Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez ryszard5 » 28 paź 2016, 15:16

Tak kolego Sucharsson wymieniono mi kolumnę kierownicy. Upewniłem się pytając przy odbiorze madzi po naprawie. Oczywiście w ramach gwarancji usługa została wykonana. Pamiętam, na pytanie o koszt takiej usługi pan mi powiedział, że nawet on jest zdziwiony niską ceną. O ile pamiętam to sama kolumna sporo ponad 3.000 zł. kosztowała. I ta dobra kawa pita w tym momencie u nich prawie nosem mi wyleciała. Żeby nie było serwis O.K. bo nigdy u nich nie miałem problemów. A byłem – jestem stałym klientem i kawę mają dobrą.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 17:37
Posty: 30 (1/1)
Auto: 3BM,HB,100kM,SkyMotion
kolor42M,2013r.

Postprzez Sucharsson » 28 paź 2016, 16:06

Zapytałem, żeby mieć pewność , że mówimy o tym samym elemencie. U mnie przy przejeżdżaniu przez tory słyszę stuki oraz odczuwam coś jakby luz właśnie w kolumnie kierownicy . Objaw ten występuje tylko w takich okolicznościach. Zgłaszałem w ASO przy przeglądzie na 20 tys. km , ale nic nie stwierdzili, bo nie mogli znaleźć torów przez które mogliby przejechać. Teraz zimno i samochód potrzebny , więc nie mam ochoty zostawiać im auta na dłużej. Pewnie wrócę do sprawy wiosną , kiedy więcej stoi niż jeździ.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 15:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez Marianek » 29 paź 2016, 18:53

ellipsis napisał(a):Za ok 90 tys po negocjacjach i rabatach mozna kupić Golfa Highline z pakietem R-line, DSG i silnikiem 1.4TSI 125km, z siedzeniami Ergo Active. Bylem na jezdzie probnej taka konfiguracja i byłem zachwycony. Komfort jazdy bez porownania, cisza na autostradzie 140/h i w srodku mozna rozmawiac szeptem, nawet predkosci 160-180/h nie powoduja dyskomfortu akustycznego. Silnik mimo ze na papierze wyglada slabo bo tylko 125km i 200nm to w rzeczywistosci przyspieszenie o wiele lepsze niz w naszej 2.0 165km.

Ellipsis z całym szacunkiem ale Golf to tylko Golf, niestety, polecam DS4, będzie lepiej.
Jeździłem Jettą na full opcji, ze skórą która nie wiem czy jest skórą czy co, ale twarde i nieprzyjemne. Porównanie z <dupa> , jakością materiałów , silnik, całość zawieszenia, niestety mimo zapewne chwilowego zauroczenia golfizna się chowa do Mazdy. Ja wiem że Niemcy to prostota, ale te plastiki niczym się nie różnią od przyzwoitej dużo tańszej Skody. Tą akurat mam możliwość obserwować, kolega właśnie odebrał Oktawke RS. Cisze która jest może na mieście w Golfie ale jak ten silnik już leci w trasie lub obciążony, to żadnej różnicy już nie ma, oczywiście tu mówię o swoim uchu. Poczytaj fora na zachodzie, co wychodzi z tego auta po przebiegach. I tutaj masz tylko dwa lata na narzekania i poprawki.
Na zachodzie z VW zrobiło się tylko auto służbowe albo dla araba. To nie te same VW co kiedyś były niestety, zostało na nich tylko miłość marki.

Tak wyglądają u mnie elementy skórzane, 43000km przebiegu. żadnych pęknięć, przetarć, naturalne wygięcia skóry na boku fotela. Dwóch kierowców, czasem i trzech.
P_20161029_181443.jpg
P_20161029_181450.jpg
P_20161029_181541.jpg
P_20161029_181554.jpg
P_20161029_181600.jpg
P_20161029_181608.jpg
P_20161029_181618.jpg
P_20161029_181638.jpg

Dla mnie bardzo przyzwoicie, sam do lekkich ludzi nie należę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Floyd84 » 29 paź 2016, 20:00

U mnie po 10 000 km tapicerka, kierownica i gałka i reszta auta – stan nówka. Nie widzę opcji aby po kolejnych 10 000 pojawiły się przetarcia, pęknięcia etc. To fizycznie nie możliwe. Dla niedowiarków mogę wrzucić zdj. Do postów Kolegi E… podchodzę z duuuużym dystansem albo je pomijam. Nic z nich konstruktywnego dla mnie nie wynika.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 23:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez pyqpyk » 29 paź 2016, 22:42

U mnie po 20k/2lata wszystko w jak najlepszym porządku. Jedynie miałem problem z lewym lusterkiem (jak wiele osób) ale nagle działa poprawnie od 6 miesięcy (tak czy siak zbadam ten temat przed końcem gwarancji :) ) . Z auta jestem bardzo zadowolony i jazda nim to dla mnie sama przyjemność.

Jakość klocków fabrycznych jest przeciętna, ale to element eksploatacyjny więc nie ma co narzekać
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 12:46
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 165KM + red soul + xenon + navi

Postprzez darrecki » 12 lis 2016, 15:07

Dorzuce swoje 3 grosze. Przebieg 42k problemy:
– Co jakies 8-9 miesiecy zaczyna skrzypiec podlokietnik. Naprawa banalnie prosta, bo wystarczy podkleic nowa tasme, stara jakos dziwnie zjezdza na jedna strone. 2x zrobili w serwisie, trzeci zrobilem juz sam.
– problem z tarczami z tylu – podrapane, oraz lekko rdzewiejace zaciski. W UK nie ma w zasadzie zimy, soli tez niewiele wiec w PL to juz by sie pewnie rozpadly <glupek2>. Do problemu z hamulcami moge tez dodac slawna trwalosc klockow z przodu – zmienione przy 36k.
– przednie zawieszenie zaczyna skrzypiec, temat raczej znany wiec mam nadzieje ze usuna w serwisie
– cos mi zaczelo brzeczec w prawym lewym slupku "A" lub okolicach, dzieje sie tak tylko podczas sluchania radia wiec cos musi rezonansowac.
I to by bylo na tyle problemow, rdzy brak, srodek (skóra) w bdb stanie. No i zero problemow z jednostka napedowa, a to przeciez "tylko" Diesel. Ja jestem zadowolony <spoko>, oby obecna BM dala rady te 13lat jak poprzednia GG...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kuba_t » 18 lis 2016, 12:01

Ja mam w swojej 74 tys km, wczoraj została wymieniona kierownica bo w starej pojawiły się przetarcia na połączeniach skóry, ponadto wymieniony został drążek kierowniczy, ale stukanie było spowodowane raczej wadą tego elementu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez artur1313 » 18 lis 2016, 15:27

3-ci rok, 52 k i cały czas pada mi składanie lusterek. W poniedziałek jadę po raz 4 w tym temacie (raz lewe, raz prawe, tak 2 razy, a dodatkowa 2-letnia gwarancja tego nie obejmuje). <klotnia>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 166 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez Che3rs » 23 lis 2016, 20:07

Przejechane ponad 70 tys km. Na elementach skórzanych nie widać praktycznie śladów zużycia. Fakt, przynajmniej raz w roku staram się je konserwować ale to zabieg normalny. Skóra jest produktem naturalnym więc wymaga też odpowiedniej pielęgnacji. Z racji tego, że już dłuższą chwilę tym autem jeżdżę mam prawo je ocenić. Moja ocena to 5. Auto bezproblemowe poza małymi chochlikami. Oto one: dziwny "plastikowy" dźwięk w okolicy środka deski (problem rozwiązał się przy okazji wizyty w ASO) oraz nie chciało się złożyć do końca lusterko prawe (na szczęście jednorazowy wybryk ok roku temu). Prawdopodobnie w przyszłym roku będę rozglądał się za nowym autem i na 99% będzie to Mazda ale tym razem 6 z 2,5L benzyną (chociaż Lexus IS tak ładnie się do mnie uśmiecha). Tak czy siak pozostanę przy "japońcu". Mam nadzieję, że moja skromna opinia komuś pomorze w wyborze.

Pozdrawiam Łukasz
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 18:14
Posty: 31
Auto: Mazda 3 skyenergy sedan 2.0 120KM

Postprzez Mac_Gregor » 15 lut 2017, 08:58

Nie chcąc zakładać nowego wątku, zapytam tu. Jakie macie doświadczenia z automatyczną skrzynią w Waszych BM?

Po przestudiowaniu wątku 120vs165 postawiłem na 120KM i ewentualną wizytę u kolegi DiSi w tandemie a automatem. O ile są różne opinie o manualu (częściej niekorzystne) :) to nie ma za wiele o Automacie, i zastanawiam się czy dlatego że tak mało popularny czy może taki dobry że nikt nie narzeka :D :>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 13:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez dydek » 17 lut 2017, 20:10

Dla mnie automat działa bardzo dobrze i płynnie. Oczywiście nie jest to 2-sprzęgłówka, ale ma to swoje plusy i minusy. Skrzynia i tak się zasprzęgla na sztywno ( nie pamiętam powyżej jakiej prędkości, ale zuważyłem że zależy to od różnych warunków – obciążenia, temp oleju itp ) więc nie ma tego odczucia jak w starych AT że naciskasz gaz i najpierw wzrastają oborty a potem dopiero samochód jedzie.

Biegi są krótsze niż w skrzyni manualnej – na 6 przy 2k obrotów jest 90 a nie 100 jak w MT.
Redukcja imo jest całkiem sprawna, skrzynia nie przeciąga w dziwny sposób obrotów i nie gubi się – jest bardzo przewidywalna.

Ciekawa jest opcja podczas rozrzewania sie oleju, czyli przy mrozie skrzynia nie zasprzęgla się początkowo nawet na 6 biegu ponad 100, oraz utrzymuje wyższe obroty, więc np na początku jak jedziesz w mroźny dzień to przy 90km/h masz jakieś ~2.2k obrotów i dopiero po chwili czuć że obroty spadają na równe 2k ( wynika to z poślizgu konwertera ). Bardziej technicznie jest opisane tutaj : https://youtu.be/g_y1D_UXcgw?t=143

W moim odczuciu skrzynia pracuje bardzo dobrze, przy mocniejszym hamowaniu szybciej zrzuca biegi, przy delikatnej jeździe zmienia biegi spokojnie, przy ostrzejszej dużo szybciej ( widać zanczącą różnicę ).
Jeździłem przez 2 tygodnie 6 z manualem, i imo ta skrzynia jest słaba i ogolnie troche psuje radość z jazdy takim samochodem – ale to jest tylko moje zdanie. Jeżeli potrzebujesz jeszcze jakiś dokładniejszych info z perspektywy jazdy automatem ( w sumie juz 15k ) to pisz chętnie pomogę.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez ereste83 » 17 lut 2017, 21:35

Jest niezauważalna, po kilku miesiącach zapominasz, że takie coś jak skrzynia w ogóle istnieje. Dajesz gazu, od razu jedzie szybciej, wciskasz pedał, redukcja bardzo szybka i elegancko przyspiesza. Bardzo płynnie się rozpędza i zwalnia, manual nie ma szans jeżeli chodzi o komfort. Wypas (jak na 140 km oczywiście).

Sporadycznie zdarza się czasami, że jak wciśniesz gaz do dechy to zrzuci dwa biegi naraz, tak że skończy na ~6k obrotów, czyli natychmiast po redukcji musi wrzucić wyższy bieg (np z 6 do 4 i od razu na 5).
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez Mac_Gregor » 19 lut 2017, 14:43

Dzięki Panowie za opinie – zamawiam samochód zdalnie i nie bardzo mogę skorzystać z jazdy takim zestawieniem.
Dlatego Wasze opinie są dla mnie cenne.

@Dydek napisałeś ze nie jest to dwusprzęgłowa czyli rozumiem ze jest odrobinkę wolniej – a jesteś w stanie porównać ja do ZF'a montowanego w BMW? Ewentualnie podpowiedzieć czy to jest jakaś autorska konstrukcja czy Mazda stosuje rozwiązania powiedzmy Aisin lub właśnie ZF?

PS tryb sport rozumiem powoduje przeciąganie silnika wyżej?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 13:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

PostTen post został usunięty przez darrecki 23 lut 2017, 19:39.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 23 lut 2017, 19:39.
Powód: OT

Postprzez apx » 20 lut 2017, 09:57

tylko problem ze mazda oferuje je z 120 km , jakby z 165 to bym sam wzial bo mam dosyc machania lewarkiem w korkach ale nie nie ma
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez popi2009 » 20 lut 2017, 12:05

tylko ze 120 to zablokowany 165 (mechanicznie to samo). po odblokowaniu jest 170-180 koni i automat
popi2009
 

Postprzez apx » 20 lut 2017, 12:36

no tak jak ja kupowalem to nikt o tym nie wiedzial jeszcze bo bym tak wzial
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Mac_Gregor » 20 lut 2017, 12:43

Mnie to akurat mniej interesuje. Jak skrzynia działa "koślawo" to końmi tego nie naprawię.
Gdybym szukał szybkiego auta to bym zastanawiał się nad GolfemR albo M135i.
W tym przypadku 120-140KM (tyle kolegom na hamowni wychodziło) do toczenia się po mieście są jak najbardziej ok – boję się tylko tego automatu ;)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 13:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez child » 20 lut 2017, 20:48

Ludzie, o czym wy mówicie? 120KM "wystarczające do toczenia się po mieście"? To ile jest wystarczające na autostradę – 500? <glupek2>

To ja już wiem, skąd się biorą ci kierowcy w furach z wypasionymi silnikami, którzy potem nawet ciągnika nie potrafią wyprzedzić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323