Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez cpr » 18 paź 2013, 19:48


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

edit by Wojtek:
Zapraszamy wszystkich serdecznie do podzielenia się swoimi wrażeniami z jazd i użytkowania tego modelu. Dopuszczalne tutaj są wypowiedzi zawierające opinie i wrażenia. Wszelkie inne posty powinny trafić do odpowiednich wątków na naszym forum. Wstawianie ich w tym miejscu bedzie skutkowało ich kasowaniem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx





Dziś w jednym z salonów Mazdy w Warszawie – siedziałem, oglądałem, dotykałem M3 SkyEnergy HB z pakietem Xeon – mam nadzieję wkrótce na jazdę próbną.
Ogólne wrażenia – bardzo dobre – np nadwozie zdecydowanie mi się podoba (znacznie lepiej niż na zdjęciach); pakiet Xeon jest bardzo fajny – w pakiecie lampy diodowe z tyłu; lampy przednie wyglądają bardzo, bardzo fajnie ;–)

Bardzo subiektywne "minusy":

1) ilość schowków ograniczona w stosunku do poprzednich wersji (mam BL sprzed liftingu) – zwłaszcza w drzwiach tylko miejsce na butelkę
2) przycisk auto dla opuszczania szyb – znów tylko dla szyby od strony kierowcy (nie rozumiem tej oszczędności)
3) "lakier fortepianowy" w wykończeniach deski, konsoli centralnej i tunelu....IMHO, bardziej pasowałby do wyższego segmentu
4) multimedialny wyświetlacz środkowy na desce rozdzielczej – na stałe w pozycji "up" i wygląda jak pozostawiony w samochodzie tablet.....
5) chyba (?) znów lampka wewnątrz bagażnika nie automatyczna, a na ręczny wyłącznik
6) narty wozimy na dachu
7) w standardzie 18 calowe felgi. Na nasze drogi – dla mnie 17 cali w BL w zupełności wystarcza :–)
8) numeryczne wyświetlanie prędkości – ponoć w wersji SkyPassion (ale tam jest też wyświetlacz head-up, więc może to ma sens (???) ) – akurat nie lubię takich wynalazków, rodowodem z Citroena
9) fajna jest multimedialność (porty USB, bluetooth), ale to nie jest dla mnie najważniejsze (do tej pory wystarczał mi port bluetooth w mojej BL – do obierania połączeń telefonicznych i słuchania muzyki); ekrany multimedialne w autach trochę mnie rozpraszają, a tutaj jeszcze fejs'a mamy :–)
10) wersja SkyPassion tylko w wersji z silnikiem 165 KM i-Eloop; dla mnie to wada, bo znaczną cześć trasy to miasto i wolałbym automat (korki – Warszawa), ale w trasę też czasem jeżdżę.....

Subiektywne "plusy" – podoba mi się – naprawdę trudno się czegoś czepiać nawet po 40 minutowym kontakcie z autem. Wygląda na ładne i dobrze pomyślane autko.
Silnik (jego środek masy) chyba jednak przed przednią osią :–( więc bez włączonej elektroniki....
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 16:28
Posty: 2
Auto: MAZDA 3 BL 2.0 LF-VD 2011 pre-lift

Postprzez KMBak » 18 paź 2013, 19:55

BL ma przecież lampkę auto w bagażniku. Ręcznie włączasz / wyłączasz, ale jak zamkniesz bagażnik to gaśnie!
Kola faktycznie 18, ale opona ma profil gumy jak na 17 w BL. Czyli cale koło większe = komfort powinien być lepszy.

W przyszłym tygodniu zmieniam kola na zimowe wiec obejrzę tez na żywo...
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3740 (128/86)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez trenth » 19 paź 2013, 09:13

Witam wszystkich forumowiczów. Poniżej podsyłam moją krótką relację po jeździe próbnej w dniu wczorajszym u jednego z Trójmiejskich salonów Mazdy. :) Nadmieniam, że do tej pory nie jeździłem żadną wcześniejszą m3 (nie będzie więc porównań), acz najnowszą planuję po jeździe testowej zakupić.

Auto testowe w wersji SkyEngine 165km + pakiet Xenon.

Wygląd zewnętrzny:
Testowa mazda była w kolorze czerwonym, a na zapleczu salonu była jeszcze wersja w kolorze titanium (taki szaro-brązowy). Mimo paskudnej, deszczowej pogody, obydwa modele na żywo prezentowały się naprawdę dobrze (obydwa były na zewnątrz salonu, gdzie wiał silny wiatr). Wersja SkyEngine to koła 16', auto na żywo wydaje się większe niż ze zdjęć i stojąc koło takiego auta na twarzy rysuje się uśmiech (szatański).

Wygląd wewnętrzny.
Fotele (materiałowe) są solidnie wyprofilowane i wyglądają zdecydowanie lepiej na żywo niż na filmikach. Fotel kierowcy otula go do tego stopnia, że ciężko stwierdzić, czy w kabinie jest więcej miejsca, niż w innych kompaktach bo człowiek czuje się bezpiecznie unieruchomiony w fotelu i nie chce się nigdzie ruszać. Ekran HMI na żywo jest większy niż z "filmików", sprawia lepsze estetycznie wrażenie (zwłaszcza po włączeniu i korzystaniu z funkcji) – ekran bardzo jasny i ma żywe kolory i szerokie kąty widzenia (to nie tandeta jak tablety za 300zł na allegro – ekran ma działać lata).
Tapicerka jest dość miękka (choć spodziewałem się czegoś bardziej na kształt niektórych audi – super miękkie tworzywo na drzwiach, tu jest trochę inne tworzywo).

Jazda testowa.
Standardowo w jedną stronę kierował przedstawiciel salonu. Wjeżdżał autem w różnej koleiny, by pokazać, że zawieszenie wszystko tłumi i taka prawda – im większa dziura, tym bliżej zerowego efektu w kabinie, tak dźwiękowego, jak i jakiegokolwiek przechyłu auta – podobno jest to znacznie poprawione w relacji do poprzedniego modelu m3. Natomiast mniejsze nierówności asfaltowe minimalnie słychać. Dźwięk silnika przyjemny i w miarę wyciszony. Wg. przedstawiciela każda wersja 2.0 165km jest w wersji i-ELOOP, korzystając z ekranu HMI przełączał podczas jazdy pomiędzy różnymi gadżet-funkcjami jak właśnie odzyskiwanie energii i-eloop z hamowania – podczas mocnego hamowania naładował się prawie cały wskaźnik. Sądząc po wskazaniu średniego spalania na ekranie (jeśli rzeczywiste), które wyniosło 7,5l benzyny na przejechanych do tej pory 450km tym egzemplarzem auta, na nie dotartym silniku i zapewne gazowanym co kilometr, wynik jest optymistyczny. Dodatkowo oprogramowanie ma gadżet-funkcje eco-drivingu (zmieniając odpowiednio szybko biegi rysujemy/ratujemy drzewa – znane choćby z Priusów, tylko na dużym ekranie wygląda to ładniej jak Toyotach ;) ). Wg Mazdy jazda ekonomiczna na tym silniku jest poniżej 4000 obrotów i spalanie według wstępnych szacunków nie wzrasta znacznie nawet przy ostrzejszym traktowaniu silnika (do którego notabene został stworzony – brak turbiny = konieczność stosowania wyższych obrotów).
Dynamika – zarówno jako pasażer w jedną i jako kierowca w drugą stronę nie odczułem "wgniatania w fotel", to nie auto 200+ps z turbiną, natomiast deklarowane 8,2 do setki (jeśli nie więcej) z pewnością ma. Wczoraj pogoda była strasznie deszczowa i wietrzna, więc z pewnością na suchej nawierzchni i dotartym silniku można by osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty niż nasze testy. Rozpędzałem się jedynie do 140km/h i byłem bardzo mile zaskoczony przyczepnością auta (przy 140km/h i złej pogodzie w kierownicy jak i prowadzeniu nie zaobserwowałem najmniejszych wibracji, czy problemów z przyczepnością – rewelacja). Przedstawiciel mazdy dodatkowo na mokrym asfalcie z dużą prędkością wszedł w prawy zakręt-łuk – efekt odczuwalny jest taki jakby samochód nachylał się w stronę pokonywanego zakrętu i prosił o więcej (gdzie mój kilkuletni opel bardziej sugeruje wypadnięcie w drugą stronę z powodu siły odśrodkowej ;) )
Mazda ma również bardzo dobre wspomaganie kierownicy podczas parkowania, cofania lub stania w miejscu – kierownicę/koła można obracać jednym palcem.
Autko w wersji SkyEnergy ma czujnik pojazdów w martwym polu (pomarańczowa lampka świeci nam wówczas w lusterku) oraz czujnik parkowania tył (samo pikanie bez wskazu na ekranie) i oczywiście wiele innych funkcji. Sam ekran hmi podczas jazdy/użytkowania – z uwagi na dużą ilość funkcji jakie posiada, czytelność i dobre kolory – robi pozytywne wrażenie (mi również początkowo na zdjęciach/filmach się niespecjalnie podobał).

Mam dylemat, ponieważ chciałem zakupić wersję SkyPassion na początku przyszłego roku (czekam na wyjaśnienie sytuacji zmian podatkowych – możliwość odliczenia pełnego lub 50% vatu), lecz nie jestem w stanie przewidzieć, jaka może być różnica komfortu na kołach 215/45R18 (grubość ~97mm?) w relacji do testowanych 16' (grubość 123mm?) – jeśli wyliczam dobrze, to przy 2,5cm różnicy grubości gumy komfort jazdy powinien być raczej katastroficzny i w takiej sytuacji ładniejszy wygląd większych felg poświęcę dla ogólnego komfortu (dużo jeżdżę po gorszych drogach, w tym nawierzchniach nieutwardzonych). Ciekawostką (dla mnie bynajmniej) było wyjaśnienie "plastikowego" przedniego znaczka Mazdy na autach – widziałem głównie takie loga mazdy na maskach nowej m3 w internecie, a tymczasem wersja testowa miała standardowe pełne logo (nie płaskie) – okazuje się, że to wina zamontowania czujnika za logiem (wersja SkyPassion) do obsługi aktywnego tempomatu, funkcji awaryjnego hamowania itp. funkcji – ogólnie takie płaskie logo, mimo, że to absolutny detal, dla mnie jest na minus.
Tylko wersja SkyPassion ma cyfrowy wyświetlacz dla kilometrów na zegarach (czyli taki, który głównie widać na zdjęciach wnętrz w internecie, prostokącik w prawym dolnym rogu obrotomierza), każda inna wersja ma tradycyjną patelnię z wyświetlanymi kilometrami o obrotomierz jest cyfrowy na lewym wyświetlaczu – nie wiem, czy da się ustawić jego wygląd (na zdjęciach w internecie była cyfrowa mini "patelnia", w testowanej wersji był to bardziej pasek)
Wielka szkoda, że Mazda praktycznie nie ma w ofercie "dodatków" – z chęcią dodałbym do wersji SkyEngine nagłośnienie przestrzenne Bose (9 głośników zamiast 6) i skrętne biksenony zamiast zwykłych, a tak trzeba będzie kombinować lepsze audio samemu.

Dowiedziałem się również (jeśli to prawda), że mazda ucięła marżę dealerom, aby cenniki były atrakcyjniejsze i w związku z tym pojedyncze salony mogą oferować rabat rzędu max 2-3%, a większość ma odmawiać rabatu w ogóle.

pozdrawiam

Dopisano 19 paź 2013, 10:21:

Miałem jeszcze nadmienić dwie rzeczy:
1) odnośnie ekranu – jeżeli komuś nie podoba się 7" ekran, to nie powinien nigdy jechać do Norwegii, gdzie samochodowym hitem nr 1 jest Tesla S, która zamiast całej środkowej konsoli ma jeden wielki dotykowy ekran. :D
2) Mimo, że ja nie czułem wgniatania w fotel, to moja narzeczona z tylnego fotela pasażera kilkukrotnie podczas jazd testowych krzyczała "wolniej!", "już chyba starczy", co znaczy, że na pewno przyspieszenie działa :)
Początkujący
 
Od: 19 paź 2013, 08:02
Posty: 21

Postprzez b0rderline » 19 paź 2013, 10:42

Dzisiaj spędziłem dłużą chwilę z nową trójką, na razie bez jazdy (niestety, w salonie w którym byłem auta do jazdy testowej będą dopiero pod koniec przyszłego tygodnia), ale wystarczająco dużo, by wyrobić sobie pierwszą opinię w zestawieniu do mojej obecnej trójki BL. Auto jest ładne, ale przedni zwis trochę jednak zbyt duży i niestety potwierdziły się moje obawy o silniku przed przednią ośką (co może powodować podsterowność będącą bolączką obecnej trójki). Tak duży zwis przedni wynika z faktu, że Mazda zastosowała bardzo skomplikowaną, a przede wszystkim długą konstrukcję z rurami odprowadzającymi spaliny z silnika i trzeba było to gdzieś zmieścić przesuwając silnik do przodu.

Siedząc w środku pierwsze wrażenie jest takie, że jest trochę niżej. Widać też fajnie maskę, co mi szczególnie się podoba, ale nie są to wrażenia rodem z BMW, na którym obecna trójka moim zdaniem ewidentnie się wzorowała (i dla mnie to jej duża zaleta). Jakość plastików tylko trochę lepsza (niestety, tutaj do klasy premium ciągle sporo brakuje), ale za to fotele przednie rewelacja. Tak jak napisał mój poprzednik w poście wyżej, świetnie opinają i dodają pewności. Jeśli chodzi o miejsce, to jest go więcej. Ustawiłem fotel pod siebie i z tyłu miałem jeszcze sporo miejsca na nogi, podczas gdy w mojej obecnej trójce, za mną usiądzie jedynie 5 letnie dziecko. Bagażnik nie wygląda na większy (choć minimalnie jest), ale to chyba z powodu tego, że wydaje się bardziej płytki niż obecnie (podłoga jakby wyżej poprowadzona).

Ogólnie auto z zewnątrz sprawia wrażenie dużego (większego niż wynikałoby z klasy, w której się znajduje), ale w środku jakoś tego do końca nie widać. Ale źle nie jest i wyszedłem z salonu z całkiem pozytywnym wrażeniem. Teraz czekam na MPSa, bo jednak 165 koników to dla mnie zbyt mało.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 16:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez waxain » 19 paź 2013, 14:23

Dziś również miałem przyjemność oglądania z bliska nowej trójki (kolor blue reflex). Wnętrze na duży plus, wszystko na swoim miejscu, bardzo wygodne fotele i co istotne – dużo miejsca (mam 192cm wzrostu), na tyle dużo, że bez problemu za fotelem kierowcy usiadła moja żona :) To co nie do końca przypadło mi do gustu to ten "tablet", wg. mnie jest on jakby za wysoko, tak trochę na siłę wsadzony, choć nie powinien odwracać uwagi podczas jazdy i być w miarę funkcjonalnym gadżetem. Kokpit świetny, po włączeniu auta naprawdę robi wrażenie (białe podświetlenia). Testowałem też nagłośnienie/radio (standard nie Bose) i wg. mnie gra to całkiem przyzwoicie.

Bagażnik ani duży ani mały, myślę, że nawet na wakacje z dzieckiem (bez wózka) da się w niego wbić ;) Plastiki nie rażą tandetą choć do premium jak ktoś wyżej pisał im daleko. Widoczność do tyłu fatalna (gorsza niż w mojej maździe 6) i wg. mnie czujniki parkowania mogą się tu naprawdę przydać. Za to są wmontowane naprawdę duże lusterka boczne które częściowo rekompensują słabą widoczność do tyłu.

Z zewnątrz bajka – nowa mazda idealnie trafia w mój gust. Dynamiczny, nowoczesny design, świetnie wygląda zarówno z przodu jak i z tyłu.

Niestety, rozmowa z dealerem potwierdziła moje obawy – na jakiekolwiek rabaty nie ma co liczyć. Podobno jest ogromne zainteresowanie tym modelem...Jeśli zamówimy dziś, dostaniemy auto w okolicy kwietnia.

Pytałem też dealera o różnice w dynamice między wersjami 100/120/165KM i o ile między silnikami 1.5 i 2.0 podobno czuć sporą różnicę to już między 120KM a 165KM mniej, jest ona tak naprawdę odczuwalna powyżej 120km/h. Cóż, sam nie miałem okazji tego potwierdzić (jazdy próbne od przyszłego tyg.).

Niebawem wybiorę się jeszcze obejrzeć nowego Seata Leona :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:03
Posty: 220 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Minor » 19 paź 2013, 18:16

Witam

Jestem po pierwszej jeździe M3
– 2.0 165KM manual SkyEnergy ksenony, koła 215x60xR16.
Pierwsze wrażenia bardzo dobre.

Wygląd zewnętrzny:
bardzo ładna bryła, świetnie i bardzo dynamicznie prezentuje się na żywo, widać staranne dopasowanie elementów nadwozia. wydłużony przód auta optycznie go powiększa, ale ogólnie jest naprawdę ok.
Przy ksenonach (tylko) są LED-y do jazdy dziennej i naprawdę wyglądają super.

Wnętrze:
Bardzo ładne, ogólne wrażenie bardzo dobre, dobre materiały ( są zróżnicowane od bardzo miękkich do twardszych), styl wnętrza ( jako wrażenie) to ogólnie styl GOLFa w Highline, jest elegancko, ze smakiem, bez zbędnych ozdobników, niewielkie ilości elementów w lakierze fortepianowym podkreślają styl, jednocześnie w żaden sposób nie przeszkadzają. "Zegary" oszczędnie, brak klasycznego wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej ( jest wskaźnik, ze auto jest zimne to kolor niebieski, jak dostanie włąściwą temperaturę, to gaśnie). Ekranem się nie bawiłem, radia nie słuchałem, bo nie na tym byłem skupiony. Stosunkowo dużo miejsca z tyłu, widać poprawę w stosunku do poprzedniej wersji. Drzwi się bardzo ładnie zamykają, trochę podsufitka kiepsko zamontowana, na mój gust w zbyt małej ilości miejscach jest "trzymana". Ale ogólnie wnętrze jest naprawdę bardzo ładne. Duże możliwości regulacji fotela i kierownicy

Jazda :
– komfort dobry, auto jest przyjemnie twarde, naprawdę nie ma się czego obawiać.
– wyciszenie ogólne bardzo dobre, lepsze niż dotychczas, ale – jako stary maruda w tej kwestii – popracowałbym jeszcze nad wyciszeniem samych opon. Przy prędkości 90 km więcej było słychać odgłosy toczenia kół niż cokolwiek innego.
– dynamika nie była dobrze sprawdzona, ale nie powinno być powodów do narzekania. Ja jestem zainteresowany 120 KM, wg sprzedawcy w zakresie małych i średnich obrotów różnica jest niewielka.
– hamulce dobre, nie było żadnych złych skojarzeń, raczej tak na 4+ najwyżej na 5-, Golf ( nie jestem jakimś fanem tej marki, żeby nie było) chyba ma lepsze.
– start/stop działa szybko i sprawnie, załączenie silnika miękkie
– układ "trzymania" auta przy ruszaniu na wzniesieniach bardzo fajna rzecz
– pozytywnie bardzo o układzie "monitorującym" martwe pole za autem, fajnie działa.
– spalanie miałem na poziomie 8,8
– układ kierowniczy znakomity

dostępność auta:
No tutaj kiepsko. Przeważają kolory biały, czerwony, brąz i czarny. Gdybym chciał inny ( np grafit lub blue reflex) w SkyEnergy to trzeba auto zamówić. I tu sie robi problem, bo Mazda w grudniu nie pracuje, zatem zamówione auto do produkcji byłoby do odbioru dopiero na przełomie marca i kwietnia. Masakra!!!

Dodatki:
– czujniki z przodu ( ukłon w stronę żony) – 1200 zł, ale byłby to osobny układ nie współpracujący z tylnymi czujnikami.
– lakier 2000 zł
– alarm – ok.1200 zł
– koło dojazdowe – 2100 zł ( przepraszam, ale na głowę ktoś upadł)

Ogólnie mówiąc
Bardzo fajne auto, znakomicie się prezentuje, świetnie jedzie, na pewno nie jest idealne, ale takich chyba nie ma, jestem zdecydowanie bliżej decyzji o zakupie.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 21:19
Posty: 77 (0/2)

Postprzez mazzurek » 22 paź 2013, 11:17

Witam Wszystkich serdecznie,
Obejrzałem wczoraj – na szybko – bez jazdy wersje SkyEnergy.

Wrażenia bardzo pozytywne:
– auto jest większe niż się spodziewałem, zarówno w kabinie na miejscach kierowcy i pasażera, jak i bagażnik.
– wygląd zewnętrzny super, jak dla mnie jeszcze lepiej niż 6-tka, która dla mnie jest trochę za duża,
– bardzo podoba mi się panel środkowy: sterowanie klimą itd.
– fotele bardzo ok, jak zauważyli wcześniejsi przedmówcy fajnie obejmują ciało, niemniej trzeba je sprawdzić podczas jazdy,
– materiały wykończeniowe na bardzo dobrym lub dobrym poziomie – pomacalem prawie wszędzie, jednak ich jakość można będzie w pełni sprawdzić po kilku m-cach użytkowania,

Wrażenia nie do końca pozytywne:
– wyświetlacz multimedialny – pachnie taniochą, nie wiem jak ekran,
– zegary, w 6-ce wyglądają dużo lepiej, może w SkyPassion jest lepiej, tam jes też inny układ.

Na koniec odniosę się do wcześniejszych głosów mówiących, że wykończeniu trochę brakuje do premium.
Zależy jakie premium mamy na myśli, pojechałem wczoraj tez do Volvo, porównać z V40 Momentum. Szczerze powiem nie widzę różnicy na korzyść Szweda. Niemców nie znam i nie interesująnie zbytnio. Niemniej wiem, ze są różnice w jakości pomiędzy kompaktami, a klasa średnia. Audi A3 czy BMW 1 wcale nie są tak super wykończone .

W następnej kolejności jazda.
Pozdrawiam, Mazzurek


Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 15:54
Posty: 14
Skąd: Wrocek
Auto: Toyota Verso

Postprzez jaketherake » 23 paź 2013, 14:02

Trafiła mi się jazda próbna przy powrocie z pracy nową M3 :) Salon akurat przy przystanku przesiadkowym, a tam przed drzwiami stała czerwona modelka.
Kilka zdań podsumowania SkyEnergy 165KM:
– wygląd powala <spoko> na żywo prezentuje się to auto w Soul Red jak jakieś małe Ferrari, jeszcze lepiej niż na zdjęciach;
– w środku więcej miejsca niż w poprzednich generacjach M3 (miałem okazję ostatnio pojeździć BK 1.6);
– pozycja za kierownicą i same fotele na 5;
– dłuższy rozstaw osi daje dobre odczucia w środku przy pokonywaniu nierówności;
– jakość wnętrza lepsza niż się spodziewałem, plastiki naprawdę ok, design mi leży, nawet ten "tablet" w realu wyglądał i sprawował się ok (mimo słonecznej pogody wszystko dało się łatwo odczytywać);
– menu systemu komunikacyjnego po polsku;
– autka nie poprzyciskałem za mocno, ale dynamika na plus, aczkolwiek dla kogoś przyzwyczajonego do turbiny będzie to inny rodzaj jazdy, moment zwiększał się jednak płynnie i taki silnik odpowiadał by mi. Zgodnie z opinią dealera różnica pomiędzy 120km a 165km do 4tys. obr. jest znikoma, więc pojawiło się pytanie czy jednak 120km nie byłoby wystarczające.
– auto miało przebieg poniżej 100km i średnią spalania ok 7.2, zdaniem dealera 120km będzie palić przy mojej jeździe (raczej lekka noga, przyciskanie tylko przy koniecznym wyprzedzaniu) 6l, 165km z litr więcej.
– świetne działanie I-stop. Przyznam, że nie jeździłem wcześniej autem z systemem automatycznego startu-stopu, ale ten mazdowski zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie, szczególnie szybki start.
– pomocne RVM, czyli system wykrywający auta w martwym polu oraz zbliżające się na bocznych pasach. W trakcie jazdy swoim pasem te ikonki aut pokazują się samoczynnie w lusterkach przy przejeżdzających z boku autach, natomiast jeśli wówczas wrzucimy kierunkowskaz otrzymamy dodatkowo dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.
– był też test samoczynnego hamowania przy 20km – dobra rzecz w korku :D
– przy prędkościach miejskich cichutko w środku, szczególnie silnika nie słychać, co jest ciekawym doznaniem po przyzwyczajeniu do diesla. Przy 130km/h na fragmencie obwodnicy szum w środku słyszalny, aczkolwiek zupełnie nie uciążliwy.
Podsumowując : auto wydaje się być naprawdę udane... Przydałaby się dłuższa jazda próbna, najlepiej gdzieś poza miasto, żeby powiedzieć coś więcej, ale nie było na to dzisiaj czasu (swoją drogą kilka osób w salonie w środku dnia, jeden Pan odbierał CX-5, inni czekali na przejażdżkę nową M3). Trochę martwi zainteresowanie samochodem <faja> , bo już wygląda że jakiekolwiek negocjacje cenowe będą trudne. Dostępność albo od ręki, póki są, albo zamówienie do stycznia i wtedy dostawa na początku kwietnia (taką możliwość rozważam).
PS. z plotek usłyszałem od dealera, że MPS będzie miał napęd AWD i premierę raczej wcześniej, niż pierwotnie zakładano
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 19:01
Posty: 456 (15/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez mpmp » 24 paź 2013, 11:22

Wczoraj także wszedłem do salonu Mazdy, w Olsztynie (przed stała "trójka").
Rzeczywiście, z zewnątrz prezentuje się rewelacyjnie, świetne są te lampy ksenonowe. Auto (w salonie mają trzy egzemplarze) są na oponach o profilu 60 (Toyo), na felgach aluminiowych. Trochę to burzy wizerunek sportowego samochodu, moim zdaniem lepiej wyglądałoby autko na profilu chociażby 55. Ale i tak jest ok.

Wnętrze. Niestety, fotele nie są (moim zdaniem) tak dobre, jak piszą forumowicze. Tkanina jest bardzo sztuczna, aż się świeci, co może skutkować tzw. bubleniem. Przy wsiadaniu boczki też okazują się bardzo miękkie i w aucie nie trzymają tak, jak sobie to wyobrażałem po opiniach na forum. Skóra na kierownicy też robi wrażenie bardziej ekologicznej niż prawdziwej (to też moje subiektywne zdanie).
Ładne są zegary (na biało podświetlone) i nieco dziwny wyświetlacz, która jednak "wypisz-wymaluj" przypomina pozostawiony tablet (jest nieruchomy, nie da się go nigdzie schować).
Porty USB oraz mini jack są schowane pod podłokietnikiem w schowku (tak!!), rzeczywiście w drzwiach schowki są bardzo małe, plastik jest też dość słaby (też moje subiektywne zdanie).

Wyjechałem na krótki test (prowadził pracownik salonu, bardzo sympatyczny – tak na marginesie) i okazało się, że opony nie są baloniaste, "czuć drogę", ale ten wysoki profil pewnie chroni felgę. Spalanie testowe, jakie auto miało zapisane po kilkudniowych jazdach, to 8,4 litra na 100 km (silnik 165 KM).
W drodze powrotnej wsiadłem za kierownicę i co dziwne, wtedy fotel świetnie zaczął mnie "trzymać" i poczułem się bardzo dobrze za kierownicą. Może pierwsze wrażenie było za bardzo subiektywne i za dużo oczekiwałem po wpisach na forum. Żadnych dużych prędkości (korki), tylko prosta jazda. Prowadzenie ok, wszystko na swoim miejscu.

Zakup. Rzeczywiście, sprzedawca kilka razy stwierdził, że nie ma szans na żadne rabaty (coś tam mówił o bezpłatnych dodatkach typu dywaniki czy alarm, ale raczej niezobowiązująco).

Ocena ogólna: Super z zewnątrz, w środku miejscami trochę plastikowy, niestety (np. słaba skóra, jeżeli to rzeczywiście skóra na kierownicy, boki drzwi). Brak "zapasu", nie ma szans na żaden rabat. W bagażniku jest pianka okalająca zestaw do pompowania przebitego koła, zapas (koło dojazdowe – tak napisane w katalogu) kosztuje 2,2 tys. zł. Auto ma trochę ekstrasów w standardzie, za które trzeba słono zapłacić u konkurencji, ale brakuje możliwości indywidualnego dobrania tychże. Ale coś za coś.

Dostałem katalog z wykazem dodatkowych elementów wyposażenia. Jest w nim m.in. oświetlenie powitalne oraz oświetlenie bagażnika do hachbacka (nie wiem, czy dodatkowe, czy w aucie nie ma wcale oświetlenia bagażnika – tę opcję zobaczyłem dopiero w domu).
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 10:41
Posty: 6 (0/1)
Auto: Opel Astra
2007

Postprzez Tilt » 24 paź 2013, 17:46

Miałem takie same wrażenia: z zewnątrz super, wcale nie gorzej niż na zdjęciach. Tylko koła 16' do tak dużego samochodu nie wyglądają dobrze. W środku trochę za ciemno i plastikowo (powiedziałbym japońsko). Szczególnie nie pasuje mi brak możliwości wyboru koloru tapicerki materiałowej, która rozjaśniłaby wnętrze. Pytałem też o dach panoramiczny i szyberdach – nie ma takiej opcji. Tablet na desce to już było wspominane. Żałuję że nie mają samochodu w wersji SkyPassion bo ma przecież inny układ zegarów. Fajna mała kierownica, muszę się tylko przyjrzeć jakości skóry o której wspominał mpmp. W środę jazda próbna to jeszcze raz wszystko dokładnie dotknę i powącham. W katalogu widziałem czerwone przeszycie na kierownicy – czy jest to rozwiązanie ze SkyPassion? Na youtube jakiś amerykanin wspominał o lakierze fortepianowym na grillu czy widzieliście coś takiego bo zapomniałem się zapytać?
Początkujący
 
Od: 22 paź 2013, 19:54
Posty: 5 (1/0)
Auto: AR 147

Postprzez jaketherake » 31 paź 2013, 13:33

Z silnikiem 120KM to zastanawiająca sprawa: z przebiegu momentu obrotowego wynika, że faktycznie do 4tys. obr nie ma różnicy (albo ja jej nie widzę), natomiast powyżej różnica jest, czyli powiedzmy w jeździe miejskiej będzie podobnie. Natomiast w testach zagranicznych redakcji przewija się taka myśl, że 120KM to trochę za mało do tego auta <oczy> Jak do tej pory widziałem jedynie test niemieckich gazet 120KM (
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... tml?show=3 ), nawet biorąc pod uwagę że faworyzują rodzimy produkt, to jednak 9.9s do 100km, to trochę więcej niż można się było spodziewać (Mazda twierdziła, że 8.9s).... <co?>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 19:01
Posty: 456 (15/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Tilt » 31 paź 2013, 17:03

Jeździłem i niestety jestem rozczarowany wnętrzem a jako kierowca to z tej strony będe najczęściej ogladał samochód.
Minusy:
– brak możliwości konfiguracji (tapicerka materiałowa, felgi, elementy wnętrza, niedostępny dach panoramiczny lub szyberdach)
-Jakość tapicerki siedzeń, no cóż może dla wersji za 70 jest ok ale w samochodzie za 90 jakość materiału powinna być lepsza (nie ma też opcji skóra z materiałem).
-Skóra na kierownicy (która kształtem jest piękna) jest fatalnej jakości ... jak w Twingo, którym miałem okazję jeździć.
– oświetlenie bagażnika – lamka którą gdybym dostał wymontowaną pomyślałbym że jest z Lublina daje tyle światła że w bagażniku panuje półmrok
-jakość materialów we wnętrzu i panująca ciemność. Porównania dziennikarzy wnętrza do Audi to nieporozumienie.
-brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej (lubie mieć na oku te wszystkie zegary).

–/+ dynamika silnika 165km (tu nie daje minusa ale ocenę neutralną – silnik zapewnia dynamiczne przśpieszanie ale spodziewałem się czegoś więcej). Uważam że to nie jest silnik dla osób lubiących się dynamicznie poruszać a raczej do spokojnej, ekonomicznej jazdy w okolicach 2tys, obrotów a kiedy trzeba wyprzedzić na trasie to jest z czego pociągnąć ale bez szaleństw.

Oczywiście są liczne +:
+++ wygląd zewnetrzny
+ praca skrzyni biegów
+ start stop działa niezauważalnie
+kształt i wielkość kierownicy
+wyposażenie
+wyświetlanie sugerowanego biegu
+czujnik marwego pola

Niestety nie jeździłem SkyPassion więc nie miałem okazji zapoznać się z Headupem i Bose. Ogólnie samochód ładny i dobrze wyposażony ale z kiepskim ("japońskim" – jak to pan powiedział) wnętrzem (ocena subiektywna). Jeżeli potencjalny kupiec lubi styl japończyków, VW Golfa lub nie przykłada wagi do wyglądu środka to jest propozycja dla niego. Niestety nie dla mnie... A szkoda bo z zewnątrz jest piękna.
Początkujący
 
Od: 22 paź 2013, 19:54
Posty: 5 (1/0)
Auto: AR 147

Postprzez wpodgorski » 1 lis 2013, 19:46

Przyszedł wreszcie czas na to abym i ja opowiedział swoje wrażenia z jazdy próbnej, która miała miejsce wczoraj. Umówiłem się w salonie we Wrocławiu (AutoArt Jaremko) rano na jazdę, sprzedawca określił warunki – krótka jazda z nim w miejscu kierowcy potem zamiana, po czym zapytał mnie czy chciałbym automat czy manualną skrzynię – wybrałem manualną. Stawiłem się na miejsce, minuta gadki i wsiadamy do auta. BMka do której wsiadłem to Hatchback 2.0L 165km w wersji SkyEnergy z ksenonami w kolorze Soul Red. Generalnie ideał bo dokładnie taką chciałbym kupić :D.
Po oglądnięciu z zewnątrz wrażenie jakie mi się rzuciło – oprócz tego, że jest piękna oczywiście – to, że jest dość niska i szyby z zewnątrz wyglądają jakby widoczność w aucie była słaba. Po wejściu do środka przekonałem się, że tak nie jest. Jedynym mankamentem w tej kwestii jest tylna szyba – tragedii nie ma ale jest raczej słabo. Na szczęście rekompensują to naprawdę duże lusterka boczne, które są osadzone na słupkach a nie przymocowane bezpośrednio do drzwi, co sprawia że widoczność tyłu auta naprawdę nie jest zła. W przypadku SkyEnergy i SkyPassion nie ma to znaczenia bo i tak jest czujnik parkowania tylny, ale miałem okazję zaparkować tyłem bez niego i udało mi się bez problemu – kwestia przyzwyczajenia. Ale wracając do samej jazdy. Sprzedawca wywiózł mnie na mocno połataną drogę. Nigdy wcześniej nie miałem Mazdy ani nią nie jeździłem, więc nie wiem jak w poprzednich wersjach ale tutaj tłumienie wybojów jest całkiem niezłe! Może nie aż tak dobre jak ktoś pisał wcześniej, że nie czuć nic, ale zarówno i po połatanej drodze i po kostce brukowej jechało się bardzo dobrze. Po krótkiej wyprawie wysiedliśmy, sprzedawca pokazał mi bagażnik. Wszystkie opinie do tej pory straszyły mnie, że jest jakiś mikroskopijny – to nie prawda! Moje poprzednie auto to Peugeot 207 z 2007 roku i przyznam, że Mazda ma tak o 1/5 większy bagażnik od tamtego. Naprawdę nie jest źle, wejdzie kilka dobrych walizek i zostanie jeszcze miejsca. Oprócz tego w przypadku Hatchback'a kanapy składają się na płasko co bardzoooo powiększa przestrzeń bagażową, dlatego jeśli ktoś mówi że to auto ma mały bagażnik to powinien się zastanowić czy na pewno chce auto z segmentu C. Tutaj jeszcze mała uwaga nt. oświetlenia bagażnika, które wcześniej było poruszane, otóż w bagażniku jest normalne światło – delikatne, nie za ciemne nie za jasne. Opcja z oświetleniem bagażnika opisana w folderze dotyczy dodatkowego oświetlenia LED montowanego na życzenie! Po bagażniku sprawdziłem tył – jestem człowiekiem ważącym sporo ponad stówę i mam prawie 190 cm wzrostu – ucieszyło mnie że siedząc z przodu jako pasażer mogę wyjść i przesiąść się do tyłu za miejsce pasażera i nie jestem ściśnięty :)! Przestrzeni jest naprawdę sporo jak na ten segment. Na tylnej kanapie znajduje się podłokietnik z miejscami na kubki, bardzo wygodna sprawa, natomiast co mnie zdziwiło to to, że fotele z tyłu nie mają siatki na jakieś drobnostki – są po prostu jednolite. Kolejną rzeczą znajdująca się z tyłu na plus jest oświetlenie, mamy standardową lampkę po środku nad kokpitem, ale także drugą na środku nad pasażerami.
Po oglądnięciu tyłu sprzedawca na moje życzenie wyłączył system wykrywania zmierzchu i deszczu i pokazał jak świecą ksenony i światła postojowe. Muszę przyznać, że naprawdę ciężko ocenić bo był poranek i mocne słońca, wyglądały bardzo zwyczajnie. Po krótkiej rozmowie przesiedliśmy się i wreszcie mogłem ruszyć BMką :)). Pierwsze wrażenie zanim odpaliłem silnik to osławione fotele, o których była wcześniej mowa. Faktycznie są mocno "kubełkowe" i fajnie trzymają, więc to na +. Ale największą zaletą jest podparcie lędźwiowe, sam mam od czasu do czasu bóle kręgosłupa, a jak usiadłem i wpasowałem się w fotem to poczułem jak wspaniale podtrzymuje on lędźwie, mega + za to! Po usadowieniu się zwróciłem uwagę jeszcze na kilka rzeczy – schowki w drzwiach – masakra, dosłownie na butelkę bo są zaokrąglone i bardzo niewielkie (choć może to i lepiej bo nie będą zbierać śmieci tak łatwo ;)), hamulec ręczny jest w oryginalnej pozycji, nie pomiędzy siedzeniami ale po stronie kierowcy i biegnie razem z udem prawej nogi. Jakość wykonania tapicerki jest w porządku, a nawet lepiej niż w porządku, także nie sugerujcie się tym, że ktoś pisze, że jest słabej jakości ;) – niczym nie odbiega od dobrych standardów. Miękkie plastiki i powierzchnie z "włókna węglowego" robią wrażenie i widać, że nie jest to tandeta więc na +. Prędkościomierz analogowy jest taki sobie, nie mój gust, może się podobać ale szału nie ma, natomiast obrotomierz cyfrowy jest całkiem fajny :). Na koniec do oglądnięcia został oczywiście wyświetlacz na środku kokpitu – i tutaj miłe zaskoczenie. Jest dużo mniejszy niż na zdjęciach, ale bardzo łatwo wszystko z niego odczytać i wydaje się, że jego rozmiar jest optymalny, zaskoczyło mnie pozytywnie, że w żaden sposób nie ogranicza widoczności, znajduje się pod linią granicy kokpit – szyba i nic nie zasłania. Na zdjęciach wyglądało to tak jakby zasłaniał odrobinę środek szyby. Jak wcześniej wspomniałem mocno świeciło słońce a wyświetlacz było widać idealnie pod każdym kątem – duży + za to! Ostatnia sprawa skóra na kierownicy i hamulcu – bzdura z tym, że jest jakości Tico... nie skomentuje tego nawet, bardzo przyjemna pod ręką ładnie wykonana. Nie jest to może poziom Audi czy Mercedesa, ale trzyma bardzo dobry standard.
Ok przejdźmy do samej jazdy – silnik odpalany guzikiem – fajny bajer :) i jazda! Wcześniej tak jak wspomniałem jeździłem Peugeotem w diesel'u i teraz widzę ogromnąąąąąą różnicę!!! Ruszanie i przyspieszenie jest inne niż w diesel'u naturalnie, ale auto bardzo płynnie i szybko dobija do setki. Na każdym nawet najkrótszym odcinku byłem w stanie rozpędzić się nawet tego nie czując. Pojeździliśmy chwilę kręcąc się po rondach i wąskich uliczkach i rzeczą, która mnie ujęła jest odpowiedź auta. Wcale nie jest tak, że nic nie czuć, w rzeczywistości nie jest źle! Oczywiście jest to elektryczne wspomaganie, ale wszelkie manewry niewłaściwe czy wjechanie w dziurę odpowiednio dawały się wyczuć! Ja spodziewałem się po komentarzach, że kierownica po tym ani nie drgnie, a tutaj miła niespodzianka. Po 15 minutach zjechaliśmy po mojej prośbie na autostradę, żeby móc wypróbować to 165km. Pogoda była niezła więc mogłem przycisnąć. Doszedłem do 190 km/h i muszę przyznać, że byłem zaskoczony, na aucie żadnego efektu to nie wywarło!! Żadnego trzęsienia, telepania czy niepewności przy takiej prędkości. Jedynym minusem był dźwięk, w kabinie dość głośno, ale znośnie. Jednostka 2.0 165km nie pokłoniła się nikomu na autostradzie przez ten krótki okres :D, jak tylko widziałem w lusterku kogoś za sobą, trochę dociskałem i już go nie było – także dla mnie bomba :>. Po zjeździe z autostrady sprzedawca pokazywał mi bajery z nawigacją, muszę przyznać że wyglądała całkiem porządnie i dość prosto się nią sterowało. Ja sobie nie kupię, ale może to nie jest aż taki zły wydatek bo za 2100 dostajemy hardware (wbudowany GPS i resztę) + software z aktualizacjami na 3 lata. Kolejną rzeczą, która sprawdziłem było audio – w tym przypadku 6 głośników. Ustawiłem głośność na ok 20% i było dość głośno z ładnie oddanymi basami. Niestety w tej kwestii nie mogłem nic więcej przetestować bo trochę głupio było mi przynieść własną muzykę, którą znam i na której podstawie mógłbym dokładnie stwierdzić jakość audio, ale wydawało mi się, że jest bardzo ok. Po tym wszystkim skierowaliśmy się z powrotem do salonu, w między czasie zobaczyłem sobie jeszcze system RVM czyli wykrywanie pojazdów w martwym polu – bardzoo fajna sprawa, dioda która się pali na lusterku jest widoczna nawet w ostrym słońcu za co + i po jej zapaleniu jeżeli nadal próbuje się skręcić z kierunkowskazem to może ostrzec kierowcę dodatkowo sygnałem dźwiękowym. Ostatnią rzeczą, którą oglądnąłem były schowki. Schowek na kokpicie – dość mały ale za to dobrze oświetlony, schowek na okulary w podsufitce – bardzo wygodne i schowek w podłokietniku – zaskakująco duży z portami usb, aux-in i slotem na kartę pamięci.
Po powrocie do salonu, zapytałem jak wygląda sprawa z zamówieniem, sprzedawca powiedział, że jeżeli nie będzie takiej jakiej chce na miejscu to będą szukać w całej Polsce, ma być dostawa jakaś za 2-3 tygodnie – tam też mają szukać, a jak nie znajdą to dopiero marzec.

Ufff to chyba tyle :D, mam nadzieję, że zaspokoiłem głód wiedzy wielu z Was :), ale sam zapomniałem się zapytać o kilka rzeczy, dlatego jeżeli ktoś wie to proszę o odpowiedź!

1. Jak jest z alufelgami, wiem że są w zestawie w SkyEnergy, ale które? W katalogu są 4 rodzaje, czy można sobie wybrać, któreś z nich czy jak??
2. Jak będę zamawiał to na pewno będę chciał samochód z alarmem, jest on w akcesoriach, ale czy myślicie, że są/będą sztuki w Polsce, z alarmem, albo metalowym podświetlanym progiem?
3. Jak wygląda sprawa z ksenonami? Zastanawiałem się nad tym i po przeczytaniu tego artykułu – http://moto.onet.pl/uwaga-absurd-produc ... elke/882mh od razu chciałem sprawdzić jakie ksenony są w Maździe. W Amerykańskiej instrukcji użytkownika (która została zamieszczona tutaj wcześniej) są 35W więc super, ale jak jest u nas? Może być zupełnie odwrotnie, a niestety zapomniałem o to zapytać.
4. Polecacie jakiś bank z dobrym kredytem samochodowym :D:D:D ;)??
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 10:10
Posty: 21 (3/1)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez KMBak » 9 lis 2013, 20:30

No więc i ja sobie dziś obejrzałem auto w salonie.

Generalnie zgadzam się z większością powyżej wspomnianych opinii, ale chciałbym wytłuścić kilka moich subiektywnych odczuć:
Wnętrze:
– w sensie "scenografii" mi się podoba bardziej niż BL – jest wyraźnie nowocześniejsze (jedynie ten doklejony tablet, ale da się go przeboleć);
– fotele – faktycznie ta tapicerka jest co najmniej dziwna, boczki foteli są miękkie, wręcz wiotkie;
– niektóre plastiki odstają jakościowo od reszty (ale i w BL takie kwiatki są);
– podoba mi się umiejscowienie napędu CD i miejsce na płyty pod nim;
– miejsca z tyłu jest tyle co w BL (jeśli więcej to dosłownie na 2-3 centymetry), ale sufit jest niżej!!! Podsufitówka nad głowami kierowcy i pasażera jest wytłoczona i jest wyżej, dla pasażerów już jest niżej – po co sztucznie zamknęli tam powietrze między linią dachu a podsufitówką?! <glupek2>
Przy wzroście 180 cm jest na styk – zdarza się szurnąć głową.
– nie ma wyłącznika lampki środkowej (dla pasażerów z tyłu) w podsufitowe (może to zależne od wyposażenia?);
– skóra na kierownicy faktycznie jest inna niż w BL, twardsza i nieco plastikowa w dotyku;
– bagażnik jest chyba płytszy niż w BL, ale może to tylko złudzenie, ta lampka jest faktycznie tragiczna – ale w BL jest taka sama. <oczy>
Z zewnątrz:
– ogólny wygląd jest jaki jest – nie ma co komentować – mi na żywo jednak się podoba bardziej moja Mazda;
– antena w postaci płetwy rekina jest obrzydliwa <rotfl> – wolę jednak tradycyjną;
– uszczelki wokół nasady lusterek bocznych na drzwiach są bardzo miękkie – ciekawe czy nie będzie tam nic podciekać do wnętrza drzwi :];
– felgi 16" to nieporozumienie – niestety – co najwyżej na zimę;
– lotka a właściwie jej brak... :|
Po maską:
– dostęp do żarówek reflektorów wygląda na dużo trudniejszy niż w BL.

Rozmawiałem też z świeżym nabywcą – odjeżdżał właśnie kupioną Mazdą – potwierdził kompletną alergię sprzedawcy na możliwości upustowe.

Tyle z opinii na sucho. Ja jednak celowałbym w wyposażenie SkyPASSION – i taką bym się chciał przejechać, jednak we Wrocławiu do jazd próbnych nie ma tej wersji wyposażenia.


EDIT:
Trafiłem na takiego Photoshopa:
1456695_552518008170003_969207706_n.jpg

Mniam...
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3740 (128/86)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez scope » 19 lis 2013, 00:44

Pierwszy tydzień z nowa Madzią już za mną. Pierwsze emocje opadły więc można opisać pierwsze spostrzeżenia. Po pierwsze wygląd. Jak dla mnie sedan w soul red wygląda rewelacyjnie i wyjaśnia wszystko. Przy hatchbacku nie do końca pasowały mi proporcje. Przy sedanie to wszystko nie ma znaczenia. Idealny i aż szkoda, że jeżdżąc nim nie można go oglądać z zewnątrz. Bardzo dobrą decyzją była zmiana wersji ze Skymotion na SkyEnergy + xenon. Przyciemniane szyby i światła robią dobrą robotę. Jeśli ktoś się zastanawia to stanowczo rekomenduję wersję SkyEnergy. Odnośnie samych właściwości jezdnych. Dotychczas zrobiłem 1000km. Zarówno na trasie jak i w mieście samochód jeździ bardzo dobrze. Sporo najeździłem się Focusem 2/3 i do tych aut odnoszą się moje porównania. Prowadzenie bardzo dobre i podobne do focusa 3 co zaliczam na duży plus. Na autostradzie przy 170km w kabinie hałas akceptowalny na pewno lepiej niż w focusie 2 (znacznie) i 3 (trochę). Przy jeździe miejskiej można naprawdę odciąć się od otoczenia w pełni spełnia moje oczekiwania. Silnik ładnie się kręci i przy 4k obrotów robi się naprawdę przyjemnie. Dla mnie dynamika wystarczająca jednak jest to kwestia bardzo osobista i każdy musi to ocenić sam przed zakupem. Z minusów – komunikaty nawigacji podczas słuchania muzyki. Jakoś dziwnie to brzmi i cicho. W sumie zawsze jeździłem z nawigacją dodatkową więc nie wiem czy podobnie to wygląda w innych autach z wbudowaną nawigacją. Sama nawigacja działa ok i nie mam zastrzeżeń. Jedyne co mnie zaniepokoiło to 2 razy komunikat o braku nawigacji w moim samochodzie. Musiałem zresetować do ustawień fabrycznych i wszystko wróciło do normy. Jutro zamierzam zadzwonić do dystrybutora po info skąd taki problem. Poza tym "tablet" i inne funkcje działają bardzo dobrze. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z zakupu. Samochód piękny i z czystym sumieniem mogę polecać zakup.


p.s 5qra instrukcja niestety tylko w formie papierowej.
Siła ognia -to odróżnia mężczyzn od chłopców
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2013, 21:03
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 120Km Skyenergy 2013

Postprzez scope » 19 lis 2013, 11:41

Jedyne co mogę powiedzieć to, że jeżdżąc wersją 120km po mieście nie masz uczucia holowania furmany pełnej słomy. Na pewno auto nie jest mulaste i po mieście jeździ się bardzo przyjemnie. Być może jak ktoś ma ścisk w d...e na światłach to potrzebuje jakieś rakiety. Jednak do normalnej dynamicznej jazdy ten silnik spokojnie wystarcza. Spalanie muszę zerknąć. Przyznam się, że specjalnie mnie ten parametr nie interesował.
Siła ognia -to odróżnia mężczyzn od chłopców
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2013, 21:03
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 120Km Skyenergy 2013

Postprzez Cantore » 20 lis 2013, 08:10

Motoryzantka napisał(a):Proszę powiedz mi , jak trójeczka przyspiesza na jedynce i dwójce czyli do tych powiedzmy 3 000 obrotów. Ja będę w 90% jeździć po mieście dlatego mnie te dane interesują.

Wydaje mi się, że nie ma żadnej różnicy między 120 KM a 165 KM w dolnym zakresie obrotów (do 3000). Zauważ, że mają ten sam moment obrotowy.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 14:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez giorgio » 22 lis 2013, 19:44

Dzisiaj byłem na jeździe testowej i w zasadzie jestem zdecydowany. Niestety mogłem się przejechać tylko HB a nie sedanem którego chcę kupić. Mam nadzieję, że prócz "kufra" reszta jest taka sama (o czym mnie zapewniał sprzedawca). Wersja skyENERGY.
Odczucia z jazdy bardzo pozytywne w przeciwieństwie do jazdy Corollą. Jedyna mała wada, bardziej estetyczna, to trochę mała średnica zegara szybkościomierza. Może też mogło by być więcej miejsca na prawą łydke, którą cały czas miałem opartą o tworzywo środkowej konsoli (mam 1,82m), ale to też może być zaleta na dłuższych trasach bo noga będzie mieć wsparcie.
Ciekawa jest rzecz z nawigacją. Można ją dokupić w każdej chwili na karcie micro SD (wówczas będzie droższa niż fabryczna o ponad 600 zł). Aktualizacja gratis przez 3 lata. Po tym okresie wg sprzedawcy w salonie koszt aktualizacji to kilkaset złotych.
Potwierdzam również brak widełek negocjacyjnych. Wstępnie wytargowałem dywaniki oraz (alarm lub blokadę skrzyni) i raczej wytarguje jeszcze pierwszy przegląd gratis (normalnie kosztuje 750 zł).
Odbiór w grudniu jest możliwy, ale ograniczony wybór kolorów. Rocznik 2014 najwcześniej w kwietniu.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 19:18
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G (120 KM)

Postprzez waxain » 23 lis 2013, 20:47

Po dzisiejszej przejażdżce nową trójką i kolejnych oględzinach dodam jeszcze parę słów od siebie :)
Jechałem wersją 120KM SkyEnergy HB. Świetne prowadzenie, niezła dynamika (naprawdę, przyspieszenie czuć nawet na wysokich biegach przy niskiej prędkości, trochę jak w dieslu) oraz trzymanie się drogi. Wnętrze fajne, wygodne i przestronne (a jestem ponadprzeciętnego wzrostu). Obsługa i ergonomia na wielki plus. I-stop działa idealnie (podobno 0.3s reakcji). Hamulce wg. mnie ok, choć nie testowałem ich w "skrajnych sytuacjach", porównywalne do mojej starej mazdy 6 :) Skrzynia biegów chodziła bardzo płynnie i dokładnie, przełożenia może ciut za długie. Co ważne, naprawdę cicho w środku! Znacznie ciszej niż w mojej szóstce gdzie ilość dB przy 100Km/h jest prawie taka sama.
Z minusów: mało schowków, szkoda, że ten "tablet" nie da się schować, wg. mnie mogą być też drobne problemy ze zmianą płyty CD w czasie jazdy, zauważcie w jak bliskiej odległości znajduje się wejście na płyty CD od skrzyni biegów (samemu dość często zdarza mi się wykonywać zmiany CD w czasie jazdy :D).
Nie wiem jeszcze czy sedan czy hatchback, w sedanie większy o 90l kufer kosztem trochę dłuższego auta no i mniej ustawny bagażnik (typowo walizkowy). Z drugiej strony zawsze do HB można dokupić bagażnik na dach :) Sporym minusem dla mnie jest brak możliwości wyboru BOSE do standardu SkyEnergy, SkyPassion jest już niestety dla mnie za drogie. Zresztą dotyczy to także konfiguracji innych elementów...no ale cóż, taki model sprzedaży obrała mazda i trzeba się z tym jakoś pogodzić.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:03
Posty: 220 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez corky1 » 23 lis 2013, 21:11

Przyszła kolej na moje wrażenia z jazdy testowej. Miałem okazje testować nową trójkę z silnikiem diesla, skrzynią manualną , odpowiednik polskiej wersji SkyEnergy. Obecnie posiadam wersję BK z silnikiem diesla 1,6, wiec siłą rzeczy będę odnosić się do tego samochodu.

Na początku plusy:

Wykończenie wnętrza rzeczywiście stanowi postęp, jak na te klasę samochodu nie można się do niczego przyczepić. Siedzenia są wygodne, wydaje mi się, że te z tkaniny bardziej niż te ze skóry (sprzedawca mówił, że to normalne, bo z czasem skóra staje się mniej sztywna –nie wiem, na ile jest to prawda, bo nigdy nie miałem samochodu ze „skórą”). Nareszcie odpowiednio długi jest podłokietnik, dzięki czemu można ustawić wygodną pozycję za kierownicą. Szkoda, że schowki w drzwiach są jedynie na butelki.
Co mnie zaskoczyło na samym początku jazdy, to lepsze wyciszenie wnętrza. Silnik brzmi cicho jak na diesla, podoba mi się jego brzmienie (ktoś gdzieś napisał, że brzmi podobnie do 5-cyl. diesli Volvo i coś jest na rzeczy), nie słychać zbytniego szumu z nadkoli czy od podwozia. Jedyne co przeszkadzało, to dość spory szum opływającego powietrza przy prędkości autostradowej (ok. 130km/h), ale trzeba przyznać, że pogoda była dosyć wietrzna.
Jeśli chodzi silnik, to rzeczywiście zasługuje na pochwały. Dwie turbiny robią swoje, nie ma odczuwalnej „dziury” i, co najważniejsze, jest bardzo elastyczny. W mojej trójce musiałbym częściej redukować biegi w dół, aby silnik dalej pociągnął, a tu tego efektu nie było. Co do spalania to niestety nie mogę wiele powiedzieć, bo jazda testowa trwała zbyt krótko, więc uzyskane przez mnie wartości nie są obiektywne.

A teraz trochę dziegciu:

Moim zdaniem wspomaganie kierownicy jest mniej komunikatywne niż w BK – tu widać przewagę wspomagania hydraulicznego. Nie oznacza to, że jest ono złe, ale w mojej ocenie pracuje za mocno i czuć mniej kontaktu z kołami (może to wina 16’’).
Jeśli chodzi o skrzynię biegów to wydaje mi się, że pracuje mniej precyzyjnie niż w BK , biegi nie wchodzą tak łatwo, wyczuwalny jest opór przy ich zmianie – może to kwestia dotarcia i przyzwyczajenia.

Podsumowując – samochód wywarł na mnie pozytywne wrażenie. Dwie kwestie, które opisałem powyżej, mogą wynikać z moich subiektywnych odczuć lub przyzwyczajenia do obecnej wersji. Szkoda jedynie, że nie mają tutaj wersji z silnikiem benzynowym 120 KM, abym mógł porównać oba silniki (różnica w cenie to 1.500 eur).
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 354 (13/8)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: child, pytlass i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323