Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez Marianek » 8 cze 2015, 19:20

Mi również nie przeszkadza (diesel) i to przy 160-170km/h, przejechałem dopiero 4000km wiec na opis + i – jeszcze sobie pozwolę poczekać.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ankanowa » 28 cze 2015, 20:20

Ja jestem bardzo zaskoczona jakością nowej Mazdy. Do tej pory jeździłąm Toyotą i długo się zastanawiałam co wybrać. Brat jeździł Mazdą 626 i bardzo narzekał. Jednak nowa Mazda 3 jest rewelacyjna :)
ankanowa
 

Postprzez sordyl18 » 8 lip 2015, 15:00

Dostałem dzisiaj z salonu samochód zastępczy, mazda 3 2009 wersja "bieda", poprzednik BM.

Różnica we wnętrzu to jakaś masakra, środek sam twardy plastik, z tyłu mało miejsca, masa przycisków, malutki wyświetlacz ;) ogólnie postęp w nowej M3 jest niesamowity...
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez digidy » 8 lip 2015, 21:53

Nie przesadzaj, dotknij podsufitki czy na wiekszej dziurze nie spadnie na łeb , tylnego siedziska jak ładnie sie wygina <lol> podłoge bagaznika to dopiero paździerz, ekran multimediów pasujacy jak świni kamizelka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez sordyl18 » 9 lip 2015, 08:41

Zerknij sobie na mercedesa A klasa nowego, ta "kamizelka" nie pasuje, w maździe jest szyta na miarę ;)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez wojtix » 9 lip 2015, 09:40

Co Wy macie z tą podsufitka, wykładziną w bagażniku i siedziskiem na tylnej kanapie? Obejrzeliście na YT dwa testy, gdzie to wytknęli i poszło w Świat jako główne minusy M3. Skoro nie potrafili znaleźć innych to się do tego doczepili? Niech mi ktoś odpowie, ile razy zaglądałeś pod to siedzisko od kupna? Skoro nie ma potrzeby jego podnoszenia, m.in przy składaniu tylnych oparć, to mi to wisi, czy to jest przykręcone na 2 czy 49 śrubach? Nie "wylata' wiec jest ok! Po co Wam potrzebna w bagażniku dykta o szerokości 2-3 cm? Będziecie z tego stół robić na pikniku, czy używać jako deski do pływania? Większość i tak pewnie ma mate gumową w bagażniku, i rzadko zagląda pod spód? A podsufitka? Osobiście nie uważam, żeby w jakikolwiek sposób odbiegała jakością od innych samochodów czy to VAG, czy innych marek. Fakt nie jest pluszowa ;/ A co do "tableta", to kwestia gustu, mi nie przeszkadza. Nie jest to pierwszy i nie ostatni samochód z zamontowanym w ten sposób ekranem ( np. Mercedec klasa A, CLA).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez Wojtek » 9 lip 2015, 09:44

Koledzy, wyrażamy tutaj swoje opinie o aucie, a nie prowadzimy dyskusji...

Jeżeli ma ktoś problem z autem np. z jakością użytych materiałów, niech założy odpowiedni temat w odpowiednim dziale...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez subframe » 5 lis 2015, 21:05

Dzisiaj odebrałem z salonu moją M3 BM Sedan 120KM MT więc już jestem pełnowartościowym członkiem forum. <jupi> Przejechane dopiero 20km. Wrażeń jeszcze za mało żeby pisać. Klika szczegółów technicznych, które może kogoś zainteresują. Opony mam Micheliny Energy Savery, które raczej nie są ciche. Nadkola z przodu plastikowe. Trzeci bieg wymaga "większej precyzji" w wbijaniu, więc tu się nic nie zmieniło. Cena zakupu... no cóż, mimo końca roku jest drożej niż byłoby to w marcu tego roku, ponieważ w lipcu M3 podrożały o 1000PLN, ubezpieczenia też poszły w górę o ok 500PLN. W gratisie tylko 5 letnia gwarancja, która np. nie obejmuje zawieszenia.. Alarm fabryczy został wzbogacony o dodatkowy immobilajzer. Żeby działał trzeba ze sobą nosić dodatkowy dżinx, którego mam niestety sztuk jeden.
Jeżeli chcecie żebym sprawdził czy coś się zmieniło w modelu od czasu zakupu waszych trójek to napiszcie.

ps. Żonie samochód bardzo się podoba, mnie też.:)

pozdrawiam
Subframe.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez czarmi » 5 lis 2015, 21:54

Gratulacje. Życzę bezawaryjności i samej przyjemności z użytkowania autka :)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Hubi1 » 7 lis 2015, 16:49

Witam wszystkich.
Ja też jestem nowym forumowiczem i od wczoraj posiadaczem nowej Mazdy 3BM hatchback 120KM wersja SkyPassion bez skóry. Ponieważ dotychczas jeździłem nowym Peugeotem 308 w podobnej wersji wyposażenia mam porównanie. Ze spraw, które mnie zaskoczyły:
– czujniki parkowania przednie – nie włączają się automatycznie!!! Trzeba je aktywować wciskając przycisk na konsoli (tylne włączają się auto po wrzuceniu wstecznego) Kompletnie bez sensu. Wczoraj wracając z salonu prawie przydzwoniłem w słupek bramy, bo mam ciasny wjazd i minimalne luzy w garażu, więc czujniki przednie są dla mnie ważne. Poza tym działają dość mało skutecznie – na ażurowym ogrodzeniu Peugeot świecił jak choinka i i pikał ze wszystkich stron, a tu prawie nic. Wychodzę z założenia, że lepiej otrzymać 100 zbędnych alarmów, niż nie otrzymać jednego ważnego, więc w tej dziedzinie już wiem, że nie należy zbyt im ufać
– światła do jazdy dziennej LED – ustawione w trybie AUTO włączają się po rozpoczęciu jazdy i gasną po zaciągnięciu ręcznego. Latałem jak dzik wokół samochodu próbując ustalić dlaczego nie działają i nie widząc ich odbicia w drzwiach garażu. W końcu domyśliłem się, że trzeba ruszyć, ale po zatrzymaniu znowu biegałem i nie działały (ręczny zaciągnięty). Prawie pojechałem do serwisu, ale litościwie koleś mnie poinformował przez telefon. Oczywiście instrukcja jest dla mięczaków, gdzież tam miałbym ją czytać :D

Podsufitkę poprawili, pokrycie pleców tylnej kanapy też. Z opcji dostałem ledowe oświetlenie wnętrza i bagażnika, oświetlenie powitalne, wykładzinę do bagażnika, dywaniki i folię na tylny zderzak.

Jeśli ktoś ma pytania, czy coś poprawili, to piszcie.
Problemów z trzecim biegiem nie stwierdziłem.
Hubi1
 

Postprzez czarmi » 7 lis 2015, 17:06

Hubi1 napisał(a):– światła do jazdy dziennej LED – ustawione w trybie AUTO włączają się po rozpoczęciu jazdy i gasną po zaciągnięciu ręcznego. Latałem jak dzik wokół samochodu próbując ustalić dlaczego nie działają i nie widząc ich odbicia w drzwiach garażu. W końcu domyśliłem się, że trzeba ruszyć, ale po zatrzymaniu znowu biegałem i nie działały (ręczny zaciągnięty). Prawie pojechałem do serwisu,

Czytając ten fragment – uśmiałem się jak norka <rotfl> . Gratuluję autka i życzę bezawaryjności :)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Hubi1 » 7 lis 2015, 20:02

Kurcze, nie ma się z czego śmiać :) Latałem jak kretyn, pstrykałem przełącznikami, a za każdym razem zaciągałem ręczny i światła gasły :D
Hubi1
 

Postprzez lukaszjakubowski » 8 lis 2015, 09:13

Jeśli chodzi o te czujniki przednie to też mnie to zdziwiło, ale zauważyłem że obecnie wszystkie marki tak mają. Kiedyś czujniki w autach włączały się automatycznie poniżej pewnej prędkości teraz trzeba je aktywować ręcznie. Może chodzi o jakieś nowe przepisy. <oczy>
Osobiście radzę Ci przeczytać instrukcję odnośnie czujników, ponieważ do ich działania trzeba się przyzwyczaić.
Na przykład dwa tylne środkowe czujniki działają tylko kiedy masz wsteczny, albo na przykład narożnikowe mają dużo mniejszy zasięg, lub też jeżeli czujnik informuje o przeszkodzie dźwiękowo to tylko przez pewien czas, później wyłącznie na wyświetlaczu.
Trzeba o tym pamiętać.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Entrails » 8 lis 2015, 10:26

Witam, z tymi Ledami ja mialem tak samo odcinek 20 km jechałem chyba z 40 min, zatrzymując sie co chwila i szukajac ledów, które nagle nie odbijały sie w poprzedzającym samochodzie, bo akutat staliśmy na światlach no i oczywiście reczny zaciągnięty. Dopiero telefon do serwisu i wyjasnienia pana kierownika mnie olśniły.
Ps. jest to moja pierwsza Mazda i po póltora roku dalej jestem zakochany ! Do tej pory trzy MB, Audi, Peugeot, dobre auta ale to nie to samo. Mazda wymiata, mam wielki usmiech jak ją widze rano z zewnatrz i jeszcze wiekszy jak wysiadam po jeździe.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez czarmi » 8 lis 2015, 11:11

Entrails napisał(a):mam wielki usmiech jak ją widze rano z zewnatrz i jeszcze wiekszy jak wysiadam po jeździe.

Ja mam trochę inaczej – jak wysiadam po jeździe, to jest mi trochę smutno, a jak wsiadam, to wtedy mam wielki uśmiech :)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Entrails » 8 lis 2015, 12:13

Mi nie jest smutno bo wiem ze chwile, lub jakis czas wsiąde ZNOWU <serduszka> , ale cie rozumiem !!!
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez zuz » 18 lis 2015, 19:55

problem z podłączeniem ipoda.
Przepraszam, nie wiem czy już ten wątek nie był poruszany. Od kilku dni mam problem z podłączeniem iPoda (nano) kablem usb do Mazdy3 (2014). Kiedyś działało super, a teraz niby widzi podłączonego iPoda, widzi nawet utwory – tylko nie odtwarza. Czy ktoś miał podobny problem?
POZDRAWIAM
zuz
 

Postprzez enzo_pl » 20 lis 2015, 03:28

Wielokrotnie :–)
Zarówno z ipodem jak i z iphonem w trybie ipod. Pomaga wyłączenie i odczekanie 2-3 minut albo włożenie pendrive z muzyką – dziwne ale pomaga!
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2014, 11:54
Posty: 56 (0/5)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, SkyPassion 2.0 MT

Postprzez kgy » 28 lis 2015, 02:56

Witajcie,

Mam nadzieję że nie urażę nikogo moimi żalami a raczej że przekonacie mnie że nie mam racji :)

A więc tak... miałem od paru lat Mazde 3 BK (2006) benz. 1.6 i z racji ciągłych podróży – oddałem mamie. Bardzo lubiłem jeździć tym autem mimo jego wad (np. skrzynia biegów) i chętnie do niego wracałem po wyjazdach służbowych na których jeździłem wszystkim – nowe hyundaye, kia, toyoty, vw, fordy, wszelkie amerykańce w tym mustang i inne wynalazki.

No i teraz trafiło na ostatnią generację Mazdy 3 w USA (to wypożyczone auto – ale myślałem o zakupie takiego w przyszłości i chyba mi przeszło). Zacznę od plusów: nadal prowadzi się świetnie (zawieszenie i napęd). Skrzynia biegów to automat 6-bieg. bardzo sensownie zestrojony (cud, bo Ford Focus ma dramatyczną przekładnie). Z zewnątrz auto ładne, zwłaszcza przód.

Teraz minusy, może w punktach:
– trzeszczy! Drzwi, gdzieś pod kokpitem, słupki gdzie przyczepione są pasy – no padaka straszna
– głośna trakcja. Straszny szum opon. OK może nawierzchnia, może opony, ale w BK tak nie było
– przycisk start i bezprzewodowy kluczyk. OK, nowoczesne ale ergonomia taka sobie (i tak trzeba sięgnąć ręką pod kierownice żeby włączyć wyłączyć a dodatkowo kluczyk musi się gdzieś walać w środku, no i brak blokady kier.). A i teraz absurd! Nie włącze radia nie mając odpalonego silnika, podobnie z odczytem liczników – fizycznie nie ma stanu w którym włączony jest zapłon a zgaszony silnik. Chyba że czegoś nie ogarniam jeszcze.
– bagażnika nie otworzę z zewnątrz. Tylko z pilota lub ze środka
– brak wycieraczki tył i lusterka boczne jednolite (bez oddalającego brzegu) – ale może to tylko wersja US?

Z takich rzeczy subiektywnych – bo jednemu podoba się to, innemu tamto. W środku po prostu brzydszy
– radio jak radiobudzik z chińskiego sklepu
– mniejszy schowek od strony pasażera
– tylko jednokomorowy schowek pod łokciem. W BK otwierało się albo górny schowek na notes itd albo dolny na większe pierdoły
– gniazdo zapalniczki nie pod radiem ale w schowku pod łokciem. Kabel do nawigacji plącze mi się wokół lewarków
– zegary już nie te... bardziej jak jakieś tanie renault czy inne badziewie (OK, to wersja podstawowa ale jednak)
– Konsola środkowa – w BK zmieścili duże radio 2DIN, klime, itd., tu popielniczka już się nie zmieściła, radio jak wspomniałem "doczepione" na górze a i półeczka na dole zmieści raptem jakiś paragon
– brak tej estetycznej klapki zamykającej otwory na kubki
– brak regulacji dodatkowego oparcia kręgosłupa w fotelu kierowcy
– kierownica brzydka, taka "bulwa" okrągła na środku
– nawiewy typowe, prostokątne. Te okrągłe fajne były, oryginalne takie

Ogólnie auto wykonane w środku tandetnie. Zdziwiłem się. Bo np. nowa Corolla zaskoczyła mnie jakością na plus. A tu takie coś... następny będzie raczej "Koreaniec" jakiś, pewnie Kia.

Dołączam fotki opisywanych elementów.
Załączniki
20151127_160741.jpg
20151127_160801.jpg
20151127_160820.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez scarface » 28 lis 2015, 04:14

Z opisaniem wrażeń z użytkowania auta odczekałem 1,5 roku i 35000 km (glównie autostrady i drogi szybkiego ruchu plus duze miasto poza godzinami szczytu) więc podsumowanie raczej na chłodno po głębszym poznaniu auta, niestety za bardzo nie ma się do czego przyczepić <czarodziej> Odrazu zaznaczam ze nie macam namietnie podsufitki i nie staram sie wyrywac gabki z tylnych foteli.

Plusy
– Po pierwsze skrzynia AT, super reakcja na kick-down, bardzo płynnie zmienia biegi przy spokojnej jezdzie, najlepsza opcja jaka można wybrać wg mnie.
– Zestrojenie zawieszenia, nie wiem jak to zrobili ale bardzo udany kompromis.
– Auto zadziwiajaco dynamiczne pewnie zasluga przebiegu momentu.
– Ksenony, jak ktos duzo jezdzi tras w nocy – nie ma sie co zastanawiac.
– Duze lusterka plus czujniki z tylu i nie trzeba brac kamery cofania mimo ze w tylniej szybie nic nie widac.
– Przy 16 felgach nie ma potrzeby kupować dojazdowki za chore pieniadze, opony przetrwały dwie zimy na gierkówce znaczy nic im nie straszne;)
– Wygodne fotele
– Funkcjonalne wnetrze, ekran obsluguje tylko pokretlem znaczie wygodniejsze niz dotykowo, jedyny minus odtwarzacz plyt wyglada jakby zostal wepchniety w ostatniej chwili
– Szybka nawigacja, dobre mapy
– Nie zlopie oleju, spalanie 7.5
– Automatyczne wycieraczki mam pierwszy raz i jest to bardzo wygodny wynalazek, przy odpowiedniej regulacji czujnosci dzialaja swietnie.

MInusy
– Wyciszenie, na zimówkach w aucie jest jak w jeepie na MTkach ale do przeżycia zwazywszy że prawdopodobnie lepsze wyciszenie podniosło by znacznie koszty auta.
– Moze kitajcom to nie przeszkadza ale w dlugiej trasie prawa noga opiera sie o srodkowy tunel co po 12 h wyraznie meczy
– Braki w funkcjonalnosci niektorych aplikacji systemu multimedialnego, tu licze na aktualizacje
– Pare razy mazda nie widziala nawigacji, ponowne uruchomienie silnika pomagalo

Podsumowujac z auta jestem bardzo zadowolony przed wszystkim z mechaniki, oprogramowanie systemu multimedialnego do dopracowania.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2014, 00:55
Posty: 10
Auto: CX-5 KF 2.5 AT
3 BM 2.0 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323