymanie 10km.


lukaszjakubowski napisał(a):Co 10 jest w limiterze, a co 1 w tempomacie.


Ciekawe:) Ja mam jak @ozii. Przytrzymanie podbija o 10km. Widzę, że we 3 mamy SkyPassion:) Mój jest leciwy, jeszcze japoński. lukaszjakubowski masz ten cały nowy safety-pack, który dodaje to co kiedyś było w standardzie Skypassion? Może stąd wynika ten rozjazd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez lukaszjakubowski » 17 gru 2015, 18:58

Mam bez pakietu safety.
Może coś źle napisałem, przytrzymanie przycisku powoduje skok o 10 na limiterze i o 1 na tempomacie.
Z resztą nie ważne, to nie jest odpowiedni wątek do tej dyskusji.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Marianek » 17 gru 2015, 20:21

Entrails napisał(a):A nie macie wrazenia ze ogólny, powtarzam OGOLNY kształt zegarów został podpatrzony przez japońców z tego....

Raczej z RX-8 Obrazek

Co do Tempomatu z safety (japoniec, diesel) klik o jeden kilometr, przytrzymanie o 10. Z safety równo znaczne jest to z zaprogramowaniem utrzymywania prędkości, tempomat jest aktywny (zwalnia i przyspiesza sam) . Przy limiterze, ograniczniku prędkości tak samo.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ozii » 17 gru 2015, 22:19

subframe napisał(a):Centralny wyświetlacz (tablet) jest ok, chodzi mi zestaw z prędkościomierzem pośrodku. ...

Domyśliłem się, że chodzi o prędkościomierz itp. :)
Według mnie nie jest tak źle, aczkolwiek z tego co wiem w mojej wersji chyba jest inaczej niż u Ciebie... (patrz załącznik).
Jedyne czego mi brakuje to wskaźnika dokładnej temperatury oraz gdyby nie head up, to narzekałbym na wyświetlanie prędkości. Poza tym JAK DLA MNIE jest ergonomicznie i stylowo ale to też kwestia upodobań.
Załączniki
20151217_175032.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez subframe » 17 gru 2015, 23:25

Bez wątpienia w skypassion zegar jest ładniejszy i chętnie bym go zamontował u siebie :)

Co do stuków, to mam wrażenie że pochodzą z prawego mcpersona. Tak jakby coś nie do końca było dokręcone. Stuki mają miejsce przy wpadaniu koła w dołek, zawsze z prawej strony. Gdzieś ktoś pisał o nocie serwisowej która może tego dotyczyć.
Posłucham jeszcze troche i zgłoszę sie do ASO razem z jedynką.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 19:48.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323